בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

Live Blog: סיאט לאון במבחן ארוך טווח

סיאט לאון


סיאט לאון מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם סיאט לאון



מאת מערכת iCar

22/10/2017, 11:19
בסוף השבוע האחרון יצאנו עם הלאון לנסיעה משפחתית קצרה, אך כזו שדרשה לא מעט ציוד: מזוודה גדולה, עגלת טיולון ועוד אי אלו שקיות. הופתענו לגלות שהכל נכנס בקלות לתא המטען, שלא נראה גדול מבחוץ. המזוודה נכנסה לרוחב, והתא מספיק עמוק כך שהעגלה יכלה להיכנס אחרי המזוודה (ולא מעליה). אמנם, נותר עוד מקום בגובה תא המטען מעל למזוודה, אך אנחנו בספק אם ניתן היה להכניס לשם עגלה בגודל מלא, "עם אמבטיה". לשם כך יתכן והיינו צריכים לפרק את המדף.



19/10/2017, 13:25
בסעיף הקודם דיברנו על כך שתנוחת הישיבה בלאון לא פרקטית במיוחד. הצד השני של המטבע הוא ההיצע הנרחב של תאי האחסון, מה שדווקא מסייע מאוד בהיבטים הפרקטיים. יש תא יחסית גדול לפני תיבת ההילוכים, שני מחזיקי כוסות מאחוריה, תא נוסף מאחוריהם ועוד תא בין המושבים עם מכסה שהופך למשענת יד מתכווננת. יש גם תא נוסף משמאל להגה, ועוד תאים בדלתות - אמנם, לא גדולים במיוחד. מצאנו בקלות מיקום לכל הניירות, העטים, חבילות הטישו, המפתחות והסלולארי (שהתמקם בעריסה שהרכיב כאן היבואן המקומי).

17/10/2017 10:27
אחד מהמאפיינים החשובים ביותר, שגם קל לבחון בזמן קצר יחסית, הוא נוחות ואיכות מושב הנהג. לכן אחד הטיפים שחוזרים על עצמם אצלנו במוקד הייעוץ הטלפוני של iCar: "חשוב לבצע נסיעת מבחן לפני ההחלטה על רכישת רכב".

לפעמים אפילו חצי שעה של נסיעת מבחן יכולה לספק אינדיקציה לא רעה לגבי נושא מהותי זה –  מה גם שמדובר בתחושה סובייקטיבית ומה שיהיה נוח לאחד יהיה מאד לא נוח לאחר.
לגבי הלאון נוכל כבר לספר עכשיו שהמושבים עצמם מרגישים פשוטים למדי, הן מבחינת בדי הריפוד והן מבחינת מבנה המושב השטוח והחסר מעט בתמיכות, וזאת למרות שקיימת כרית מתנפחת לתמיכה בגב התחתון.

התחושה של חלק מהבוחנים - בעיקר מהצד הגבוה יותר - היא שאין תמיכה או אחיזה מספקת של הגוף הספון במושב. בנוסף גם תנוחת הנהיגה סבירה בלבד - זה גם מתחבר לפוסט הקודם שפרסמנו לפני יומיים שמתאר את החלונות הצרים ושדה הראייה מוגבל.

יש כאן התאמות רבות מדי שצריך להסתדר איתם כדי להגיע לתנוחת נהיגה אופטימלית ובסופו של דבר התוצאה לא סיפקה את כולנו, אך מנגד היו שטענו שדווקא נוח מאוד להתמקם מאחורי ההגה של הסיאט.

15/10/2017, 9:52
בשלב התחלתי זה נתייחס לתכונה מסוימת שבלטה, כמעט מהרגע הראשון בו התיישבנו בלאון – תחושת הסגירות. מכונית יכולה להעניק תחושה אוורירית באמצעות חלונות גדולים ואור רב שנכנס לחלל תא הנוסעים - זה בקצה האחד. בקצה השני (כמעט) נמצאת הלאון.
התחושה עלולה להיות מעט קלסטרופובית כאן - החלונות צרים, משופעים, ושדה הראייה נופל קורבן לכל זה. כדי להוסיף חטא על פשע גם המראות, השתיים החיצוניות והפנימית, גם הן קיבלו את הפורמט הצר שחוסך מידע מעיני הנהג.

כמובן שלקהל שצופה בה מבחוץ התוצאה נאה לעין - עם עיצוב כמעט קרבי וצעיר מאוד.
חבל שהתוצאה היא שבנהיגה (בייחוד עירונית) זה גורם לנהג להרגיש שהוא במרדף תמידי אחרי המידע החזותי. יש סיכוי שנתרגל לכך עם הזמן ואין ספק כבר עכשיו שהפוזה של המשפחתית הזו מרוויחה בגדול מהחיסרון שהוזכר.

נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות, מה חשוב לכם יותר, שדה ראייה אוורירי או מראה ייחודי וצעיר?


13/10/2017 14:53
לאחר מספר ימים עם הלאון המסקנה הראשונית שלנו היא שקל מאוד להתחבר אליה וזה גם קורה מאוד מהר. באופן כללי וביחס למשפחתיות אחרות, היא מכונית שפונה לנהג קצת לפני שהיא פונה לנוסעים, אך עם זאת היא גם אמורה לשרת משפחות ולספק פתרון פרקטי ויעיל ככל משפחתית. לכן ברור לנו כבר מהקילומטרים הראשונים שעל כך היא תיבחן בחודשים הקרובים כשתשהה במחיצתנו.

מכונית כזו תזכה לשבחים מצד אלה שמעריכים תכונות כמו אופי, ביצועים תקשורת וחיבור לכביש - ברור שמדובר כאן בסך הכל בגרסה הבסיסית שאמורה לתפקד כמשפחתית מן המניין, המתחרה במכוניות כמו פולקסווגן גולף, פיג'ו 308 או מאזדה 3, אך עם זאת היא משדרת לסביבה, במסר עיצובי ברור, שהיא לא משפחתית משמימה, אלא צעירה ומגניבה יותר מהשאר.

כך שבשורה התחתונה נוצרת סתירה בין הרצון להיות צעירה, מגניבה ומהנה לבין הרצון לענות על הצורך המשפחתי-בסיסי להיות שימושית, נוחה, יומיומית, פרקטית וחסכונית.
אז היכן מתמקמת הלאון שלנו על הסקאלה? על שאלה זו ושאלות רבות אחרות נענה במהלך כתיבת הבלוג, ככל שנעמיק להכיר את הלאון.


11/10/2017, 10:55
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לסיאט לאון, אחת מהמשפחתיות המבוקשות ביותר בקרב הקהל הצעיר. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בלאון הזו באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

...


אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר בלאון מהדור השלישי, שהגיע לישראל לפני 4 שנים בדיוק, ולפני חודשים ספורים עבר מתיחת פנים. מכונית המבחן מצוידת במנוע החדש של קונצרן פולקסווגן, טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק. זו הפעם הראשונה בה נערך מבחן ארוך טווח למנוע הזה, שמעלה מספר שאלות מסקרנות בנוגע ליכולותיו - הן בנוגע לביצועים, הן לגבי צריכת הדלק והן מבחינת עלויות האחזקה השוטפות.

המנוע החדש הביא את הלאון למחיר הנמוך ביותר שלה אי פעם לגרסה אוטומטית, 110,000 שקלים בלבד - מה שמציב אותה כמשפחתית האוטומטית הזולה בישראל. בדרך למחיר הזה לא נדרשו פשרות קיצוניות באבזור: הלאון שלנו מגיעה ברמת הגימור "סטייל", הכוללת מסך מולטימדיה קטן, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חלון שמש בגג, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וחישוקים קלים. מערכות בטיחות אקטיביות אין כאן, ובמקומן התקינה היבואנית מערכת מובילאיי. עוד בהתקנות המקומיות, נוספו כאן מצלמת רוורס, עריסה לסלולארי וניווט של Waze.


הפעם לא קיבלנו את המכונית למבחן כשהיא חדשה לגמרי. על השעון היו בתחילת המבחן כמעט 5,000 קילומטרים, רובם נצברו בנסיעות מבחן לא קלות. בחודשים הקרובים נצבור עוד אלפים רבים של קילומטרים על כבישי הארץ, ונעקוב אחרי כל מה שמעניין במכונית הזו.

בפעם השניה ב-iCar, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הלאון ימשיך להיבחן מיצובישי אאוטלנדר PHEV.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הלאון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מתעניין ברכב   1. האם ה ABS משמיע קול של נקישות בזמן מעבר על באמפ...

אשמח אם הצדיק עזריאל יוכל נא לענות ולהתייחס בבקשה: ,13.10.2017

2. בבקשה פירוט על נוחות הנהיגה בזחילה בפקקים  יש פתרון לדרדור אחורה בזחילת פקקים בעלייה? האם הג...

גיא,14.10.2017

3. שמעתי שאין גלגל רזרבי בכלל בליאון עם מנוע 1.0  (לת)  

שימו לב לכך ,14.10.2017

4. המפרט מעיד על רכב נמוך יחסית  לפי נתוני המפרט, הרכב נמוך יחסית. עד כמה קל ונוח ל...

יוסי,16.10.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים