דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא על החשמל לבדו: מיני חשפה קופר חדשה בגרסאות בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הדור החדש של המיני ישתמש במנועי 3 ו-4 צילינדרים מוכרים
  • ההספק זינק, התאוצות לא ממש
  • תגיע אלינו במחצית השניה של 2024

עוד אפשרויות: לפני חמישה חודשים חשפה מיני בתערוכת מינכן את הקופר החדשה, דור חמישי למכונית האייקונית ורביעי תחת כנפיה של ב.מ.וו. אז הוצגה בגרסאות חשמליות בלבד - וכעת מצטרפות להיצע גם גרסאות הבנזין, עם שיפור מתבקש בביצועים.

הגרסה הבסיסית בשלב זה מקבלת את הכינוי קופר C, וכמו קודמתה היא תצויד במנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, הספק מרבי של 156 כ"ס (20+) ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות - שיפור של 4 עשיריות השניה לעומת הדור היוצא.

לצידה תוצע גם קופר S ספורטיבית, עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים ו-204 כ"ס (26+). למרות שיפור ניכר בהספק, התאוצה ל-100 קמ"ש נותרה זהה - 6.6 שניות. בהמשך עשוי ההיצע להתרחב עם גרסת ONE בסיסית וכן עם גרסת JCW ספורטיבית.

בנוסף, נפח תא המטען גדול במעט מזה של הגרסה החשמלית, ויעמוד במצב רגיל על 210 ליטרים (10+), אך בקיפול מושבים יעמוד הנפח על 725 ליטרים (75-).

מה עוד צריך לדעת: כמו בדגם החשמלי שהוצג, גם כאן העיצוב החיצוני שומר על המאפיינים המסורתיים של מיני, לרבות יחידות תאורה עגולות מלפנים ואפשרות לצביעה דו-גונית למרכב ולגג, עם שינויים המתבטאים  בסבכה קדמית שונה ויחידות תאורה בעיצוב עדכני מאחור, עם אפשרות בחירה בין מספר חתימות לד, כולל אנימציות מונפשות בפתיחה ובסגירה של הרכב.

סביבת הנהג עברה עדכון משמעותי עם מסך מגע עגול ("9.4) בטכנולוגיית OLED במרכז הקונסולה כמחווה למיני המקורית, סוללת מתגים המשמשים גם לבורר ההילוכים ומשטח ייעודי לסלולארי, הכולל גם טעינה אלחוטית. המסך החדש, שמחליף גם את לוח המחוונים, יאפשר מגוון אופציות להתאמה אישית של האייקונים, הצבעים וגם יאפשר שימוש בתמונה אישית כרקע.

היצע מערכות הבטיחות יהיה עשיר גם כאן, עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, וגם עם מערכת להתרעה על רכב חולף לפני פתיחת דלת - שתספק התרעה ויזואלית גם כלפי חוץ, במטרה להזהיר רוכבי אופניים למשל. אפליקציית סמארטפון ייעודית תאפשר את פתיחת הרכב גם ללא מפתח.

מה אנחנו חושבים: עם כל הכבוד למסך הצבעוני ולטכנולוגיות העדכניות, מיני היא מכונית שפורטת על מיתרי הנוסטלגיה והרגש. ככזו היא לא יכולה להסתפק בהנעה חשמלית בלבד, ולוותר על הצלילים והתחושות שאותן עדיין קשה למצוא במנועים שנמנעים משריפת דלקי מאובנים.

חובבי המותג הוותיקים ודאי שחררו כעת אנחת רווחה, בעוד הלקוחות הצעירים יעדיפו את גרסאות החשמל. לא מופרך להניח שזו תהיה הפעם האחרונה בה תעמוד בפני הלקוחות אפשרות הבחירה הזו.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה