דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקייוול מחדשת: למה להסתכל החוצה כשאפשר להביט במסכי ענק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקייוול מתכננת להציג דגם חשמלי שני
  • עם המון כוח והאצה מסחררת
  • וגם מסכי ענק מלפנים ומאחור 

לפני כחודש חשפה סקייוול פרטים ראשוניים על הדגם השני שלה, בתצורת סדאן-קופה. ואתמול (יום ב') הוא הוצג בתערוכת הרכב של הונג קונג, תוך הצהרה רשמית כי שיווקו יחל במהלך 2024, בכל המדינות בהן היצרנית פעילה בעולם. וכן, המשמעות היא שאנחנו צפויים לראות אותו גם על כבישי ישראל

בינתיים נקרא הדגם 'סקייהום EV', עדיין תחת הסטטוס 'אב טיפוס'. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה שלטענת החברה מוכנה ב-90% לייצור. זו גם הסיבה להסתרת הממדים המדויקים, אלא בעיקר סדר הגודל שדומה לזה של יונדאי איוניק 6, או זיקר 001.

יחידת הכוח נחשפה כעת בחלקה, וכוללת צמד מנועים חשמליים שבמשולב יפיקו 625 כ"ס, ויסיימו את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. בנוסף תוצע גם גרסת הנעה אחורית חלשה יותר שפרטיה טרם נחשפו.

היצרנית גם שומרת לעצמה את המידע על קיבולת הסוללה ומסתפקת בהבטחה כי הטווח יהיה גדול מ-500 ק"מ וכי תתמוך בטעינה אולטרה מהירה של 800V. נזכיר כי לפני כחצי שנה חשפה היצרנית כי היא עובדת על פלטפורמה חשמלית חדשה, שבאמצעות מערכת קירור-חימום חדשה יכולה להניב טעינה של 0%-80% ב-7.5 דקות בלבד.

בינתיים לא נתעכב על המראה החיצוני ורק נציין כי ספוילר הגג יכול להתארך (בעת בלימה חריפה) ולהתכווץ (במהירות גבוהה) כדי לסייע ליכולת הדינמית. אבל גולת הכותרת היא תא הנוסעים שחושף את הקלף החזק של סקייוול כחלק מקבוצת סקייוורת', יצרנית המסכים השניה בגודלה בסין.

מול הנהג והנוסע ניצב מסך ענק וקעור בגודל "49, הגדול ביותר מסוגו כיום. ליושבים מאחור מיועד מסך קעור ענק נוסף שיורד מהתקרה וממדיו לא התפרסמו, אבל הוא צפוי להיות גדול מה-"31 של ב.מ.וו סדרה 7. המסכים ומערכת המולטימדיה מבוססים על הדור האחרון של שבבי קוואלקום (8295), ומערכת המולטימדיה אף תציע את צ'ט GPT שמפתחת היצרנית ונקרא Xiaowei GPT.

מה אנחנו חושבים: סקייוול זקוקה לעוד דגם. מתחילת דרכה היא מתבססת על דגם אחד שעל אף שחודש, מתקשה לעמוד בתחרות המתחדשת במהירות. ב-11 החודשים האחרונים ירדו מכירות ET5 החשמלית בסין ב-36% ל-9,125 יחידות בלבד, כשגרסה היברידית-נטענת לאותה מכונית הוצגה בינואר השנה ומצאה בסין 7,727 לקוחות בלבד. זו טיפה בים לעומת שאר השחקניות הסיניות.

סדאן גדולה יכולה לעזור ולהרים את המותג, לפני שיבלע על ידי אחד היצרנים הגדולים בסין.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה