דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטרנספורטר החדש הוא בעצם פורד טרנזיט

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטרנספורט חדש הוא אח תאום לטרנזיט
  • עם מנועי דיזל, היברידי נטען וחשמלי מלא
  • השקה רשמית רק בשנה הבאה

בפעם השביעית: פולקסווגן חושפת תמונות ופרטים ראשונים על טרנספורטר חדש, דור שביעי בשושלת אחד הדגמים המפורסמים והאייקוניים בקטגוריה. בשונה מקודמיו בשושלת, הפעם הוא מתבסס על פורד טרנזיט קאסטום, כחלק משיתוף הפעולה בין חטיבות המסחריות של היצרניות. השיווק באירופה יחל בתחילת 2025 ואלינו הוא מתוכנן להגיע במהלך אותה שנה.

דיזל, היבירידי נטען או חשמל: הטרנספורטר החדש יוצע עם אותם מערכות הנעה של הטרנזיט. יש טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשלוש רמות הספק (110, 150 או 170 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה. הגרסה היברידית נטענת משלבת מנוע בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, ומנוע חשמלי עם 232 כ"ס בעוד סוללת 11.8 קוט"ש תקנה לו טווח נקי מזיהום של כ-55 ק"מ.

פולקסווגן טרנספורטר

בנוסף הוא יוצע בגרסה חשמלית, עם אפשרות בחירה בין כמה גרסאות מנוע-מצבר, כולם עם תצורת מנוע והנעה אחורית. לבסיסית 116 כ"ס עם סוללה קטנה בקיבולת 54 קוט"ש, או עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 83 קוט"ש ובשלוש רמות הספק – 136, 218 או 286 כ"ס. נתוני ביצועים וטווח נסיעה טרם פורסמו.

גדול יותר: הטרנספורטר החדש גדול משמעותית מקודמו. הוא ארוך ב-14.5 ס"מ (505 ס"מ), רחב בכ-13 ס"מ (203 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-10 ס"מ (310 ס"מ). למרות הגידול בממדים קוטר הסיבוב דווקא קטן ב-10 ס"מ (11.8 מטר). כבעבר הוא יוצע גם בגרסה מוארכת עם תוספת 40 ס"מ לאורך הכללי ולבסיס הגלגלים (545 ו-350 ס"מ בהתאמה) ובעתיד גם בתצורת טנדר או שלדה המאפשרת הצבת מתקונים ייעודיים.

למרות הגידול בממדים נפח ההטענה נותר דומה, בין 5.8 קוב בגרסה הקצרה עד 9 קוב בגרסה הארוכה עם גג גבוה וכך גם כושר העמסה (עד 1.3 טון). כושר הגרירה גבוה ב-300 ק"ג (2.8 טון).

מה עוד צריך לדעת: התמונות שנחשפו הם של אב טיפוס העוטה מדבקות הסוואה ולכן קשה להתרשם מהשינויים לעיצוב החיצוני. סביבת הנהג עברה שדרוג מתבקש עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12) ובצמוד אליו מסך מגע גדול מבעבר ("13) האחראי לשליטה במרבית המערכות. בלם היד חשמלי כעת ולדברי היצרנית את מתגי השליטה על ההגה ניתן לתפעל גם עם כפפות עבודה.

פולקסווגן טרנספורטר

מה אנחנו חושבים: שיתופי פעולה בין יצרניות רכב הפכו נפוצים מאי פעם בעיקר בקטגוריית המסחריות, ויש לכך דוגמאות רבות, כשהמטרה העיקרית היא להוזיל עלויות פיתוח וייצור. אבל במקרה של טרנספורטר וטרנזיט, זה סיפור אחר שכן מדובר בשניים מהדגמים המפורסמים ביותר, שניים שזכו למעמד אייקוני בקטגוריה, ושנחשבים ליריבים הגדולים ביותר.

האם הסכם השלום הזה ושילוב הידיים בין היצרניות יוביל למסחריות משובחות יותר, או שהמהלך יביא לאבדן הייחודיות של כל אחד מהם? תשובה לכך תהיה לנו לאחר שנתיישב מאחורי ההגה.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה