דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

10 המכוניות המהירות ביותר עד 135,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


יש לכם תקציב של 135,000 שקלים ואתם רוצים לקנות מכונית. אבל ממש לא בא לכם עוד "סתם" מכונית, אתם רוצים גם שהיא תהיה מהירה. בדיוק את הדילמה הזו החלטנו לפתור לכם היום עם רשימת 10 המכוניות שמציגות את זמני התאוצה מאפס למאה קמ"ש הקצרים ביותר.

בטח יהיה מי שיטען שזמני 0-100 לא באמת נותנים אינדיקציה אמיתית. בגדול הם כנראה צודקים, לפחות חלקית, כי תחושת הזריזות והכח של רכב כזה או אחר בחיים האמיתיים היא דבר הרבה יותר רב-גוני מאשר מספר אחד. מה גם, שלרוב ההפרש בין רכב "מהיר" לבין אחד "סביר" יהיה פחות משניה, לא בדיוק משהו מאוד מדיד בתנאי היומיום של רובינו. אבל אלה הנתונים שיש לנו, ואלה הנתונים שאנחנו - ורוב העם - בודקים לני רכישת מכונית. אז אלה הנתונים שהבאנו לכם. כדי לאזן מעט את המספרים היבשים, בסוף הכתבה נציין גם כמה מכוניות שהרגישו לנו כן זריזות אך לא עברו את הרף הקשיח.

ניסאן 370Z
ניסאן 370Z. אנחנו יודעים מה אתם חושבים, ולא, היא לא עולה 135 אלף
ונעבור לזוכים:

את העשיריה פותחת סקודה פאביה, שמפיקה 110 כ"ס ממנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין ובזכות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מזנקת מעמידה למאה קמ"ש תוך 9.4 שניות ועד למהירות מרבית של 196 קמ"ש.

במקום התשיעי, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 120 כ"ס ו-19.3 קג"מ של מומנט ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, רנו קליאו מסיימת את המיאוץ למאה קמ"ש ב-9.4 שניות ועוקפת את הפאביה רק בזכות מהירות מרבית של 199 קילומטרים לשעה. במחיר של החל מ-103,900, היא גם המכונית השניה הכי זולה כאן.

רנו קליאו
רנו קליאו. גם זריזה, גם זולה, וגם אחלה חמודה.

במקום השמיני, גם היא עם מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין, אבל עם נתוני הספק מעט פחותים של 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ. למרות זאת, תיבת ההילוכים (שגם היא כפולת מצמדים) הזריזה יותר של פולקסווגן פולו מכפרת על הפער ומגיעה למאה קמ"ש אחרי 9.3 שניות אך עוצרת ב-196 קמ"ש, שלושה פחות מאלה של הקליאו.

מעליה, במקום השמיני ובאופן מפתיע למדי, יושבת אחותה, סיאט איביזה ולה מנוע אפילו קטן יותר. ליטר אחד בודד, עם טורבו כמובן, שמפיק את אותם 110 כ"ס ומומנט גבוה יותר של 20.4 קג"מ. האיביזה עוצרת את השעון על 9.2 שניות זריזות מאוד ויחד עם צריכת דלק מצויינת היא מצליחה להיות לא רק מהירה אלא גם מאוזנת מאוד.

סיאט איביזה
סיאט איביזה. למרות המנוע הקטן עוקפת את אחותה

במקום השישי עולה חדשה-ישנה, שאמנם הושקה כבר די מזמן אך עשתה עליה ממש בשבוע שעבר. זוהי פורד פוקוס שמהיום משווקת רק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין מסדרת אקובוסט המצויינת ותיבת הילוכים פלנטרית, שמגיעה ללקק את הפצעים שהשאירה התיבה הרובוטית. תוך 9.3 שניות המחוג יעמוד על מאה קמ"ש ולא יעצור עד 208 קמ"ש. במחירים שנעים סביב 130-135 אלף שקל, נראה שיש כאן הצעה מאוד מאוד מעניינת. חבל שאין תיבה ידנית.

במקום החמישי והרביעי יושבות אחיות שאילולא 2 קמ"ש במהירות המרבית היו מסיימות בתיקו צמוד מאין כמוהו. לשתיהן מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, לשתיהן 125 כ"ס, 20.4 קג"מ, תיבה כפולת מצמדים, ו-9.1 שניות מאפס למאה. פולקסווגן גולף מצליחה בעור שיניה לקחת את המקום הרביעי מסיאט לאון (שבמחיר הזה, תהיה ידנית בלבד).

סיאט לאון
סיאט לאון. מתחילים להרגיש נושא מסויים?

במקום השלישי, שוב צמד אחיות, ושוב עם אותם 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ ממנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה כפולת מצמדים, סיאט טולדו וסקודה ראפיד מצליחות לקזז מהזמן של הגולף והלאון עשירית שניה ולעצור את השעון על 9 שניות עגולות. הטולדו גם לוקחת מדליית כסף בסעיף המהירות במרבית - 209 קמ"ש (208 קמ"ש בראפיד). בנוסף, מחיר שנמוך משל שלוש המובילות הופך אותן לעסקה לא פחות טובה.

בין המקום השלישי לשני נמצאת הונדה סיוויק. מגיע לה להיכנס לרשימה, אולם העובדה כי כדי להיכנס לרשימה המכובדת ולרשום 9 שניות במיאוץ למאה קמ"ש, תיאלצו לוותר על התיבה האוטומטית (שמוסיפה שתי זניות לזמן המיאוץ) ולבחור בזו הידנית. אז אנחנו נמקם אותה לצד המתחרות ולא ישירות מולן. מה שאי אפשר לקחת ממנה, הוא המקום הראשון בסעיף המהירות המרבית - 215 קמ"ש מכובדים במיוחד. עשרת אלפי השקלים שישארו אצלכם בכיס אם תעדיפו אותה על פני האוטומטית, הופכת את הסיוויק הידנית גם למשתלמת במיוחד לחובבי הדוושה השלישית, ופשרה ששווה לשקול ברצינות גם למי שמעדיף לתת לרגל שמאל לנוח.

במקום השני, באופן מפתיע למדי, כי "ביצועים" זה לא בדיוק הדבר הראשון שקופץ לראש כשחושבים עליה, נמצאת סקודה ראפיד ספייסבק. מצד שני, זה די הגיוני אחרי שנזכרים שיש לה את אחד המנועים החזקים יותר ברשימה - 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 122 כ"ס ו-20.4 קג"מים, ותיבה כפולת מצמדים שיודעת לנצל את הכח הזה היטב. בשורה התחתונה רושמת הראפיד 8.9 שניות למאה קמ"ש ומפסידה את התחרות בגלל 3 קמ"ש בקצה הסקאלה, עם 205 קילומטרים "בלבד".

ובמקום הראשון, היחידה עם מנוע אטמוספרי, אם כי אחד בנפח 2.0 ליטר, הספק של 165 כ"ס ו-21.4 קג"מ, עומדת מאזדה 3, שרושמת 100 על מחוג המהירות אחרי 8.9 שניות וממשיכה עד 208 קמ"ש מקסימליים. כנראה שלא נס ליחו של המנוע האטמוספרי. גם כאן המחיר, שעומד על 132,000 שקל, מציג תמורה מעולה למחיר.

מאזדה 3
מאזדה 3. כוחו של האטמוספרי עדיין במותניו

אז לאילו מסקנות הגענו? בעיקר שמנועי טורבו ותיבות כפולות מצמדים זה טוב מאוד ושאם אתם מחפשים משפחתית זריזה שלא תהרוס לכם את היחסים עם מנהל הבנק (או מנהלת הבית) אתם יכולים להיות די בטוחים שתמצאו לא מעט אופציות בליין הדגמים של קונצרן פולקסווגן. אבל גם מנוע אטמוספרי - לפחות על הנייר - יכול להציג ביצועים טובים לא פחות, אם נותנים לו מספיק נפח לנשימה והספק למשיכה.

אבל הרשימה ממש רחוקה מלהיגמר בעשר המכוניות שהבאנו פה, ולו רק בגלל שההפרשים ביניהן קטנים למדי, חצי שניה בין המאזדה לבין הפאביה (והקליאו). עוד מכוניות שיתנו לכם ביצועים טובים במחיר סביר הן פיג'ו 308, שברולט סוניק RS, רנו מגאן 1.2 ואפילו מיני one, שסוגרת את הרשימה עם 9.9 שניות מאפס למאה ותחושה זריזה למדי ברוב תנאי דיומא.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה