מכוניות המיני, פעם גאוות אירופה ומקור חוזקן של יצרניות מקומיות כמו פיאט ופיג'ו, ממשיכות לאבד נתח שוק בגלל שינויים בתקינה וזינוק במחיר. האם הקטגוריה בדרך להיעלם?
היקף המכירות של מכוניות המיני, כמו פיאט 500 וטויוטה אייגו X, ממשיך לרדת באירופה. נתונים שמפרסמת חברת המחקר "דאטה-פורס" ושפורסמו על-ידי ה"אוטומוטיב ניוז", מגלים כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה נמכרו כמעט 25% פחות מכוניות מיני לעומת השנה שעברה, שהייתה אף היא שנת שפל בקטגוריה.
רק 204,384 לקוחות בחרו במכונית מיני בינואר-מאי, מספר עצוב עוד יותר כאשר זוכרים כי רק לפני עשור הקטגוריה עמדה על יותר ממיליון יחידות בשנה. "זה פוגע בעיקר העשיה של תעשיית הרכב האירופית – בניית מכוניות קטנות שיעניקו נגישות תחבורתית לרבים", כך על-פי יו"ר סטלנטיס ג'ון אלקן, ששוחח בכנס של האוטומוטיב ניוז בחודש שעבר. כזכור, אלקן הוסיף אז כי לדעתו הפתרון הוא הקלת הרגולציה על מכוניות קטנות עוד יותר מהמיני, דגמי קיי (Kei), שמשווקים כיום בעיקר ביפן ולא עומדים בתקינת הבטיחות האירופית.
יצרני הרכב מאשימים בקריסת המכירות של מכוניות המיני בעיקר את המחוקקים באיחוד האירופי, שמעלים מדי כמה שנים את הדרישות לבטיחות והפחתת זיהום למכוניות חדשות. הצורך לעמוד בתקנים הולכים ומחמירים מייקר את פיתוח המכוניות והופך דגמים קטנים וזולים ללא כלכליים לשיווק, עד שחלק מהיצרניות ויתרו על הקטגוריה לחלוטין ואחרות משווקות בה מכוניות מיושנות מאוד שקיצן קרב.
לעומת 49 דגמים שנמכרו באירופה בפחות מ-15,000 יורו בשנת 2019, כיום מוצע רק דגם אחד כזה, כך על-פי אלקן. גם בישראל, נזכיר, מצבן לא מזהיר בהרבה, כאשר בשוק נותרה למעשה רק קיה פיקנטו וטויוטה אייגו, שכבר חצו השנה את רף ה-100,000 שקל, זינוק של כ-50% במחיר לעומת לפני עשור. לצידן יש כמה אופציות חשמליות, שזוכות לפופולאריות נמוכה בהרבה.
שאריות מהעשור שעבר
מובילת הקטגוריה באירופה, לדוגמה, היא פיאט פנדה הוותיקה. מכונית המיני האיטלקית הושקה עוד בשנת 2011 ועברה מאז עדכונים קלים בלבד. מכירותיה השנה עומדות על כ-62,000 יחידות, ירידה של כ-3%, אך עדיין כמעט כפליים מהמקום השני, טויוטה אייגו, שמסרה 38,500 יחידות בקירוב. זוהי ירידה של 10% למיני היפנית, שנובעת גם מהעובדה שגרסה מחודשת, לראשונה עם הנעה היברידית, הוצגה לאחרונה אך שיווקה עדיין לא החל. יונדאי i10 וקיה פיקנטו מזנבות בצמרת עם 29,000 ו-28,000 מסירות בהתאמה, בשני המקרים עלייה קלה מהשנה שעברה.
פיאט 500, מי שהובילה את הקטגוריה לאורך שנים מהשקתה ב-2007, נמצאת בשלבי עזיבה של השוק בגלל שאינה צפויה לעמוד יותר בתקינה מחמירה שתיכנס לתוקף בקרוב. במקום זאת, בפיאט מקווים שהסבת ה-500e גם לדגם בנזין, יאפשר להחזיר אותה קרוב יותר לצמרת. זאת, כפי שדיווחנו לאחרונה, לאחר שגילו כי הביקוש לחשמליות בקטגוריה נמוך בהרבה מכפי שצפו.
מלבד ה-500 בנזין המקורית, קטגוריית המיני איבדה השנה גם את אחד מלהיטי המכירות היותר מפתיעים, סוזוקי איגניס, שנהנתה מהצלחה יפה ביבשת אך עוזבת השנה את השוק בגלל בעיות תקינה. עוד קודם לכן, פיג'ו וסיטרואן ויתרו על השותפות עם טויוטה (108, C1 ואייגו בהתאמה) ועזבו את הקטגוריה, וכך גם התאומות פולקסווגן אפ, סיאט מי, וסקודה סיטיגו; פורד קא, והתאומות סמארט (פורטו ופורפור) ורנו טווינגו.
הרכב שלי בן 8 וימשיך אצלי לפחות עוד 8 שנים. גיר פלנטרי אמין, מנוע 1.25 ליטר שעושה את העבודה! לא מתקרבת לגיר רובוטי עם מצמד אחד! לכן החלטתי להישאר עם הרכב הנוכחי ולצאת פחות פראיירית בעצם העובדה שאני ממשיכה עם רכבי האמין.
הן עולות פי 3 מכל מקום אחר בעולם!
מה זה 100 אלף שקל בשביל פיקנטו?? מה זה 100 אלף שקל בשביל i10? מה זה 100 אלף שקל בשביל ספייס סטאר??!!
Mg 3 בכלל עולה 120 אלף שקל!!!
זה רכבים של 40 אלף שקל חדש מהניילון!!! אבל כמה כל דבר פה בארץ העיקר לעשוק, לגנוב והכל בחסות המדינה
יש לי רכב צרפתי דופין , יד שביעית ממרסל רופא צרפתי זקן
שעסק בזמן הפנאי שלו באפיית בגטים וקואסון חמאה. הזקן אמר לי "דני אני מוכר לך אוטו שהנשמה והגוף שלי בתוכו" שילמתי לו בפרנקים צרפתיים.
כמה ימים לאחר הקניה שרה אישתי נתקעה בעמוד ,הטמבון התעקם ונכנס לגוף הרכב. התקשרתי למרסל לשאול מה עושים.. הוא אמר לי שהוא בבית חולים עם רגל שבורה ושאל אותי אם קרה משהו למכונית שנשמתו וגופו בתוכה. אמרתי לו שאני הולך למדוד עוד 40 שנה קרינה במכוניות חשמליות.. כי אני אוהב בנזין
כל החברות ביטלו את המכוניות הקטנות. המכוניות שנשארו עולות כפול בגלל תקנים חדשים. פיאט מוציאים 500 חדשה בקרוב, פורד מנסים למכור F150 לאירופאים במקום ka ללא הצלחה
מכוניות קטנות בערים מסוימות באירופה הן כורח מציאות בשל הרחובות הצרים, הכניסות הצרות לחניונים והמרחב המצומצם בחניונים הציבוריים. הירידה בביקוש נובעת מההתייקרות הלא סבירה בלבד.
איזה חכם אתה שהגעת למסקנה שמגיב 9 הוא מתחזה… אתה ממש אהבל אם לא הבמנת בין השורות שהוא מגחך את דני ישראל ודני טורונטו . בעצם נראה לי שאתה הוא דני ישראל בשם אקראי
מרוב תקינות בטיחות, רעש וזיהום אוויר כבר לא ניתן לעמוד ביעדים.
אז, אנשים יסעו בעיר במכוניות גדולות ומזהמות יותר ממכוניות מיני מלפני החמרת התקינה.
גם בתחבורה הציבורית בארץ, או לפחות בחיפה, הכניסו יותר ויותר אוטובוסים ומטרוניות חשמליים והבטיחו שזה יוריד את מפלס הרעש ברחובות עמוסי אוטובוסים.
מישהו שמע פעם אוטובוס, חשמלי?
יש להם שריקה מעצבנת והמזגן שלהם רועש בטירוף.
את הכריזה על הגעה לתחנה שומעים מתוך האוטובוסים עד לדירות בהסמוכות, שלא נדבר על זה שהאוטובוסים "לא סותמים את הפה" לשנייה.
לאחר 4 חודשי ניסיון זוועתיים, חזרתי לרכב פרטי - שני במשפחה.
תודה תמתקני התקנות.
כלי רכב בבעלותו: יש לו ג'יפ רנגלר 2008 הפועל על בנזין.
ציוד נוסף: ברשותו מכשיר למדידת קרינה.
עמדות על רכבים: הוא מחזיק בדעה ש"חשמלי זה מסוכן", ומעדיף רכבי בנזין.
אינטראקציות עם משתמשים אחרים: הוא מתייחס למשתמש אחר בשם "דני מטורונטו" ומציין כי גם הלינקולן 2007 של "דני מטורונטו" פועל על בנזין.
מקום מגורים: הוא מתגורר בטורונטו, קנדה, ואף ציין שהוא גר באזור THORNHILL.
רכב בבעלותו: יש לו לינקולן משנת 2007 שפועלת על בנזין, כפי שציין "dany_from_israel".
כמו לדני מישראל, גם לדני מטורונטו מד קרינה.
עמדה לגבי רכבים חשמליים: הוא מתנגד לרכבים חשמליים. לדוגמה, הוא טוען ש"אין מכוניות אודי היברידיות בקנדה כי המחיר שלהן בשמיים = יקר מאוד", וגם "לסטלנטיס כמו ליצרנים אחרים יש בעיה גדולה כי האנשים לא מעוניינים לקנות מכוניות חשמליות בצפון אמריקה. לא ראיתי רכבי חשמל מ-100 ק"מ מעל טורונטו."
קשר עם "dany_from_israel" האמיתי: נראה שיש ביניהם קשר ויכוח מתמשך, והם נוהגים לציין זה את רכבו של זה. הוא גם טען ש"דני מישראל הוא חבר טוב שלו״.
יש אנשים בקנדה כמו מכוניות קטנות מכיוון שהם זולים בבנזין. המכוניות במאמר זה מיועדות למיקי מאוס = גמדים. אשתי ואני אוהבים להיות בשתי המכוניות הגדולות והנוחות שלנו. אני שונא לנהוג בגודל הקומפקטי שלה את פורד פוקוס כי זה לא נוח.
11. פורד מוכרת המון F150 בקנדה וארה"ב ולכן הם לא צריכים למכור לאיחוד האירופי.
21. כמה דברים שאתה מראה צודקים עלי ודני מישראל. דני מישראל מעולם לא אמר שאני גר ב-THORNHILL. הצהרה זו נאמרה על ידי מתחזה. יש לי שני מדי קרינה. מעולם לא אמרתי שאין מכוניות אודי היברידיות בקנדה. אמרתי שמכוניות היברידיות עולות יותר ממכוניות בנזין.
סיבה ראשונה היא התקן יורו 7 החדש שהוא בלתי אפשרי. האם ידעתם שמתקן הראשון אי שם בשנות ה90 ועד לתקן הקודם, הייתה ירידה של 90% בזיהום האוויר, כך יוצא שמנוע בנזין קטן, שמראש היה יותר חסכוני בדלק, פחות מזהם מרכב חשמלי ענק, מפלצת, שגוזרת זיהום אוויר בתחנת כוח עצומה ומזהמת. הסיבה השנייה שקשורה מן הסתם לצורך במחקר ליצור מנוע פחות מזהם וגם מחמדנות המדינה היא המחיר הגבוה של רכב צנוע מסוג זה. בנוסף, איך יעקבו אחריכם אם תסעו בפיאט פנדה שאינה מחוברת לרשת ויוכלו לכבות לכם את הרכב מרחוק, הכל בסוף מתכנס לשליטה באנשים ובכסף שלהם. המדינות הפסיקו לתפקד כמי שאיכות להם מהאזרחים או מהחופש שלהם.
רכב טנדרון שנמכר בארץ במחיר של 197000 ש"ח, מגיע לנמל כניסתו לארץ לפני כל המיסים בכ 45000 ש"ח עד 55000 ש"ח , מקסימום מס + מע"מ, יגיע מחירו למקסימום 95000 ש"ח עד 110000 ש"ח , כיצד הגיע ל 195000 ש"ח ?
מונופול, הן שלטון , אין אחד מתוך 120 ח"כ שיסכים לגעת במקור תרומות למפלגתו .
זה לא ש"המכירות מתרסקות", פשוט אין מכוניות מיני כי היצרנים הפסיקו לייצר אותן וזה כתוב בטקסט שלכם. הקנסות על זיהום אוויר מהרגולטורים של האיחוד האירופאי הפכו את המכוניות הזולות ללא משתלמות, הקנס גדול מהרווח. זה כל הסיפור.