דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמלי הכי מושך של פולקסווגן, מעכשיו גם עם ביצועים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן ID.Buzz ישווק מעתה גם כ-GTX
  • עם  מנוע נוסף מלפנים והספק כולל של 340 כ"ס
  • יגיע לישראל בתחילת 2025 עדיין לא ברור באילו גרסאות

מכפיל כוח: גרסאות דגמי פולקסווגן בסימון GTX הן הכמו-GTI של העידן החשמלי. אם לדייק יותר, הן מזכירות תקופה בה GTI הייתה יותר רמת גימור ופחות גרסת ביצועים ספורטיבית. עם יותר כוח, מראה מושך יותר עם קישוטי ספורט, אבל לא 'הדבר האמיתי'.

ולאחר שהיצרנית הציגה גרסאות שכאלה לשאר דגמיה החשמליים, מגיע גם תורו של המיניוואן ID.Buzz. רכב שכאשר הושק הובטחה לו גרסה כזו, לצד גרסה ארוכה יותר ואיך לא, דמויית-קליפורניה לטיולים עם חדר המלון הפרטי שלך. שתי הראשונות הוצגו, השלישית עדיין לא נראית באופק. שיווק דגם הבסיס בישראל צפוי בתחילת 2025 - עדיין לא ברור אילו גרסאות יגיעו מלבד זו.

בחזרה ל-GTX. למנוע האחורי בין 285 כ"ס בגרסה הרגילה מתווסף מנוע קדמי עם 109 כ"ס, ליצירת הספק כולל של 340 כ"ס והנעה כפולה. אלה אחראים לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, לעומת 7.9 שניות בגרסה החזקה ביותר עד כה. המהירות המרבית עדיין מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש מטעמי מניעת התרוקנות מהירה של הסוללה.

המיניוואן של פולקסווגן מוצע בשני אורכי מרכב, ובהתאם קיבולת סוללה שונה. הגרסה הקצרה משתמשת בסוללת 79 קוט"ש, הארוכה בסוללת 86 קוט"ש. פולקסווגן אינה מפרסמת את נתון הטווח, אבל לפי הערכות הוא אמור לעמוד על כ-400 ק"מ. טעינה מהירה של 185 קילוואט בגרסה הקצרה, ו-200 קילוואט בגרסה הארוכה, מאפשרות בשני המקרים מילוי סוללה מ-10%-80% בזמן זהה של 26 דקות.

נתוני המנוע העדיפים וההנעה הכפולה מאפשרים יכולת גרירה משופרת שעומדת על 1,800 ק"ג בגרסה הקצרה ו-1,600 ק"ג בארוכה. שיפור מהטון המורשה ב-ID.Buzz הרגיל.

מה עוד צריך לדעת: כמו בדגמי GTX האחרים, גם כאן נמצא מראה מעט שונה בחוץ ובפנים. עם פגושים, סבכה וחישוקים שונים ("19 כסטנדרט ו-"21 כאופציה), מסך מגע גדול במעט ("12.9 לעומת "12.0), אופציה לתצוגה עלית, מושבים ספורטיביים ועוד.

מה אנחנו חושבים: המפגש הראשון עם הדגם החדש והסופר מסקרן בהשקה העולמית הותירה אותנו עם תחושת פספוס. הרעיון והביצוע החיצוני נהדרים, אבל חסר את חלל הנוסעים המקורי ובפועל הרגיש הרבה יותר מדי כמו עוד דגם חשמלי בשורה הולכת ומתארכת של היצרנית. האם הגרסה הזו תשנה את התמונה? האם מה שצריך זו גרסת ביצועים או יכולות גרירה משופרות? אנחנו בספק.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה