בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

Live Blog: סיאט לאון במבחן ארוך טווח

סיאט לאון


סיאט לאון מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם סיאט לאון



מאת מערכת iCar

קילומטראז' מצטבר: 12,721

11/1/2018, 17:04
ואחרי סיכום השנה המוצלח, שנת 2018 נפתחת עם התייקרות של 5,000 שקל במחירה של הלאון עם מנוע 1,000 סמ"ק, כך שעכשיו היא עולה 114,900 שקל. האמת? זהו עדיין מחיר מצוין, שמציב אותה כמשפחתית הזולה בקבוצתה, ובטח ככזו שמעניקה תמורה יוצאת דופן למחיר.
 

9/1/2018, 10:36
סיאט לאון מסיימת את שנת 2017 עם למעלה מ-2,600 מסירות, נתון מרשים במיוחד עבור משפחתית שכמעט ולא נוכחת בשוק הליסינג. מדובר גם בגידול של כ-400 יחידות לעומת השנה שעברה. אגב, גרסת ה-1,000 סמ"ק "שלנו" צברה כ-550 מסירות - זאת למרות המחיר האטרקטיבי.
 


7/1/2018, 14:59
סוף השבוע החורפי זימן ללאון טיול שטפונות. בשעת בוקר מוקדמת יצאנו לדרך, לכיוון חוות הנוקדים מזרחית לערד. את הדרך מהחווה לנחל צאלים המשכנו ברגל. השביל שנכנס לכיוון הנחל עמוס אבנים ועלול היה לפגוע בגחון הנמוך של הסיאט.
 
בדרך חזרה לרכב ראינו שיירות של רכבי חברה, מכוניות השכרה וכמובן, עשרות ג'יפים וג'יפונים עושים את דרכם לראות את המפל הזורם.  משם המשכנו לחפש זרימת נחלים באזור צומת הערבה, והנסיעה המשיכה באותה שלווה. הפתיע אותנו שלמרות הגשם והכביש הגרוע הלאון שמרה על שקט שמעט מאוד משפחתיות היו מצליחות לספק. 
 
נוחות הנסיעה הייתה אף היא מוצלחת למדי. אפילו בור רציני שנפתח לאחר הגשמים לא הצליח לשבור לנו את הגב. 
 
את הדרך הארוכה חזרה היא המשיכה לעשות באופן רגוע ודי מהיר. בעליות מצומת הערבה נוכחנו שלמנוע הקטן יש קצת קוצר נשימה כאשר רוצים לבצע עקיפה מהירה בעלייה תלולה, אבל גם באספקט הזה קשה להתלונן. 

 

3/1/2018, 19:24
בזמן נסיעה חיישני התאורה דואגים להדלקת פנסי הדרך בתנאי תאורה בעייתיים (גם אם זו מנהרה, חניון חשוך או עננות כבדה). זה עובד מצוין וכמובן נוח ובטיחותי. אך אליה וקוץ בה, אין כל חיווי בלוח השעונים על מצב התאורה. כלומר, לנהג אין כל אפשרות לדעת האם הודלקו פנסי הרכב או לא (אלא אם כן מדובר בחושך מוחלט - אז מעט קל יותר להבחין בכך). קצת מוזר שלא חשבו על כך שם בסיאט.

1/12018, 16:31
הנסיעה היום מהמשרד במודיעין לכיוון תל אביב, בדיוק ברגע בו נשבר ענן מעל כביש מספר 1, סיפקה לנו הזדמנות לנהוג את הלאון בתנאים קשים שלא זומנו לנו עד כה. ראשית, המגבים תפקדו מצוין. המגב האחורי דאג לשמור על הראות לאחור. המגבים הקדמיים אפשרו שליטה מלאה על מהירותם וסיפקו בשיא הגשם מהירות ניגוב מאוד גבוהה. מהירותם משתנה בהתאם למהירות הנסיעה - מה שממעיט את הצורך לשחק עם קצב פעולתם. מדי פעם, כשהחלון הקדמי כוסה באדים, אופציית ההפשרה המיידית בלחיצת כפתור אחת בפיקוד בקרת האקלים (באמצעות המזגן) פעלה ביעילות, ובשניות נידפה את האדים והחזירה את רמת הראות לשגרה. 
 
לרגע אחד גם קיבלנו שפריץ ענק מרכב שעבר ממול אשר הצליח לכסות את השמשה הקדמית לחלוטין. ואז גילינו שאם מחזיקים את מוט הפעלת המגב במצב החד פעמי לאורך זמן, הוא נכנס לפעולה סופר מהירה שמתאימה בדיוק למצבי חירום כאלו. זו מכונית אירופאית שמיועדת להתמודד בכבוד עם מזג אוויר אירופאי. גשם ישראלי? קטן עליה.
 


31/12/2017, 18:19
במהלך כתיבת הבלוג על הלאון כבר הוזכרה לא פעם רמת האבזור המעורבת. מצד אחד ישנן נקודות בהן ניכר החיסכון, אך מצד שני ישנם אביזרים שמפתיעים בעושרם ולא רק ביחס לגרסה, אלא ביחס לקטגוריה כולה. וזה המקום להזכיר שוב שהלאון הצמודה אלינו היא בגרסתה הבסיסית, הן מבחינת נפח המנוע והן מבחינת רמת האבזור.
 
לכן אנחנו תמיד שמחים להיזכר באביזרים המפתיעים לטובה ברשימה, כמו למשל בלם היד החשמלי, חלון השמש הפנוראמי, בקרת האקלים המפוצלת וחיישני האורות.
 
ובימים חשוכים אלה כשחוזרים הביתה לרחוב חשוך (גם אם זה בחמש אחה"צ) אנחנו נהנים מפיצ'ר שנהוג לקבל ברכבים יקרים יותר: פנסי הרכב נשארים דולקים לזמן מה (פרק זמן הניתן להגדרה ממחשב הרכב) על מנת להאיר את דרכו החשוכה של הנהג לביתו. תאורה זו נדלקת גם עם פתיחת הרכב באמצעות השלט. מדובר כאן בתוספת מוצלחת שמוערכת במיוחד בימי החורף החשוכים.
 

28/12/2017, 14:45
ועכשיו - קבלו את הוידאו השני בסדרה. סוף שבוע נעים!




26/12/2017, 16:14
מה לעשות, אנחנו אוהבים האצ'בק! בפוסט הקודם (זה עם כסא הגלגלים) דיברנו על יתרון של מרכב ההאצ'בק בהקשר לגמישות ויכולת ההטענה.
 
הגשם ששטף אותנו השבוע הזכיר לנו יתרון נוסף ברכבי האצ'בק. מדובר במגב החלון האחורי שהסיכויים לפגוש בו במכוניות סדאן נמוכים.
 
ניתן לראות בצילום עד כמה הראות משתפרת ברגע שהמגב האחורי נכנס לפעולה. כשמגיעים בשעות הבוקר החורפיות לרכב, לאחר שירד גשם או פשוט כוסה בשכבת טל מסיבית, חובה לבצע את הניגוב על מנת לאפשר את הראות לאחור.
 
ברכב סדאן ללא מגב יהיה צורך לגשת לחלון האחורי עם נייר או מגבת על מנת לנקות ולאפשר ראות לאחור ביציאה מהחניה.

 
24/12/2017, 10:51
רצה הגורל ונאצלנו לשנע כיסא גלגלים בספרדיה שלנו. כפי שהתמונה מספרת, מבנה הלאון לא מאפשר לאכלס אביזר כזה בקלות, אך עם קיפול שני שליש ממשענת הספסל האחורי (הספסל מאפשר קיפול בקלילות בחלוקה של שליש ושני שליש), השינוע מתאפשר בהחלט.
 
הלאון שלנו מוכיחה שוב היכן כוחו של מרכב ההאצ'בק לעומת רכב במבנה סדאן. רכב האצ'בק 5 דלתות מאפשר גישה לתא הנוסעים מדלת תא המטען ומגדיל משמעותית את נפח תא המטען עם קיפול המושבים האחוריים.
 
כנראה שבאוקטביה זה היה קל יותר, אבל גם כאן, למרות המבנה והצורה הספורטיבית-קומפקטית, הלאון מספקת גם יכולת טעינה מפתיעה.


21/12/2017, 23:06
אביזר כמו מצלמת רוורס יכול להיתפס כאביזר פינוק מיותר, במיוחד אצל מי שעוד לא זכה להשתמש בו ברכבו הפרטי. לטעמנו מדובר בפיצ'ר מאוד חשוב ומשמעותי, קודם כל מבחינה בטיחותית. המצלמה תאפשר לאתר ילד שמסתתר או מנסה לעבור את הכביש בדיוק מאחורי הרכב שלך.

