דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הביקוש גובר, המלאי חסר: שוק הטרייד אין מתאושש מהמלחמה

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב המשומש בישראל מושפע באופן ישיר מהטלטלות שמלוות את שוק הרכב החדש בפרט, ואת המשק הישראלי בכלל. ובחודשים האחרונים היו לא מעט טלטלות כאלה - החל מעליית הריבית, דרך הזינוק הדרמטי בביקוש לכלי רכב חשמליים ועד המלחמה שהשפיעה לא רק על הצריכה בישראל - אלא גם על נתיבי השיט בים האדום, שדרכם מגיעים לישראל לא מעט כלי רכב. ומכאן קצרה הדרך להשפעה גם על כמות כלי הרכב הזמינים במגרשי היד השניה.

אל האולפן הגיעו כמה מבכירי הענף, לדיון שעוסק בסוגיות השעה - וגם בצרכים המשתנים של הלקוח הישראלי. בדיון השתתפו שגיב מגר, מנכ"ל קבוצת טרייד מוביל; ישראל מאיה, סמנכ"ל מכירות בפריסבי רכב משומש; עמית לוי, מנהל הטרייד אין של יגואר ולנדרובר; עידו מימוני, מנהל מחלקת הטרייד אין של סוזוקי, וטל ברלב, מנכ"ל שלמה מכירת רכב.

צפייה בתוכן הביקוש גובר, המלאי חסר: שוק הטרייד אין מתאושש מהמלחמה

"גם תקופת הקורונה וגם התקופה הנוכחית, שתיהן בעצם מתייחסות לשוק שיש בו הרבה מאוד חוסר ודאות", אומר שגיב מגר. "חוסר הוודאות הזה מייצר הרבה מאוד סימפטומים, גם אצל הלקוח וגם לנו כחברות שצריכות להיערך בצורה הרבה יותר גמישה, הרבה יותר מהירה. קודם כל יש את נקודת השבר, שבה בעצם יש את האירוע ואז בעצם כולם בסוג של לימבו, אף אחד לא יודע מה לעשות. כמובן שאף אחד לא רוצה לקנות שום דבר. אבל בישראל מכיוון שיש בעיה של תשתיות ויש בעיה של תחבורה ציבורית ויש בעיות מאלף כיוונים אחרים, אנשים צריכים כלי רכב. ואז כמובן שהוואקום הזה חוזר בעוצמה רבה. זאת אומרת, המטוטלת היום פשוט זזה הרבה יותר בקיצוניות ממצד אחד לצד שני".

"לקח לנו קצת יותר זמן, אבל בערך בנובמבר חזרנו להיקפי המכירות הרגילים", ציין ישראל מאיה. "אנחנו גם צופים איזשהו חוסר בכל מה שקשור ברכב חדש, מה שישפיע באופן אוטומטי על המלאים של הרכב המשומש. אנחנו חברה בסדר גודל של שלושים סניפים, ויש לנו קושי למלא את השורות".

עמית לוי התייחס להשפעת עליית הריבית על הביקוש: "זה נכון ששיעורי הריבית עלו, אבל בסופו של דבר בתחום הפרימיום, ובמיוחד אצלנו שזה אפילו היי-פרימיום, אין הבדל. לקוחות שבאמת רוצים את הרכב, עליית הריבית פחות משנה להם ועדיין קונים את המכוניות, אולי קצת מקטינים את גודל המימון, אבל עדיין הביקוש כמעט ללא שינוי. אני לא רואה את זה כאיזושהי התנגדות שגורמת לעיכוב עסקה או לביטול עסקה".

"אני מתעסק בטרייד, אז אני רואה את אתגר הטרייד הגדול. אנחנו מושפעים מאוד ממכירות רכב חדש. ככל שמוכרים יותר רכב חדש, כך אנחנו עושים יותר טרייד-אין", אומר עידו מימוני. "בנוסף, אנחנו כמובן גם מקבלים מהליסינג שלנו את הרכבים ביד שנייה. כמו שאני צופה, אני תוך שלושה חודשים יהיו לנו פחות כלים למכור ביד שנייה, כי אני כן רואה מגמה של ירידה במכירות הרכב החדש".

"כשפרצה המלחמה, מן הסתם היה זעזוע בשוק בכל תחום, ובעצם היו כשבועיים שאנשים לא יצאו מהבתים, היו צמודים למסכי הטלוויזיה ולא היו תנועות בתחום הקניינות והקמעונאות בכלל", הוסיף טל ברלב. "אנחנו התחלנו להיערך לתופעה הזאת אבל תוך כדי שאנחנו נערכים, התחלנו לראות את הביקושים חוזרים. זה התחיל בשיחות למוקד, בכניסה של אנשים למגרשים ולמתחמים הגדולים, ואני יכול להגיד שכבר בתחילת נובמבר חזרנו לעצמנו בתפוקה מלאה. ומאז עד היום שוק הרכב עולה ועולה, ואנחנו כל הזמן מנסים להדביק את הפער הזה כדי לספק מכוניות. יש קושי מסוים במלאי גדול, עקב כך שרכבים חדשים מגיעים לארץ בכמות יותר קטנה, ואז זה יותא לחברות בסדר גודל שלנו קושי להחליף את החדש למשומש שהלקוח מחזיר, ולכן במגרשי הטרייד-אין יש מלאי שאוזל ואוזל מדי חודש".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה