דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה חשפה CX-80 - ענק יפני לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-CX-80 יהיה רכב הפנאי הגדול של מאזדה באירופה
  • עם מקום לשבעה נוסעים, ומנועי דיזל והיברידי נטען
  • שיווק מקומי נמצא בבדיקה

פנאי לשבעה: ה-CX-80 יהיה רכב פנאי ראשון של מאזדה באירופה עם מקום לשבעה נוסעים ותחרות ישירה מול יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו.

בהשוואה ל-CX-90, רכב הפנאי הגדול לשבעה נוסעים המשווק בצפון אמריקה ואצלנו, הוא קצר וצר ב-10.5 ס"מ (499.5 ס"מ ו-189 ס"מ בהתאמה) אבל בסיס הגלגלים זהה (312 ס"מ). אפשרות כיוון למרחק (12 ס"מ) של הספסל האחורי אמורה לאפשר מרחב מחיה טוב וכאופציה יוצעו צמד מושבי קפטן בשורה השניה (6 נוסעים בסך הכל).

תא המטען מכיל 258 ליטר כשכל המושבים בשימוש או 687 ליטר בקיפול השורה השלישית (566 ליטר לגרסה היברידית) והוא כולל גם שקע חשמל (150W) לטעינת מכשירים.

דיזל או היברידי: ה-CX-80 מתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית העדכנית של היצרנית. הוא יוצע עם מנוע טורבו דיזל, 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, עם מערכת היברידית קלה (48V) המפיק 254 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. לצידו תוצע גרסה היברידית נטענת המשלבת בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (191 כ"ס) למנוע חשמלי (175 כ"ס) ותפוקה משולבת של 327 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות בעוד מצברי 17.8 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום של 60 ק"מ.

שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה - אחורית בבסיסה המעבירה את הכוח לפנים כשנדרש. כושר הגרירה לשתי הגרסאות עומד על 2.5 טון, טון יותר ממה שמורשה לגרור כאן ה-CX-90.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני זהה ל-CX-90 ולפחות מהתבוננות בתמונות לא הצלחנו להבחין בהבדלים כלשהם. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) אבל את המסך בקונסולה המרכזית ("12.3) ניתן להפעיל גם באמצעות מגע.

מערך הבטיחות זהה וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ה-CX-80 יהיה תוספת חשובה לאולמות התצוגה של מאזדה באירופה, שכן הוא מאפשר לה לראשונה להיכנס לקטגוריית פנאי לשבעה נוסעים, והוא מצוייד במערכות הנעה החביבות על הקהל ביבשת הישנה. אצלנו, לעומת זאת, את המשבצת הזו כבר ממלא ה-CX-90 המגיע מצפון אמריקה ולכן כדאיות היבוא של האח האירופי לא ממש ברורה ותלויה בעיקר בתמחור.

אם יבואנית המותג תצליח להצמיד לו תג מחיר אטרקטיבי מאחיו האמריקאי (המתחיל ב-320 אלף שקל) ולמצב אותו מול המתחרים הקוריאנים מבית יונדאי וקיה, הוא בהחלט עשוי להיות רלוונטי.

פורסם לראשונה ב- 19-04-24

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. העתק של BMW... 
    מוטי, 19-04-2024

    העתק של BMW...

    סגור תגובה

  • 2. מה באמת קורה עם מאזדה ? 
    עדו, 19-04-2024

    נראה שהיצרנית לכודה בין מצב של קפיאה שמרנית שיש בה כדי לאיים על קיומה או על עצמאותה לבין מצב של פרפורי
    היחלצות מהבוץ.
    מה מצדיק לקוח להמר על מאזדה חדשה ?

    סגור תגובה

  • 3. מכוערת 
    דב, 19-04-2024

    על טעם וריח אין להתווכח,בטוח שהרכב כמו תאומו אמין מאוד.
    אבל...מכוער להפליא!! ראיתי אותו( CX90 )באולם התצוגה של הייבואן.מה קורה למתכנני המותג? חלקו האחורי מעוות את צורתו הכללית של הרכב חבל. אבדוק אצל המתחרים קיא או יונדאי.

    סגור תגובה

  • 4. מהדיזל אפשר לשכוח 
    ערן, 19-04-2024

    וגם ככה המחירים של החדשות בשמיים ואנשים רצים לקנות

    סגור תגובה

  • 5. מאזדה חשפה CX-80 - ענק יפני לאירופה 
    DANY_FROM_TORONTO, 20-04-2024

    ל-CX-80 עם טורבו דיזל ו-V6 יש את אותה תאוצה כמו בלינקולן שלי עם V8 אבל בלי טורבו. לינקולן נושא רק 6 אנשים אבל זה לא רכב פנאי כזה = 7 אנשים.
    התאוצה של הגרסה ההיברידית אפילו לא מתקרבת לבנטלי שלי עם V8 וטורבו אחד = 5.1 שניות. אבל הבנטלי היא מכונית על. אני שוקל להחליף את הבנטלי שלי לבנטלי קונטיננטל 2007 עם גג פתוח עם V12 וטורבו כפול = 4 שניות.
    רק מכוניות בנזין. אתמול שילמתי 1.56 קנדי/ליטר כדי למלא את לינקולן והפוקוס של אשתי. הייתה בעבר העלאה של 3 סנט בגלל ראש הממשלה שלנו = טרודו בגלל התחממות כדור הארץ וזיהום פחמן. העם מחכה בכיליון עיניים לבחירות בשנה הבאה = המפלגה הליברלית ומפלגת ה-NDP יפסידו למפלגת ה-PC = רוב האנשים יצביעו ל-PC = ראש הממשלה החדש, פייר פוליאוור כולל א.
    המחיר הגבוה לבנזין נובע משינוי סוגי הבנזין מחורף לקיץ. המחיר יירד בכמה סנטים עד מחר = יום שבת וירד בעתיד כאשר יעבור מבנזין קיץ לחורף לכמעט זהה לזו שלפני העליות האחרונות.

    סגור תגובה

  • 6. ל5ֶDANY_FROM_TORONTO 
    סמי, 20-04-2024

    הלו רק שאלתי מה לסים בפיתה

    סגור תגובה

  • 7. מזדה 
    אבי, 20-04-2024

    למה הם עובדים כל כך קשה עם מכוניות די טובות אבל לא עושים כלום עם הכיעור המזוויע של הרכב הזה?

    סגור תגובה

  • 8. מאזדה חשפה CX-80 - ענק יפני לאירופה 
    DANY_FROM_TORONTO, 20-04-2024

    6 סמי. התשובה היא אתה כדי שתוכל לאכול את עצמך. בצורה כזו לא תוכל לדבר שטויות!

    סגור תגובה

  • 9. לדני מטורונטו 
    י., 20-04-2024

    דני הנכבד.
    בישראל רכב הוא מוצר יקר ומחירי הדלק והאחזקה, המיסוי הכבד, מאלצים את רוב הישראלים להסתפק במכוניות קטנות עם מנועים קטנים. יש הבדל עצום בין ישראל לקנדה בנושא המינוע והתחבורה היבשתית והתנאים הבסיסיים בישראל מאפשרים לישראלי הממוצע לראות מכוניות כמו שיש לך רק בתמונות. מכאן נובעת התייחסות שונה, כתוצאה מתנאים שונים בין ישראל לקנדה. חג שמח לך.

    סגור תגובה

  • 10. לא בשבילי 
    שרה נתניהו, 20-04-2024

    אני דורשת לי ולא בני רכב טוב יותר ,מפואר ,יותר בטיחותי יותר ,לא רוצה יפני. רוצה גרמני עם מנוע זק ,והרכב יהיה משוריין ומוגן נגד טילים. העם בישראל צריך לדאוג לבטחו י ובטחון 2 ילדי הדבילים

    סגור תגובה

  • 11. מאזדה חשפה CX-80 - ענק יפני לאירופה 
    DANY_FROM_TORONTO, 21-04-2024

    9 י. מכוניות יקרות גם בקנדה = הונדה PROLOGUE היא מכונית EV בגודל בינוני עולה 67,300 קנדי. גרסת ה-EX עולה 78,600. זו הסיבה שאנשים רבים קונים את המכוניות הקטנות = תת קומפקטיות שעולות בזול.
    2023 TOYOTA GR SUPRA = רכב בנזין עולה 82,070.
    האמור לעיל מראה לנו שהמחירים בקנדה יקרים מאוד עבור צרכנים רבים.
    קניתי לינקולן משומש משנת 2007 = הבנטלי משנת 1997. קנינו פוקוס חדש 2006 בזול יחסית כי הבן שלי עבד בפורד בבריטניה.
    לכן המכוניות יקרות גם בקנדה.

    סגור תגובה

חזור למעלה