דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

באיחור לא אופנתי: פולקסווגן ID.5 הגיע סוף סוף לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן ID.5, פנאי קופה מסוגנן, הגיע לישראל
  • עם יחידת כוח חשמלית חדשה בקונצרן פולקסווגן
  • המחיר צפוי להיות נקודת החוזקה שלו

דופק כניסה: כשנתיים לאחר שנחשף ואחרי מתיחת פנים, מגיע לישראל פולקסווגן ID.5 שנמכר כאן בעבר רק באמצעות אפיקי יבוא מקביל ואישי. בכך הוא מצטרף ל-ID.4 שכבר נמכר כאן, וצפוי להתחדש בקרוב לאחר מתיחת פנים. המחיר מתחיל ב-257 אלף שקלים - יקר מ-ID.4 ב-22 אלף שקלים.

נזכיר כי ID.5 ו-ID.4 מבוססים על אותה פלטפורמת MEB מודולרית-חשמלית של קבוצת פולקסווגן, המשרתת דגמים נוספים כמו אודי Q4 e-tron, סקודה אניאק, קופרה בורן, וגם המשפחתית הראשונה על פלטפורמה - פולקסווגן ID.3.

למעשה מדובר ב-ID.4 במרכב פנאי-קופה, עם ממדים כמעט-זהים. בסיס הגלגלים (276.5 ס"מ) והרוחב (185.2 ס"מ) זהים, בעוד הוא ארוך ב-1.5 ס"מ (460 ס"מ) ונמוך ב-1.5 ס"מ (160.7 ס"מ). נפח תא המטען זהה מעשית - 549 ליטר.

גם סביבת הנהג והנוסעים זהה, כולל לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5.3) ומסך מולטימדיה גדול ("12.9). הוא ישווק בארץ בשתי רמות גימור: בסיסית (257 אלף שקלים) עם בין היתר חישוקי "19, מפתח חכם, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים כולל זיכרונות למושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמת 360 מעלות ודלת מטען חשמלית, גבוהה (287 אלף שקלים) בתוספת גג שמש, חישוקי "20, מושבי ספורט ומערכת שמע משודרגת.

היצע מערך הבטיחות זהה וכולל בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח ועוד.

מנוע מעודכן: יחידת הכוח ב-ID.5 - זהה לזו ב-ID.4 המחודש שעדיין לא הגיע - חזקה יותר (286 כ"ס) והביצועים עדיפים משמעותית עם 6.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש (8.5 שניות ו-160 קמ"ש ב-ID.4 הקודמת).

כמו כן גדל הטווח כשסוללת 82 קוט"ש מבטיחה להעניק 522-546 ק"מ (לעומת 519 ק"מ בעבר) בהתאם לגודל החישוקים. טעינה מהירה עומדת של 135 קילוואט שמספיקים למילוי של 80% בכחצי שעה.

מה אנחנו חושבים: פולקסווגן ID.5 מגיע אלינו באיחור של מעל שנה וחצי מהמועד המתוכנן, ולשוק רווי בדגמים חשמליים. מחד זה מעמיד אותו בנחיתות מה, מאידך הוא נושא תג מחיר לא אופייני לפולקסווגן. לא מכיוון שהוא זול במיוחד שכן הוא לא, אלא מכיוון שהמחיר נמוך או דומה לזה של סקודה אניאק קופה שעדיין משווק בישראל עם יחידת הכוח הקודמת והחלשה יותר. מהלך מפתיע.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה