דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: פיג'ו E-3008
  • מתחרים: טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק
  • מתי אצלנו: סוף 2024
  • מחיר משוער: החל מ-250 אלף שקל
פיג
  • בעד: סביבת נהג, בידוד רעשים, טווח נסיעה
  • נגד: נוחות עירונית, ביצועים, מושב אחורי

 בגדול: 3008 נחשב דגם מהפכני עבור פיג'ו. בדור הראשון הוא הכניס את היצרנית לקטגוריית הפנאי הפופולארית, בדור השני הוביל את קו העיצוב העדכני. ובכל פעם היה אחראי לשינויים שהתבטאו בזינוק נאה מאוד במכירות. ועכשיו יש דור חדש, כזה שאמור לבצע (גם) את המעבר ההכרחי לחשמל.

הוא אמנם לא דגם ראשון של היצרנית הצרפתית להתנתק מהבנזין, שכן גרסאות נקיות מזיהום ל-208  ול-2008 משווקות כבר זמן רב. אבל הוא כן משלב מערכת הנעה מתקדמת עם הבטחה לטווח נסיעה ראוי ומאוד מרשים על הנייר (עד 700 ק"מ). והוא עושה זאת על בסיס פלטפורמה חדשה (STLA מדיום) של קונצרן סטלנטיס, וזו גם חדשה חיובית.

קצת פחות חיובית מבחינתו היא רשימת המתחרות - החל בטסלה מודל Y, החשמלית הנמכרת בעולם, דרך יונדאי איוניק 5 הנחשבת מבחינתנו לפחות לטובה ביותר מסוגה כיום, סקודה אניאק המצוין, טויוטה bZ4X שמגיעה מבית היצרנית הגדולה בעולם, פולקסווגן ID4 המבטיח.

ואם זו לא רשימה מספיק מאתגרת (היא כן, קשה לדמיין מאתגרת יותר כיום), אפשר להוסיף לה גם את פורד אקספלורר EV ורנו סניק-E הצפויים בקרוב. חתיכת נבחרת.

פיג

עיצוב ותא נוסעים: קודם כל, הדור החדש פחות מהפכני מקודמו, גם אם לא פחות מרשים למראה. עם סבכה גדולה מלפנים, יחידות תאורה עדכניות, חישוקים מקוריים ובעיקר גג משתפל לאחור ליצירת מראה כמו-קופה שגם מסייע אווירודינמית. עם זאת, הנתון שפיג'ו מספקת אינו יוצא דופן לדגמים מסוגו - 0.28.

סביבת הנהג מציגה פרשנות חדשה ל-i-Cockpit עם מסך ענק ("21) המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע בחלק העליון של הקונסולה, והגה קטן - שאנחנו לא אחידי דעים לגביו - המוצב תחתיו. סידור מרשים בעיקר בנסיעה לילית בסיוע תאורת אווירה.

בקונסולה המרכזית יש סוללת מתגים גדולים ((מכונה i-Toggles) המאפשרת התאמת קיצורי דרך לתפריטים השונים. הזה סידור נוח יותר לשימוש ממערכת ההפעלה הקודמת של היצרנית, אבל תגובת המסך הייתה איטית מדי לעיתים.

פיג

בין המושבים הקדמיים (נוחים למדי, עם תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת) מוצבת קונסולה גבוהה המסייעת ליצירת סביבת נהיגה אינטימית ומבודדת יחסית מהנוסע, עם תא אחסון שימושי בחלקה התחתון. איכות החומרים מעורבת ולצד חומרים רכים ואיכותיים במקומות בולטים, מצאנו גם פלסטיק קשיח מדי ופחות נעים למגע. במכוניות ההשקה גילינו גם חיפויי בד רופפים פה ושם.

בהשוואה ל-3008 היוצא, החדש ארוך ב-9 ס"מ (454 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (189 ס"מ) גבוה ב-2 ס"מ (164 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (273 ס"מ). אלה עדיין ממדים צנועים ביחס למתחרים מודרניים, ועל אף הצמיחה הקלה המרחב מאחור דומה לזה שהיה בעבר.

תא המטען נותר בנפח דומה (520 ליטר), עם סף הטענה גבוה ורצפה כפולה המאפשרת חלל נוסף. בשונה מחלק מהחשמליות מודרניות אין תא מלפנים.

פיג

מערכות הבטיחות כוללות את ההיצע המוכר של היצרנית (בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית) אבל למערכת התרעת שטח מת יש טווח זיהוי מורחב, ונוספו אפשרויות למעבר נתיב עצמאי והמלצות לבחירת מהירות נסיעה על בסיס זיהוי תמרורים, מערכת הניווט ותנאי מזג האוויר.

מנוע וביצועים: פיג'ו תציע ב-3008 אפשרות בחירה בין מנוע בנזין והיברידי-נטען, וכמובן חשמלי מלא המסקרן מכולם, שיוצע בשלוש גרסאות. עם צמד מנועים והנעה כפולה (320 כ"ס), או בגרסת בסיס עם מנוע בודד מלפנים עם 210 כ"ס (או 230 כ"ס) כמו ברכב המבחן.

הביצועים? במפתיע, פושרים מדי, מעט מאכזבים. זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות אינו איטי במונחים של עד לפני שנים ספורות, אבל היום תהיו איטיים (ביותר מ-1.5 שניות) מדגמי פנאי חשמליים פופולריים מאוד, בסיסיים וזולים משמעותית מסין כמו BYD אטו3 או ג'ילי גיאומטרי C. וממש לא התייחסנו כאן ליותר מהירות - ולא יותר יקרות - בחבורה המרשימה שהוזכרה בתחילה.

גרסת ההנעה הכפולה מבטיחה ביצועים נמרצים יותר, עם 6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, אבל גם כאן זה ארוך משמעותית מגרסאות מקבילות של יונדאי או טסלה.

לטענת פיג'ו שנשמעת גם מפי יצרנים אחרים כמו קבוצת פולקסווגן וקבוצת טויוטה, הצרכן לא זקוק ליותר כוח, וזינוק פראי מידי עלול להפחיד נהגים מסוימים בדגש על צעירים או מבוגרים כמו גם את שאר משתמשי בהדרך.

פיג

יש ל-3008 מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת יותר מזו בה צוידו דגמים קודמים של פיג'ו, עם אפשרות בחירה בין שלושה מצבי עוצמה באמצעות מנופי שליטה מאחורי ההגה. ועדיין, גם המצב העוצמתי ביותר אינו מאפשר נהיגה בדוושה אחת כמקובל ומ-7 קמ"ש הנהג הוא זה שצריך ללחוץ על דוושת הבלם. אין גם מצב אוטומטי (הנעזר בנתונים מהרדאר וממערכת הניווט) בדומה לחשמליות מודרניות של יונדאי ופולקסווגן.

סוללת 73 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 527 ק"מ, נתון דומה למתחרים. טעינה מהירה (160 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-20% ל-80% בכחצי שעה, נתון דומה למרבית המתחרים, למעט יונדאי המתעלה מבחינה זו. תנאי ההשקה לא אפשרו לנו לאמת את טווח הנסיעה וזמני הטעינה, עימם נמתין למבחן המקומי שנערוך לו שינחת כאן.

בהמשך תוצע גם גרסת LR (ר"ת Long Range) עם מנוע חשמלי בודד מלפנים (230 כ"ס) וסוללת 98 קוט"ש המבטיחה 700 ק"מ בין טעינות, טווח גדול משמעותית מהמתחרים.

פיג

נוחות והתנהגות: בשונה מהמתחרים העושים שימוש בפלטפורמה ייעודית, פיג'ו עושה שימוש בפלטפורמה המיועדת גם למנועי בנזין. הגרסה החשמלית נבדלת מגרסת הבנזין במתלה אחורי שונה  ומתקדם יותר(רב-חיבורי לעומת קורת מתח), אך בחירה בכיול נוקשה יחסית אחראית לנוחות נסיעה בינונית במהירות נמוכה, המשתפרת במהירות גבוהה יותר עם ריסון מרכב ראוי. מרשים בעיקר הוא בידוד רעשי רוח ודרך, נקודה תורפה במרבית החשמליות, מהטובים בהם פגשנו לאחרונה.

גם היכולת הדינמית טובה יחסית, כמקובל ביצרנית הצרפתית, עם תנודות מרכב מתונות גם בעומסי פניה קיצוניים. הבלמים גדולים יותר מאלו של גרסת הבנזין עם תחושה טובה וטבעית מהמקובל במערכות אוגרות אנרגיה. קוטר הסיבוב צנוע מהמתחרים (10.6 מטר) ומאפשר כושר תמרון טוב בעיר.

פיג

סיכום: עבור פיג'ו, E-3008 מהווה כניסה חשובה לקטגוריה חשמלית בה היא לא הייתה נוכחת עד כה, וכזו שזוכה לפופולריות רבה באירופה ואצלנו. עם מראה מרשים, סביבת נהג מקורית ואפילו גרסה עם סוללה גדולה וטווח נסיעה יוצא דופן.

אבל הוא לא משחזר את קפיצת המדרגה של הדור הקודם, ומסתפק בללטש את אותם מרכיבי עיצוב ונראות שהפכו את הדור הקודם לכל כך מיוחד, תוך שהוא שומר על היכולת הדינמית שהחמיאה לו בעבר ומוסיף גם יחידות הנעה חשמליות לחלוטין כמתבקש מצו השעה.

בחירת היצרנית להתבסס על פלטפורמה אחת למערכות הנעה שונות ברורה. היא יעילה יותר מבחינת יכולת הייצור על פס הרכבה אחד, זולה משמעותית כמובן, אך התשלום מגיע בדמות לא מעט פשרות. כי פיג'ו, מחלוצת ההנעה החשמלית בדגמים עממיים, האטה במקצת את הדהרה - שהוכחה כמואצת מדי - לכיוון החשמלי-טהור. באופן טבעי, זה הופך אותה מנושאת הדגל לזו שסוגרת פערים.

אך בעולם המוטורי החדש בו השוק מוצף על בסיס שבועי במתחרים חדשים, בעיקר כאלה המגיעים מסין בעלת האפשרויות הבלתי מוגבלות, ה-3008 צפוי לשמור על מקומו הייחודי, גם אם לא בפסגה כפי שהיה קודמו, וללא הילת הייחודיות שנשא בעבר.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 73 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 210 כ"ס / 21.4 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 454 ס"מ
  • רוחב: 189 ס"מ
  • גובה: 164 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 273 ס"מ
  • משקל: 2,108 ק"ג
  • נפח תא מטען: 520 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 8.8 שניות
  • מהירות מרבית: 170 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: החל מ-250 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת פיג'ו

פורסם לראשונה ב- 08-03-24

למאמר זה התפרסמו 43 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 09-03-2024

    המכורים למכוניות חשמליות יחגגו. לרכב הזה יש ביצועים גרועים מאוד. למשל 8.8 שניות ל-100 ק"מ. הכותב לא מזכיר את התאוצה - כי היא איטית מדי. כל דבר מהיר יותר יצרוך חשמל מהמצברים = לא טוב.
    כמו תמיד הטווח מזויף.
    המכונית הזו כבדה מאוד כמו כל המכוניות החשמליות בגלל עשרות אלפי המצברים.
    אתה המכור - אל תשכח את הקרינה כ-ELF מהמצברים. ה-EMF נגרם על ידי המהפך על מנת שזרם ישר יפעיל את המנוע החשמלי המשמש להנעת מכונית חשמלית. נגרם גם על ידי ממירי הממירים. שניהם מסוכנים מאוד לגוף האדם.
    למכוניות חשמליות אחרות יש 2 או 3 מנועים אלו = יותר קרינה!
    כמובן שיש עוד הרבה בעיות במכוניות חשמליות.
    למכוניות ההיברידיות יש יותר סיבוכים ובעיות = הסיבוכים משימוש במצבר קטן ומנוע בנזין.
    כל המכוניות האלה הן קללה! הפתרון הוא להשתמש במכוניות דלק!

    סגור תגובה

  • 2. שאלה ל DANY_TORRONTO 
    מגיב מזדמן, 09-03-2024

    האם לאדוני יש אינטרסים בתעשיית הדלק הפוסילי או שדעות שמרניות קיצוניות בסגנון דונלד המלך מניעות אותו ?
    שלא נדבר על זה שאדוני כנראה יצר דמות פיקטיבית שאמורה להתגרות בשכל הישר ?

    סגור תגובה

  • 3. כמה תעלה גרסת ה 700 קמ 
    דןדן, 09-03-2024

    הטסלה y כרגע סולה יותר. פגו יתקשו אם לא יורידו המחיר ל 220 אלך שח

    סגור תגובה

  • 4. גירסאת הבנזין תהיה מענינת 
    דן, 09-03-2024

    מחליפה לדגם הנוכחי
    עם עיצוב פנימי וחיצוני יותר מעודכן
    ובמחירים של 170-190 אלף,
    זה הרבה יותר סביר,
    האוטו גם יסע יותר טוב, גם יהיה יותר זול, וגם אפשר לנסוע איתו, בישראל הרי אין תשתית טעינת רכבים חשמלים.

    סגור תגובה

  • 5. חחחחח רבע מיליון 
    ניר, 09-03-2024

    מחיר הזיה

    סגור תגובה

  • 6. 2. אנשים קטנים 
    בן ארצי, 09-03-2024

    מפצים ברכב ענק.

    סגור תגובה

  • 7. הזקן המבולבל מטורטנטו  
    המחושמל, 09-03-2024

    או כמה אתה איש קטן שתקוע על ענן הגיע הזמן שתתקדם ואולי תשתוק כי אתה לא מבין כלום. רכב חשמלי זה הכי טוב שיש ואין לו מתחרים בטח שלא מנועים זוללי דלק ומרעישים שזקוקים לטיפולים רבים. יאאלה לך לישון איש ממורמר.

