דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2019, רבעון ראשון: האטה במכירות הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב הישראלי סיים את שנת 2018 בירידה של של כ-5% לעומת שנת 2017 וגם הרבעון הראשון של שנת 2019 אינו מביא בשורות חיובית. בחודש מרץ 2019 עלו על כבישי ישראל 29,123 רכבים חדשים (לא כולל מוניות) – נתון המהווה עלייה זניחה של כ-0.3% לעומת חודש מרץ אשתקד, אז נמסרו 29,037 כלי רכב. כלומר פער של 86 רכבים בלבד. זאת כאשר עליית המחירים של אפריל היתה אמורה למשוך לקוחות רבים לאולמות התצוגה במהלך חודש מרץ.

לצד זאת, ברבעון א' 2019 עלו על כבישי ישראל סך של 92,118 רכבים חדשים (לא כולל מוניות). נתון זה מהווה ירידה של 2.3% לעומת סיכום רבעון א' 2018, אז עלו 94,340 כלי רכב חדשים.

בטבלה שלפניכם מופיעים עשרים המותגים הנמכרים ביותר בחודש מרץ בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. החמישייה הפותחת של המותגים (יונדאי, קיה, טויוטה, סקודה ומיצובישי) ממשיכה להוביל את השוק, ללא שינוי לעומת תחילת השנה, כאשר הם מציגים עליה בנתוני המכירות (פרט לקיה) לעומת התקופה המקבילה. נציין לטובה את מיצובישי שממשיכה להציג עליה במכירות עוד מהשנה שעברה עם עליה משמעותית של מעל 30%. הסיבה העיקרית לעליה של מיצובישי היא האקליפס, שלא היה בישראל במהלך רוב הרבעון הראשון של השנה שעברה.

את החמישייה השניה תופסים מותגי מאזדה, ניסאן, סוזוקי, רנו ושברולט. כל החמישייה מציגה ירידה במכירות, כאשר מותגי קרסו מוטורס מציגים ירידה של 20% ומעלה. מאזדה וסוזוקי מציגות ירידות של 12.5% ו-16% (בהתאמה) ואילו שברולט עם ירידה של חצי אחוז בלבד.

בחלקה השני של הטבלה יש את פיג'ו (11) עם עליה של 21%, סיטרואן (13) עם עליה של 7.3%, הונדה (14) עם עליה של 6.8% וסובארו (15) עם עליה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעבר. מותגי היוקרה הגרמניים ממשיכים במגמת הירידה, עם היחלשות של עשרות אחוזים במכירות.

עשרים המותגים הנמכרים ביותר ינואר-מרץ 2019

הדגמים הנמכרים ביותר

מלכת המכירות של השנה שעברה, יונדאי איוניק, ממשיכה להוביל את טבלת הדגמים - לפחות כל עוד הקורולה החדשה לא ביססה את מעמדה בשוק. שני דגמי יונדאי נוספים מתברגים לעשירייה וכך גם מותג קיה (הנמצא בבעלות יונדאי העולמית) עם שלישיית דגמים בעשיריה.

עולה חדש שנכנס לעשירייה הפותחת והתברג במקום השביעי הוא טויוטה ראב 4 החדש שמעל 2,300 יחידות ממנו עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה אז החל השיווק. סקודה אוקטביה ירדה שני מקומות אל המקום השמיני ואילו במקום התשיעי התברג מיצובישי אאוטלנדר שעבר מתיחת פנים לפני כחצי שנה. את המקום העשירי חותמת טויוטה C-HR אותו גם תפסה בתקופה המקבילה אשתקד.

הקורולה החדשה עדיין עושה בימים אלו את צעדיה הראשונים על כבישי ישראל אך כבר התברגה למקום ה-12 והספיקה לרשום 1,852 מסירות, מתוכן 18 בלבד בגרסת ההאצ'בק.

דגמים נוספים שהגיעו בתחילת השנה הם יונדאי i20 עם כ-1,900 מסירות, יונדאי סנטה פה עם 316 מסירות, קיה ספורטז' דיזל עם 413 מסירות, ניסאן קשקאי בגרסת ה-1.3 ליטרים שהספיק כבר לרשום 850 מסירות, סוזוקי ג'ימני החדש עם 44 מסירות, וסוזוקי ויטרה טורבו עם 515 מסירות.

עשר הדגמים הנמכרים ביותר ינואר-מרץ 2019

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה