דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם חשמל במקום סולר: מקסוס e-טרון 9 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • 4 חודשים לאחר שנהגנו בו, מקסוס e-טרון 9 בישראל
  • עם 442 כ"ס וטווח תיאורטי של 430 ק"מ
  • תג המחיר מתחיל ב-290 אלף שקל

חשמל לעבודה: מקסוס מתחילה לשווק את ה-e-טרון 9, טנדר חשמלי בו נהגנו לראשונה לפני כארבעה חודשים. הטנדר יתחרה בשוק המקומי באיסוזו דימקס, טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר ופולקסווגן אמרוק, כולם עם מנועי דיזל. תג המחיר מתחיל ב-290 אלף שקל.

בהשוואה להיילקס הוא ארוך ב-17.5 ס"מ (550 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-21.5 ס"מ (330 ס"מ). הארגז בנוי כחלק אינטגרלי מהמרכב וארוך מזה של הטנדר היפני ב-3.5 ס"מ (156 ס"מ) אבל צר ממנו ב-4 ס"מ (150 ס"מ). כושר ההעמסה נמוך בכ-400 ק"ג (620 ק"ג) מההיילקס בעוד כושר הגרירה (3.5 טון) זהה.

חשמל מתקדם: כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית, עם מערך מתלים נפרדים מלפנים ומאחור נתמכי קפיצי אוויר עם מרווח גחון של 23 ס"מ וזוויות המרכב של 25-29 מעלות לגישה ונטישה בהתאמה.

מערכת ההנעה (442 כ"ס) משלבת צמד מנועים חשמליים, אחורי עם 272 כ"ס וקדמי עם 170 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.8 שניות, מחצית מהמזמן הנדרש למתחרים עם מנועי דיזל. סוללה בקיבולת 102.2 קוט"ש אמורה לאפשר טווח תיאורטי של 430 ק"מ, עם טעינה מהירה (115 קילוואט) ומילוי מ-20% ל-80% ב-42 דקות.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3 כל אחד), מצלמות היקפיות, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), אך במפתיע ללא כיוון מרחק להגה. הגרסה הבכירה (ב-310 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים וחלון שמש.

מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: הטנדר החשמלי של מקסוס נראה על הנייר כמי שעשוי להיות אלטרנטיבה מסקרנת למתחרים הוותיקים המונעים כבר שנים בסולר יקר. ואחרי נהיגה בו אנחנו יודעים כי הוא מציע ביצועים מרשימים, איכויות נסיעה גבוהות, תא נוסעים איכותי ומאובזר ויכולת ייחודית לעשות שימוש בסוללה במקום גנרטור להפעלת כלי עבודה חשמליים.

חסרונותיו? נחיתות ביכולת ההעמסה ובעבירות בשטח טכני, וטווח נסיעה שעשוי להיות צנוע לחלק ניכר מהטנדריסטים בעלי נסועה יומית גבוהה, בשונה שברולט סילברדו EV שמציע טווח נסיעה גדול משמעותית לצד הטבות מיסוי. הוא יתקשה גם לאור העובדה שהטנדרים הקטנים נמכרים בעיקר במכרזי רכב של השוק המוסדי, ושם יהיה למקסוס קשה להשתלב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. למה לא מביאים לפה את ה BYD shark 6 ההיברידי? 
    אורי, 09-09-2025

    עד שלא תהיה פריצת דרך ברכבים החשמליים בנושא הטווח ו/או מהירות הטעינה (שאולי תבוא עם המעבר לסוללות מצב מוצק) הפתרון הוא רכבים היברידים נטענים. בשנה הבאה צפוי גם טנדר היברידי נטען מעניין עם מנוע דיזל של צ'רי.

    סגור תגובה

  • 2. יש סילברדו חשמלי עם כמעט פי 2 טווח 
    אין סיבה, 09-09-2025

    בעוד 60k יותר אפשר לקחת שברולט סחלברדו חשמלי בייבוא מקביל, עם טווח של 750 ק"מ.

    סגור תגובה

  • 3. לא שווה לא מוכר במס או מעמ (לת)
    יניב, 09-09-2025

  • 4. דבר והיפוכו 
    חיים אגם, 09-09-2025

    מי שהרכב משמש לו כרכב עבודה עקרי יקרא את הכתבה ולא יצליח להבין כיצד הדברים מתחברים...
    מצד אחד היתרונות שלו :"מציע ביצועים מרשימים, איכויות נסיעה גבוהות, תא נוסעים איכותי ומאובזר ויכולת ייחודית לעשות שימוש בסוללה במקום גנרטור להפעלת כלי עבודה חשמליים" אתם אמיתיים?... נראה שהעתקתם את הפמפלט של היבואן.
    -ביצועים מרשימים? מנוע חשמלי יכול לספק אמנם יותר הספק לנפח מאשר מנוע שריפה פנימית אך בעל מקצוע לא עושה "פתיחות" עם הטנדר ואע"פ ההספק הגבוה כושר ההעמסה שלו זהה למתחרים. שכחתם להוסיף מהו טווח הנסיעה כאשר המנוע מפיק הספק גבוהה (גרירה במדרון למשל)
    -איכויות נסיעה גבוהות? למעט איזכור כשלאחר יד על מערכת המתלים (מערך מתלים נפרדים מלפנים ומאחור נתמכי קפיצי אוויר) לא זכור מהכתבה כי הוא ניקח אפילו לסיבוב...
    -תא נוסעים איכותי ומאובזר? ומסך מגע ("12.3 כל אחד), מצלמות היקפיות, כיוון חשמלי וחימום זה מה שקונה אתכם? למעט החימום יש לי את כל זה ברכב שלי משנת 2008.
    - ומאובזר ויכולת ייחודית לעשות שימוש בסוללה במקום גנרטור להפעלת כלי עבודה חשמליים. וואו, לא להאמין... להזכירכם, בלא מעט משפחתיות היכולת הזו קיימת ואם הייתם בעלי מקצוע אמיתיים שנוסעים ברצינות בין אתרים הייתם מבינים כי להשבית רכב עבודה למספר שעות עולה הרבה יותר מאשר גנרטור של כמה קילוואט.
    חסרונותיו? מדהים כי מצאת אך ורק שלושה..
    -נחיתות ביכולת ההעמסה. ניחא, ללא מעט עבודות שטח משתמשים בנגרר אך עדיין העמסת משטח/חומרים מהווה פרמטר חשוב.
    -בעבירות בשטח טכני. הלו? זה טנדר. הוא צריך לעבור ולעבוד בשטח "טכני" (לא יודע מתי הייתה הפעם האחרונה בה הייתם בשדה)
    -טווח נסיעה שעשוי להיות צנוע לחלק ניכר מהטנדריסטים. איזה תיאור מכובס... טווח נסיעה הוא שיקול קריטי לשימוש כרכב עבודה, בעוד שברכב בנזין/סולר אפשר לזרוק מאחורה מספר ג'ריקנים של דלק ולעבוד כל היום (והלילה...) כאן יהיה צורך להשבית את הרכב ל 4-5 שעות כדי להגיע לעמדת טעינה ביתית עם היכולות המקסימליות או לילה שם בטעינה ביתית רגילה.

    אוקצור, טנדר שיכול להתאים לשיפוצניק עירוני, לא יותר.

    סגור תגובה

  • 5. Copy paste  
    Ark, 09-09-2025

    כמה שזה דומה לסילברדו החשמלי , שזה ממש בוטה

    סגור תגובה

  • 6. איזה כותרת, כאילו זה יותר טוב מדיזל 
    איל נ, 09-09-2025

    אין שום דבר ברכב הזה שאתם יכולים להגיד שהוא יותר טוב מדיזל, כלום. יותר מהיר? כמה זמן טעינה? לא יעזור אם הוא מאיץ יותר מהר אם צריך להטעין רכב עבודה ב 50 שעות

    סגור תגובה

  • 7. גרוטאה 
    אילן, 09-09-2025

    רק דיזל מתדלקים נוסעים נוסעים נוסעים נוסעים בחשמלי טוענים נוסעים ונתקעים כי 430 קמ בתכלס זה 250 לא יותר

    סגור תגובה

  • 8. MG הולכים להוציא טנדר דיזל על בסיס אותה השלדה. (לת)
    אורי, 09-09-2025

  • 9. מקסוס מכה 
    מקסוס מכה, 09-09-2025

    לא לקנות מקסוס

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה