דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתחשמל ומגיע עוד השנה: פורשה מקאן חדש, שקט וביריון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המקאן החשמלי הוא דגם שני בפורשה שניזון מסוללה בלבד
  • עם הנעה כפולה, עד 639 כ"ס וטווח שמגיע ל-613 ק"מ
  • יגיע במהלך הרבעון השלישי במחיר של 665 ו-930 אלף שקלים

לפני קרוב לשלוש שנים דיווחנו לכם - פורשה מקאן הבא יהיה חשמלי. זה לא היה סוד שמור, כי פורשה עצמה שחררה את המידע הזה באופן רשמי. אבל זה כן היה קצת מפתיע. כי פורשה עדכנה שאת הדור הראשון, אז כבר בן שמונה שנים (היום בן 11), היא תמשיך להציע.

כי בתחילה האמינה פורשה שתוכל להמשיך ולשווק את המקאן עם מנוע בנזין במקביל לחשמלי, למשך מספר שנים נוספות. לא מפתיע בהתחשב בכך שמכרה כמעט 90 אלף ממנו אשתקד. אבל תקנות מחמירות ימנעו זאת בסופו של דבר. מקאן מעתה, רק חשמל. אפרופו, היא הבטיחה אז כי מחצית המכוניות שתשווק כבר ב-2025 יהיו מחושמלות (היברידי-נטען או חשמלי מלא), וכי עד סוף העשור כ-80% מהמכוניות שתשווק יהיו חשמליות לגמרי.

פורשה יצאה מגדרה בעבר כדי לקדם את רכב הפנאי בגרסתו הנקיה מזיהום, כולל פרסום תמונות מניסויים, כולל עדכון כי תשיק אותו רק לאחר כשלושה מיליון ק"מ של ניסוי, וכי הדגם שבמקור נבנה על בסיס אודי Q5, יזכה לפלטפורמת PPE (ר"ת Premium Platform Electric) המיועדת לדגמי חטיבות היוקרה.

המשמעות הייתה ברורה - היא תאפשר גם ארכיטקטורת 800V שמתבטאת ביכולת טעינה אולטרה מהירה, ביצועים ויעילות - ממש כמו הטייקן הספורטיבי.

טובים השניים: פורשה מציגה שתי גרסאות מקאן חשמלי, האחת תחת השם "4", האחרת תחת השם "טורבו". וכמו במקרה של הטייקן, ברור מדוע היצרנית עושה שימוש במילה המפורשת שמעלה מיד אזכורים ל-911, אבל לטעמנו זה שימוש-יתר. אפשר היה למצוא שילוב אותיות שמייצר פחות תמיהה.

ה-4 הבסיסי (יחסית) ניזון - כמו אחיו החזק יותר - מסוללת 95 קוט"ש, ושני המנועים על שני הסרנים מייצרים יחדיו 408 כ"ס ו-65 קג"מ - אבל רק בעת השימוש בבקרת זינוק, ופחות מכך באופן רגיל. ההספק המרבי הזה מזניק אותו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות עד 220 קמ"ש, עם טווח תיאורטי של 613 ק"מ מרשימים.

במקרה של הטורבו אלה כבר 639 כ"ס, 114 קג"מ, 3.3 שניות בלבד ומהירות מרבית של 260 קמ"ש, עם טווח מוצהר של 593 ק"מ. שניהם אגב מסוגלים להטען מ-10% ל-80% תוך 21 דקות בלבד בעמדות אולטרה מהירות. אגב, לפני כשנה בדיוק דיווחנו שוב על התקדמות חשמול המקאן והערכנו כי הוא יציע גרסה עם 600 כ"ס ומספר דומה של ק"מ טווח, וטעינה מהירה שתסתיים תוך 25 דקות. לא טעינו בהרבה.

מראה המקאן החדש מבהיר כי פורשה מייעדת אותו לקהל רחב יותר. הוא עגלגל מהקודם, רך יותר למראה, עם מקדם גרר בהתאם - 0.25, נמוך מאוד בכל קנה מידה, בוודאי ביחס לרכבי פנאי גבוהים יחסית. עם כונסי אוויר אקטיביים ומסיט קדמי לטובת האווירודינמיקה, ויחידות תאורה כפולות עם חלק עליון לתאורת יום ותחתון לטובת יחידות ראשיות ומטריקס LED. מאחור יש פס תאורה לרוחב כל המרכב וספוילר אדפטיבי.

המראה העגלגל יותר מסתיר מידות שגדלו במעט. הוא ארוך יותר (478 לעומת 469 ס"מ), רחב יותר (194 מול 192 ס"מ), שומר על ממד גובה דומה (162 ס"מ) אבל נעזר בבסיס גלגלים ארוך משמעותית - 289 ס"מ לעומת 281. גודל החישוקים מגיע ל-"22 ענקיים, תא המטען מציע נפח של 540 ליטר, התא מלפנים מוסיף עוד 84 ליטר. כושר הגרירה המרבי - 2 טון.

הטורבו נעזר במערך מתלי אוויר סטנדרטיים (עצמאות עצה כפולות מלפנים, רב-חיבורי מאחור), ב-4 הם אופציה בתוספת תשלום נדיבה. אופציה נוספת (ומומלצת) היא היגוי אחורי שמאפשר לגלגלים האחוריים סטייה של עד 5 מעלות ומקטין את רדיוס הסיבוב ל-11.1 מטרים. דיפרנציאל מוגבל החלקה על הציר האחורי גם חביב עלינו.

בתא הנוסעים אפשר לזהות את מקורות העיצוב והאבזור - טייקן. גם כאן ניתן להזמין עד 3 מסכים מלפנים (שניים סטנדרטיים, מסך "10.9 לנוסע). מסך מרכזי בגודל "12.9 לשליטה במערכות הרכב וכמובן לוח מחוונים דיגיטלי ("10.9) עם תצוגה משתנה. יש גם תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה מתקדמת.

מחיר ה-4 הזול מהשניים עומד על 665 אלף שקלים. לשם השוואה, מקאן דור עכשווי הזול ביותר (2.0 ליטר מוגדש) עולה 555 אלף שקלים, עם 3.0 ליטר מוגדשים הוא עולה 630 אלף שקלים ובגרסת GTS ספורטיבית 770 אלף שקלים. מחיר הטורבו החשמלי החזק מהשניים עומד על 930 אלף שקלים.

מה אנחנו חושבים: כוח יש, טווח יש, חשמל עדכני וטעינה מהירה גם. כל מה שהמקאן החשמלי צריך עכשיו להוכיח מתבטא ביכולת הדינמית. המקאן היוצא היה פנטסטי מבחינה זו (גם אם לא תמיד מאוד נוח), והותיר נעליים מאוד מאוד גדולות עבור החשמלי שיאלץ להתמודד עם משקל גבוה יותר - נתון שמשום מה לא הוצג על ידי פורשה עדיין. על כך הוא ייבחן וכרגיל במקרה של פורשה אנחנו די אופטימיים.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה