בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

Live Blog: סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח

Live Blog: סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח


סיטרואן קקטוס מגיע ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב-Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם סיטרואן קקטוס



מאת: מערכת iCar

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

12.11.2019, 16:20
הקטטוס אומנם שייך לקטגוריית הג'יפונים הקטנים (או לפחות היה שייך) אבל הגודל לא קובע במקרה זה, לפחות בכל מה שקשור לגובה.
אם מסתכלים על בתי הגלגלים וגודל הגלגלים שממלא אותם אפשר להבין מה תורם רבות לגובהה הכולל של הקקטוס. אז נכון שהגובה הזה לא הופך אותה לחיית שטח, אבל בג'ונגל העירוני, הצפוף וחסר החניה, הגובה הזה בהחלט פותר בעיות חניה נפוצות כמו כניסה למגרשי כורכר או עלייה על מדרכה שמתבצעת בקלילות וחוסכת סיבובי חיפוש חניה מתישים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
 
10.11.2019, 11:25
הקקטוס נמצאת איתנו כבר מעל 4 חודשים ובתחילת הדרך התלהבנו מהשימוש באנדרואיד-אוטו בעיקר בזכות הסנכרון המהיר עם אנשי הקשר, אפליקציות המוסיקה ואיך לא גם עם ה-Waze. אבל למען האמת, אחרי כל אותם חודשים, יש משהו מאוד נוח שה-Waze כבר מובנה ברכב וחוסך מאיתנו בכל פעם להוציא את הטלפון מהתיק ולחבר אותו פיזית (באמצעות כבל).

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

07.11.2019, 14:23
לא פעם אנחנו נשאלים האם ניתן להסתמך על נתוני צריכת הדלק במחשב הרכב. למען האמת אנו מגלים שברוב המקרים מחשבי הדרך המציגים את נתוני צריכת הדלק די מדויקים ותואמים את צריכת הדלק בחישוב פיזי לאחר תדלוק ואף אחרי מספר תדלוקים. מחשב הדרך בקקטוס אפילו מפתיע עוד יותר שכן מתוך עשרות תדלוקים עד כה מחשב הדרך דווקא הציג נתון "פסימי" לעומת החישוב הידני, הסטייה עמדה על כ-0.1-0.2 ק"מ לליטר, כך שבהחלט ניתן להגיד שמחשב הדרך בקקטוס מדויק. וזו גם הזדמנות להזכיר את וו התליה למכסה פתח התדלוק, כך שהוא לא סתם יהיה תלוי וילכלך את הרכב.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

05.11.2019, 16:11
קבלו את הסרטון הרביעי - אתגר הביצועים! צפייה מהנה.



03.11.2019, 12:52
הקקטוס חוזרת לשגרה לאחר אשפוז קל והשגרה שלה מתחילה ביום שישי שגרתי שלנו. כלומר סידורים כגון קפיצה לסופר, לירקן ולדואר, הסעות ילדים לבית הספר וחזרה ואז לצופים וכיוב'. כל הפעילות האינטנסיבית הזו מזכירה לנו שוב שהקקטוס היא אחלה שותפה לעניין. הגישה הקלה לפתיחת הדלת רק בהנחת היד על הידית ולאחר מכן הנעה בלחיצת כפתור (מה גם שלא נדרשת הזנת קוד לצורך התנעה). וכך גם ביציאה מהרכב, בזכות נעילה קלילה בליטוף הפסים שעל ידית הדלת. כמובן שהמפתח נשאר בכיס, כך שגם אם הידיים עמוסות אין צורך בהנחת הדברים על מנת לאתר את השלט בכיס. חיישני החניה שמקיפים את הקטטוס מלפנים ומאחור בשילוב מצלמת הרוורס גם כן מאפשרים יציאה וכניסה מהירה לחניות העירוניות הצפופות ללא חשש או אימוץ חוש השמיעה והראיה. שותפה עירונית יעילה.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

31.10.2019, 22:52
אנחנו חוזרים לדווח בבלוג - אתמול אחר הצהריים נסענו לאסוף את הקקטוס מהמוסך. היא חזרה אלינו כמו חדשה ומיד יצאה לסוף-שבוע משפחתי.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

27.10.2019, 11:37
בימים האחרונים הקקטוס שלנו חוותה אירוע לא נעים. במהלך נסיעה חזרה מפגישה רכב פגע בה מאחור... ליושבים ברכב שלום והקקטוס נכנסה היום אחר כבוד אל המוסך.
אנחנו נצא לפגרה קצרה בדיווחים אבל בכל זאת כבר בימים הקרובים נעלה סרטון נוסף בסדרת האתגרים וכמובן נחזור לדווח על התיקון מיד אחרי שהיא תחזור אלינו.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

24.10.2019, 10:43
ישבנו קצת לשחק עם מערכת המולטימדיה של הקקטוס ומצאנו שאפשר לשנות את צבעי המערכת. ברירת המחדל היא רקע שחור, כיתובים לבנים ונגיעות אדומות - אבל אפשר גם להחליף לרקע כתום, כיתובים לבנים ונגיעות טורקיז. הכיתוב הלבן פחות בולט על הרקע הכתום ודי מהר חזרנו לצבעי ברירת המחדל.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

22.10.2019, 15:32
בחג השני של סוכות נסענו קילומטראז' די רציני עם הקקטוס. אחת הנסיעות, הארוכה שבהן, נעשתה עם רכב מלא בארבעה נוסעים ובבגאז' עמוס לעייפה. בגלל החושך לא יכולנו לצלם את תא המטען מלא אבל נספר שהצלחנו להכניס אליו: צידנית ענקית, מזוודה בינונית, 2 תיקים ענקיים, שקית אחת ותבנית עם פשטידה (טעימה). 
איך הכל נכנס? קודם כל מדובר במבנה תא המטען שהוא עמוק מאוד - קל לערום דברים אבל קשה להעמיס ולפרוק, בליטות הגלגלים לא ממש מפריעות והגובה הכללי של התא מאוד מרשים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
עוד הופתענו מצריכת הדלק. אם הנסיעות האחרונות העמידו צריכה של כ-12-13 ק"מ לליטר זאת הגיעה לכמעט 15. לא נסענו לאט במיוחד (מהירות כביש 6) אבל בהחלט נסענו נסיעה רציפה.
 
נקודה אחת לחובת הסיטרואן היא הבלימה. הדוושה מאוד ספוגית ולא נהנית מנשיכה טובה. כאשר הרכב עמוס לא מתקבלת מספיק תחושה מהדוושה וגם המהלך שלה מעורפל כך שפעם אחר פעם בלמנו בחסר והיינו צריכים להוסיף עוד קורטוב של בלימה לקראת העצירה.

20.10.2019, 10:59
הזכרנו בעבר את שפת העיצוב המוצלחת של סיטרואן, זו שבעצם החלה עם אותה קקטוס בשנת 2014. אין ספק שגם קל לזהות מאפיינים שונים שהגיעו לשאר הדגמים של היצרן, כמו למשל ל-C5 איירקרוס ואפילו לברלינגו. באירוע משפחתי שהיינו בו לאחרונה חנתה לידנו C3, האחות הקטנה למשפחה, ומה שבטוח הוא שיש לקקטוס גנים חזקים כי לנו נראה שהיא הכי דומה לה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
17.10.2019, 10:43
לכאורה, הקקטוס לא אמור להפגין התנהגות כביש חדה במיוחד. זהו רכב רך, שאמור לספק נוחות מצוינת (כפי שהוא אכן עושה), והתכונה הזו בדרך כלל מתנגשת עם היכולות הדינאמיות. מצד שני, משהו בקקטוס מרגיש מאוד קליל, משוחרר ומהנה. זה קורה קודם כל בגלל השילוב בין הביצועים המצוינים למשקל הנמוך של הרכב, אבל זה לא רק זה. לקקטוס יש שלדה מעולה, אותה אחת שמשרתת את פיג'ו 208, והיא מאפשרת להכניס את החרטום לפניות באופן ישיר בהרפיית דוושה. הרכות אמנם יוצרת רכינת מרכב בולטת, אבל לא תמיד זה חסרון: הרכינה היא עוד סוג של תקשורת פיזיקלית עם הרכב, והיא מאפשרת לדעת במדויק מהן מגבלות האחיזה. זהו אולי לא רכב ספורטיבי במובן הקלאסי, אבל כיף מאוד להעלות את הקצב מאחורי ההגה של הקקטוס.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
15.10.2019, 16:43
מערכת השמע בקקטוס שופרה גם היא במסגרת מתיחת הפנים ועכשיו יש 6 רמקולים במקום 4 כבעבר (נוספו שני רמקולים בדלתות האחוריות). איכות השמע השתפרה ובהחלט תוכלו להינות מהמוסיקה שלכם, אך לא מדובר במערכת יוצאת דופן.
 
בנוסף אפשר גם להאזין למוסיקה באמצעות אפליקציות המוסיקה במערכת לובינסקי טאצ', אבל לא תמיד הסאונד נשמע טוב ולא פעם הוא בוקע מרמקול חיצוני (שמשמש גם את Waze, אבל אז זה פחות נורא). אנחנו בכל אופן מעדיפים להאזין למוסיקה דרך חיבור USB או אפליקציית Spotify באנדרואיד אוטו.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

13.10.2019, 23:00
בחזרה מארוחת חג הסוכות אצל המשפחה בצפון כבר שמנו לב לברקים בשמיים ומיד אחריהם כבר הגיעו הרעמים וגשם החל לטפטף. הטיפות הלכו והתחזקו והגשם הפך שוטף. לחיצה (קפיצית) אחת מטה על מנוף המגבים מכניסה לפעולה את חיישן הגשם ומעכשיו נתנו למערכת להחליט באיזו מהירות להפעיל את המגבים. האמת, בדיוק ברגע שאמרנו "אנחנו מתערבים" המגבים נכנסו לפעולה.
נציין שאם אתם נוסעים במצב האוטומטי ונכנסים למכונת שטיפה, חשוב לכבות את חיישן גשם. לחיצה נוספת מטה ופעולת החיישן מתבטלת.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

10.10.2019, 14:45
עיצוב תמיד היה הקטע של הקקטוס ואחד המוטיבים המרכזיים הוא הצורות האובליות שאפיינו את אותם Airbump חיצוניים שהיו ואינם עוד, אבל המוטיב הזה ממשיך ללוות את ההקטוס בפנים הרכב:

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

בפרופיל ידית ההילוכים, הגימורים של דיפון הפלסטיק בדלתות, פתחי המיזוג וגם ידיות הפתיחה הפנימיות. אבל זה לא נגמר רק שם ויורד אפילו עד לפתחי המיזוג לרגליים...

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

08.10.2019, 10:23
אחרי כל הסרטונים ותשומת הלב לקקטוס שלנו, שכחנו לדווח שהגיעה ארצה גרסה חזקה עם 130 כ"ס ועל הדרך הוזלו שאר הגרסאות של הקקטוס ב-3,000-1,000 שקלים.
מלבד תוספת של 20 כ"ס, לגרסה החזקה מומנט נדיב של 23.4 קג"מ (שיפור של 2.5 קג"מ) ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-1.3 שניות ועומדת על 8.6 שניות והמהירות המירבית עלתה ב-14 קמ"ש ל-207 קמ"ש.

06.10.2019, 16:18
פשוט היינו חייבים לבדוק את זה: קבלו את הסרטון השלישי בסדרה - אתגר הנוחות:



03.10.2019, 16:22
הזכרנו בעבר את פעולתה של התיבה האוטומטית אך בכל אופן נרצה לחדד משהו. החלפות ההילוכים חלקות רוב הזמן, אך בתחילת נסיעה, ממש כשמרימים את הרגל לגמרי מדוושת הבלם ומאפשרים לרכב לזחול, ישנו רעד די מורגש. בנוסף החלפת ההילוכים הראשונים (2-1) אינה חלקה לגמרי וכך גם כשהתיבה מורידה מהילוך שלישי לשני. בעמידה או בנסיעה הרעידות המוכרות של מנועי שלוש צילינדרים לא מטרידות.

02.10.2019, 12:03
בשישי האחרון בזמן עצירה ברמזור נדלקה לנו בלוח השעונים נורת התראת בטיחות כללית (כזו שנדלקת גם כשלא חוגרים חגורות למשל) אך במקביל הופיעה במסך המולטימדיה הודעה קצרה בנוסח ובזמן שמודיעה על כך שמערכת הבלימה האוטומטית מושבתת.

ההודעה נעלמה והנורה המשיכה לדלוק בלוח השעונים. לאחר כיבוי והנעה מחדש העניין נשכח והקקטוס המשיכה כרגיל, כאילו לא היו דברים מעולם. בהמשך אותו יום, באחת הנסיעות, התופעה חזרה על עצמה פעם נוספת. נכון לרגע זה, 5 ימים מאוחר יותר, התופעה לא חזרה על עצמה. ניגשנו לבדוק גם בתפריט הדיאגנוסטיקה שבמערכת ולא מצאנו זכר לתופעה.

מניסיוננו עם רכבים אחרים במבחנים ארוכי טווח זה קורה מדי פעם, במיוחד אם החיישן והרדאר נתקלים באי-ודאות מסוימת, למשל כאשר יש לכלוך או בוץ שעלול לשבש את דיוקו. ככל הנראה, ובצדק, החיישנים הללו לא לוקחים סיכונים ומשחררים אחריות ברגע שיש להם ספק לגבי כושר תפקודם. בכל מקרה, אם יהיו התפתחויות, אנחנו נחזור לעדכן כמובן.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

29.09.2019, 10:19
בקטטוס כמו שאתם יודעים מותקנת מערכת מולטימדיה מקורית בעברית ומעליה שכבת הפעלה נוספת בהתקנה מקומית של היבואן. השכבה המקומית בסך הכל מבורכת בזכות תוספת פיצ'רים נוספים, כמו האפשרות להפעלת WAZE שהיא בואו נודה הסיבה העיקרית להפעלת שכבה זו.

אך אם זאת ישנה סתירה מסוימת בין השכבות שבאה לידי ביטוי כאשר הווייז בפעולה ומתבצעת פעולה כלשהי ברקע (למשל בתפעול מכפתורי ההגה) במערכת המולטימדיה המקורית. כך למשל העברת שיר שמנוגן באמצעות חיבור בלוטות' - במצב כזה התצוגה של הווייז נעלמת וחוזרת לשכבה התצוגה המקורית. אז מה הבעיה עם זה תשאלו?

שלאחר סיום הפעולה לא מתבצעת חזרה אוטומטית לתצוגת ה-WAZE, מה שמאלץ את הנהג לא פעם (במיוחד אחד שמעביר שירים) ללחוץ שוב ושוב על כפתור תפריט הניווט כדי לחזור לתצוגת ה-WAZE. מצד שני במצב של התרעות הבטיחות שנדלקות על מסך המולטימדיה, כמו למשל קרבה מסוכנת לרכב שמלפנים, ההתראה מופיעה אך מיד לאחר מכן ישנה חזרה עצמונית לתצוגת הניווט. כלומר כשהיא רוצה היא יכולה, מה שאומר שעוד כיוונון תוכנה קטן והסתירה הזו בין המערכות תיפתר.

מצד שלישי תמיד אפשר להתחבר עם הטלפון באמצעות כבל ולהתממשק עם אפל קארפליי או אנדרואיד אוטו ואז התפעול אחיד ועל בסיס הממשק המקורי בלבד, ללא הסתירה שראינו בין מערכות ההפעלה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

26.09.2019, 16:34
כשמדברים על הקקטוס אחד המאפיינים המעניינים והבולטים בה הוא החיסכון בעלויות ייצור לצד פתרונות מעניינים ויצירתיים על מנת לחפות על אותם חוסרים.
ועם כל זאת יש גם הפתעות אבזור מרשימות. דוגמא לכך היא שמצד אחד היושבים בספסל האחורי נאלצים להסתפק בחלונות אחוריים הנפתחים לכדי חרך בלבד (מה שאגב תורם דווקא לעיצוב החיצוני),
מצד שני במתיחת הפנים נוסף גוף תאורה מרשים עבור יושבי הספסל האחורי שכולל גם תאורת קריאה אישית המאירה לנוסעים שבצדדים (כזו שלא תפריע לנהג בזמן נהיגה בשעות החשיכה) ועוד אחת חזקה יותר במרכז.
נסו להשתעשע עם עצמכם לגבי איזה אביזר הייתם משאירים ועל איזה הייתם מוותרים – ברכב כמו הקקטוס זה בהחלט מעניין.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

24.09.2019, 10:36
ושוב סיפור של פנצ'ר, רק הפעם הסיפור הוא על אופניים. אז הבנתם כבר שהפנצ'ר הוא באופניים ולא בקקטוס. למרות שיכול להיות שהגורם לפנצ'ר באופניים היה קקטוס, רק מסוג אחר... בכל מקרה כשיום הכיפורים באופק כדאי למהר עם תיקון האופניים של הילדים לפני שמוסך האופניים נכנס לעונה הכי עמוסה בשנה.
 
אמנם לא מדובר על אופניים בגודל מלא אלא באופני הרים של ילד בן 10 מכובדים בממדיהם. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בקלילות והאופניים נכנסים כמעט באותה קלילות אל תא הנוסעים למרות מדרגה בולטת שנוצרה בעקבות קיפול המושבים. גם סף הטעינה הגבוה מקשה מעט ומאלץ הנפה לגובה של האופניים הכבדים, אך לאחר שעוברים את המכשול הזה, עוד הינדוס קל והאופניים בפנים במלואם וכל הדלתות נסגרות.
לשמחתנו הסיפור נגמר בהחלפת פנימית בלבד וקקטוס שהוכיחה יכולת הובלת אופניים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
22.09.2019, 18:17
בסוף השבוע הרחקנו לאירוע משפחתי בצפון הארץ. באופן מפתיע בדרך למקום עברנו ב"דרך הקקטוסים" ופשוט היינו חייבים לעצור ולהצטלם. מכירים עוד רחובות קקטוסים בישראל?
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

19.09.2019, 19:28
את רוב הנסיעות שלנו אנחנו עושים לבד, מקסימום עם עוד בנאדם אחד או שניים, אבל לפעמים יש לנו Full House ואנחנו ממלאים את הרכב.
המשימה: הקפצה לרכבת ליום בילוי בת"א. הזדמנות נהדרת לבדוק איך הקקטוס מתפקד כרכב משפחתי כשאת כל מושבי הנוסעים מאכלסים כמה מתבגרים/ות.
נסיעה מהיישוב אל תחנת הרכבת אורכת כ-20 דקות על פני מרחק של 12 ק"מ. לא נסיעה ארוכה אבל גם לא קצרה כל כך. נוכל רק לספר לכם שכל יושבות הרכב יצאו מרוצות, אבל עזבו - תמונה אחת שווה אלף מילים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

17.09.2019, 18:23
חוזרים בערב הביתה ומגלים שהגענו בדיוק ל-10,000 ק"מ. הקקטוס הגיע אלינו עם 1,665 ק"מ, מה שאומר שאנו נוהגים עליה בממוצע מעל 3,000 ק"מ בחודש, אבל מה שעוד יותר מסקרן הוא שבעוד כחודש וחצי הקטטוס תעבור טיפול ראשון ב-15,000 ק"מ ואנחנו נחזור לדווח על כל הממצאים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

15.09.2019, 14:54
בשבת נסענו לבקר במוזיאון הטבע בתל-אביב. נתחיל מבחוץ - המבנה מרשים ומעוצב כתיבת נוח, יש פינת ישיבה מוצלת ונעימה, תערוכת צילומים מרהיבה ואפשר אפילו להביט בהעתק של שלד לוויתן גוץ. גוץ אבל ענק.

בחלקו הבנוי של המוזיאון תמצאו אלפי פריטים, הפרוסים על פני 4 קומות, כשרובם הגדול (והמפוחלץ) לא נמצא מאחורי ויטרינות מה שמעצים עוד יותר את חווית הביקור ולסיום אלפי חרקים חיים. מאחור ישנו גן בוטני הנפרס על פני 34 דונם ואפילו מצאנו שם כמה קקטוסים, אבל כאלה שדוקרים, לא נעימים כמו הקקטוס שלנו.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

12.09.2019, 18:45
גם במבחן הסולו ובעיקר מאז תחילת מבחן ארוך הטווח יש משהו שקשה לפספס במעבר מרכבים אחרים לקקטוס. בידוד הרעשים ברכב הקטן מוצלח במיוחד ורחוק מאוד מתחושת "רכב בתקציב נמוך" שעולה מהחיסכון בחלון האחורי או בהיעדר פתח מיזוג ימני.

בידוד רעשי רוח והמנוע לא רע בכלל גם במהירות גבוהה. רעשי הכביש, שברכבים אחרים יכולים להוציא נהג מכליו לא ממש צורמים (כל עוד לא עליתם על כביש צדדי ורע במיוחד). הבידוד מפתיע כשעוברים ממשפחתיות, ג׳יפונים ואפילו רכבי מנהלים יקרים בהרבה, אבל זה עדיין לא לקסוס IS או אודי A6.

בנקודות החובה של השבוע נמנה את שדה הראייה לאחור. קורות C ענקיות חוסמות את המבט לצדדים ומאלצות את הנהג להסתמך על מצלמת הרוורס שמצידה משדרת צילום צר יחסית אחורה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

10.09.2019, 17:28

אם כבר הזכרנו את מערכת עצור וסע, נציין כי כאשר היא נכנסת לפעולה היא מבצעת זאת בצורה די חלקה, גם בעת הכיבוי וגם בעת ההנעה. כדי לסמן לנו שהמערכת נכנסה לפעולה נדלקת נורית ירוקה בלוח המחוונים. שלושה הבהובים - המערכת תקינה אך לא נכנסה לפעולה. חמישה הבהובים - המערכת אינה תקינה. בסדרת ההבהובים השנייה לא נתקלנו אך כאשר הנורית הבהבה 3 פעמים פנינו אל ספר הרכב כדי לקבל הסבר. באופן אבסרודי זה אחד הספרים המומלצים שרבים מרוכשי הרכבים לא קוראים - תתפלאו כמה מידע חיוני אפשר למצוא בו.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

08.09.2019, 14:35
אנחנו מציינים לא פעם שאנו מכבים את מערכת "עצור וסע" בימים חמים כד שפעולת מדחס המזגן לא תיפסק ונמשיך להינות מאוויר צונן. בקקטוס, גם בימים לא כל כך חמים, כאשר המזגן כוון לטמפרטורה נמוכה, המערכת לא נכנסה לעבודה (מזל) לעומת מערכות אחרות שנתקלנו בהן שהמערכת כופה דימום מנוע למרות כוונון לטמפרטורה הנמוכה ביותר.

05.09.2019, 16:33
מכירים את זה שאתם שומעים שיר אהוב אבל אז בדיוק אתם צריכים להחנות וצפצוף חיישני הרוורס קוטע את השיר ומחליש את הרדיו? אז בקקטוס ניתן לשלב לרוורס ובלחיצה קלה על לוגו הרמקול בתחתית המסך ניתן לקבוע את עוצמת צליל החיישנים. רק אל תנמיכו יותר מידי כן?

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

03.09.2019, 18:27
בקקטוס כרית האוויר של הנוסע ממוקמת בתקרה. זה טוב ליצירת מקומות אחסון נוספים (כמו תא הכפפות הענק למשל) אבל גם יוצר בליטה לאורך חלקה הקדמי של התקרה עליה מותקנים סוככי השמש - כבר יותר מפעם אחת שדפקנו בהם את הראש בכניסה לרכב או אם זזים רגע קדימה במושב להוציא משהו מהכיס האחורי של הג'ינס.

01.09.2019, 11:40
החופש הגדול (מדי?) מסתיים והילדים חוזרים סוף סוף לבתי הספר ולגנים. עם סיום החופשה חוזרת גם שגרת ההקפצות למוסדות בכבישי שכונת המגורים שופעת פסי ההאטה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
הנסיעה השגרתית על הכבישים הכל-כך מוכרים לנו מוכיחה בקלות כמה הקטטוס היא מכונית נוחה. גובהה הג'יפוני בשילוב המתלים הרכים והסופגים מאפשרים לה לדלג על גבעות הבאמפרים במהירות ובעיקר בנונשאלנט, ללא תחושת לוואי של טלטול.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

29.08.2019, 15:40
במתיחת הפנים נוספו כמה מערכות בטיחות מתקדמות לקקטוס, כמו למשל בלימת חירום אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת והתרעת סטייה מנתיב. התרעת הסטייה מנתיב פעולת בצורה טובה ברוב הזמן אבל לא תמיד מצליחה לזהות את כל הסימונים בכביש והיא מתריעה במשך 3 פעמים ברציפות גם אם רק נגעתם בשול ומיד חזרתם. קצת מעצבן.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

27.08.2019, 10:54
השבוע האחרון של אוגוסט הגיע אז העמסנו את המשפחה ונסענו לכמה ימי מנוחה בכנרת, שמאז אותה "ישראל מתייבשת" מראה לשמחתינו סימני התעוררות מעודדים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
בימים החמים של אוגוסט הנוסע לצד הנהג, או יותר נכון הנוסעת, לא הלינו על היעדר פתח המיזוג הימני. הפתח השמאלי גדול יותר מזה של הנהג והמזגן עצמו חזק וקירר את הרכב במהירות יחסית. עזרו לו צמד חלונות אחוריים כהים וגם שמשה אחורית כהה יחסית כך שלא הרבה שמש חדרה לתא הנוסעים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
25.08.2019, 11:42
אנחנו יוצאים מהמשרד לפגישה ומגלים... תקר בגלגל - חווייה די מעצבנת בפני עצמה ועוד יותר כשממהרים.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
מיד הרמנו את רצפת תא המטען, הגלגל החלופי שוכן שם ובתוכו מסודרים כל כלי הנהג הנחוצים. לחישוקים של הקקטוס יש כיסוי מרובע שמסתיר מאחוריו את הברגים, אך אל דאגה יש כלי ייעודי כדי לפרק אותו בקלות.
 
החלפנו בזריזות את הגלגל ויצאנו לדרכנו. רק צריך לזכור שכיום נפוצים גלגלים חלופיים קטני מידות שגם מוגבלים למהירות נסיעה של 80 קמ"ש. כבר הזכרנו שמיהרנו לפגישה?
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
22.08.2019, 16:48
ועכשיו - קבלו את הסרטון החדש בסדרה: אתגר השימושיות!



20.08.2019, 13:59
זוכרים שפעם הסתדרנו בלי חיישני חניה? היום כמעט ולא נמצא מכוניות בלי חיישני רוורס, גם אם הם בהתקנה מקומית. בקקטוס שלנו החיישנים מקוריים ויש אפילו חיישנים קדמיים – פריט אבזור שגם ברכבים יקרים יותר לא תמיד מוצאים. וזה עוד לפני שהזכרנו את היכולת להיכנס לחניות צפופות בלי לחשוש לרגע לשפשף את הרכב שלנו או של השכן.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

18.08.2019, 15:42
את חלונות הפופ אפ האחוריים אנחנו מכירים עוד טרום מתיחת הפנים, אבל עכשיו החלונות הקדמיים הפכו אוטומטיים באופן מלא (פתיחה וסגירה) והם גם נסגרים מהשלט בלחיצה ארוכה.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

15.08.2019, 10:03
יש דברים שפחות אהבנו שקרו במתיחת הפנים. שקע ה-AUX שהיה קיים בתוך תא הכפפות נעלם במתיחת הפנים ובנוסף מערכת לובינסקי טאצ' תופסת את שקע ה-USB היחיד, ככה שאם בא לכם לחבר את הסלולרי במקביל, תצטרכו לנתק את המערכת המקומית.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

13.08.2019, 16:30
בקקטוס אין מד חום מנוע. יש נורה למנוע קר או למנוע חם (מידי). גם מד סל"ד אין, חבל שבמתיחת הפנים לא הכניסו גם אותם אל לוח השעונים הדיגיטלי.
 
11.08.2019, 07:25
לקקטוס יש שני מחזיקי כוסות מול ידית ההילוכים. המיקום נגיש בסך הכל וגם ידית ההילוכים לא נוגעת בבקבוק למשל (גם במצב Parking), אבל עומקם של מחזיקי הכוסות נמוך והמפריד ביניהם נמוך עוד יותר, כך שלא פעם בעיקולים או סיבובים חדים הבקבוק היה נופל. מעצבן.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

08.08.2019, 09:23
בקקטוס לא ניתן לכוונן את גובה חגורות הבטיחות, ובכל זאת לא בעייתי למצוא תנוחת נהיגה טובה. המושב מתכוונן לגובה, ההגה גם כן ולאחר מתיחת הפנים ההגה מתכוונן עכשיו גם לעומק.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

06.08.2019, 16:15
סיטרואן החליטה להחזיר עטרה ליושנה ולשים דגש נכבד על נוחות הנסיעה. הקקטוס מתוחת הפנים זוכה למושבים בעלי ספוגים משופרים שבהחלט מרגישים כמו כורסא מפנקת והוסיפו כוונון לגב התחתון. אחרי יום ארוך במשרד, בישיבה מול המחשב, מצאנו את עצמנו מנצלים את מלוא טווח הכוונון לתמיכה מירבית. ולא שכחנו, אנחנו מבטיחים לבדוק לעומק את נוחות הנסיעה עם מערכת הבולמים החדשה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

04.08.2019, 10:46
בשבת נסענו לבקר באקווריום בירושלים. אז לפני שנספר איך הקקטוס התמודדה עם העליות לעיר הבירה, ניתן ציון מושלם לאקווריום הישראלי הראשון. אחרי ביקורים בכמה אקווריומים בעולם – זה הישראלי לא נופל מהם. המקום ממוזג עם פינות ישיבה בחוץ ובפנים וכמובן מבחר התצוגות והצבעוניות משגעת!

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח
 
אז איך בכל זאת הקקטוס התמודדה עם המשימה? בצורה טובה לא פחות מהביקור. משפחה צעירה, בקרת שיוט, והקקטוס לא הראתה סימני מאמץ כלשהם. המנוע הקטן עם הגדשת הטורבו בהחלט עושה את העבודה והוא גם די שקט. יחד עם משקל עצמי נמוך יחסי עקיפות התנהלו בצורה נינוחה ולא דרשו סחיטה של הדוושה.
 
01.08.2019, 18:30
לא תמיד לעיצוב יש ערך מוסף, לפעמים עיצוב הוא רק עיצוב. אבל אם תשימו לב על תא הכפפות המעוצב כמזוודה יש לא מעט נקודות גומי. חלקה העליון של דלת תא הכפפות שטוח ואם נניח עליה למשל את הטלפון הסלולרי (של הנוסע כמובן) הוא ישאר במקומו ולא יחליק בעצבנות.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

30.07.2019, 11:25
משענת יד בין המושבים זה אביזר נהדר, בעיקר עם תיבות אוטומטיות. במתיחת הפנים שעברה הקקטוס, משענת היד התקצרה משמעותית מה שהפך אותה לפחות פרקטית ונוחה, כך שהיא מתאימה בעיקר לאנשים גבוהים מאוד שיושבים רחוק מההגה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

28.07.2019, 13:40
בסוף השבוע האחרון נסענו לבקר את המשפחה בצפון. הנסיעה התאפיינה במרחקים ארוכים ובדרכים שאינן מישוריות בהכרח  מה שדרש לא פעם הורדת הילוכים תכופה, לעקיפות או בזמן עליות.
לעומת תיבות אוטומטית אחרות שממהרות להעלות הילוכים, לטובת שמירה על צריכת הדלק למשל, התיבה בקקטוס לא פעם שמרה על ההילוך החמישי (מתוך שישה) גם בנסיעה קבועה במהירות של 90 קמ"ש. שמירה על הילוך מתאים אפשרה לבצע ההאצות ביניים באופן זריז למדי ולאחר מכן החלפת ההילוכים התבצעה בצורה חלקה.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

התיבה עצמה פועלת באופן חלק יחסי, אך היא מגיבה באיטיות להורדת הילוכים, גם כאשר מבצעים קיק-דאון או הורדת הילוכים באופן ידני. מצד שני, דבר נוסף ששמנו לב אליו - גם בעת שימוש בבקרת השיוט כאשר הקקטוס צבר מהירות בירידה, דאגה התיבה להוריד הילוך אחד על-מנת לא לצבור מהירות יתר על המידה.

25.07.2019, 21:24
מהדברים שמגלים במבחן ארוך טווח - הידעתם שמכל תפריט בו אתם נמצאים, לחיצה זריזה עם שלוש אצבעות על המסך תעביר אתכם ישירות למסך קיצורי דרך גדול וברור.


23.07.2019, 15:33
השבת הרכב הסתובב בין כרמי הגפנים של מטה יהודה. הסיטרואן רכה במיוחד, את זה אתם יודעים. הרכות הנפלאה הבטיחה נוחות נסיעה מעולה אבל יש שם גם הסתייגויות.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

המתלה רך כי המערכת החדשה של סיטרואן מונעת את אותן סגירות מתלה כואבות. מצד שני, בכביש מהיר ומשובש הרכב זז הרבה יותר מדי על המתלים שלו וזה פחות נחמד.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

לעומת דגמי סיטרואן אחרים, בקקטוס בקרת השיוט והשליטה על הרדיו מתבצעים מגלגל ההגה ולא משליטה נפרדת מאחורי גלגל ההגה. בבקרת השיוט יש כפתור קטן עם הכיתוב mem קיצור של זיכרון. הכפתור מאפשר להביא את הרכב למהירות המותרת בלחיצת כפתור בהתאם לזיהוי התמרורים שיש ברכב. פריט די נדיר ברכב כל כך זול ומצוין למניעת דוחות מיותרים.
 
סיטרואן קקטוס - בקרת שיוט

21.07.2019, 12:14
בשבוע שעבר הגיע טכנאי של "קוברה" לטפל במערכת המקומית. הטכנאי ניגש לעבודה, איפס את המערכת והכל חזר לסדרו. על הדרך הוא גם ביצע עדכון תוכנה והמליץ אחת לשבועיים לערך לבצע עדכון תוכנה On Air.
 
18.07.2019, 08:27
טוב, נראה לכם שבאמת נוותר על ה-Waze שלנו? הרי לקקטוס מתוחת הפנים יש קישוריות אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ו-Mirror Link.
רובם של חברי מערכת iCar בעלי טלפונים עם מערכת הפעלה אנדרואיד - הבעיה היא שגוגל (משום מה) לא פתחה את האפליקציות הרלוונטיות והאיכותיות יותר להורדה בישראל.
 
סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

אז שיטוט קצר ברשת מצא לינק חיצוני להורדת האפליקציה. ומה נגיד, חיינו השתנו - גישה נוחה לאנשי הקשר, אפליקציות מוזיקה כמו Spotify וכמובן ווייז.
רק נציין שהמקלדת באנגלית, אבל אפשר להזין כתובת באמצעות החיפוש הקולי. פשוט וקל. אנשי הקשר מוצגים בעברית וכך גם שמות השירים באפליקציות המוזיקה.

16.07.2019, 08:49
אחרי שהמערכת המקומית של היבואן החליטה לקפוא על מקומה, הרמנו טלפון אל שירות הלקוחות של סיטרואן. המענה היה מהיר מאוד ונציגה חביבה ביררה את מהות התקלה ובדקה מי המתקין החיצוני.
לאחר בדיקה קצרצרה התברר ש"קוברה" היא האחראית והנציגה מסרה שהיא פותחת קריאת שירות ועד 24 שעות יצרו עימנו קשר לתיאום הגעה לתיקון. כן, כן, הגעה, עד הבית (או העבודה).
למען האמת, חלפו להן פחות מ-30 דקות ונציגת "קוברה" כבר הייתה על הקו לתאם מועד.
נשוב ונעדכן אחרי התיקון.

14.07.2019, 13:23
לקחנו את הקקטוס למסע פתיחה - תרתי משמע. נסענו איתה סופ"ש ארוך ועשינו איתה קילומטראז' של מאות קילומטרים. היות ובחנו אותה לא מזמן זאת הייתה הזדמנות לקחת אותה פחות לנקודות הקצה של מבחן דרכים ולהתמקד בנסיעה רגועה שתאפיין את רוב הלקוחות. סוף יצאנו עם שני דברים שאהבנו ואחד שעצבן אותנו.
 
בידוד רעשים - הקקטוס היא לא מכונית יקרה ובדרך כלל מכוניות במחיר הזה הן רועשות. הסיטרואן הפתיעה עם בידוד מפתיע לטובה, גם במהירויות גבוהות או על כבישים רעים בדרום רמת הגולן. 
הפתעה נוספת היא נוחות הנסיעה. מערכת המתלים החדשה של הקקטוס הוכיחה את עצמה כבר במבחן הסולו שלה אבל הפעם איתגרנו אותה בכבישים ממש רעים ובכמה שבילי עפר. כמעט בכל מצב (חוץ מפה ושם) היא הפגינה נוחות מפתיעה מאוד.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

כשיצאנו מדרום רמת הגולן חזרה למרכז - באזור בלי קליטה - המערכת של היבואן סירבה לעבוד. היא הודיעה שהיא לא פעילה ומאותו רגע ועד לסוף הסופ"ש נותרנו ללא Waze ושאר האפליקציות שלה. נבדוק מה הסיבה ונחזור עם תשובות.
 

11.07.2019, 17:44
והסרטון הראשון יוצא לדרך. סוף שבוע מהנה, תהנו.
 


09.07.2019, 18:13
עוברים על המפרט לפני המבחן ומוצאים כמה פריטים מעניינים, כמו כניסה והנעה ללא מפתח למשל. לא פריט שנדיר למצוא היום, אבל שמחנו לראות שבקקטוס מדובר פשוט במשיכה של ידית הפתיחה והרכב נפתח במהירות, לעומת מערכות אחרות שבהן יש צורך ללחוץ על כפתור פיזי בידית עצמה. גם הסגירה מתבצעת בליטוף עדין של הידית.

סיטרואן קקטוס - מבחן ארוך טווח

07.07.2019, 16:24
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם סיטרואן קקטוס. לא מדובר בדור חדש, שכן הקקטוס נמצא איתנו כבר 5 שנים, אלא במתיחת הפנים המשמעותית שעבר הדגם המוכר. לפני שנדבר עליו, נעשה קצת סדר בהיסטוריה של הקקטוס ומה עבר עליו בשוק הישראלי.

סיטרואן C4 קקטוס הוצג לראשונה כדגם קונספט (רעיוני) בתערכות פרנקפורט 2013. ראשית הוא הגיע כדי להראות לכולם את שפת העיצוב החדשה של סיטרואן, עם חזית בעלת תאורה ב-3 קומות, סמל המותג המושחר וכמובן עיצוב הפנים "רטרו-שיק" עם מאפיינים כמו תא כפפות וידיות הדלתות בעיצוב המזכיר מזוודות משנות ה-50. לקקטוס היו עוד כמה הפתעות, כמו למשל כרית אוויר הנוסע שהתמקמה לה בתקרה לטובת נפח אחסון נוסף בדמות תא כפפות עליון ואיך אפשר בלי כריות ההגנה Airbump (פטנט רשום של סיטרואן) בצידי הרכב והפגושים. הכריות הללו היו עשויות פוליאוריטן וכיסי אוויר בתוכן נועדו להגן על הקקטוס, בדיוק כמו אותם קוצים שטבע.
 

אין ספק שמשהו טוב עבר על סיטרואן, עם הצגת הקקטוס הסדרתי כשנה לאחר מכן בתערכות ז'נבה 2014. רכב הקונספט עבר כמעט כמו שהוא אל פס הייצור והחזיר משהו מאותה ייחודיות סיטרואנית. הקקטוס הגיע לישראל ביוני 2015 ושווק בתחילת דרכו עם מנוע 1.2 אטמוספרי (82 כ"ס) או מנוע 1.6 דיזל (100 כ"ס) בשידוך לתיבות ידניות בלבד. בהמשך הוא התחזק בגרסת טורבו-בנזין (110 כ"ס) ורק כשנתיים מאז הגיע זכה סוף סוף לתיבה אוטומטית בשידוך למנוע הטורבו-בנזין. ב-2018 נפרדנו מגרסת הדיזל והקקטוס שווק עם יחידת הנעה אחת.

בסוף אוקטובר 2018 עבר הקקטוס מתיחת פנים מקיפה. כחלק מהתכנית האסטרטגית של היצרן הוחלט להפסיק לעת עתה את ייצור ה-C4 ואילו הקקטוס יתפוס את מקומה. במסגרת אותה אותה החלטה הקקטוס המחודש לא רק קיבל עיצוב חדש הוא ויתר על כמה מאפיינים ג'יפוניים (כמו מסילות הגג) ועל אחד המאפיינים הבולטים ביותר שלו – ה"איירבאמפס". הם אמנם לא נעלמו לגמרי, אלא עברו דיאטה רצינית וירדו אל הסף התחתון של הדלתות. הקקטוס כבר לא נראה מוחצן ובולט כבעבר, זאת במטרה לפנות לקהל לקוחות רחב יותר. בנוסף הוא התחדש במערכת המתלים הפרוגרסיביים החדשה של סיטרואן במטרה להחזיר את אותה נוחות מופתית שכה מזוהה עם המותג, האבזור הפך עשיר יותר ונוספו מערכות בטיחות מתקדמות.

המכונית שהתייצבה למבחן היא בגרסת Shine PK שמחירה נכון ליולי 2019 עומד על 117,990 שקלים. קיבלנו אותה עם 1,665 ק"מ על השעון, בצבע לבן עם Color Pack בצבע אדום. בסך הכל מציע הקקטוס בישראל 8 צבעים ו-3 חבילות צבע חיצוניות.

עד שיזרמו הדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המבחן שערכנו לדגם טרום מתיחת הפנים ולמבחן הדרכים לדגם המחודש.


לאחר זמן מה אנו חוזרים לקיים כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הסיטרואן יבחן גם סקודה קודיאק.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הקקטוס את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
למאמר זה התפרסמו 17 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. העיצוב החדש מאכזב יותר-פחות אוונגרדי  סה"כ יש שיפור גדול באיכות הרכב, אבל העיצוב יותר שב...

א,08.07.2019

2. מגניב  יופי של כתבה.

שי,10.07.2019

3. מבחן ארוך לרכב צרפתי... זה יהיה מעניין  נראה מה שווה כל הדיבור הזה על הגיר היפני

אבי,11.07.2019

4. תשאיר גיר למתחרים  גיררררר

משה,11.07.2019

5. מה הסיפור עם המתלים הפרוגרסיבים?  היא באמת נוחה? ומה עם האמינות שלהם? לא כמו שהיה בB...

טל,11.07.2019

6. אני לא מבין למה אתם משתמשים במערכת המקומית ולא באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. בסך הכל אתם צריכים כבל מקורי ולאנדרואיד להוריד vpn.  ודרך אגב. לכל הצוחקים על האמינות, סיטרואן משתמשת ב...

ניר,16.07.2019

7. התקנות מקומיות -> כל המוסיף גורע  התקנות מקומיות של קודניות, מצלמות, מסכי מגע של מער...

יוסילה,16.07.2019

8. גם בפיגו 5008 המערכת של לובינסקי מתפגרת  עדיף בלי המערכת שלהם

,24.07.2019

9. קקטוס  יש כאלה שיואהבו את העיצוב החיצוני ויש שלא יואהבו ...

אזרח בישראל,25.07.2019

10. מזגן במושב שליד הנהג  חברים, למי שיש את הרכב. איך החוסר במיזוג במושב של...

ג'קי,02.08.2019

11. צריכת דלק ומזגן  לגבי צריכת דלק, אני נוסע 3 שנים (61000 קילומטרים)ע...

א.ג,23.08.2019

12. צריכת דלק ומזגן  לגבי צריכת דלק, אני נוסע 3 שנים (61000 קילומטרים)ע...

א.ג,23.08.2019

13. לגבי הבלימה האוטונומית- זה קורה בעיקר בימים מאוד חמים, גם מערכת הכיבוי בעמידה לא מכבה את הרכב כשחם. (לת)  

דן,02.10.2019

14. לא פעם ראשונה שאתם עושים תאונה במבחן ארוך טווח. לא מאשים אתכם אבל עצוב שצריך לנהוג בחשש כזה גדול שתהיה מזליסט ותחזור הביתה בשלום גם אם אתה הנהג הכי טוב שיש. (לת)  

,27.10.2019

15. רכב יפני עם שמלה צרפתית  מנוע יפני וגיר יפני חצי אוטו יפני יותר מדי משחקים ...

גדי,28.10.2019

16. אני שוקל לרכוש את הרכב  כתבה מאוד טובה ומעניינת, עיקר הביקורת שאני שומע מה...

רן,12.11.2019

17. טוב. אז אין ספק שמדובר בכתבה אובייקטיבית לחלוטין.   כל כך אובייקטיבית - שאין מה לבצע השוואה למכוניות מ...

אריה,13.11.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים