דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יריית הפתיחה של BYD בקטגוריה חדשה: עירונית, חשמלית, זולה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דולפין סרף תהיה הקטנה והזולה ביותר של BYD
  • עם כ-300 ק"מ טווח, אבל מקום רק לארבעה
  • המחיר מתחיל ב-115 אלף שקל

צפייה בתוכן יריית הפתיחה של BYD בקטגוריה חדשה: עירונית, חשמלית, זולה

למרכז הזירה: BYD מתחילה לשווק בישראל את דולפין סרף, חשמלית עירונית וקטנה שהוצגה בתערוכת שנגחאי כבר לפני שנתיים תחת השם סיגל (Seagull), וצפויה להתמודד בקטגוריה שעדיין בחיתוליה, אך ממש בקרוב תהיה רוויית מתחרים. בין היתר עקב תג מחיר צנוע יחסית - במקרה שלה הוא מתחיל ב-115 אלף שקל, 1,000 שקל יותר מדונגפנג בוקס, 25 אלף שקל יותר מליפמוטור T03.

האחות הקטנה: הסרף תהיה הדגם הקטן ביותר של היצרנית על בסיס פלטפורמת e-platform 3.0 הייעודית. בהשוואה לדולפין הרגילה היא קצרה ב-30 ס"מ (399 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-20 ס"מ (250 ס"מ) ומושב אחורי שמתאים לשניים בלבד. תא המטען צנוע ב-37 ליטר (308 ליטר).

היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה קדמית. בגרסת הבסיס עם 88 כ"ס ו-12.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, בעוד לגרסה הבכירה (ב-124 אלף שקל) 156 כ"ס ו-9.1 שניות למיאוץ הקלאסי. בשתיהן עם סוללת 43.2 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה צנוע, בהתאם לשימוש צפוי עירוני בעיקרו - של 322 ו-310 ק"מ בהתאמה. טעינה מהירה (85 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג משלבת לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע ("10.1) עם מנגנון ההיפוך המוכר של היצרנית, לתצוגה אנכית או אופקית. רשימת האבזור כוללת ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ומפתח NFC או באמצעות אפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק במערכות לרבות הפעלת מיזוג, מציאת מקום חניה ונתונים על מצב הסוללה וטווח הנסיעה. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמות היקפיות ומשטח טעינה אלחוטי.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: הדולפין סרף משתלבת בקטגוריית חשמליות עירוניות, פלח שוק קטן כיום אבל כזה שצפוי בעתיד לגדול משמעותית, כתחליף למכוניות מיני מעידן הבנזין שנעלמו בינתיים מהכבישים. כעת היא מונה צמד מתחרות מסין שכאמור כבר משווקות כאן, אחרות מאירופה (סיטרואן e-C3 ופיאט פנדה) ומקוריאה (יונדאי אינסטר) שיגיעו בקרוב, וכמובן נציגות מבית רנו (טווינגו) ופולקסווגן (ID1) הצפויות להצטרף לחגיגה בעתיד הלא רחוק.

העובדה ש-BYD נמנית עם דור החלוצות תסייע לה רבות, וכך גם העובדה כי היצע דגמי מכוניות עירוניות עם מנועי בנזין, שזכו לפופולריות אדירה בעשור הקודם, כמעט ונעלמו מהכבישים.

על השאלה כמה היא טובה נוכל לענות לאחר שננהג בה. והיא תהיה פשוטה יותר מתשובה לשאלה עד כמה היא תצליח, שכן חלק ניכר מלקוחותיה הצפויים גרים במרכזי ערים, ללא אפשרות להתקנת עמדת טעינה ייעודית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה