בקצרה:
- צ'רי תציג בקרוב טנדר ראשון תחת מותג ג'טור
- עם הנעה היברידית נטענת ו-750 כ"ס
- ישווק תחילה בסין, בהמשך גם באירופה

טנדר סיני: ג'טור, חטיבת רכבי השטח של צ'רי, צפוי להציג בקרוב טנדר חדש עם מערכת הנעה היברידית-נטענת. המותג הסיני צפוי להתחיל בקרוב בפעילות אירופית, ראשית בשוק הפולני תחת תקינה מוגבלת. בעתיד הוא צפוי גם לשווק את דגמיו השונים באופן סדיר במדינות נוספות ביבשת. בדיקה שערך iCar העלתה כי עדיין לא נקבע מי יהיה זכיין המותג בישראל.
צילומי ריגול של הטנדר החדש פורסמו באתרי חדשות רכב בסין, וחושפים כי הוא יתבסס על ה-G700, רכב פנאי שטח עם שלוש שורות מושבים, הדגם הראשון בתת המותג היוקרתי של ג'טור, המכונה זונגהנג (Zongheng) - במנדרינית, "מגיע לכל מקום".
חשמל ובנזין: כבסיס תשמש הפלטפורמה חדשה של ג'טור (GAIA) עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור. בתמונות שפורסמו הוא משלב קפיצי סליל פשוטים, לעומת כריות אוויר ב-G700.

מערכת ההנעה תהיה דומה, עם הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים, בעוד מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, משמש כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללה ומתחבר לגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה או בהאצה חזקה. ב-G700 ההספק המשולב עומד על 750 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, בעוד סוללת 34 קוט"ש מעניקה כ-150 ק"מ תיאורטיים נקיים מזיהום ו-1,400 ק"מ על בנזין וחשמל, על פי התקן הסיני (CLTC) המקל.
מה אנחנו חושבים: אחרי שכבשו את מרבית קטגוריות הליבה בשוק הרכב, היצרניות הסיניות מסתערות על קטגוריות נישה. ואחרי דגמי ספורט קיצוניים ורכבי שטח, מגיעה תורם של הטנדרים - קטגוריה בה נוכחים כבר ג'ילי, BYD ומקסוס.
אלא שייצור טנדר בכלל ועם הנעה מחושמלת בפרט, דורש הרבה ידע וניסיון, שכן הוא נדרש לעמוד בעומסים גבוהים משמעותית (שטח, גרירה, העמסה) מכל רכב אחר, ניסיון אותו עדיין אין ליצרנית הסינית. אבל בהתחשב ביכולות הפיתוח הגבוהות של צ'רי מחד, והרעב שלה לכיבוש השוק מאידך, לאיסוזו, טויוטה ופורד יש בהחלט סיבות לחשוש.