בקצרה:
- קיה מנחיתה ספורטאז' עדכני
- בינתיים רק בגרסה היברידית
- החל מ-210 אלף שקל

הלהיט מתחדש: קיה מתחילה לשווק כאן את הספורטאז' שעבר לאחרונה מתיחת פנים קלה. בשלב הראשון הוא ישווק בגרסה אחת בלבד, היברידית מוארכת בתקינה אמריקאית, שנמצאת עמנו בגרסתה הקודמת זה חמישה חודשים, מאז החלה לשווק אותה היבואנית.
תג המחיר מתחיל ב-210 אלף שקל, 12 אלף שקלים יותר מגרסת הכניסה הקודמת בעלת האבזור המופחת. הדגם טרום מתיחת הפנים, עם מנוע בנזין, יישאר עמנו עד שיוחלף בשנה הבאה.
מערכת ההנעה נותרה זהה, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי (230 כ"ס), תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גם הביצועים נותרו זהים עם 8.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. נוספה מערכת רגנרציה מתקדמת בדומה לדגמים החשמליים של המותג, עם מנופי שליטה ידנית (4 מצבים) מאחורי ההגה ומצב אוטומטי המשנה את העוצמה בהתאם לנתוני הרדאר.

הפנים החדשות: השינוי העיצובי מתמקד בחרטום, עם סבכה ויחידות תאורה עדכניות בהשראת הדגמים החשמליים, כמו גם חישוקים שונים. סביבת הנהג כוללת כעת הגה שונה וגרפיקה עדכנית ללוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע ("12.3 כל אחד).
הגרסה העדכנית תשווק במפרט מורחב שכולל גם אוורור למושבים הקדמיים וקיפול חשמלי למראות, בנוסף לריפודי עור עם כיוון חשמלי וחימום לקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית שהוצעו בעבר.
גם מערך הבטיחות שודרג עם בקרת שיוט אדפטיבית שלא הוצע בו בעבר, בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: מתיחת הפנים של הספורטאז' כוללת עדכון מתבקש לעיצוב, שדרוג קל למערכת ההנעה ותוספת מתבקשת אפילו יותר של פריטי אבזור - בראשם בקרת שיוט אדפטיבית, שהפכה כיום לציוד תקני גם בדגמים זולים בהרבה.
אבל בשוק שולטים כיום רכבי פנאי היבריידים-נטענים מתוצרת סין, המציעים עוד יותר אבזור ומערכות עזר לצד בתג מחיר נמוך יותר, הצפויים להקשות על הדגם הפופולרי לשמור על מעמדו כרב מכר.