פורשה חשפה גרסת כביש-ציבורי למכונית המירוץ שלה בסבב מרוצי הסיבולת, רגע לפני הזנקת 24 השעות של לה מאן. הפרטים בפנים, כולל הסבר מדוע גם אם יש לכם המון כסף בחשבון בנק, לא תוכלו לרכוש אחת
עם מכלולי קצה אקזוטיים ותא נוסעים (מעט) פחות ספרטני
לצער רבים, הייצור יוגבל למספר הלא שגרתי - "1"
קריצה היסטורית: פורשה חשפה את ה-963 RSP, למעשה גרסת כביש ציבורי למכונית המירוץ המשמשת אותה בסבב מרוצי סיבולת. היא מוצגת כמחווה לפרויקט זהה שביצעה פורשה לפני 50 שנה, בו הוסבה ה-917, מכונית המירוץ שאחראית לניצחון הראשון של היצרנית הגרמנית (מתוך 19 עד כה) ב-24 השעות של לה מאן, לכביש הציבורי.
צפייה בתוכן מהמסלול לכביש הציבורי: הכירו את פורשה 963 RSP
שלוש האותיות RSP הם לציון ר"ת של רוג'ר סירל פנסקה, מייסד קבוצת המרוצים השותפה של פורשה בסבב מרוצי הסיבולת, שזכתה אשתקד בתואר אליפות הנהגים. קבוצת המרוצים שלו גם הביאה לפורשה צמד תארי אליפות מסבב Can-Am האמריקאי-קנדי (1972-1973) עם ה-917 המיתולוגית.
כוכבת מסלול: המערכות המכניות של גרסת הכביש דומות למכונית המסלול. כולל שלדת קרבון זהה של חברת מולטימאטיק הקנדית, עם כיול רך יותר למערכת המתלים והגבהת המרכב. צמיגי הסליקס הוחלפו ביחידות לכביש הציבורי של מישלן.
גם המנוע זהה: V8 בנפח 4.6 ליטר השואב אוויר באמצעות צמד מגדשים (של Van der Lee ההולנדית), אך עם מחשב ניהול שונה והתאמה לאוקטן 98. המנוע נעזר גם במערכת חשמל במתח גבוה (800V) הכוללת מנוע חשמלי (68 כ"ס תוצרת בוש) המסייע בתוספת דחף בהאצה חזקה, ומסייע כגנרטור במחזור אנרגיה לסוללה צנועה (1.35 קוט"ש של וויליאמס) בהאטה. ההספק המשולב עומד על 680 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים סיקוונסיאלית של Xtrac.
המרכב החיצוני דומה, למעט תוספת יחידות תאורה שונות, מאותתים וצופר כנדרש. סביבת הנהג מינימליסטית כמו ברכב המירוץ, אבל עם תוספת של ריפודי ודיפוני משולבים עור ואלקנטרה בצבע חום למושבים, להגה (הזהה להגה במכונית המירוץ, לדלתות ולתקרה, ונוסף אפילו מחזיק כוסות ייעודי.
מה אנחנו חושבים: אי אפשר שלא לאהוב ולהעריך את פורשה על הצעד הנועז ויוצא הדופן , על כל הרגולציה הנדרשת וכאב הראש הבירוקרטי. ובאותה נשימה אי אפשר שלא להתאכזב שבשונה ממרצדס AMG One ואסטון מרטין וואלקירי, רק מכונית אחת תיוצר ממנה. אולי זה ישתנה בעתיד, אבל כרגע זה נראה רק כמו תרגיל ביחסי ציבור. חבל.