קרוב לשנה מאז נהגנו בו לראשונה ומאוחר מהמתוכנן, נוחת בארץ אטו 2 ושיווקו החל כעת. הממדים קטנים מאלה של ה-3 המוכר והוותיק, המנוע והסוללה דומים לאלה של הדולפין הקטנה. ומה לגבי המחיר? הפרטים בפנים
באריזה מוקטנת: יבואנית BYD מתחילה לשווק את האטו 2 שיתברג בארסנל הדגמים מתחת לאטו 3, ויתחרה כאן בג'אקו 5 ואיון Y. בשלב ראשון הוא יוצע בגרסה חשמלית בלבד, בהמשך תצטרף גם גרסה היברידית-נטענת שהוצגה לאחרונה. המחיר עומד על 149 אלף שקל, זול בכמעט 23 אלף שקל ממחירו הרשמי של האטו 3. יש עם זאת לזכור כי בימים אלו היבואנית מציעה את האחרון במבצעי "אפס קילומטר" (מיד ראשונה) במחיר של 150 אלף שקל.
בהשוואה ל-3 הוא קצר ב-14.5 ס"מ (431 ס"מ) עם בסיס גלגלים קטן ב-10 ס"מ (262 ס"מ). נפח תא המטען, במפתיע, גדול במעט (450 ליטר, 10+) וכושר הגרירה זהה (750 ק"ג).
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה מוכרת גם היא מהאטו 3 ומהדולפין הקטן יותר, עם מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס (זהה) ותאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש (0.6+). סוללת 64.8 קוט"ש (4.4+) מספקת טווח נסיעה של 430 ק"מ (10+), בעוד טעינה מהירה בקצב של 155 קילוואט (45+) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 26 דקות.
הוא ישווק ברמת גימור אחת, הכוללת מסך מגע ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("8.8), טעינה אלחוטית לסלולרי, חלון שמש, מושבים דמויי עור עם כיוון חשמלי מלפנים ומצלמות היקפיות. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת ומערכת לניטור הנהג.
בנוסף יציע האטו 2 גם תמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים, ויהנה מעדכוני OTA, אפשרות שימוש בטלפון כמפתח חכם (באמצעות NFC) ומאפליקציה המאפשרת שליטה ברכב מרחוק.
מה אנחנו חושבים: יבואנית BYD המתינה לא מעט עם השקת האטו 2 בשוק המקומי, עד למועד שבו יכלה להנחית אותו בגרסה עם הסוללה המוגדלת והטווח הארוך. החבילה עושה רושם מבטיח, אך קשה להאמין שבמצב השוק הנוכחי הוא יצליח לשחזר את הצלחת ה-3, שהיה הרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2023 וב-2024. בוודאי לא כשמבצעי מכירות של אותו מותג קורצים מעבר לפינה.