שיא אוטונומי: אחרי שקבעה שיאי הקפה בנורבוגרינג לחשמלית סדאן עם ה-SU7 אולטרה ולרכב פנאי חשמלי עם ה-YU7 GT, שיאומי קובעת כעת שיא הקפה ב"גיהנום הירוק" ללא נהג מרוצים מאחורי ההגה, באמצעות מערכת הנהיגה האוטונומית שהוצבה ברכב הפנאי.
סביב המסלול הנחשב למאתגר בעולם, עם 20.8 ק"מ ו-73 פניות מכל סוג ומין כולל שינויי גובה רבים, המערכת האוטונומית קבעה זמן הקפה של 10 דקות ו-29.4 שניות, נתון איטי ב-3 דקות ו-6.7 שניות מהשיא שקבע שם נהג המרוצים הבלגי וינסנט רדרמקר, עם אותה מכונית בדיוק.
כוח מחשוב: שיאומי עוד לא חשפה את הפרטים המלאים אודות המערכת האוטונומית בה נעשה שימוש לצורך קביעת השיא ושנמצאת עדיין בתהליך ניסוי ובחינה, אך היא מבוססת על זו הקיימת בגרסאות הייצור הסדרתי המכונה HAD (ר"ת Hyper Autonomous Driving). זו מבוססת על מערך מצלמות היקפי, חיישני רדאר ו-LiDAR, חיישני מיקום על מפות HD ומחשב ניהול מרכזי עם בינה מלאכותית לניטור הנתונים, זיהוי הסביבה וקבלת החלטות.
מה אנחנו חושבים: המערכת האוטונומית של שיאומי, כמו אלו של המתחרות, עדיין לא מסוגלת לספק איכויות דומות לנהג מקצועי ומיומן, ונראה שהשיא שנקבע נועד בעיקר כדי להוכיח יכולת להתמודד עם הסביבה המאתגרת של הנורבורגרינג ועל הדרך לזכות בעוד תשומת לב ציבורית.
ועדיין, אם תשאלו אותנו, נראה שלא ירחק היום שבו המערכות האוטונומיות ישיגו זמני הקפה טובים משל נהג אנושי.