דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חישוב מסלול מחדש: פורד חוזרת בה מתוכניות החשמול השאפתניות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב-2021 פורד הציבה לעצמה יעדי חשמול שאפתניים
  • שלוש שנים אחרי, המציאות לא תואמת את הציפיות
  • פורד נאלצת לעדכן את התוכניות
פורד אקספלורר EV

משנים עמדות: בצל הירידה בביקוש למכוניות חשמליות באירופה, פורד שוקלת להמשיך לשווק ביבשת הישנה מכוניות עם מנועי בעירה פנימית גם אחרי שנת 2030.

"הביקוש נמוך ממה שהערכנו בעבר, ואנחנו לא מצליחים להגיע ליעדים השאפתניים שהצבנו", אומר מרטין סנדר, מנכ"ל תחום מכוניות חשמליות בפורד אירופה. "הכיוון הוא עדיין 100% חשמליות באירופה, אבל עלינו לחפש מסלול שונה מזה שתכננו כך שאם נזהה ביקוש חזק לרכבים היברידיים נטענים, נציע גם אותם".

מעדכנים תוכניות: נזכיר כי ב-2021 הודיעה פורד כי עד סוף העשור היא תמכור באירופה רק מכוניות חשמליות לחלוטין. היתה זו הצהרה שאפתנית יותר מזו של האיחוד האירופי, שסימן את 2035 כתאריך היעד למכירה של מכוניות עם אפס פליטות מזהמים.

פורד F-150 לייטנינג

בהתאם להצהרה, שורטטו התוכניות ופורד החלה בצמצום מערך המכוניות שלה עם מנועי בעירה פנימית, כשבשנה שעברה הופסק ייצורן של פיאסטה, מונדיאו והמיניוואנים גלקסי ו-S-מקס. המהלך פינה מקום לקו דגמים חדש ואפשר לפורד להתמקד בענף המסחריות הקלות בו היא חזקה מאוד, כמו למשל ייצור הטרנזיט החשמלי שמיוצר בטורקיה וכבר הספקנו לנהוג בו בישראל.

אצבע על הדופק: לאחרונה השלימה פורד השקעה של 2 מיליארד דולר בהסבת המפעל שלה בקלן, גרמניה, לבניית כלי רכב חשמליים לחלוטין המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן, איתה היא משתפת פעולה בתחום המסחריות. ביוני יחל המפעל בייצור סדרתי של אקספלורר החשמלי שיבנה על בסיס פלטפורמת MEB ושונה לחלוטין מאקספלורר האמריקאי, ובאותה תקופה תחשוף פורד רכב שני שיבנה במפעל זה על בסיס אותה פלטפורמה.

בהמשך השנה פורד תחשוף את הגרסה חשמלית לפומה, מהדגמים הנמכרים ביותר שלה, שיבנה ברומניה כשבמפעל בוולנסיה ספרד שכיום מייצר את הקוגה הזמין בבנזין, היברידי והיברידי-נטען, נשקלת האפשרות לייצר רכב פנאי נוסף על בסיס פלטפורמה חשמלית שפותחה בארה"ב.

פורד פוקוס

ייצור הפוקוס בארה"ב הופסק לפני כשנתיים, אבל באירופה המשפחתית הפופולרית מתוכננת להישאר לפחות עד 2025 כשבחודשים האחרונים היא אף זוכה לזינוק מחודש במכירות (כמו רוב המשפחתיות המתחרות). כך קיבלנו דוגמה מצוינת לדבריו של סנדר על ניתוב קווי הייצור בהתאם לביקוש.

מה אנחנו חושבים: פורד, כמו כל יצרניות הרכב, מנסה להימנע בקנסות כבדים על מכירת מכוניות מזהמות, אבל בסופו של דבר צריך גם להרוויח, ואם הלקוחות עדיין לא רוצים או מוכנים לקנות חשמליות, צריך לספק להם חלופה כלשהי.

גם הממשלות השונות מבינות זאת ולכן גם ממשל ביידן ואחריו גם האיחוד האירופאי ריככו את תקנות הזיהום העתידיות, במטרה לאפשר לכולם למכור מכוניות פחות נקיות בלי קנסות ובעיקר לשרוד את תקופת המעבר לחשמל.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה