בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

Live Blog: סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח

Live Blog: סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח


סיטרואן קקטוס מגיע ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב-Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם סיטרואן קקטוס



מאת: מערכת iCar

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח


סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

 
18.07.2019, 08:27
טוב, נראה לכם שבאמת נוותר על ה-Waze שלנו? הרי לקקטוס מתוחת הפנים יש קישוריות אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ו-Mirror Link.
רובם של חברי מערכת iCar בעלי טלפונים עם מערכת הפעלה אנדרואיד - הבעיה היא שגוגל (משום מה) לא פתחה את האפליקציות הרלוונטיות והאיכותיות יותר להורדה בישראל.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

אז שיטוט קצר ברשת מצא לינק חיצוני להורדת האפליקציה. ומה נגיד, חיינו השתנו - גישה נוחה לאנשי הקשר, אפליקציות מוזיקה כמו Spotify וכמובן ווייז.
רק נציין שהמקלדת באנגלית, אבל אפשר להזין כתובת באמצעות החיפוש הקולי. פשוט וקל. אנשי הקשר מוצגים בעברית וכך גם שמות השירים באפליקציות המוזיקה.

16.07.2019, 08:49
אחרי שהמערכת המקומית של היבואן החליטה לקפוא על מקומה, הרמנו טלפון אל שירות הלקוחות של סיטרואן. המענה היה מהיר מאוד ונציגה חביבה ביררה את מהות התקלה ובדקה מי המתקין החיצוני.
לאחר בדיקה קצרצרה התברר ש"קוברה" היא האחראית והנציגה מסרה שהיא פותחת קריאת שירות ועד 24 שעות יצרו עימנו קשר לתיאום הגעה לתיקון. כן, כן, הגעה, עד הבית (או העבודה).
למען האמת, חלפו להן פחות מ-30 דקות ונציגת "קוברה" כבר הייתה על הקו לתאם מועד.
נשוב ונעדכן אחרי התיקון.

14.07.2019, 13:23
לקחנו את הקקטוס למסע פתיחה - תרתי משמע. נסענו איתה סופ"ש ארוך ועשינו איתה קילומטראז' של מאות קילומטרים. היות ובחנו אותה לא מזמן זאת הייתה הזדמנות לקחת אותה פחות לנקודות הקצה של מבחן דרכים ולהתמקד בנסיעה רגועה שתאפיין את רוב הלקוחות. סוף יצאנו עם שני דברים שאהבנו ואחד שעצבן אותנו.
 
בידוד רעשים - הקקטוס היא לא מכונית יקרה ובדרך כלל מכוניות במחיר הזה הן רועשות. הסיטרואן הפתיעה עם בידוד מפתיע לטובה, גם במהירויות גבוהות או על כבישים רעים בדרום רמת הגולן. 
הפתעה נוספת היא נוחות הנסיעה. מערכת המתלים החדשה של הקקטוס הוכיחה את עצמה כבר במבחן הסולו שלה אבל הפעם איתגרנו אותה בכבישים ממש רעים ובכמה שבילי עפר. כמעט בכל מצב (חוץ מפה ושם) היא הפגינה נוחות מפתיעה מאוד.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

כשיצאנו מדרום רמת הגולן חזרה למרכז - באזור בלי קליטה - המערכת של היבואן סירבה לעבוד. היא הודיעה שהיא לא פעילה ומאותו רגע ועד לסוף הסופ"ש נותרנו ללא Waze ושאר האפליקציות שלה. נבדוק מה הסיבה ונחזור עם תשובות.
 

11.07.2019, 17:44
והסרטון הראשון יוצא לדרך. סוף שבוע מהנה, תהנו.
 


09.07.2019, 18:13
עוברים על המפרט לפני המבחן ומוצאים כמה פריטים מעניינים, כמו כניסה והנעה ללא מפתח למשל. לא פריט שנדיר למצוא היום, אבל שמחנו לראות שבקקטוס מדובר פשוט במשיכה של ידית הפתיחה והרכב נפתח במהירות, לעומת מערכות אחרות שבהן יש צורך ללחוץ על כפתור פיזי בידית עצמה. גם הסגירה מתבצעת בליטוף עדין של הידית.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

07.07.2019, 16:24
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם סיטרואן קקטוס. לא מדובר בדור חדש, שכן הקקטוס נמצא איתנו כבר 5 שנים, אלא במתיחת הפנים המשמעותית שעבר הדגם המוכר. לפני שנדבר עליו, נעשה קצת סדר בהיסטוריה של הקקטוס ומה עבר עליו בשוק הישראלי.

סיטרואן C4 קקטוס הוצג לראשונה כדגם קונספט (רעיוני) בתערכות פרנקפורט 2013. ראשית הוא הגיע כדי להראות לכולם את שפת העיצוב החדשה של סיטרואן, עם חזית בעלת תאורה ב-3 קומות, סמל המותג המושחר וכמובן עיצוב הפנים "רטרו-שיק" עם מאפיינים כמו תא כפפות וידיות הדלתות בעיצוב המזכיר מזוודות משנות ה-50. לקקטוס היו עוד כמה הפתעות, כמו למשל כרית אוויר הנוסע שהתמקמה לה בתקרה לטובת נפח אחסון נוסף בדמות תא כפפות עליון ואיך אפשר בלי כריות ההגנה Airbump (פטנט רשום של סיטרואן) בצידי הרכב והפגושים. הכריות הללו היו עשויות פוליאוריטן וכיסי אוויר בתוכן נועדו להגן על הקקטוס, בדיוק כמו אותם קוצים שטבע.
 

אין ספק שמשהו טוב עבר על סיטרואן, עם הצגת הקקטוס הסדרתי כשנה לאחר מכן בתערכות ז'נבה 2014. רכב הקונספט עבר כמעט כמו שהוא אל פס הייצור והחזיר משהו מאותה ייחודיות סיטרואנית. הקקטוס הגיע לישראל ביוני 2015 ושווק בתחילת דרכו עם מנוע 1.2 אטמוספרי (82 כ"ס) או מנוע 1.6 דיזל (100 כ"ס) בשידוך לתיבות ידניות בלבד. בהמשך הוא התחזק בגרסת טורבו-בנזין (110 כ"ס) ורק כשנתיים מאז הגיע זכה סוף סוף לתיבה אוטומטית בשידוך למנוע הטורבו-בנזין. ב-2018 נפרדנו מגרסת הדיזל והקקטוס שווק עם יחידת הנעה אחת.

בסוף אוקטובר 2018 עבר הקקטוס מתיחת פנים מקיפה. כחלק מהתכנית האסטרטגית של היצרן הוחלט להפסיק לעת עתה את ייצור ה-C4 ואילו הקקטוס יתפוס את מקומה. במסגרת אותה אותה החלטה הקקטוס המחודש לא רק קיבל עיצוב חדש הוא ויתר על כמה מאפיינים ג'יפוניים (כמו מסילות הגג) ועל אחד המאפיינים הבולטים ביותר שלו – ה"איירבאמפס". הם אמנם לא נעלמו לגמרי, אלא עברו דיאטה רצינית וירדו אל הסף התחתון של הדלתות. הקקטוס כבר לא נראה מוחצן ובולט כבעבר, זאת במטרה לפנות לקהל לקוחות רחב יותר. בנוסף הוא התחדש במערכת המתלים הפרוגרסיביים החדשה של סיטרואן במטרה להחזיר את אותה נוחות מופתית שכה מזוהה עם המותג, האבזור הפך עשיר יותר ונוספו מערכות בטיחות מתקדמות.

המכונית שהתייצבה למבחן היא בגרסת Shine PK שמחירה נכון ליולי 2019 עומד על 117,990 שקלים. קיבלנו אותה עם 1,665 ק"מ על השעון, בצבע לבן עם Color Pack בצבע אדום. בסך הכל מציע הקקטוס בישראל 8 צבעים ו-3 חבילות צבע חיצוניות.

עד שיזרמו הדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המבחן שערכנו לדגם טרום מתיחת הפנים ולמבחן הדרכים לדגם המחודש.


לאחר זמן מה אנו חוזרים לקיים כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הסיטרואן יבחן גם סקודה קודיאק.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הקקטוס את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. העיצוב החדש מאכזב יותר-פחות אוונגרדי  סה"כ יש שיפור גדול באיכות הרכב, אבל העיצוב יותר שב...

א,08.07.2019

2. מגניב  יופי של כתבה.

שי,10.07.2019

3. מבחן ארוך לרכב צרפתי... זה יהיה מעניין  נראה מה שווה כל הדיבור הזה על הגיר היפני

אבי,11.07.2019

4. תשאיר גיר למתחרים  גיררררר

משה,11.07.2019

5. מה הסיפור עם המתלים הפרוגרסיבים?  היא באמת נוחה? ומה עם האמינות שלהם? לא כמו שהיה בB...

טל,11.07.2019

6. אני לא מבין למה אתם משתמשים במערכת המקומית ולא באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. בסך הכל אתם צריכים כבל מקורי ולאנדרואיד להוריד vpn.  ודרך אגב. לכל הצוחקים על האמינות, סיטרואן משתמשת ב...

ניר,16.07.2019

7. התקנות מקומיות -> כל המוסיף גורע  התקנות מקומיות של קודניות, מצלמות, מסכי מגע של מער...

יוסילה,16.07.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים