בקצרה:
- אקספנג מרחיבה את היכולות האוטונומיות
- ללא תלות במפות, עם הרחבת הפעולה גם לעיר
- בינתיים רק בסין, בעתיד אולי גם באירופה ואצלנו
בלי מפות: יצרנית הרכב החשמלי אקספנג מרחיבה את יכולות הנהיגה האוטונומית עם אפשרות לפעול ללא סיוע של מפות, תוך התבססות על ממערכת החיישנים של המכונית בלבד.
לדברי היצרנית, היכולת לפעול גם ללא תמיכה במיפוי תאפשר הגדלה משמעותית של יכולת הפעולה של מערכת הנהיגה האוטונומית, בעיקר בנסיעה באזורים אורבניים. כך למשל טווח הפעולה הזמין הוכפל בערים כמו שנגחאי, גואנגג'ואו ושנזן, עם יכולת כיסוי למחוזות נוספים כמו שאנדונג וג'יאנגשי. בינתיים המערכת תוצע רק בדגמי החברה בשוק הסיני, אך בעתיד היא עשויה לאפשר שילוב גם מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית.
מה אנחנו חושבים: בעשור הקודם החלה תעשיית הרכב להיערך לחזון הרכב האוטונומי, ולפתח מכונית שתוכל לנוע ממקום למקום ללא מגע יד אדם ושתהיה בטוחה יותר פשוט כי היא לא תעשה טעויות.
חברות טכנולוגיה גדולות הבטיחו הרים וגבעות, שיתופי פעולה יוצאי דופן נרקמו, והודעות לתקשורת פורסמו והועילו בעיקר לתזרים המזומנים ולערך המניה. ולמרות שניסויים ראשונים הוכיחו כי בפן הטכנולוגי מכוניות מסוגלות לנהוג בעצמן, במציאות זה לא קרה. תעשיית הרכב התפכחה למציאות שבה בעיות רגולטוריות, אחריות משפטית וסוגיות של ביטוח ומזג אוויר יעכבו משמעותית את ניתוק הנהג מהשליטה במכונית.
ובכל זאת נדמה שיצרניות הרכב, בעיקר אלו מסין, לא מוותרות ומנסות לפתח את יכולות אוטונומיות על מנת לאפשר בהן שימוש בעתיד. עד כמה זה יצליח? ימים יגידו.