דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יצרנית מותגי הרכב ORA ו-Wey סוגרת את המטה באירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גרייט וול מכרה באירופה רק 1,600 מכוניות אורה ברבעון
  • סוגרת לכן את מטה החברה החדש בגרמניה
  • יבואני המותגים ORA ו-Wey לישראל: הפעילות ללא שינוי

הפסקת חשמל: גרייט וול, ענקית הרכב הסינית המשווקת באירופה ובישראל את מותג ORA הייעודי לחשמליות ואת Wey לרכבי פנאי היברידיים-נטענים, הודיעה כי החליטה לסגור את מטה החברה במינכן, שלוש שנים בלבד לאחר פתיחתו. במטה מוקמו מחלקות ייעודיות עבור השוק האירופי, לרבות מכירות ומחקר ופיתוח, ו-100 עובדיו יפוטרו בחודש אוגוסט.

בנוסף, תוכניות ההתרחבות לשווקים בספרד, איטליה, פורטוגל, בלגיה, לוקסמבורג, הולנד, אוסטריה, שוויץ, דנמרק, איסלנד ובולגריה, עליה הכריזה היצרנית בנובמבר, הושהתה. בשווקים בהם פעולת היצרנית כיום, לרבות גרמניה, בריטניה, אירלנד ושוויץ, השיווק ימשך באמצעות רשת מקומית.

לדברי יבואניות מותגי הקונצרן הסיני בישראל, כלמוביל זכיינית ORA וסמלת זכיינית Wey, אין כל שינוי בתכניות השיווק המקומי.

כישלון שני: עבור גרייט וול מדובר בפעם השניה בה היא נכשלת בשיווק מכוניות ביבשת הישנה. הענקית הסינית נחשבה מהחלוצות באירופה כבר בעשור הקודם, עם שני דגמים - סופר-מיני (C10) וטנדר (סטיד) - אותם גם ייצרה החל מ-2012 במפעל ייעודי בסופיה בירת בולגריה. אבל חמש שנים לאחר מכן הופסק הייצור וגרייט וול נטשה את אירופה.

בדומה לפעם הראשונה, גם הפעם מדובר בנתוני מכירות מאוד מאכזבים, כל זאת למרות הביקוש הער לרכב חשמלי והיברידי-נטען בשוק האירופי. לפי אוטומטיב ניוז, בארבעת החודשים הראשונים של השנה מכרה גרייט וול כ-1,600 מכוניות בלבד, כ-1,150 מתוכן ORA 03 (לשעבר פאנקי קאט). בישראל שאינה חלק מהרשימה נמכרו 759 מהן, נכון לנתוני איגוד יבואני הרכב לסוף חודש אפריל.

מה אנחנו חושבים: גרייט וול לא עומדת בצפיות ומתקשה להצליח לשווק את דגמי השונים באירופה, בניגוד ל-MG או BYD, למרות השקעה אדירה בשיווק. וההתמודדות בשוק הרכב ביבשת הישנה צפויה להפוך קשה עוד יותר בשנים הבאות, כך שהענקית הסינית נמצאת בפני פרשת דרכים של ממש. אם לוקחים בחשבון גם סנקציות עתידיות נגד יבוא מסין, ואת ההאטה בצמיחה של שוק הרכב החשמלי, יתכן שחזרה לאירופה לא תהיה מהירה כל כך, אם בכלל.

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה