דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל

Getting your Trinity Audio player ready...

שברולט סילברדו EV הוא טנדר חשמלי ראשון למותג האמריקאי הגאה, חלק מאסטרטגיה שמובילה מארי בארה, מנכ"לית קונצרן האם ג'נרל מוטורס, לפיה בכל קטגוריה ותחת כל מותג תהיה נוכחות ליצרנית עם דגם נטול זיהום. ובצפון אמריקה זה כמעט קורה, עם טנדר חשמלי היא דווקא כמעט האחרונה להגיע למסיבה, בעיקר אחרי פורד, יריבתה הגדולה מדטרויט.

אצלנו, יבואנית המותג (UMI) אומנם הכריזה כבר לפני ארבעה חודשים על תחילת שיווק, אבל זה לא קרה. לא רק עם הסילברדו, שכן היא אינה מציעה כיום אף אופציה נקיה מזיהום משלל דגמי הקונצרן. לוואקום המפתיע הזה נשאבו בשמחה חברות רבות של יבוא אישי ומקביל שכבר משווקות את הטנדר החשמלי במשך מספר חודשים. כמו למשל אוטומקס המוכרת היטב, שציידה אותנו בשמחה ברכב המבחן.

עוד הערה אחת מעניינת לפני שנצלול למבחן. עם משקל כולל של 4.5 טון, נהיגה בו מחייבת רישיון C1 (ג'), בדומה לסילברדו 2500HD. מגבלה שיווקית כמובן, אבל מצד שני זה מאפשר לו את כל ההטבות הכלכליות שמקבלים טנדרים גדולים מאמריקה, לרבות שווי שימוש אפס, פחת שנתי גבוה יותר (20% לעומת 15%), אגרת רישוי מופחתת והחזר מע"מ מלא בכל הוצאה (טיפולים, ביטוח וכו') ובעיקר ברכישה. לא במקרה, תג המחיר שלו מתחיל ב-300 אלף שקל.

סיכום: שברולט אמנם כמעט אחרונה להתחיל בשיווק טנדר חשמלי, אבל היא כנראה ראשונה שפוגעת בול בצרכי קהל היעד. על בסיס פלטפורמה ייעודית ומתקדמת, עם יתרונות משמעותיים על פני המתחרה הישיר (שבדומה לו משווק בינתיים רק בייבוא מקביל) לרבות טווח נסיעה, ביצועים ומערכת טעינה מהירה יוצאת דופן.

  • מתחרים: פורד F150 לייטנינג
  • מחיר: החל מ-300 אלף שקל
  • טוב: טווח נסיעה, טעינה מהירה, ביצועים, מרחב תא נוסעים
  • בסדר: עיצוב, אבזור
  • טעון שיפור: אין כיוון גובה מושב נהג, טעינה ביתית, עבירות
  • ציון: 8

תג המחיר יקר במעט מגרסאות בסיס לטנדרים יפנים לעבודה כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס, אבל יש לו יתרונות משמעותיים עליהם כמו מרחב מחייה עדיף לנוסעים וגדול למטען ויכולת גרירה טובה בהרבה, לצד הטבות מיסוי מפתות.

הוא לא חף מחסרונות. תנאי השירות של הנהג אינם מהמשובחים וטעינה ביתית מחייבת פתרון מורכב יחסית. אבל מי שמחפש טנדר עבודה רציני וגדול, עם שימושיות מרשימה וחסכון עצום בעלויות שוטפות, חייב להעיף בו מבט.

איך נראה: העיצוב החיצוני לא מקורי כמו ריביאן R1T, לא מצועצע כמו טסלה סייברטראק, אבל גם לא אנמי כמו פורד F150 לייטנינג. מלפנים יש סבכה אטומה עם יחידות תאורה יוצאות דופן, בעוד הארגז מחובר כיחידה אחת עם תא הנוסעים במטרה לצמצם את מקדם הגרר (0.33) הגבוה, שלדברי שברולט הוא הנמוך בקטגוריה.

סביבת הנהג כוללת כמקובל לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע ("11) מופנה לכיוון הנהג, עם מתגים פיזיים ונוחים לבקרת האקלים. אהבנו גם את המצלמות ההיקפיות שמציעות מגוון זוויות ומקלות בכך על תמרונים בעיר או התחברות לעגלה.

עדיין היינו מעדיפים שפעולות כמו כיבוי המנוע, מצב אורות הדרך או שינוי עוצמת הרגנרציה, יתבצעו ממתגים פיזיים ולא מהמסך. גם מתג ארבעה מאותתים ממוקם באופן מוזר בתקרה מאחורי המראה המרכזית, ובמצב חירום (בלימת פתע בכביש מהיר למשל) תתקשו למצוא אותו.

תא הנוסעים מותאם לעבודה ושטיפה, עם כיסוי ייעודי לרצפה וללא שטיחים. כך גם לגבי ריפודי דמוי-עור למושבים - המבטיחים עמידות גבוהה - ודיפוני פלסטיק קשיחים. יש מגוון גדול של תאי אחסון אך מושב הנהג נטול כיוון לגובה, והופך את הנהיגה ברכב הענק לבעייתית עבור נמוכי קומה, בעיקר בעיר.

מבחינת ממדים הוא גדול מאיסוזו דימקס ב-64 ס"מ לאורך (592 ס"מ) ב-57.5 לבסיס הגלגלים (370 ס"מ) אבל קטן מסילברדו 2500HD (ב-43 ס"מ לאורך וב-34 ס"מ לבסיס הגלגלים). מרחב המחיה ליושבים מאחור דומה לטנדר האמריקאי הגדול, ויכיל בקלות שלושה מבוגרים גבוהים, עם כניסה נוחה הודות לידיות אחיזה על קורות הצד, במפתיע ללא ידיות בתקרה. ליושבים מאחור יש פתחי מיזוג נפרדים, צמד שקעי USB ושקע חשמל (120V).

בדומה למקובל בחשמליות מודרניות, יש תא נוסף ענק מלפנים (303 ליטר), המעניק לו יתרון משמעותי על טנדרים רגילים נטולי תא מטען סגור ונסתר מהעין. הוא גדול מספיק כדי להכיל ארבע כיסאות מתקפלים, ערכת חילוץ, פק"ל קפה ושישיית מים מינרליים, עם שקע חשמל ייעודי (120V) לטובת מקרר למשל.

אורך הארגז (1.8 מטר) מציב אותו בין דימקס (23- ס"מ) לסילברדו 2500HD (29+ ס"מ), ויאפשר לו להכיל בקלות צמד אופנועי שטח. כושר ההעמסה נמוך דווקא מהטנדר היפני (645 ק"ג).

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

איך נוסע: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים והנעה כפולה עם 515 כ"ס. עם 5.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש הוא יהיה מהיר יותר מגולף GTI (ב-0.4 שניות), עם תחושה קבועה של עודף כוח זמין בכל מצב. בעיקר מרשימים הביצועים בנסיעה עם נגרר במשקל 3.5 טון בכביש הררי, שם הוא מתייחס בזלזול מוחלט לעליות, טוב אפילו מטנדרים אמריקאיים גדולים עם מנועי דיזל ענקיים.

מערכת בלימה רגנרטיבית פשוטה יחסית עם שלושה מצבים ובחירה דרך מסך המגע, סידור לא נוח ולא בטוח. יש מצב מוחלש המדמה הסרת רגל מדוושת התאוצה ברכב רגיל ושניים עוצמתיים יותר, החזק מהם מאפשר נהיגה בדוושה אחת אבל מחייב רגל עדינה כדי למנוע בחילה מהנוסעים. יש עם זאת לציין כי המצב הזה מאפשר להמנע לחלוטין משימוש בדוושת הבלם גם בירידות ארוכות ותלולות עם נגרר כבד מאחור.

לסוללת הענק קיבולת מפלצתית ונדירה של לא פחות מ-200 קוט"ש, ובהתאם היא מבטיחה טווח אדיר של 720 ק"מ. במהלך המבחן גילינו צריכת החשמל של כ-34.5 קוט"ש ל-100 ק"מ במסלול ששילב גם גרירה ושטח קל, עם טווח אמיתי של 570 ק"מ. צריכה של כ-29.5 קוט"ש ל-100 ק"מ בשיוט בינעירוני נינוח, תעניק טווח של 675 ק"מ, קרוב מאוד להצהרת היצרנית.

בשני המקרים זהו טווח נסיעה שמותיר מרווח ביטחון גם ללקוחות הקטגוריה הגומעים מרחקים ארוכים והוא גדול משמעותית מהמתחרה הישיר של פורד.

מערכת החשמל היא במתח גבוה (800V) ולכן מאפשרת טעינה אולטרה מהירה. עד כמה מהירה? ובכן, שברולט לא מפרסמת את קצב הטעינה, אבל בעמדה ייעודית הוא קבע את הקצב המהיר ביותר שאי פעם מדדנו - 310 קילוואט ותוספת של 140 ק"מ בתוך 10 דקות. משך המילוי סופר מהיר ביחס לגודל הסוללה: 40 דקות מ-10% ל-80%.

נציין כי שקע החשמל בסילברדו EV הוא בתקן אמריקאי, ולכן מחייב מתאם ייעודי לטובת חיבור לעמדה מהירה. אך בשונה ממתאמים אחרים בהם עשינו שימוש בעבר, אשר מנעו אפשרות לשימוש בעמדה מהירה, זה שסיפקה לנו אוטומקס פעל היטב ועמד בקצבי הטעינה המהירים.

כמקובל בדגמים אמריקאים, מערכת הטעינה הביתית (AC) היא חד-פאזית ולכן מילוי הסוללה מ-10% ל-100% ייקח לכם, תחזיקו חזק, כ-48 שעות. אוטומקס מציעה אמנם עמדת DC ביתית (בין 15 ל-20 קילוואט) המאפשרת מילוי מלא בכ-10 שעות, אבל מחירה עומד על כ-20 אלף שקלים.

בשונה מהטנדר של פורד, שהוא למעשה הסבה של הגרסה הרגילה להנעה חשמלית, כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לדגמים חשמליים. המתלים נפרדים ונתמכים קפיצי סליל, בשונה מהמקובל בטנדרים רגילים המצוידים בסרן חי מאחור וקפיצי עלים לרוב.

בהתאם, הנסיעה נוחה למדי, ללא הקופצנות המוכרת של החלק האחורי בטנדרים ללא מטען בארגז. הוא גם מבודד היטב רעשי דרך ורוח וכושר התמרון שלו טוב ביחס למידות הענק, עם משקל טבעי להגה (מתוגבר חשמלית) ויכולת דינמית ראויה.

למרות מרווח גחון נדיב יחסית ו'בטן' חלקה ללא כל בליטות, יכולת השטח מוגבלת בעיקר לדרכי כורכר. שכן זוויות מרכב צנועות, מדרגות צד פגיעות ובעיקר מהלכי המתלה קצרים, גורמים בקלות להצלבת צירים (שני גלגלים באוויר) ואובדן אחיזה אותו בקרת המשיכה לא מצליחה למנוע.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 200 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 510 כ"ס / 85 קג"מ
  • הנעה: כפולה 
  • אורך: 592 ס"מ
  • רוחב: 207.2 ס"מ
  • גובה: 198.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 370 ס"מ
  • משקל עצמי/מותר: 645/3,887 ק"ג
  • מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 22.6 ס"מ, 22.9/21.7 מעלות
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 5.5 שניות, 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): לא נבחן
  • מחיר: החל מ-300 אלף שקל

תודה למיני סיידוף מאופנטורק, סוכנות משנה של עופר אבניר בבית שמש, על הסיוע במבחן הגרירה

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 69 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פיאט 500X היא אמנם לא מתחרה לטנדר חשמלי 
    דה דה אדה אשתש אדש ק אקראי, 10-01-2025

    אבל היא מתחרה לקולורדו

    סגור תגובה

  • 2. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_ISRAEL, 10-01-2025

    1. קרא את מה שהגיב לך המתחזה בתגובה 31 במאמר על טסלה.
    רנו מנצחת את שברולט בכל מחיר.

    סגור תגובה

  • 3. רכב יפה (לת)
    , 10-01-2025

  • 4. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_ISRAEL, 10-01-2025

    2 אתה מתחזה קשיש ושקרן.
    ואתה יודע שרנו זה רכב גמד וממשיך להיות מתחזה.
    יש רכבים עם ביצועים מעולים יותר מאלה של הטנדר החשמלי המטונף הזה.
    השם שלהם: יגואר XJ 1999 ובנטלי 1997.
    לא קונים רכב מחושמל. נקודה.

    סגור תגובה

  • 5.  
    , 10-01-2025

  • 6. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-01-2025

    הרסו מכונית קלאסית מצפון אמריקה.
    חשמליות זה לא ולא וטנדרים שהם חשמליים זה עוד יותר גרוע.
    עדיף לקנות טנדרים בני שלושים כי הם הכי אמינים וכמובן רק של פורד ו GM שמשתמשות בבנזין בלבד.

    סגור תגובה

  • 7. אז מה התשובה החד-משמעית? קראתי פעמיים ולא הבנתי  (לת)
    בוכובזה, 10-01-2025

  • 8. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-01-2025

    לפי תוצאות החיפוש

    בשמחה! הנה ההשוואה המפורטת מתורגמת לעברית:

    שברולט סילברדו EV
    מערכת ההנעה וביצועים
    ה-שברולט סילברדו EV הוא משאית חשמלית לחלוטין המונעת על ידי מערכת הנעה כפולת מנועים חשמליים המספקת 510 כוחות סוס מרשימים. המומנט המיידי ממנועי החשמל מספק האצה מהירה ודינמיקות נהיגה חלקות, מה שהופך אותו גם לרב עוצמה וגם ליעיל. אחד היתרונות המרכזיים של רכבים חשמליים הוא הפעולה השקטה שלהם ואפס פליטות, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת למי שמחפש להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו.

    לסילברדו EV יש יכולת גרירה של עד 10,000 פאונד, מה שדי תחרותי עבור משאית חשמלית. היא מציעה טווח של כ-400 מיילים בטעינה מלאה, מה שהופך אותה למתאימה לנסיעות ארוכות בלי צורך בטעינות תכופות.

    טכנולוגיה מתקדמת
    ה-סילברדו EV מתאפיינת בחבילה של טכנולוגיות מתקדמות. אחד המאפיינים הבולטים הוא סופר קרוז, טכנולוגיה לנהיגה ללא ידיים שעובדת בכבישים תואמים ותומכת גם בגרירה. המשמעות היא שתוכל לגרור בביטחון, בידיעה שהמשאית יכולה להתמודד עם חלק ממשימות הנהיגה עבורך.

    המשאית כוללת גם מערכת מידע ובידור גדולה בגודל 17 אינץ' המספקת את החידושים האחרונים בתחום הקישוריות והבידור. היא כוללת ניווט, אינטגרציה עם סמארטפון ושלל פקדים לרכב, הכל נגיש בקלות ממושב הנהג.

    מתלים ונהיגה
    ה-סילברדו EV מגיעה עם מערכת מתלים אווירית מתקדמת שיכולה להתאים את גובה הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך. זה משפר הן את הנוחות והן את יכולות השטח. בנוסף, מערכת היגוי בארבעה גלגלים משפרת את הניתוב, מה שהופך את הניווט במקומות צרים לקל יותר ומגביר את היציבות במהירויות גבוהות.

    עיצוב ונוחות
    העיצוב החיצוני של ה-סילברדו EV הוא גם קשוח וגם מודרני, מה שמשקף את תפקידה הכפול כמשאית עבודה ורכב מתקדם. בפנים, תמצא תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב עם חומרים פרימיום והמון מקום אחסון, כולל תא קדמי (פרונט) שמנצל את מערכת ההנעה החשמלית הקומפקטית.

    המשאית מושיבה בנוחות חמישה אנשים ומספקת נסיעה שקטה ונוחה הודות למערכת ההנעה החשמלית ולמערכת המתלים המתקדמת. הפנים מתאפיין בחומרים וגימורים איכותיים, יוצרים סביבה יוקרתית הן לנהג והן לנוסעים.

    שמירת הסביבה
    כרכב חשמלי לחלוטין, ה-סילברדו EV מייצר אפס פליטות מהמפלט, תורם לאוויר נקי יותר ומפחית את התלות בדלקים מאובנים. זה הופך אותה לבחירה מצוינת עבור צרכנים המודעים לסביבה.

    טעינה
    ה-סילברדו EV תומך בטעינה מהירה, מה שמאפשר לך לטעון את הסוללה במהירות. זה במיוחד שימושי לנסיעות ארוכות או כשאתה ממהר. שברולט שיתפה פעולה עם רשתות טעינה שונות כדי לספק אפשרויות טעינה נוחות לבעלי סילברדו EV.

    פורד F-150
    מערכת ההנעה וביצועים
    ה-פורד F-150 הוא משאית רב-תכליתית שמציעה מגוון מערכות הנעה כדי לענות על צרכים והעדפות שונות:

    מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר: מנוע זה מספק איזון טוב בין עוצמה ויעילות לשימוש יומיומי.

    מנוע V6 טורבו-מוגבר בנפח 2.7 ליטר: מציע יותר עוצמה וביצועים טובים יותר, במיוחד לגרירה והובלה.

    מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר: ידוע בביצועים והרב-תכליתיות שלו, אידיאלי למשימות כבדות.

    מנוע V6 טורבו-מוגבר כפול בנפח 3.5 ליטר: מספק רמת ביצועים ויכולת גרירה גבוהה.

    מנוע V6 היברידי מלא בנפח 3.5 ליטר: משלב את היתרונות של מנוע מסורתי עם יעילות של מנוע חשמלי, מספק איזון טוב בין עוצמה וחיסכון בדלק.

    ל-F-150 יכולת גרירה של עד 14,000 פאונד, מה שמעמידה אותו בין הטובים בקטגוריה שלו. האפשרות ההיברידית מספקת יתרונות נוספים מבחינת חיסכון בדלק והפחתת פליטות.

    טכנולוגיה מתקדמת
    ה-F-150 מגיעה עם מגוון מאפיינים מתקדמים, כולל Pro Power Onboard, שמספק עד 7.2 קילוואט של חשמל לכלים ומכשירים ישירות מהמשאית. זה במיוחד שימושי לאתרי עבודה ופעילויות חוץ.

    המשאית כוללת גם מאפיינים מתקדמים לסיוע בנהיגה כמו BlueCruise, שמציע נהיגה ללא ידיים בכבישים תואמים. מערכת המידע והבידור כוללת את SYNC 4 עם מסך מגע בגודל 12 אינץ', המספקת קישוריות חלקה ואפשרויות בידור.

    מתלים ונהיגה
    ה-F-150 כוללת מערכת מתלים בלתי תלויה לחלוטין שמגבירה את הנוחות והנהיגה. זה הופך אותה למתאימה הן לנסיעות בכביש והן לנסיעות בשטח, מספקת חווית נהיגה חלקה ומבוקרת.

    עיצוב ונוחות
    העיצוב של ה-F-150 שומר על המראה האייקוני והמוכר של סדרת F-150 תוך שילוב אלמנטים מודרניים. בפנים, תא הנוסעים מרווח ונוח, מציע מקום רגליים רחב ותכונות קישוריות מתקדמות.

    המשאית יכולה להכיל עד שישה נוסעים, בהתאם לתצורה, ומציעה מגוון אפשרויות פנים כדי להתאים להעדפות וצרכים שונים. בין אם תבחר במשאית עבודה בסיסית או בדגם יוקרתי מלא, ה-F-150 מספקת פנים נוח ורב-תכליתי.

    שמירת הסביבה
    הגרסה ההיברידית של ה-F-150 מספקת איזון טוב בין עוצמה וחיסכון בדלק, מפחיתה פליטות לעומת מנועי בנזין מסורתיים. למרות שהיא לא חשמלית לחלוטין כמו ה-סילברדו EV, היא מציעה אפשרות ירוקה יותר למי שזקוק למשאית עוצמתית אבל רוצה להפחית את ההשפעה הסביבתית שלו.

    טעינה
    ה-F-150 ההיברידית אינה מצריכה טעינה כמו ה-סילברדו EV, אבל היא מציעה בלימה רגנרטיבית ותכונות אחרות לשיפור חיסכון בדלק. עבור מי שזקוק לאפשרות חשמלית לחלוטין, פורד מציעה גם את ה-F-150 Lightning, גרסה חשמלית לחלוטין של ה-F-150.

    סיכום
    הבחירה בין שברולט סילברדו EV ופורד F-150 תלויה בסופו של דבר בצרכים והעדפות שלך.

    שברולט סילברדו EV:
    עוצמה וביצועים: 510 כוחות סוס עם מומנט מיידי.

    טכנולוגיה: סופר קרוז לנהיגה ללא ידיים, מערכת מתלים אווירית מתקדמת והיגוי בארבעה גלגלים.

    עיצוב: עיצוב מודרני וקשוח עם פנים מרווחת ומערכת מידע ובידור מתקדמת.

    שמירת הסביבה: אפס פליטות וטעינה מהירה.

    פורד F-150:
    אפשרויות הנעה: מגוון מנועים, כולל אפשרות היברידית.

    יכולת גרירה: עד 14,000 פאונד.

    טכנולוגיה: Pro Power Onboard, BlueCruise ומערכת מידע ובידור SYNC 4.

    עיצוב: מראה אייקוני של סדרת F-150 עם מגוון תצורות ואפשרויות פנים.

    שמירת הסביבה: אפשרות היברידית לחיסכון בדלק והפחתת פליטות.

    שתי המשאיות מציעות יכולות מרשימות ותכונות מתקדמות, אך הן מיועדות לסוגי נהגים ושימושים שונים. אם אתה מחפש רכב חשמלי לחלוטין עם טכנולוגיה מתקדמת ואפס פליטות, ה-סילברדו EV היא בחירה מצוינת. אם אתה זקוק למשאית רב-תכליתית עם אפשרויות מערכת הנעה רבות ויכולת גרירה גבוהה, ה-F-150 היא אפשרות נהדרת. שקול מה הם ההיבטים החשובים ביותר עבורך ובחר את המשאית שהכי מתאימה לצרכים שלך.

    סגור תגובה

  • 9. התמונות עושות אסוציאציה ל7.10 (לת)
    פוסטוראומתי , 10-01-2025

  • 10. מבליץ הכתבות על טנדרים באתר הזה, עוד יהיה ניתן לחשוב שכל רכב שני שנמכר בישראל הוא טנדר (לת)
    את מי אתם משרתים?, 10-01-2025

  • 11. האמת ממש זול עבור סוללה של 200 (לת)
    מחיר טוב , 10-01-2025

  • 12. טיל בליסטי אוכל אימפרזות טורבואים לארוחת בוקר 
    בעל מוסך במרכז, 10-01-2025

    בלי תקלות בכלל זה רכב לכל החיים לא צריך להחליף לעולם אפס בלאי

    סגור תגובה

  • 13. המבחן האמיתי 
    עופר, 10-01-2025

    גם הנבארה שלי גוררת עגלה 3500 ק''ג בנוחות.
    המבחן האמיתי
    סלבראדו+עגלה 3500קג+בובקט ששוקל
    3טון.
    כל היתר זה קשקוש....

    סגור תגובה

  • 14. חשמלי זה זמני 
    מנחם, 10-01-2025

    עוד לא הבנתם שהמכוניות החשמליות יתפוצצו לכולם בפרצוף ברגע שיהיה משבר סוללות ?!

    סגור תגובה

  • 15. רק חשמלי סוף למוסכים אפס בלאי (לת)
    החוכמה להחזיק לאורך זמן כזה רכב, 10-01-2025

  • 16. ארגז קטן.. 
    ברוס ויליס 58, 10-01-2025

    זה תא שירות אחורי. אין קשר לארגז. ארגז ארוך זה חצי מהסיפור של הטנדרים.

    סגור תגובה

  • 17. לאחי יש אותה ויש לי כמה הערות 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    א. ניתן להתקין עמדת טעינה תלת פאזית ביתית, במידה ויש לכם תלת-פאזי בבית. 16 שעות לטעינה מלאה. עמדה ת"פ לא עולה 20k שקל אלא רק בסביבות 3k, אבל להסב בית לתלת פאזי זה לא פשוט.. רק אם יש לכם.
    ב. יש שקע אחורי 220V. כדי לממש את זה, GM עשו משהו שעושים יצרני גנרטורים רבים - הם לקחו שתי פאזות בהפרש מופע של 180 מעלות. זה אומר שאין לכם אפס בשקע, רק שני קווים חמים שביניהם יש 220V. חוץ מהם יש גם שן הארקה. זה אומר שהשקע הזה בטוח לשימוש רק במכשירים שמשתמשים בהארקה להגנה, לא באיפוס. אבל פרט להסתייגות הזאת, עם הסוללה האדירה של 200 קוט"ש, אפשר להפעיל מכשירי חשמל מהמכונית, כולל דיסקים, מכשירים שצורכים הרבה מאוד זרם (שוב, בתנאי שהם משתמשים בהארקה להגנת הגוף שלהם ולא באיפוס). השקע בנוי לתת עד 7.3 קוו"ט, שזה יותר ממה שדירת מגורים ממוצעת צורכת. אבל אי אפשר לחווט ממנו דירת מגורים במקרה של הפסקת חשמל, בגלל שהשן של האפס כאמור חיה ובדירת מגורים האפס מקוצר להארקה. הפיוז מיד ישרף. חוץ מזה, כדי להשמיש את השקע, יש לשלם לסוכנות שיחליפו אותו לשקע ישראלי.
    ג. אני לא מסכים עם הקביעה שהרכב עושה 5.5 מאפס למאה. למעשה הוא עושה אפס למאה בפחות מ-5 שניות. לא ניסיתי! זה מה שאחי טוען. אבל אחי אכן ניסה את הטווח האדיר ובנסיעה מגדרה לאילת וחזרה הרכב חזר עם 20% סוללה. כלומר כן, הטווח כפי שמפורסם.

    אכן, רכב יוצא דופן.

    סגור תגובה

  • 18. הממ.. אם נורא רוצים, אז בעצם אפשר להזין דירת מגורים מהרכב הזה.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    פשוט דרך שנאי-בידוד :-).

    כמובן שאני לא יכול לנסות את זה אצל אחי בבית, בגלל שיש לו תלת פאזי. אצלו צריך לא רק שנאי-בידוד, אלא אח"כ גם מיישר ופאקינג אינוורטר תלת פאזי.. לא משתלם.

    אבל אם למישהו מהקוראים יש את הרכב החביב הנ"ל ויש לכם שנאי בידוד, אז כן. אפשרי. מחברים את הראשי לשקע 220V מאחור בתא המטען של הרכב ובמשני מחברים אפס ופאזה לדירה (לא לפני שמורידים את הראשי בלוח!!). נסו ותהנו. האחריות עליכם כמובן :-).

    איך שלא יהיה, מדובר ברכב טוב. GM באמת עשו כאן עבודה טובה ולדעתי זה שווה את המחיר. אבל אני די משוחד: סה"כ יצא לי לשבת ליד אחי פעם אחת כשהוא נהג ברכב הזה וכן, אפילו רק להיות נוסע בו, זאת חוויה: הכוח, המהירות, התאוצה. אפשר לחשוב שאתה יושב באיזו אימפרזה טורבו, לא בטנדר-עבודה. אז כן, אחלה רכב.. אבל זאת רק דעתי.

    סגור תגובה

  • 19. למה אי אפשר למחוק כאן תגובות?!! 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    עכשיו יבואו אנשים ובאמת ינסו להזין את הדירה שלהם מהרכב דרך שנאי בידוד, אבל לא ישימו לב שהשנאי שלהם לא מסוגל לטפל בהספק שהדירה שלהם צורכת והוא פשוט ידלק.. היי, זה בהחלט ניתן לביצוע אבל אתם צריכים שנאי בידוד שעומד בהספק שהדירה שלכם צורכת. קל להעריך את ההספק לפי מבט אחד על המונה של חח"י, אבל אם קיבלתם, למשל, 5.5 קוו"ט אז זה אומר שאתם צריכים שנאי בידוד מתאים וזה לא זול. זאת אומרת תיאורטית ניתן לביצוע. מעשית יקר ומי שינסה כאן קיצורי דרך עלול לקבל מדורה בחצר. טוב, כתבתי מראש "האחריות עליכם" :-).

    חבל שבכלל פרסמתי את התגובה הזאת.

    סגור תגובה

  • 20. אוקיי, אז אם כבר נפלתי, אז עד הסוף :-) 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    לכל מי שיש את הרכב הזה - אז ככה.. קודם כל, צריך סרט הארקה שיאפשר מגע כלשהו בין הרכב והאדמה וישמור על הארקת הרכב שלא תצוף. עכשיו קנו שנאי בידוד230V 7.3kVA ושימו אותו באופן קבוע בארגז של הרכב. תבריגו אותו למקום שלא יזוז, זה שוקל כ-20 ק"ג (ועולה בין 600$ ל-3000$, תלוי באיכות וביצרן). עכשיו, אתם יוצאים מהשקע 220V של הרכב שנמצא גם הוא בארגז ונכנסים לראשי של שנאי הבידוד. מהמשני של השנאי, אתם מקצרים בין האפס לפין ההארקה מהשקע שבארגז. לא יהיה קצר, בגלל שהשנאי מבודד. אז יש לכם אפס מוארק. מהצד השני של המשני, יש לכם פאזה. נשאר לכם רק לחבר מפסק ראשי 32A לפאזה ואח"כ ממסר פחת מהמפסק הראשי ומהאפס המוארק. רק עכשיו אתם מחברים שקע חד פאזי רגיל ליציאות של ממסר הפחת ולהארקה. וסוף סוף, עכשיו יש לכם שקע עם הגנת איפוס, ראשי וממסר פחת, שאולי אפילו יגן נגד התחשמלות (אם סרט ההארקה יעבוד, לצערי אין אחריות כאן) ושממנו אתם יכולים לצאת *לכל* מכשיר חשמל ישראלי תוך ידיעה שהמשתמש מוגן (בתקווה) ובנוסף אם צריך אתם יכולים להזין מהשקע את הדירה שלכם (בתנאי שתתחברו אחרי הפחת, אחת הוא יקפוץ כי האפס מקוצר להארקה כמובן וחוץ מזה עכשיו יש לכם פחת במכונית. אי אפשר לחבר שני פחתים בטור).

    בקיצור, קצת מסובך. אבל אם אתם *באמת* רוצים להיות מסוגלים להפעיל מכשירי חשמל ישראלים מהרכב וגם להיות מסוגלים להזין את הדירה שלכם במקרה של הפסקת חשמל, תוך כדי הגנה כלשהי נגד התחשמלות, אז ניתן לביצוע גם כן. לא פשוט ולא זול, אבל ניתן.

    סגור תגובה

  • 21. תוסיפו תאריך פרסום הכתבה (לת)
    מיקי אלבז, 10-01-2025

  • 22. תגובה ליותם מהנדס החשמל 
    א. מהדרום, 10-01-2025

    תעשה טובה, תרגם את כל מה שכתבת לערבית כי הג'מע אצלנו ביישוב לא כ"כ מבינים את כל מה שכתבת.

    סגור תגובה

  • 23. 22 - זה בסדר, עדיף שלא יבינו ושלא ינסו :-). 
    יותם (מהנדס חשמל), 10-01-2025

    מה שכתבתי נועד למקרי חירום בלבד (הפסקת חשמל וכו'), או למקרה שהרכב נדרש כרכב חירום וחייבים להפעיל ממנו מכשירים במצבי חירום. זה כמובן לא תקני, לא חוקי, רע מאוד, לא תהיה הגנה נגד התחשמלות, אלא אם כן תהיה סגירת לולאת תקלה דרך סרט ההארקה, מה שבכלל לא בטוח.. בקיצור, זה בסדר שלא הבנת. אל תנסי :-).

    סגור תגובה

  • 24. deel breaker 
    דן, 10-01-2025

    לא מבין איך ההנהלה מאשרת להוציא מפס הייצור רכב שאי אפשר לשנות את גובה כסא הנהג.

    סגור תגובה

  • 25. ברבור  
    קוצני, 10-01-2025

    אחלה רכב אממה... איך מממשים אחריות בארץ? תיקונים? היבואן לא מייבא ולמוסכים אין חלפים ו/או ידע לתקן? לט בטוח ששווה להיכנס לסרט הזה עד שהיבואן לא יתמוך בייבוא.

    סגור תגובה

  • 26. הכותב לא משתמש נכון במילה ״נטול״ 
    בוב, 10-01-2025

    המילה ״נטול״ מופיעה לפחות 10 פעמים בכתבה במובן של ״ללא״. אבל נטול זה בעצם ״נלקח ממנו״ , או ״ הוצא מתוכו״, לדוגמא למשל פיצ׳ר שהיה במקור ברכב, ואז מסיבה כלשהי הפיצ׳ר הזה הוסר או בוטל, כלומר ניטל ממנו.

    סגור תגובה

  • 27. חמאס - הדור הבא (לת)
    חט, 10-01-2025

  • 28. טנדר ליופי 
    מירי רקב, 10-01-2025

    כבד מאוד
    לא יכול לגרור / לסחוב הרבה
    יהיה כמו האמר החדש = התחמקות ממס לעשירים

    סגור תגובה

  • 29. זאת גירסה מכוערת לדעתי.... 
    אאא, 11-01-2025

    בארצות הברית יש גירסת
    High country
    של רכב זה שהרבה יותר יפה ומשוכללת.

    סגור תגובה

  • 30. שבועיים עם הרכב בארה״ב 
    ירון, 11-01-2025

    שכרתי את הרכב בקליפורניה במרץ 2024 למשך שבועיים. נסעתי עם הרכב בסן דיאגו ובסביבה ומסן דיאגו דרומית לטוסון באריזונה ובחזרה. הארגז גדול. הישיבה נוחה ויש בו מקום לחמישה אנשים בקלות. הצלחתי לעשות בערך 600 ק״מ עם בטריה מלאה. הנסיעה עם הרכב היא פשוט כיף. בהטענה מהירה השיא היה ב-340 קווט״ש. רכב נוח אבל עדיין טנדר ברמת הגימור והמתגים. לרכב שנסעתי בו היה ווו גרירה. היה באג קטן בתוכנה שלפעמים הרכב נשאר במצב ״דלוק״ למרות שיצאתי ממנו ונעלתי אותו. למי שצריך טנדר עם טווח נסיעה עצום אני ממליץ בחום. הרכב הוא תחנת כוח על גלגלים עם שקעים להפעלת מכשירים חשמליים ועד כמה שאני זוכר גם מתח גבוה. הנסיעה מאוד נוחה, המון מקום ומערכות בטיחות חכמות.

    סגור תגובה

  • 31. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-01-2025

    לא הגבתי בכלל לכתבה הזו. 2, 4, 6, 8 הן תגובות של אותו מתחזה שמשתמש בשמי.
    לכל הרכבים שמשתמשים בסוללות 18650 ובסוללות אחרות יש הרבה בעיות. בהחלט עדיף להשתמש ברכבי דלק הדומים במקום בכלי הרכב המופיעים במאמר זה.
    14 מנחם. אתה צודק.
    15. אתה טועה בגלל מחיר החלפת הסוללות. הסוללות מאבדות קיבולת מדי שנה ולאחר 5 שנים הן זקוקות להחלפה מלאה. יש סכנה מפליטות ELF & EMF וכו'.
    17 יותם. אתה עושה דברים מסובכים מדי עבור הקוראים.
    לבתים אין תלת פאזי בקנדה ובארה"ב. יש לנו 240 וולט כדי להתקין מטען ברמה 2 והחומרים וההתקנה יקרים. שאר התגובה שלך מסובכת מדי.
    18 יותם. כל הפתרונות שאתה מזכיר עולים הרבה כסף.
    19 יותם. אתה צודק במה שאתה אומר אבל רוב האנשים לא מבינים על מה אתה מדבר. אתה גם צודק שלא היית צריך לפרסם את התגובה שלך כי היא מסובכת מדי עבור רוב האנשים.
    אני אחד מהאנשים הבודדים כי אני מבין כי אני יודע הרבה על אלקטרוניקה וחשמל.
    20 יותם. כבר אמרתי שהתשובות שלך מסובכות מדי עבור רוב האנשים. אז למה אתה ממשיך עם ההסברים שלך כשרוב האנשים לא מבינים על מה אתה מדבר?
    בקיצור, אתה לא אומר שעולה הרבה כסף להזין חשמל לבית מרכב. אנשים בכל רחבי העולם משתמשים בגנראטורים כדי לייצר חשמל לבתיהם מכיוון שהפתרון הזה זול יותר מהפתרון שלך.
    22. יותם לא יכול לעשות את זה כי זה מסובך מדי וכבר אמרתי את אותו הדבר בתגובות 19 ו-20 שלי.
    29. שברולט סילברדו EV HIGH COUNTRY זמין גם בקנדה.

    סגור תגובה

  • 32. רכב יוקרה ולא עבודה 
    משקל העמסה 640 קג, 11-01-2025

    הסוללה תפסה את המשקל של הסחורה שמעמיסים לרכב. לעבודה מחייב עגלה דבר מגביל מאוד

    סגור תגובה

  • 33. הכל תוכן ממומן 
    אילן, 11-01-2025

    אי אפשר להאמין לאף כתבה.

    סגור תגובה

  • 34. אי אפשר להבדיל בין דני מטורונטו לחקיין או המתחזה שלו. קורעים אותי מצחוק שני אלו (לת)
    מינוס אחד, 11-01-2025

  • 35. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-01-2025

    32. אתה צודק כי הסוללות שוקלות הרבה מאוד בכל המכוניות / הרכבים החשמליים. 34. כמובן שאתה יכול להבחין ביני שהוא DANY_FROM_TOROONTO האמיתי לבין המתחזה שמשתמש באותו שם.
    אני יכול לשלוח לך תמונה של הבנטלי שלי ושל הלינקולן שחונים מול הבית שלנו אם נתת לי את האימייל שלך אבל אני לא יכול לבקש את הפרטים האישיים שלך. אתה יכול להסתכל על מפות GOOGLE, לחפש את הכתובת שלנו ולנווט בתצוגת רחוב. הכתובת שלנו היא 65 NORTHWOOD DR, TORONTO, ON M2M 2J9. תוכל לראות את 2 המכוניות שלי שחונות בחזית המוסך של הבית שלנו.

    סגור תגובה

  • 36. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-01-2025

    32 ו 35 אתה מתחזה עלוב ושקרן.
    חוץ מקשקושים שרובם לא נכונים אני יוכיח שאתה לא אני ואתה בכלל גר בדימונה.
    בכתובת שאתה מפרסם ב 35 יש בתמונה רק רכב אחד - לינקולן טאונקאר ואין שום בנטלי.
    אתה שקרן, דני מטורונטו האמיתי לא גר בכתובת הזאת ובטח לא בחורבה שמצולמת.
    אני גר בשכונה של אירנים עשירים עם בתים מפוארים ולא בתים עלובים כמו בכתובת הזאת.
    גם כל הרכבים המצולמים ברחוב הם רכבים פשוטים וישנים ולא רכבי פאר שיש לנו בשכונה.
    אתה גם לשקר לא יודע, תתעסק במה שאתה מבין - גמלים בדימונה.
    אידיוט משולש ללא חיים וללא פתרון.

    סגור תגובה

  • 37. רכב חלומות 
    יוסי עידן, 11-01-2025

    זה הרכב הכי מיוחד שהיה לי בחיים .
    ראשית הכח שלו העוצמתיות המהירות התגובה לכל סכנה מייד עוצר .
    והאמת מישהו קפץ לי אם האופנוע לכביש ואני הייתי במהירות 70 קמש הרכב פשוט בלם וחסך עוד הרוג
    או פצוע למזלי.
    דבר נוסף נסענו לאילת וישר החלטתי לטפס על אחד ההרים שם תאמינו זה היה קטן בשבילו מי שירצה בפרטי השמח לשלוח תמונות.
    בקיצוק חלום של רכב .
    ועוד משהו שכחתי איך נראת תחנת דלק 8 אלף כל חודש שמיזה 50 אחוז אני משלם על הלוואה שמוכרת לי ב100 אחוז במס

    סגור תגובה

  • 38. 36 הוא דני האמיתי. כנסו 
    שובל, 11-01-2025

    בגוגל יש שתי תמונות, תמונה מלמעלה שרואים רכב גדול ורכב קטן - לא יכול להיות שיש גם בנטלי וגם לינקולן.
    בשנייה יש רק לינקולן.
    31 ו 35 הוא לא דני האמיתי!

    סגור תגובה

  • 39. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי, 11-01-2025

    עוד פעם שקרים ומידע מ 1964.
    אתה שקרן ממומן או סתם מטומטם שלא מוכן להתעדכן בחידושים בטכנולוגיה.
    אני יודע שאתה גם וגם.

    לכל סוג הנעה יש חסרונות ויתרונות, אתה מתאר כאילו לחשמליות יש רק חסרונות. זה שאתה אטום\ממומן או סתם זקן זאת בעיה שלך.

    משבר סוללות יהיה כמו שיהיה משבר דלק.
    מה שבטוח דלק מממן טרור עולמי וזה סיבה מספיק טובה להשתמש כמה שפחות בדלקים.
    אבל איך נסתדר בלי הרעש של מנוע בנזין...אוי ואבוי.
    אנשים כמוך חושבים רק על עצמם, הרגלים והנאות - תפתחו קצת את הראש.

    השקר הכי גדול שלך והכי מטומטם "סוללה מחליפים פעם ב 5 שנים":
    - סוללה מחליפים לפי קילומטרז ולפי מס טעינות. אם אני נוסע אלף קילומטר בשנה...
    - סוללות מה 10 שנים האחרונות יורדות בקיבולת כ 1.7 אחוז בשנה.
    יש אלפי טסלות ישנות עם מאות אלפי מיילים עם קיבולת של מעל 75% שנחשב הרף להחלפה.
    את הסוללה לא זורקים, יש לה שימוש באגירת חשמל מפנלים סולאריים ואז ממחזרים אותה כמו כל ביליוני סוללות אחרות (בעצם רב האנשים זורקים סוללות רגילות לפח ...).
    אולי סוף סוף תוכיח את השקר הזה של ה 5 שנים? הרי אתה "חוקר".

    "יש סכנה מקרינות" עוד שקר ללא הוכחות.
    קרינה של חשמליות היא מתחת לתקן ובכלל היא בתדר נמוך שלא מזיק לאדם.
    - תגיד מדדתי בטסלה מודל Y...ואז תגיד למודל Y אין קרינה.
    - תגיד מדדתי במודל 3 ... והמדיד הוא מתאים רק ל 60HZ (קווי חשמל) שיש לו רזולוציה של 100MG - אתה אומר 120MG - שקר!

    יותם עושה עבודה מצוינת, ויש הרבה אנשים שמבינים בדיוק מה הוא כותב - אתה לא מיוחד!
    רק לך מותר לכתוב מגילות - לא, עוד פעם - אתה לא מיוחד.
    לפחות הוא כותב דברי אמת ואתה שקרן שרק מנסה להפחיד אנשים מחשמליות.

    עוד משהו שלא תבין: השקעה חד פעמית "גדולה" מול השקעה "קטנה" רב פעמית.
    בחשמליות יש השקעה חד פעמית "גדולה" אבל אין השקעה רב פעמית - בכל המדדים החשמליות חסכוניות יותר ומזהמות פחות.

    לך נוח עם מכוניות בנזין, סבבה - תפסיק לשקר.

    אז זקן דמנטי שלא מסוגל להתעדכן בשינויי הטכנולוגי - כרגיל יצאת בדיחה.

    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם.

    שכל אחד יחליט בעצמו עם מידע אמיתי ונכון


    https://www.motortrend.com/features/ev-battery-lifespan-degradation-replacement-cost-study/

    https://www.youtube.com/watch?v=P021rYLcVKM&ab_channel=EVWorldNews

    https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

    https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

    https://www.kbb.com/car-news/study-ev-costs-lower-in-48-states/

    https://www.goldmansachs.com/insights/articles/electric-vehicle-battery-prices-are-expected-to-fall-almost-50-percent-by-2025

    https://www.youtube.com/watch?v=aLEB9pshWRI&ab_channel=BenSullins

    https://www.youtube.com/watch?v=F5MMvzKdKfE&ab_channel=LudicrousFeed

    https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/07/ID-180-%E2%80%93-US-GHGs_brief_final.pdf

    סגור תגובה

  • 40. אני עם אלי. איך אפשר לקחת ברצינות טרול מתנשא ושקרן. (לת)
    צייד הטרולים, 11-01-2025

  • 41. ליותם הנודניק 
    מהנדס, 11-01-2025

    יותם רואים שאתה נורא רוצה שיחשבו שאתה מבין...
    בכל זינה צפה אין אפס אלה l1 וl2. לא בגלל ש''ככה בונים גנרטורים'' אלה בגלל שאין יחוס לאדמה.

    סגור תגובה

  • 42. תודה, 39.. אז אם כך אני אוסיף משהו 
    יותם (מהנדס חשמל), 11-01-2025

    תגובה 23 שלי היא די כסת"ח.

    כלומר אם יש לך מתקן חשמל שאתה צריך להזין ואתה עושה את מה שכתבתי בתגובה 20 ומייצר שקע חד פאזי ע"י שנאי בידוד מתאים (דגש על מתאים. זה לא זול), בארגז המכונית כאשר השקע מחובר אחרי ראשי ופחת, כלומר כאשר האפס מוארק אל הארקת המכונית ויש סרט הארקה לאדמה ואז יש ראשי ופחת ורק אז, אחרי הפחת, מחובר השקע ואתה מזין את המתקן מהשקע, אז *אם חוט ההארקה של ההזנה מחובר כמו שצריך* אל הארקת המכונית, שכאמור מקוצרת לאפס, אז תהיה סגירת לולאת תקלה אפשרית גם דרך חוט ההארקה, שעוקפת את הפחת. במצב שכזה כן תהיה הגנה חלקית נגד התחשמלות ברוב המקרים, ז"א כאשר ההתחשמלות נגרמת ע"י מגע במתכת חשופה במכשיר עצמו (שמחוברת להארקה כמובן), שאז הפחת יקפוץ, כי זרם יזרום דרך חוט ההארקה אל האפס ויעקוף את הפחת.

    כלומר אפשר לעשות בדיוק את מה שכתבתי בתגובה 20 וב-99% מהמקרים הפחת כן יגן נגד התחשמלות. הבעיה היא ה-1% הנותר שבו באמת חוט ההארקה לא מחובר כמו שצריך או שלולאת התקלה עוברת דרך הקרקע ולא דרך המכשיר ואז אנחנו סומכים על סרט הארקה מסכן שאו שיעבוד או שלא.

    רק בגלל זה, זה לא תקני.

    אבל שוב, אם יש לך את הרכב הזה ואתה נורא רוצה להזין דירת מגורים במקרה של הפסקת חשמל או להזין מכשירי חשמל כבדים בשטח בשעת חירום, אז זאת הדרך לעשות את זה, כדי להזין מכשירים שתואמים לתקן בישראל ולקבל הגנה, לפחות חלקית, נגד התחשמלות.

    כן אני יודע, תורת הכסת"ח אומרת שעדיף לא לפרסם את התגובה הזאת.. אבל בכל זאת, אם תעשה את מה שכתבתי בתגובה 20 אז זה יעבוד. לגבי סכנת התחשמלות, אין אחריות :-).

    סגור תגובה

  • 43. 41 - איפה בדיוק כתבתי אחרת.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 11-01-2025

    בשום מקום לא כתבתי שאין ליצרני הגנרטורים סיבה טובה לעשות את זה בצורה זו. רק שבמקרה של הסילברדו, אם תנסה להזין דירת מגורים, שבה האפס מקוצר להארקה, אתה מיד שורף פיוז. לכתוב "נסה ותהנה", או שזה ברור גם לך.

    סגור תגובה

  • 44. בכל העולם מחברים חשמליות לבתים וגם משתמשים בסוללה לאגירת חשמל עודף מפנלים סולאריים שחוזר לרשת. זה לא עולה יותר מגנרטור וגנרטור לא יכול לאגור חשמל.  
    יבגני, 11-01-2025

    רק בארץ שלנו שיש מעל 300 ימי שמש בשנה לא דוחפים לחשמל ירוק, אנחנו ב 10%.
    בגרמניה 63% מייצור החשמל הוא באנרגיה חלופית.
    אנגליה - 45%.
    יש מדינות שהם כבר ב 100%... האמת די נדהמתי מהמצב בעולם.

    https://www.visualcapitalist.com/cp/mapped-renewable-energy-by-country-in-2022/

    סגור תגובה

  • 45. 44 - נכון, יבגני. אבל יש בעיה ספציפית עם הסילברדו 
    יותם (מהנדס חשמל) , 11-01-2025

    בסילברדו בשקע 220V שממנו אתה רוצה לצאת אל הדירה כדי להזין אותה, יש שתי פאזות 110V בהפרש מופע של 180 מעלות זו מזו והארקת הרכב היא בדיוק באמצע בין שתיהן. לא רק פיזית, אלא גם מבחינת פוטנציאל חשמלי.

    אז אתה מבין מה יקרה אם תנסה להזין דירה באופן ישיר מהסילברדו.. בגלל שבדירת מגורים האפס מקוצר להארקה, אחת משתי הפאזות של ה-110V מקוצרת להארקה ובמידית אתה שורף את הפיוז של אותה פאזה.

    כמובן שזאת בעיה נקודתית לסילברדו. אם יש לך גנרטור רגיל אז אין בעיה שהאפס צף, אין הארקה באמצע. הפוטנציאל של האפס יכול להיות על ההארקה. בסילברדו זה לא המצב. שם ההארקה היא בדיוק באמצע בין שתי פאזות של 110V והיא לא תזוז משם.

    בגלל זה הצעתי פתרון אפשרי בתגובה 20 שלי. זה לא פתרון זול ויהיו אנשים שיציעו פשוט לא לחבר את ההארקה מהבית אל הרכב ולתת לרכב לצוף על 110V.. אני לא ממליץ. ממש לא ממליץ. זה לא כיף לחטוף זץ מהאוטו :-). מה גם שמספיק זרם קל מהאדמה אל הרכב איכשהו (צמיג רטוב) ויהיה לכם יום לא נעים. במצב כזה עלול להיות מצב של סגירת מעגל דרך האדמה.

    בקיצור, הצעתי פתרון טוב בתגובה 20. הוא לא פתרון זול אבל הוא יעבוד. אפשר לחשוב על פתרונות אחרים, יותר זולים, שבהם מתפשרים על בטיחות עוד יותר. לא ממליץ.

    סגור תגובה

  • 46. לדני - לך דחוף קרח. עוד מעט סוללות שיחזיקו 8 מיליון קילומטרים - נראה אותך עובר 8 מיליון בחמש שנים חחחח 
    גונן, 11-01-2025

    https://www.youtube.com/watch?v=Si7FBYbzNgQ&ab_channel=CBCNewsSaskatchewan

    סגור תגובה

  • 47. צודק יותם. צריך לערב חשמלאי טוב ולא תהיה בעיה. כמה זה כבר יעלה. (לת)
    יבגני, 11-01-2025

  • 48. 47 - אוקיי יבגני, אם החשמלאי ירצה יותר מדי כסף, יש עוד פתרון 
    יותם (מהנדס חשמל), 11-01-2025

    לא רציתי להיכנס לזה, אבל הבעיה שלנו כאן היא רק איך לחבר את הסילברדו לדירה כדי להשתמש בו כמאגר אנרגיה. זאת מכיוון שבמקרה של חיבור כלי עבודה חשמליים, ממילא ברוב הגנרטורים אין הגנה נגד התחשמלות אז באמת, לדרוש את זה מהרכב זה אקסטרה. כלומר נייס טו הב, אבל יקר. נניח שזה פחות מעניין. אז רק החיבור לדירה כדי להשתמש בסוללה הענקית כמאגר אנרגיה מעניין אותנו.

    אוקיי, במקרה כזה, האופציה שהצעתי ב-20 היא אפשרות טובה, אבל לחברת GM יש עוד אפשרות: הם מציעים מערכת שנקראיתbidirectional charger ועובדת דרך מטען ה-DC של הרכב. זה אומר שצריך גם אינוורטר דו כיווני כדי לחבר את הדירה. אז העלות כאן לא קטנה, אבל אם החשמלאי רוצה יותר מדי כסף בשביל הפתרון שהצעתי ב-20, אז זה פתרון סימפטי יותר מלהתחיל להסתבך בלתקוע שנאי בארגז של הרכב שגם שוקל 20 ק"ג ותופס מקום.

    צריך רק לברר האם הסוכנות מייבאת את הפתרון הזה לארץ וכמה הם רוצים. אני מאמין שבכל מקרה מדובר בכמה אלפי דולרים טובים.. מה לעשות, החיים לא זולים. אבל כן, זה פתרון יותר סימפטי, מלעשות שינוי מבני ברכב.

    סגור תגובה

  • 49. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-01-2025

    36. אתה לא יכול להוכיח לי שאתה אני ולכן אתה שקרן אומלל. תוכיח לכל המגיבים שיש לך בנטלי ולינקולן! אתה אידיוט. נְקוּדָה.
    39. כבר הוכחתי לך במאמר קודם שאתה שקרן ומטומטם. גם ביקשתי ממך לא להגיב לי אבל אני אענה לך.
    כמובן שלכל המכוניות יש חסרונות אבל לרכב חשמלי יש יותר חסרונות.
    לא יהיה משבר דלק אבל יהיה משבר סוללה כי יהיה חוסר בחומרים לייצור סוללות ובגלל שהחומרים נגמרים.
    טראמפ התחייב להגדיל את ייצור הנפט ברגע שיהפוך לנשיא או ארה"ב. פייר פויייה יגדיל את תפוקת הנפט בקנדה ברגע שיהפוך לראש הממשלה החדש. זה יקרה בקרוב מאוד כי ג'סטין טרודו כבר לא באוטווה. אתה מדבר שטויות. יש עוד הרבה אנשים שחושבים כמוני בקנדה ובארה"ב. אני לא צריך לפקוח את עיני בגלל כל כך הרבה אנשים בקנדה ובארה"ב שחושבים כמוני. כולנו אוהבים ליהנות מההרגלים ומההנאות שלנו.
    אתה צודק לגבי טווח החלפת הסוללות והן נועדו להחזיק מעמד לפחות 10 שנים אבל טווח זה נקרא PRORATED מה שאומר שכאשר הסוללות מחזיקות רק 5 שנים. אחריות יחסית על סוללות פירושה שהכיסוי פוחת עם הזמן בהתבסס על לוח זמנים שנקבע מראש. סוג זה של אחריות נועד לספק החזר חלקי או הנחה על הסוללות החלופיות אם הסוללות המקוריות נכשלות במהלך תקופת האחריות. החלפת סוללות לרכב חשמלי לאחר 5 שנים עולה הרבה כסף. זה הרבה ק"מ כשאתה נוסע מנהריה לאילת כמה פעמים בשנה, לא רק 1,000 ק"מ בשנה. זה גרוע יותר בקנדה ובארה"ב כי יש לנו מרחקים ארוכים מאוד. הסוללות במכוניות טסלה מתנהגות כמו לעיל.
    הסוללות אינן מתאימות לצבור חשמל משיחות שמש כי הן ישנות מדי ואיבדו את הקיבולת שלהן. מיחזור עולה הרבה כסף בגלל עלות החשמל.
    בשבוע הבא אסע לאוניברסיטת טורונטו לבקר פרופסור כדי לכייל רק את 2 מכשירי המיליגאוס. השלישי לא צריך כיול. לאחר כיול 2 המכשירים, אבדוק את המיליגאוס בטסלה 3 ולכן לא יהיו ויכוחים לגבי מדי המדידה שלי. יש לי הרבה סוללות מסוג 18650 במצב מושלם כי הרגולטור כושל ביחידה המכילה עשרות סוללות.
    קרינה בתדר נמוך במיוחד (ELF), שיש לה תדרים מ-3 עד 30 הרץ. כמה מחקרים מצביעים על עלייה אפשרית בסיכון לסרטן מקרינת ELF. הקרינה מ-EMF היא מ-3 קילו-הרץ ל-300 גיגה-הרץ.
    השפעות בריאותיות מחשיפה ל-ELF ו-EMF, כוללות:
    השפעות מסרטנות: כמה מחקרים אפידמיולוגיים הצביעו על סיכון מוגבר לסרטן הקשור לחשיפה לשדה מגנטי.
    השפעות רבייה: ישנן הצעות שחשיפה ל-ELF-EMF משפיעה על בריאות הרבייה.
    השפעות נוירולוגיות: מחקרים הצביעו על השפעות נוירולוגיות אפשריות מחשיפה ל-ELF-EMF.
    קרדיווסקולרי כמו מוח ושינויים בהתנהגות: ההשפעות הבריאותיות כוללות לב וכלי דם, התנהגות מוחית, שינויים הורמונליים ושינויים במערכת החיסון.
    כמובן השפעות מסרטנות: כמה מחקרים אפידמיולוגיים הציעו סיכון מוגבר לסרטן הקשור לחשיפות לשדה מגנטי ליד קווי חשמל.
    השפעות רבייה: ישנן הצעות שחשיפה ל-ELF-EMF עשויה להשפיע על בריאות הרבייה.
    השפעות נוירולוגיות: מחקרים הצביעו על השפעות נוירולוגיות אפשריות מחשיפה ל-ELF-EMF.
    שינויים קרדיווסקולריים, מוחיים והתנהגותיים: השפעות בריאותיות אחרות כוללות שינויים קרדיווסקולריים, מוחיים והתנהגותיים.
    שינויים הורמונליים ומערכת החיסון.
    כמובן השפעות מסרטנות: כמה מחקרים אפידמיולוגיים הציעו סיכון מוגבר לסרטן הקשור לחשיפות לשדה מגנטי ליד קווי חשמל.
    השפעות רבייה: ישנן הצעות שחשיפה ל-ELF-EMF עשויה להשפיע על בריאות הרבייה.
    השפעות נוירולוגיות: מחקרים הצביעו על השפעות נוירולוגיות אפשריות מחשיפה ל-ELF-EMF.
    שינויים קרדיווסקולריים, מוחיים והתנהגותיים: השפעות בריאותיות אחרות כוללות שינויים קרדיווסקולריים, מוחיים והתנהגותיים.
    שינויים הורמונליים ומערכת החיסון.
    כמובן יותם יודע על מה הוא מדבר אבל גם אני יודע ואני לא מיוחד אבל הרבה אנשים שמכירים אלקטרוניקה וחשמל יכולים להגיב על הנושאים הנ"ל. האנשים האלה לא חייבים להיות מהנדסים.
    מכוניות חשמליות גדולות עולות הרבה כסף אבל מכוניות בנזין גדולות עולות זול יותר ואנשים יכולים לקנות מכוניות משומשות כמו הבנטלי והלינקולן שלי שעולות זול יותר ממכוניות חדשות. למכוניות הבנזין שלי יש פחות בעיות מכל מכוניות חשמליות גדולות.
    אתה שקרן ומטומטם שסובל מדמנציה. אתה אף פעם לא יכול לנצח אותי אז סתום את הפה שלך לנצח. נסה פראיירים אחרים שקונים את השקרים שלך.

    סגור תגובה

  • 50. מיותר 
    וולפגאנג מיציבושי, 12-01-2025

    אי אפשר לטעון את הרכב הזה בשום קומבינציה הגיונית, למעט עמדת טעינה ציבורית בתשלום יקר או רכישת עמדה ביתי מהירה ב-20,000 שקל. אז בשביל מה בדיוק?

    סגור תגובה

  • 51. דני מטורונטו מפגר? (לת)
    DANY_FROM_TORONTO, 12-01-2025

  • 52. אני דני מטורונטו ואני מודה שאני זקוק לעזרה פסיכיאטרית (לת)
    DANY_FROM_TORONTO, 12-01-2025

  • 53. דני מטורונטו מפגר (לת)
    ציפי מקוויבק, 12-01-2025

  • 54. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-01-2025

    53. איך את יודעת שאני מפגר? מעולם לא פגשתי אותי.
    אם את גרה בקוויבק, אז בואי לבקר אותנו בטורונטו.

    סגור תגובה

  • 55. שברולט סילברדו EV (מבחן ראשון) – דיל בלתי רגיל 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-01-2025

    54 ו 49 אתה עלוב וזבל של "אדם".
    אני דני המקורי מטורונטו ואתה מתחזה עלוב שאין לו חיים.
    אתה מנסה לגנוב לי את התהילה ואתה עושה את זה בצורה רעה.
    אתה שקרן רע.
    מה זה אף אחד לא יודע לנצח אותי. אני לא מתנשא כזה.
    אתה, המתחזה מדימונה צריך לסתום את חריץ האוכל שלך ולחזור לגמר שלך.
    טרול אידיוט ללא פתרון.

    סגור תגובה

  • 56. "דני" מ 49 - אתה מתחזה ושקרן - כל מה שאתה כותב הוא שמועות. פעם אחד לא הוכחת את הזיבולים שלך. סתום כבר אפס מאופס. (לת)
    גדי, 12-01-2025

  • 57. 49 אתה מטומטם! חשמליות+תחזוקה עולות פחות מבנזין+תחזוקה. אלי צודק ואתה בדיחה בכלל אתה חרה של יצור. (לת)
    שון, 12-01-2025

  • 58. מסכים עם קודמי, את 49 צריך להכניב לכלא על הטעיית הציבור. בית משוגעים גם טוב. (לת)
    מנחם, 12-01-2025

  • 59. אצלנו במונטריאול בקהילה היהודית הדני הזה הוא בדיחת היום. תתעלמו הוא מסכן. (לת)
    דויד ממונטריאול, 12-01-2025

  • 60. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי, 12-01-2025

    49 - לי ברור שאתה לא דני המקורי, אפילו הוא לא מטומטם ומפגר כמוך.

    אבל אני נהנה להראות שאתה מפגר וטועה כל פעם מחדש.

    "אתה לא יכול לנצח אותי", אתה בן 3...אה אתה בן 83 שזה אפילו גרוע יותר - דמנטי שצריך להיות בבית משוגעים.

    עכשיו אתה גם נביא, אתה בטוח שיהיה משבר סוללות אבל לא משבר דלק. כנראה שאין גבול לדמנציה שלך.

    גם אתה מומחה לפוליטיקה ובכלל מנהל את קנדה - ברור אתה יודע הכל.
    אז אולי כן ואולי לא - כרגע, גם בארהב וגם בקנדה מכירות החשמליות רק עולות.
    תמלמל שהם ירדו משמעותית ולא בחודש אחד.

    הוכחתי לך כמה פעמים, עם עובדות, שאתה שקרן ו\או מטומטם לגבי אורך חיי סוללה, מחזור סוללות, שימוש שני של סוללות, קרינות, זיהום ועוד.
    אתה, חוץ מלמלמל את השקרים שלך, לא מספק שום הוכחה!!!!!!!!!!!!
    תתיחס לקישורים ששלחתי נראה אותך...אה, אתה לא מבין אנגלית....

    כל ה"עובדות" שלך הם עם "אפשרי", "אולי" ונעליים - שטויות של AI.

    אתה כבר שנה מקשקש שאתה צריך "לכייל" את המכשירים שלך. אז אין לך קריאת אמיתיות! אז תפסיק לשקר.


    אז זקן דמנטי שמתנהג כמו ילד בן 3:
    בעולם של אנשים רגילים ההוכחות קובעות!
    ללא הוכחות אתה הוא השקרן והמטומטם שצריך לסתום.

    אני ימשיך להוכיח שאת שקרן, מפגר, דמנטי וסתם יצור דוחה.

    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם.

    לשאר הקוראים - תקראו את הקישורים בתגובה 39 ותחליטו לבד ולא לפי השקרים של הנל.

    סגור תגובה

  • 61. עונה בשם ציפי- אתה מפגררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר (לת)
    פסיכיאטר , 12-01-2025

  • 62. 49 סוללה משומשת לא יכולות לאגור אנרגיה מפנלים... רק שהן ב 0%. מ 75%, שמוגדר כמינימום יעל למכונית, עד 1% אפשר! סוללה - זאת תפקידה.  
    יבגני, 12-01-2025

    אתה באמת לא אפוי

    סגור תגובה

  • 63. על דני או "דני" אמרו הגששים - אם הטיפשות הייתה מחלה כואבת כל החיים היית בגבס. (לת)
    שייקה, 12-01-2025

  • 64. גם על סלולרים אמרו מסרטן, גם על WIFI, גם על BT , גם על דור 5. אני מוכר בגדים נגד קרינה, ממש בזול...חחחחח (לת)
    יורי, 12-01-2025

  • 65. אלי. כל הכבוד על הסבלנות. נמאס כבר מהעובדות הלא נכונות שהחופר הזה כותב. ברור שיש לו תחנת דלק בקנדה או בדימונה. תהיה חזק בשבילנו. (לת)
    יעקב, 12-01-2025

  • 66. אזהרה. מי שקורא את התגובות של דני יחלה בסרטן מוח ב 100% (לת)
    אונקולוג בדולר קנדי, 13-01-2025

  • 67. המחיר לא כולל מעמ 
    יואב, 13-01-2025

    300,000 זה לפני מע״מ

    לא לכולם יש עוסק פעיל

    תציינו נתונים מדויקים מדאפאקארס

    סגור תגובה

  • 68. ככה לא! 
    ככה לא!, 13-01-2025

    ככה לא!

    סגור תגובה

  • 69. ככה לא! 
    ככה לא!, 17-01-2025

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה