בקצרה:
- הודלף: כך נראית הטווינגו החדשה
- תהיה קטנה וזולה מה-5
- כאן לקראת סוף שנה הבאה

יוצאת לאור: תמונות של רנו טווינגו חדשה דלפו לרשת, יומיים לפני ההשקה הרשמית. היא תהיה דגם חשמלי חמישי באולמות התצוגה של רנו באירופה ותציג תג מחיר של 20 אלף יורו, 5,000 יורו פחות ממחירה של ה-5. לישראל היא צפויה להגיע בסוף שנה הבאה.
הטווינגו החדשה מחליפה את קודמתה שיצורה הופסק בשנה שעברה, עשור אחרי שנחשפה כאחות תאומה לסמארט פורפור. כבסיס צפויה לשמש הפלטפורמה הייעודית של רנו לדגמים חשמליים, פלטפורמת AmpR Small המשותפת ל-5 ול-4.

עדיין אין פרטים רשמיים על מערכת ההנעה, אך זו עשויה להגיע ממדף החלקים של הקונצרן - כאשר מועמדת טובה היא מערכת ההנעה שהוצגה לאחרונה בדאצ'יה ספרינג, עם מנוע חשמלי בשתי רמות הספק (70 או 100 כ"ס) וסוללה בקיבולת 24.3 קוט"ש שאמורה להספיק לטווח של כ-250 ק"מ.
בחזרה לשנות התשעים: הדור הרביעי למכונית המיני הצרפתית שומר על קו העיצוב של קונספט התצוגה, הומאז' לטווינגו הראשונה משנות התשעים. זאת כחלק מהאסטרטגיה של רנו למשוך לקוחות באמצעות רגשות נוסטלגיים.

סביבת הנהג שגרתית יותר, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול במרכז, תוך שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. הגה שתי צלעות מקורי מהקונספט, וגם מהדור הראשון, לא עשה דרכו לגרסת הייצור הסדרתי ובמקומו יש הגה שגרתי עם שלוש צלעות. בדומה לשאר החשמליות של רנו, גם כאן בורר מצבי נסיעה (D-N-R) מוצב מימין להגה ומפנה בכך מקום לתא אחסון מקורי בצבע וורוד.
נתוני מידות שפורסמו באתרי חדשות רכב בעולם חושפים כי היא תהיה קצרה מה-5 ב-17 ס"מ (375 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (249 ס"מ). הספסל האחורי מאפשר מקום לשני נוסעים עם חלונות צד הנפתחים לכדי חרך כלפי חוץ, ותא המטען צפוי להכיל 360 ליטר.

מה אנחנו חושבים: הטווינגו תנסה להשתלב בקטגוריה צעירה יחסית של מכוניות חשמליות עירוניות עם תג מחיר של כ-20 אלף יורו, קטגוריה הכוללת כיום מתחרות מאירופה (סיטרואן e-C3, פיאט פנדה ובקרוב פולקסווגן ID1), מקוריאה (יונדאי אינסטר) ומסין (ליפמוטור T03, דונגפנג בוקס, BYD דולפין סרף), האחרונות כבר משווקות אצלנו.
לרנו, בדומה לפיאט, יש יתרון משמעותי בזכות העיצוב האייקוני ורגשות הנוסטלגיה שהוא מעורר, אבל לא בטוח שזה מספיק. שכן האתגר הגדול של כל המתמודדות נעוץ בעובדה שהן מיועדות ללקוחות המתגוררים במרכזי הערים, שם לא תמיד ישנה חניה פרטית המחויבת בכדי להתקין עמדת טעינה. ובכל מקרה, אלה מכוניות בעלות נסועה נמוכה, כך שהן לא מעניקות חסכון משמעותי בעלויות השוטפות בהשוואה לדגמי בנזין.
כדי שחברות הקטגוריה יהפכו פופולאריות, ידרשו הערים הגדולות באירופה ובישראל להגדיל משמעותית את היצע עמדות הטעינה כנקודת פתיחה מתבקשת.