    סגור תגובה

  • 8. מי ישלם על פייגו מחיר התחלתי 250 אלף שח 
    אלי, 09-03-2024

    אין להם סיכוי עם מחיר נתחלתי כזה

    סגור תגובה

  • 9. חדש עם נתונים מאכזבים 
    ט., 09-03-2024

    כבעל פיג'ו 3008 פלאג אין שנת 2021 עם 300 כ"ס ו 63 קג"מ כיום בשווי 205,000 ₪. אין כל סיבה להשתנמך לדגם החדש. נהפוך הוא עדיף הישן גם בנזין גם חשמל. כיום פוזל ליונדאי איוניק 5 הדגם המשופר שיגיע לארץ כנראה רק בסוף ספטמבר 2024. לו היבואנים היו מורידים מחירים ב 15% המכירות היו גדלים להם פי כמה. כרגע אין סיבה לקנות במחירים הזויים שכאלה.

    סגור תגובה

  • 10. איך אני יכולה למצוץ לבעלי עם הפרדה כזאת בין המושבים? 
    לא חושבים על האנשים, 09-03-2024

    הכוונה לקונסולה מרכזית, וחלק גבוה.
    למה לא לתת לי גישה לבעלי.

    סגור תגובה

  • 11. ברדלס הרים 
    גברת, ההפרדה נובעת כדי לגשר על מוחות עם פיגור שיכלי., 09-03-2024

    עד כה, גברים רבים בתעשיית הרכב היו מתלוננים על כי לכאשר האשה שלהם רכנה כדי ללקק להם את הבולבול, המוח המעורפל שלה התבלבל ולבסוף היא מצצה את מוט ההילוכים. מטעמי קשב לקהל הרוכשים הפוטנציאלי אשר רובו גברי, בחרו יצרניות לגשר על הבעיה הזו באמצעות הפרדה והסרת מוט הילוכים. בהינתן מצב זה, האשה יכולה לרכון בנוחות מבדלת אשר לא תבלבל אותה במקום, במרחב ובכלי.

    סגור תגובה

  • 12. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 09-03-2024

    לכל האידיוטים המטורללים = 2 ו-7 שחושבים וכל כך בטוחים שאני לא יודע כלום - יש לי את המידע הבא. - אתה לא שווה את התשובות שלי אבל הנה מה שיש לי לומר:
    יש הרבה אנשים שמעריכים את החוכמה שלי ושואלים אותי שאלות מאוד חכמות.
    2. אני לא דמות פיקטיבית יש לי גבר קיים מאוד הגיוני שגר בטורונטו עם אשתי. אין לי אינטרסים בחברות המייצרות דלקים - אבל אני חושב שמכוניות בנזין הן הפתרון הטוב ביותר לשימוש ולנהיגה במכוניות. מכוניות חשמליות אינן בחירה טובה - בגלל סיבות רבות שכבר הסברתי כאן. כל האמור לעיל מאוד הגיוני!
    7. כבר הסברתי את הסיבות שבגללן אני ואשתי הבעלים של 2 המכוניות הענקיות שלנו = בנטלי ולינקולן והפוקוס של אשתי - אז סתום את הפה שלך כי אתה לא מבין כלום מההיגיון שלנו והסיבות שלנו. מיליוני אנשים בקנדה חושבים כמונו. יש המוני אנשים בשכונה שלנו שחושבים אותו דבר = מכוניות בנזין. האנשים האלה נוהגים במכוניות מפוארות כמו מרצדס, אקורה, פורשה ואחרות. למעשה יש בחור ברחוב שלנו שבבעלותו רולס רויס ישן כמו הבנטלי שלנו.
    6 בן ארצי. אתה מאוד צודק כי 2 ו-7 לעיל לא יודעים על מה הם מדברים ואין להם את הידע = כרגיל.
    4 דן. כמובן שעדיפה גרסת הבנזין. לפני הרבה שנים היה לי פיג'ו 504 - אבל היה מאוד בעייתי = הרבה תיקונים...
    10. הקונסולה המרכזית מאוד בעייתית בכל המכוניות המודרניות - כי היא מופעלת על ידי הנהג.
    NHTSA חקרה ומצאה שעיני הנהג אינן מסתכלות על הכביש - מה שגורם למוות לכל מי שנמצא בחזית ובצדדי המכוניות המודרניות הללו. סיבה זו גורמת לתאונות מוות ושום היי טק לא יציל את האדם.

    סגור תגובה

  • 13. 11 ענק ! (לת)
    אסי, 09-03-2024

  • 14. יש גם 5008 חשמ-לית. 
    מוטי, 09-03-2024

    ואותה לא הזכירו בכלל!

    סגור תגובה

  • 15. מנוע חלש רכב חלש 
    יוני, 09-03-2024

    21 קגמ אפילו לגילי יש יותר קגמ מזה. רכב עגלה ברבע מיליון. בדיחה

    סגור תגובה

  • 16. טוני 
    טוני, 09-03-2024

    פשוט השתגעו עם כל מחירי המכוניות החשמליות !!!! כל קופסת פח קקה מהחל ל- 250 אלף שקל מה נהיה פה טירוף המחירים . פשוט חרם לא לקנות שיחנקו כל היבואנים החזיריים .

    סגור תגובה

  • 17. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 09-03-2024

    11. לתגובה והערה שלך יש קשר מרחוק לנושא המאמר הזה. אני לא מבין מה אתה מנסה להשיג חוץ משימוש בשפה גסה.
    13. אתה מגיב על 11 וחבל שאתה מגבה את התוכן של 11.
    14 מוטי. יש לנו מזל בקנדה ובארצות הברית שהמכוניות של פיזו לא נמכרות בשתי המדינות = פחות צרות עם המכוניות החשמליות האלה מהסיבות הברורות. זה אותו הדבר עבור כל המכוניות החשמליות.

    סגור תגובה

  • 18. דניאל 
    אינסוף תקלות ב3008, 09-03-2024

    היתה לי 3008 החדשה שסופסוף נפתרתי ממנה.
    התקלות התחילו אחרי חצי שנה שכביתה שבועיים במוסך.
    אחרי 3 שנים כל התקלות עליכם. במערכת החשמל, בגיר, במיכל האוראה.
    ריפודים שמתפרקים ופלסטיקים שנופלים.

    סגור תגובה

  • 19. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 09-03-2024

    18. דניאל. זה לא נוגע לנו כי אין לנו את המכונית הזו. אבל הצרות שלך אופייניות למכונית החשמלית הזו = אותו דבר ב-508 הישנה שלי שהשתמשה בבנזין. לכן ה-3008 הזה הוא בכלל לא אריה.

    סגור תגובה

  • 20. דני טרנטה  
    עופר, 10-03-2024

    1. אולי מספיק עם התובנות בגרוש שאתה מספק.
    2. אני בטוח שעדיין אתה עם טלפון קווי כי חושש מהקרינה של הטלפון הסלולרי.
    3. תהנה מהענתיקות שאתה נוהג בהן. רכבי אספנות הם תחביב נחמד. אבל, אם רוצה להתקדם, קנה רכב השייך לעשור הזה.

    סגור תגובה

  • 21. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 10-03-2024

    20. לא שווה לך שאני אענה לך - כי המוח שלך נמצא איפה שהוא צריך להיות = מופרע - לכן אל תטרחי להגיב לי. זו הפעם האחרונה שאני מגיב לך.
    יש כאן הרבה אנשים שמעריכים את המידע שלי שאני אומר להם כאן.

    סגור תגובה

  • 22. דני טרנטה 
    עופר, 10-03-2024

    נעלבת? לא נורא תתגבר.
    הינך לא יותר מהדיוט בתחום טכנולוגיית רכב. אם לא שמת לב, הינך משמש כקוריוז בקרב הקוראים כאן. בטח לא כמומחה ובעל דעה ובטח לא באשר לתחום הרכב בישראל ככלל, ובעולם בפרט.

    סגור תגובה

  • 23. 2008e רכב מושלם ורכב משפחתי לא צריך תאוצה של פורשה  
    בעל 2008e נפלאה, 10-03-2024

    כבעלים מאושר של 2008e קודם כל תגובה לדני מטורונטו: תקרא את הכתבה לפני שאתה מגיב: הכותב מתייחס באריכות לנושא התאוצה וגם מביא את תשובת היצרן שתאוצה בסגנון פורשה לרכב משפחתי היא מסוכנת מאוד! זה בפרוש היה שיקול שלי כשרכשתי את ה2008e ולא טסלה. הילדים שלי נוהגים בה וגם לי ולאשתי התאים רכב סולידי. ועדיין, כשבא לי להרגיש תאוצה אני מעביר למצב ספורט ותאמין לי היא נותנת תאוצה!!!
    35 אלף קמ טיפול אחד (פילטר מזגן ועדכון תוכנה) אפס תקלות אפס תחזוקה טסט 540 שקל וטעינה כמעט תמיד אצלי בבית. נסעתי גם לבאר שבע וגם לצפון, ולכל אלה שתמיד קריטי להם לשאול עלאילת: לא, לאילת פעם בשנה נסעתי ברכב השני אבל 80% מהנסיעות המשפחתיות 27 אלף קמ בשנה עברו לחשמלי
    ולא הזכרתי את השקט, הנסיעה החלקה… פשוט רכב חמוד ומושלם!!!
    וה3008 יהיה עוד יותר טוב ללא ספק- במיוחד מחכה למצבי הטעינה הרגנרטיבית במנוף כי זה אולי הדבר היחיד שחסר ב2008e

    סגור תגובה

  • 24. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 10-03-2024

    22. למרות שסירבתי לענות לך - אני אסביר על הידע שלי ואם אתה לא מאמין לי - בתור אידיוט אתה מטומטם מוחלט.
    יש לי את הידע כי אני טכנולוג הנדסי מוסמך ומורה תיכון לאלקטרוניקה וחשמל מוסמך על ידי אוניברסיטת טורונטו.
    בדקתי ובדקתי 4 מכוניות חשמליות לגבי הקרנות שלהן. קרינה נמדדת במיליגאוס שהם כדלקמן:
    0 - 2 בתוך דירה.
    0 - 4 מקובלים.
    מעל 6 = סכנה לגופו של אדם.
    הערכים תלויים כמה מהר מכונית נוסעת = מ-0 לערך גבוה בהרבה.
    BMW i3 מדדה עד t0 80 שבה נהגתי עד 60 קמ"ש.
    TYOTA PRIUS עד 40.
    BOLT = 0 - 2.
    מיקרוגל מקרין 40 ליד התפרים של הדלת = המיקרוגל שלנו.
    מכשיר הבישול שלנו באינדוקציה מקרין מעל 800. זו הסיבה שקנינו כיריים LG Hi-Tek עם משטח בישול אינפרא אדום.
    זו הסיבה שאשתי ואני מפעילים את המיקרוגל ושומרים על מרחק של לפחות מטר אחד.
    זה אותו מרחק למשטח האינדוקציה - אני משתמש בסיר לחץ כדי לבשל חומוס, שעועית אדומה ואחרים. אחרי שאני מפעיל את הכיריים אני הולך עד שהאוויר מתחיל לצאת ואז אני הולך לרגע להפחית את העוצמה מ-10 ל-3 עד לסיום הבישול. בשלב זה הכיריים עוצרים מעצמו לאחר בישולו למשך הזמן הדרוש.
    לכן מי האיש החכם - אני או אתה האידיוט המוחלט? אל תתווכח איתי כי אתה לא יודע כלום על העניינים האלה!

    סגור תגובה

  • 25. לדני טורונטו 
    גיל, 10-03-2024

    כמה קרינה יש מהמחשב שאתה יושב צמוד אליו או מהמסך שלו?

    סגור תגובה

  • 26. זינוק ?? 
    סבא לה, 10-03-2024

    הלו כתב...זינוק פיראי מידי מפחיד ?? הלוואי עלי כנהג סמי יעוד זינוק פיראי מפני ש...זינוק מהיר וקג"ם גבוה יכול להציל חיים...חו"צמזה מכוניות צרפתיות וכל קבוצת פלוצ ווגן..לא מיתקרב וגם קבוצת פיאט..ההוצאות שהיו עליהן עלו יותר מהרכב !!!

    סגור תגובה

  • 27. עיצוב מדהים  
    דן, 10-03-2024

    עיצוב מעולה, תא הנוסעים נראה מרשים וגם טווח הנסיעה אבל כמו שרבים אמרו 250 אלף עבור פיגו זה קצת מצחיק

    סגור תגובה

  • 28. דני טרנטה 
    עופר, 10-03-2024

    להבדיל ממך דני טרנטה, אני בעל שני תואר MD ו Ph.D מאוניב׳ ת״א ותואר שני במנהל עסקים מ Harward. נוהג ביגואר XF Supercharge ו F pace,
    אבל, איני מתיימר עם יידע קצת יותר ממה שאתה מציין שיש לך ״יש לי את הידע כי אני טכנולוג הנדסי מוסמך ומורה תיכון לאלקטרוניקה וחשמל מוסמך על ידי אוניברסיטת טורונטו.״ לחלוק ולאתגר מהנדסי רכב מהחברות הגדולות בעולם, מומחים בתחומים האלה עם ידע ותארים נכבדים משלך, לקבוע בפסקנות את הקביעות הילדותיות והמפגרות שלך בענייני קרינה.
    מדידות אינפנטיליות עם מד קרינה שהשאלת מכיתת לימוד בה את מורה.
    אז של נעליך מעל רגליך ותן כבוד והערכה למומחים אמיתיים בתחום ולא מתחזים כמוך. סה״כ מורה כושל שירד מהארץ ומחפש קמת כבוד. חפש אותו בפורום אחר בבקשה.

    סגור תגובה

  • 29. פיז'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 10-03-2024

    25 לגיל. אני לא צמוד כי אני יושב מול המחשב השולחני ומסתכל עליו במרחק של 50 ס"מ ו-70 ס"מ ממסך התצוגה.
    אני מודד 1 - 2 מיליגאוס שהם האופייניים בבית שלנו או בכל דירה - אז אין לי מה לדאוג.
    אשתי עונה ומדברת ממרחק של 50 ס"מ מהפלאפון וזה בסדר כי הטלפון לא קרוב לראש = מוח.
    הטאבלטים שלנו מודדים 0 מיליגאוס.
    28 עופר. רק בגלל שיש לך את כל הכותרות האלה לא גורם לך לדעת מה אני אומר על המכוניות החשמליות.
    זה גם לא משנה מה אומרים החברים שלך שהם מהנדסים מקצועיים - כי כבר מדדתי מעט מהמכוניות החשמליות. התוצאות היו כפי שכבר הראיתי. התוצאות הללו אינן משקרות והן המציאות.
    היו לי גם דיונים עם מהנדס חשמל - אבל התוצאות שלי מראות את הקרינה של מכוניות חשמליות = המציאות. לכן תפסיק להתווכח איתי.
    לבן שלנו שעובד ב- novartis בבוסטון יש את הגרין קארד בעל MsC בכימיה הוא פונה להרווארד כדי ללמוד להיות מורה.
    לבן הבכור מאשתי הקודמת יש דוקטורט בשיווק ו-IT. הוא מתגורר בשוויץ = ז'נבה ויש לו חברה שהיא עורכת דין. שניהם אזרחי שוויץ.
    זה לא אומר ששני הבנים שלי יודעים על מכוניות חשמליות.

    סגור תגובה

  • 30. La vie dans le film 
    ז'ילבר, 10-03-2024

    או בעברית: חיים בסרט. שלא יטרחו בכלל להביא אותה לארץ במחיר המופרז הזה.

    סגור תגובה

  • 31. לדני טורונטו 
    ליאור, 10-03-2024

    למה איזה מכוניות יש לך שאתה ככה פוסל את החשמליות?

    סגור תגובה

  • 32. פיג'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 10-03-2024

    31 ליאור.
    כבר כתבתי כאן על ההתנגדויות שלי נגד מכוניות חשמליות מסיבות ברורות. אני יכול להסביר לך שוב את המידע או שאתה יכול לחפש בעצמך.
    יש לנו 3 מכוניות
    1997 בנטלי ברוקלנדס.
    מכונית LINCOLN TOWN 2007.
    2006 פוקוס = של אשתי.
    כל המכוניות האלה משתמשות בבנזין.

    סגור תגובה

  • 33. לעופר, מגיב 28: זה בזבוז זמן מוחלט להגיב ל"דני טרנטה". 
    ישראלי מישראל, 10-03-2024

    חבל על הזמן וחבל על המאמץ. איש זקן, בן 82, התעלק על הערוץ הזה - והוא חוזר וטוחן כל הזמן את התובנות שלו. הרי יש סיכוי סביר שהזיקנה תהרוג אותו לפני שכל הקרינות, מכל המכשירים החשמליים, תעשנה זאת. ככל שעונים לדני יותר, כך הוא משגשג יותר - ונכנס לויכוחים ולמתן ציונים למגיבים האחרים. דני הפך לאתנחתא הקומית בערוץ הרכב, והוא רק מעלה את כמות התגובות. עובדה: אתה הגבת - וגם אני מגיב. אם לדני אין משהו אחר לעשות בחיים והוא נהנה מתשומת הלב - יאללה, שיהנה.

    סגור תגובה

  • 34. פיג'ו E-3008 (נהיגה ראשונה) - האריה התחשמל 
    DANY_TORONTO, 10-03-2024

    33. יש הרבה אנשים במדור המכוניות שמעריכים את הידע והחוכמה שלי במכוניות ובמיוחד במכוניות החשמליות.
    אתה "החבר החכם מאוד" שלך עם הרבה כותרים באוניברסיטה שלא יודע כלום על מכוניות חשמליות.
    מכיוון שאתה לא מאמין למידע שלי בבקשה אל תטרח להגיב ותסתום את הפה שלך!
    אני אמשיך עם הידע שלי להסביר לאנשים רבים שמעריכים אותי במדור הרכב.

    סגור תגובה

  • 35. לדני טורונטו 
    ., 11-03-2024

    שכחת את GFYMF

    סגור תגובה

  • 36. התגובות שלכם נובעות מבורות נטו ורשעות במקרה הטוב וטיפשות במקרה הרע 
    מהנדס חשמל, 11-03-2024

    על מי מספר מחקרים, קרינת EMF אכן פוגעת בריקמות אנושיות. ELF לעומת זאת - מוכח כסיכון מוגבר ללוקימיה.
    ועוד דבר, הנה - שיטוט קצר ברשת מביא את ה"מחקר" הקטן הזה...
    https://www.magility.com/en/electromagnetic-fields-in-cars-an-experiment/
    למי שמתקשה עדיין באנגלית - וזה כבר סיפור אחר...
    אמלק:
    לקחו רכב גרמני - מהבוס ובדקו בשלל מהירויות את השפעת ה EMF על הנוסעים בשורה הראשונה והשניה, בשלוש מקומות- ראש, גוף, רגליים. לאחר מכן סיווגו את המדדים ל 3 טוחים, בטוח - ירוק, מעלה חשש - צהוב, אדום - מעל 24 mG
    עכשיו לכו תתווכחו עם עובדות...
    הבעיה היא שאתם כל כך בורים, שאתם חיים טוב עם עצמכם ובכל מה שמאכילים אותכם...
    תפתחו קצת את העיניים, תלמדו קצת, תחפרו קצת, לא צריך הרבה... אבל לא- למי יש זמן, למי יש כוח נכון ? יותר קל לסלף ולבטל דברים שנראים לכם לא הגיוניים...
    דני, אני איתך- להם להם למות בשקט ו/או להיות כמה שנים טובות באונקולוגיה... ואולי אז, או בכלל המכה שיחטפו יתחילו להתנהג אחרת...אבל אין סיכוי... אדם הוא תבנית מולדתו...

    סגור תגובה

  • 37. ינון 
    מהנדס החשמל, כמו גם דני, צודקים., 11-03-2024

    הבעיה שבסביבה רווית קרינה אלקטרו-מגנטית, השליטה שלנו על המתרחש היא מאוד נמוכה. אקח לדוגמא את החזרה היומית שלי ברכבת ישראל. כלי נהדר, אך בשעות העומס צפוף במעל 400 אנשים אשר חלקם עומדים בצפיפות כי אין מקום לשבת. כל אחד מהם מחזיק מכשיר סלולארי, רובם מאזינים למוזיקה שמחייבת חיבור רשת, חלק משתמשים בווטסאפ, אחרים צופים בסרטים. הרכבת היא גוף מתכתי שנע במהירות, לכן לא דיי בכך שהמכשירים צריכים לשדר יותר קרינה כדי להתגבר על החסם המתכתי אלא גם עקב התנועה המהירה מאוד של הרכבת עליהם לשדר בעוצמה כדי לאתר מגדלי סלולאר בתנועה. אם אני חושב על זה, לא משנה מה אני אעשה, אהיה לעד תקוע ברכבת של מאות אנשים שמשפדים אותי עם קרינה. החיים הכי בריאים זה חיים אשר השימוש במכשירים הפולטים קרינה אלקטרו-מגנטית הוא במרחק, הן ברמת המשתמש והן ברמת התעשייה. צריך בית פרטי בכפר ומכונית בנזין חסכונית ויפה כדי להגיע לעבודה עם מזעור סיכונים קרינתיים, כאשר העבודה היא בבניין שאין עליו אנטנות. בשביל לתחזק כאלו חיים צריך הרבה כסף, הרבה שכל ומינימום שחיתות סביבתית. מאוד קשה להשיג כאלו חיים בישראל.

    סגור תגובה

  • 38. ל-36 
    בני, 11-03-2024

    התגובות כלפי דני הן בגלל שהוא חופר בכל כתבה את אותם הדברים. איזה מכוניות יש לו, היו במוסך או לא ואיזה חלק החליפו, השכן שלו, אשתו, הבן שלו, הגינה שלו וכו'... כאילו זה באמת מעניין מישהו.

    סגור תגובה

  • 39. איוניק הכי טובה? חחחח! 
    אני, 11-03-2024

    שם הפסקתי לקרוא....

    סגור תגובה

  • 40. אולי די עם המשחקי מילים על החשמל? 
    חשמלאי, 13-03-2024

    האריה התחשמל , במתח גבוה, תאוצה מחשמלת, מכת חשמל , זרם צרפתי. חאלס

    סגור תגובה

  • 41. המחיר שפורסם לא נכון 
    א, 13-03-2024

    המחיר דומה לטבלה y גרסת בסיס. תלוי ביבואן וביצרן סדר הגודל נכון אך קשה לדעת. הרכב מרשים וברור שגרסת ה700 ק"מ בגרסה מפוארת תהיה יקרה כ280-300
    גרסה זו לדעתי תתחיל ב240 ובגימור גבוה יחסית allure

    סגור תגובה

  • 42. הם שפרו את מצלמת ה-'360' לאחת נורמלית? 
    גד, 20-03-2024

    בדגמים הקודמים לא הייתה באמת מצלמת 360 אלא התמונה הייתה נבנית על בסיס במצלמה האחורית. כך שאם בינתיים משהו השתנה, לא היית רואה את זה בתמונה.

    סגור תגובה

  • 43. וואי מספיק 
    יוס, 24-03-2024

    האם תהיה כתבה אחת שלא תגיבו בתגובות??
    מה הבעיה להגיב ולשמור על כבוד הדדי?!!??
    מספיק שונאים אותנו , אז אתם רוצים להוסיף שנאה וריבים ?!?

    סגור תגובה

חזור למעלה