אך מעבר לעניין הבטיחותי, מצלמת הרוורס מקלה את החיים בביצוע חניה, כמובן. במיוחד אם מאחור ישנה שפת מדרכה גבוהה, אבן גדולה, בטונדה או עמוד ברזל נמוך. כל אלה יהוו סכנת נזק פחחות רציני, וללא מצלמה כנראה יאלצו את הנהג לצאת מהרכב כדי לבדוק עוד כמה רוורס נשאר לו עד ה"בום".

ניתן לראות בתמונה שלמרות הצג הקטן של הלאון, המצלמה (בהתקנה מקומית) מספקת איכות וידאו טובה וברורה, המאפשרת לנו להתקרב בדיוק במידה לשפת המדרכה הבולטת מימין - אלמנט שהיה עלול להתפספס בקלות ללא המצלמה ולגרום למפח נפש, ולמפח ובכן.. של הפח.



19/12/2017, 16:41
עוד ועוד דגמי רכב חדשים מגיעים לישראל, והשבוע פגשנו את סובארו XV החדשה - אחרי שבשבוע שעבר היו כאן השקות של אופל, פיג'ו ומותגים נוספים. המכנה המשותף לכולן: כל מכונית חדשה שמגיעה בימים אלו לישראל, מגיעה עם מערכות בטיחות אקטיביות. זו הזדמנות טובה להעלות את השאלה, האם ב-2018 הלאון תזכה סוף סוף למערכות האלו, אחרי שהן כבר קיימות אפילו בסיאט איביזה וסיאט מי?

17/12/2017, 9:58
ליד בלם היד החשמלי, ישנו תא אחסון קטן - שמתאים בדיוק למפתח של הרכב, במכוניות בהן יש מערכת להנעה ללא מפתח. אצלנו, ובכן, זה לא קיים...



14/12/2017, 15:39
ועוד כמה מילים על מערכת הניווט של Waze שמותקנת אצלנו בלאון. ראשית - המערכת הזו לא כלולה במחיר של הרכב. שנית - המסך בגרסה הזו קטן למדי, רק 5 אינץ', וזה לא תמיד מספיק קריא או ברור. אבל מצד שני, המסך עצמו מגיב להחלקת אצבע (מה שלא קיים בכל מכונית), המערכת פועלת בצורה יחסית מהירה ומשדרגת את חווית השימוש ברכב. אנחנו אהבנו.



12/12/2017, 15:37
אנחנו אוהבים את הכפתורים האלה על ההגה, שאתם רואים בתמונה. צמד הכפתורים בחלק העליון מאפשרים לנווט בתפריטי מחשב הדרך, ולעבור בין מסכים שונים של מוזיקה, טלפון, מחשב דרך ועוד. הגלגלת מאפשרת ניווט פנימי בתוך האפשרויות השונות, כך שניתן לצפות כמעט בכל האפשרויות מבלי להסיט את המבט לכיוון המולטימדיה ומבלי להוריד את היד מההגה. כפתור ההפעלה הקולית אמנם לא מאפשר הפעלה קולית, אך לחיצה ארוכה עליו מכניסה אותנו למסך הניווט של וייז.

10/12/2017, 9:44
בימים האחרונים הלאון התרוצצה לא מעט בתנועה עירונית צפופה. היא לא סיפקה לנו חיים קלים בתנאים האלה: זו מכונית נוקשה יחסית על שיבושים בעיר, אבל יותר מכך - היא מעט מסורבלת בהתנהלות. נסביר. ביציאה מהמקום, צריכה להתרחש שרשרת של פעולות לפני שהלאון מזנקת: בלם היד החשמלי צריך להשתחרר, מערכת ה"עצור וסע" צריכה להניע את המנוע, תיבת ההילוכים צריכה לשלב הילוך ומגדש הטורבו צריך להיכנס לפעולה בשלב מוקדם כדי לעורר את הכל לחיים. השילוב הזה יוצר קופצנות מסוימת וגם השתהות ביציאה מהמקום. לזכותה של הלאון נציין כי בלם היד החשמלי מאפשר להרים את הרגל מהבלם בעמידה ברמזור או בפקק, ובהחלט מקל על החיים.

7/12/2017, 9:58
הגשם שירד בשעות הבוקר המוקדמות הותיר טיפות גדולות ומבריקות על גג השמש של הלאון. אין ספק שפתח תקווה נראית הרבה יותר יפה ככה...



5/12/2017, 10:51
הבוקר הופתענו לגלות בלון אדום קשור למראת הצד של הלאון. פחות התלהבנו כשראינו כשגם לכל המכוניות האחרות ברחוב קשורים בלונים צבעוניים, אבל חייבים להודות שכיף לפתוח את הבוקר עם חיוך כזה. תודה למשמחים האלמונים!



3/12/2017, 10:42
כל מי שהתנסה בסביבתנו לראשונה עם מנוע ה-1 ליטר טורבו של קבוצת פולקסווגן, היה קצת בשוק. קודם כל קשה להאמין שמנוע בכזה נפח, מינוס צילינדר, מסוגל לשנע רכב משפחתי מכובד כאילו מדובר במכונית מיני קלילה.

אין ספק שהשידוך לגיר הזריז, מרובה המהירויות והמצמדים תורם רבות לתוצאה המרשימה. לגיר הזה יש שני מצבים די קיצוניים. מצב D מספק נהיגה נינוחה ורגועה, ומצב S סוחט תגובות עצבניות יותר מהגיר וכוח משמעותי יותר מהמנוע - והתוצאה כמעט ספורטיבית.



30/11/2017, 17:06
תנוחת הנהיגה לא מושלמת, כבר אמרנו, אך לזה מצטרפת גם חגורה שאינה מתכווננת לגובה ועלולה לשפשף את צוואר הנהג/נוסע, או לא לאחוז את הכתף במיקום האופטימלי (לנהגים במימדים פיזיים קיצוניים יותר).

28/11/2017, 17:27
תא המטען של הלאון מציע גודל ומבנה טובים מאוד עבור משפחתית קומפקטית - אך סף הטעינה גבוה ונוצרת מעין "אמבטיה" שיש לעקוף כאשר מוציאים ומכניסים חפצים. כשזו שקית סופר מלאה זה עוד נסבל, אך כשמדובר במזוודה כבדה זה כבר פחות כיף.



26/11/2017, 13:01
אהבנו מאוד את תאורת הלד הבהירה של תא הנוסעים בלאון, שמציפה את החלל באור רך ונעים. כמעט אף פינה לא נותרת חשוכה, גם אם חניתם כרגע בסמטה צדדית ואפלה. תאורת הרצפה היא כבר סממן של מכוניות יוקרה, וגם היא מתגלה כנכס מהבחינה הפרקטית: היא לא מסנוורת בנהיגה בלילה אפילו בקטעים החשוכים של כביש 6, מצד שני היא מאירה את הרצפה ברמה כזו שגם אם נפל לכם שקל על השטיחון יהיה קל לאתר אותו (אבל בבקשה לא תוך כדי נסיעה על כביש 6).

23/11/2017, 20:52
בימי הגשם האחרונים נהנינו מהשליטה הנרחבת על המגבים, מבחינת מהירויות והפרשי השהיה. על גבי מנוף ההפעלה של המגב יש מן סוויץ' קטן שמאפשר שליטה על רמת ההשהיה, בנוסף לשליטה הרגילה בקצב הפעולה. כמו בדגמים רבים אחרים, גם כאן כאשר משלבים לרוורס כשהמגבים הקדמיים מופעלים - המגב האחורי ייכנס מידית לפעולה על מנת לשפר את הראות לאחור.



21/11/2017, 11:16
בשלט ישנו כפתור שמאפשר פתיחה של תא המטען. לחיצה ארוכה עליו ונשמע רעש מכאני מאיזור דלת תא המטען. מה שקורה בפועל זה שנעילת הדלת משתחררת, אך כמובן שהדלת לא מתרוממת מעצמה.
למעשה אותה פעולה בדיוק מתרחשת אם פותחים את הרכב ופשוט מרימים את סמל הרכב מאחור. אם כן מה ההבדל? ומה חסכנו בעצם הלחיצה על השלט? האם יהיו מקרים בהם נרצה לפתוח את תא המטען, אך לא לפתוח את הרכב עצמו?

19/11/2017, 9:25
איכות השמע של המערכת המקורית טובה למדי, אך מוגבלת בעוצמתה. יש בזה הגיון - המערכת דואגת לכך שלא יתאפשר להגביר את עוצמת הווליום עד לרמה של עיוות ופגיעה באיכות. ניכר שאיכות השמע נובעת גם מאקוסטיקה טובה בבסיסו של תא הנוסעים, כך שמי שירצה לשפר את יכולות מערכת השמע יוכל להגיע רחוק בהשקעה כספית הגיונית.



17/11/2017, 15:44
כבר דיברנו על החוויה המעט קלסטרופובית שמייצר תא הנוסעים בלאון. העניין הוא שגבוהים יסבלו מכך יותר. גג השמש הכיפי שלה מייצר מרווח פדחת-תקרה מזערי - עד לא קיים עבור נהג גבוה. בנוסף, רגל ימין חייבת להיצמד לקיר הקונסולה המרכזית שגוזלת מרחב יקר. עבור הגבוהים שבינינו, יהיה צפוף פה.

15/11/2017, 15:30
אמנם הימים החמים הולכים ומתמעטים, אבל גילינו יתרון נהדר לגג הנפתח הגדול בו מצוידת הלאון. ניתן להשאיר רווח קטן פתוח בחלקו האחורי של, הגג כך שהרכב סגור - אבל לחום המצטבר יש מקום מפלט דרך סדק הגג הפתוח.

חשוב כמובן להשאיר את כיסוי הבד הפנימי במצב סגור על מנת שלא יחדרו קרני שמש ישירות לתוך תא הנוסעים. הפיצ'ר הזה יכול כנראה לחסוך כמה מעלות חום טובות עם הכניסה לרכב לאחר עמידה של מספר שעות תחת השמש הקופחת.



12/11/2017, 10:59
משענת יד ימין (שבין המושבים הקדמיים) המתכווננת, היא פשוט גאונית. אנחנו כבר מכירים אותה מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן ושמחנו לפוגש אותה גם בלאון הבסיסית. המשענת מתכוונת גם במימד הגובה וגם לפנים ולאחור במנגנון פשוט ואיכותי לתפארת. התוצאה היא שניתן לקבוע בדיוק היכן ימוקם המרפק ביחס להגה ולידית ההילוכים.

9/11/2017, 14:22
לאחרונה יצא לנו לנסוע למרחקים ארוכים יותר עם הלאון. נסיעות אלה זימנו לנו לשייט בנינוחות על כבישים מהירים, והיא מתגלה כשייטת נעימה ונוחה למרחקים ארוכים. קודם כל בזכות בקרת השיוט – אביזר חשוב בתנאים כאלו. החלוקה לשבעה הילוכים מאפשרת לייצב את מחט מד הסל"ד במיקום נמוך, גם במהירות גבוהה יחסית.



7/11/2017, 9:14
ואחרי סיפור הגוונים, נאמר שמדובר בתא נוסעים איכותי הן מבחינת החומרים והן מבחינת ההרכבה. הלאון נותנת תחושה של רכב מוצק שיחזיק מעמד עוד שנים רבות. הגימורים עשויים היטב, צליל טריקת הדלת נשמע "גרמני" והפינישים הקטנים מוקפדים עד לפרט האחרון. אך למרות זאת, לא הכל מושלם ונתייחס הפעם לשתי נקודות.
נתחיל מהשולית: מכירים את התא הקטן הזה שיש במכוניות מסוימות מצד שמאל להגה בחלק התחתון? אז כאן יש אחד כזה, רק שדלתית התא הזה נוטה להיפתח מעצמה בזמן תנועה של הרכב.

הנקודה השניה והמשמעותית יותר, זכורה לנו גם מסקודה פאביה שהיתה אצלנו לא מזמן במבחן ארוך טווח. מדובר במגיני השמש שמרגישים פשוטים ודקיקים למגע. התלישה מאחיזתם קשה וההחזרה עוד יותר מקשה. בנוסף, בהגנת שמש צידית הם לא יעילים עקב המידות שלהם.
 


5/11/2017, 16:27
בואו נדבר קצת על צבעים. נקדים ונזכיר שאנחנו עוסקים כאן בגרסה הבסיסית ביותר של המשפחתית של סיאט, שגם מתגמלת ברמת אבזור מפתיעה ביחס למחיר. אז איפה הפשרה? מצאנו אותה די בקלות. תא הנוסעים נותן תחושה בסיסית למדי למרות האבזור המפנק, וזה עקב האפרוריות שלו. הצבעים האפורים והשחורים שולטים בתא הנוסעים, למעט מספר נגיעות כסופות שמצילות את המצב,

2/11/2017, 18:50
במכונית המבחן הותקנה מערכת הפעלה של אנדרואיד, הכוללת אפליקציות ניווט של ווייז וחניה של פאנגו. המסך אמנם קטן למדי, וגם הרזולוציה לא מושלמת, אך אין פה בכלל דילמה - מערכת ניווט מובנית עדיפה ונוחה בהרבה על פני השימוש בסמארטפון. כדי להיכנס למסך של מערכת ההפעלה, יש ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה הקולית הממוקם על גלגל ההגה. לקח לנו לא מעט זמן לגלות את זה...



31/10/2017, 14:30
הגשם הראשון ביקר אצלנו לזמן קצר אתמול, ולמרות שלא הספקנו עדיין לחוות נסיעה של ממש על כביש רטוב - יש לנו כבר שתי תובנות ראשונות. האחת: הגג הנמוך של הלאון, שביומיום מקשה מעט על הכניסה והיציאה מהרכב, מפריע הרבה יותר בימי גשם. כשרטוב וקר, הרבה פחות נעים להשתחל פנימה במאמץ מסוים ולהתכופף כדי לחגור את הילדה. שנית, גג השמש החשמלי הוא שדרוג מבורך בימים שכאלו: כיף לראות את הטיפות הגדולות מתנפצות על השמשה שבתקרה, וכשיש הפוגה נעים לפתוח את הגג ולנשום קצת אוויר נקי של אחרי הגשם.

29/10/2017, 15:42
בואו נדבר על צליל טריקת הדלת. זה אולי לא נכנס כפרמטר בשיקולי הרכישה, וגם לא באמת משנה לשום דבר - אבל לצליל הזה יש את היכולת המופלאה ליצור תחושה של איכות ומוצקות, וזאת בדיוק התחושה שמקנה טריקת הדלת בלאון. זה מתחיל במשיכת ידית הפתיחה, שמתנגדת בצורה מאסיבית יחסית, ומסתיים בטריקת הדלת שיוצרת תהודה ולאחריה שקט מופתי בחלל הרכב. היה מי שהשקיע לא מעט בהנדסה של הדלת הזו, ולטעמנו הוא הצליח במלאכתו. ממש כמו באחות, פולקסווגן גולף.

26/10/2017, 12:33
אתמול בלילה נכנסו לתחנת הדלק, לאחר שנדלקה הנורה. על השעון הופיע טווח נסיעה משוער של 60 קילומטרים - וזאת אחרי שנסענו כבר 640 קילומטרים מאז התדלוק הקודם. מילאנו כמות של 45.9 ליטרים, מה שאומר צריכת הדלק הממוצעת בתדלוק הזה עמדה על 13.9 ק"מ לליטר. עם מיכל בגודל סביר לגמרי של 50 ליטרים, מתקבל טווח נסיעה מרשים של 700 קילומטרים בסך הכל. 



24/10/2017, 21:14
המנוע הזה קטנצ'יק, אבל יש לו אנרגיה בלתי נגמרת. פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתקשים לשמור על המהירות המותרת, גם בכביש 6 בו המהירות המותרת היא 120 קמ"ש. זה לא רק עניין של כוח - אמנם יש לו מספיק, אבל לא מדובר במשפחתית עם ביצועים יוצאי דופן. מדובר באופי של המנוע. מדובר על מנוע קטן, גרגרן, עם 3 צילינדרים וצליל עירני ושמח, שתמיד "מבקש" עוד קצת לחץ על הדוושה. הוא מרגיש בנוח בכל מהירות, ולפעמים גורם לנו לסכן את רשיון הנהיגה פשוט בגלל שלא שמנו לב. בשבועות האחרונים התחלנו להסתכל על המחוג הרבה יותר מבדרך כלל, אחרת זה יגמר רע.

22/10/2017, 11:19
בסוף השבוע האחרון יצאנו עם הלאון לנסיעה משפחתית קצרה, אך כזו שדרשה לא מעט ציוד: מזוודה גדולה, עגלת טיולון ועוד אי אלו שקיות. הופתענו לגלות שהכל נכנס בקלות לתא המטען, שלא נראה גדול מבחוץ. המזוודה נכנסה לרוחב, והתא מספיק עמוק כך שהעגלה יכלה להיכנס אחרי המזוודה (ולא מעליה). אמנם, נותר עוד מקום בגובה תא המטען מעל למזוודה, אך אנחנו בספק אם ניתן היה להכניס לשם עגלה בגודל מלא, "עם אמבטיה". לשם כך יתכן והיינו צריכים לפרק את המדף.



19/10/2017, 13:25
בסעיף הקודם דיברנו על כך שתנוחת הישיבה בלאון לא פרקטית במיוחד. הצד השני של המטבע הוא ההיצע הנרחב של תאי האחסון, מה שדווקא מסייע מאוד בהיבטים הפרקטיים. יש תא יחסית גדול לפני תיבת ההילוכים, שני מחזיקי כוסות מאחוריה, תא נוסף מאחוריהם ועוד תא בין המושבים עם מכסה שהופך למשענת יד מתכווננת. יש גם תא נוסף משמאל להגה, ועוד תאים בדלתות - אמנם, לא גדולים במיוחד. מצאנו בקלות מיקום לכל הניירות, העטים, חבילות הטישו, המפתחות והסלולארי (שהתמקם בעריסה שהרכיב כאן היבואן המקומי).

17/10/2017 10:27
אחד מהמאפיינים החשובים ביותר, שגם קל לבחון בזמן קצר יחסית, הוא נוחות ואיכות מושב הנהג. לכן אחד הטיפים שחוזרים על עצמם אצלנו במוקד הייעוץ הטלפוני של iCar: "חשוב לבצע נסיעת מבחן לפני ההחלטה על רכישת רכב".

לפעמים אפילו חצי שעה של נסיעת מבחן יכולה לספק אינדיקציה לא רעה לגבי נושא מהותי זה –  מה גם שמדובר בתחושה סובייקטיבית ומה שיהיה נוח לאחד יהיה מאד לא נוח לאחר.
לגבי הלאון נוכל כבר לספר עכשיו שהמושבים עצמם מרגישים פשוטים למדי, הן מבחינת בדי הריפוד והן מבחינת מבנה המושב השטוח והחסר מעט בתמיכות, וזאת למרות שקיימת כרית מתנפחת לתמיכה בגב התחתון.

התחושה של חלק מהבוחנים - בעיקר מהצד הגבוה יותר - היא שאין תמיכה או אחיזה מספקת של הגוף הספון במושב. בנוסף גם תנוחת הנהיגה סבירה בלבד - זה גם מתחבר לפוסט הקודם שפרסמנו לפני יומיים שמתאר את החלונות הצרים ושדה הראייה מוגבל.

יש כאן התאמות רבות מדי שצריך להסתדר איתם כדי להגיע לתנוחת נהיגה אופטימלית ובסופו של דבר התוצאה לא סיפקה את כולנו, אך מנגד היו שטענו שדווקא נוח מאוד להתמקם מאחורי ההגה של הסיאט.

15/10/2017, 9:52
בשלב התחלתי זה נתייחס לתכונה מסוימת שבלטה, כמעט מהרגע הראשון בו התיישבנו בלאון – תחושת הסגירות. מכונית יכולה להעניק תחושה אוורירית באמצעות חלונות גדולים ואור רב שנכנס לחלל תא הנוסעים - זה בקצה האחד. בקצה השני (כמעט) נמצאת הלאון.
התחושה עלולה להיות מעט קלסטרופובית כאן - החלונות צרים, משופעים, ושדה הראייה נופל קורבן לכל זה. כדי להוסיף חטא על פשע גם המראות, השתיים החיצוניות והפנימית, גם הן קיבלו את הפורמט הצר שחוסך מידע מעיני הנהג.

כמובן שלקהל שצופה בה מבחוץ התוצאה נאה לעין - עם עיצוב כמעט קרבי וצעיר מאוד.
חבל שהתוצאה היא שבנהיגה (בייחוד עירונית) זה גורם לנהג להרגיש שהוא במרדף תמידי אחרי המידע החזותי. יש סיכוי שנתרגל לכך עם הזמן ואין ספק כבר עכשיו שהפוזה של המשפחתית הזו מרוויחה בגדול מהחיסרון שהוזכר.

נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות, מה חשוב לכם יותר, שדה ראייה אוורירי או מראה ייחודי וצעיר?


13/10/2017 14:53
לאחר מספר ימים עם הלאון המסקנה הראשונית שלנו היא שקל מאוד להתחבר אליה וזה גם קורה מאוד מהר. באופן כללי וביחס למשפחתיות אחרות, היא מכונית שפונה לנהג קצת לפני שהיא פונה לנוסעים, אך עם זאת היא גם אמורה לשרת משפחות ולספק פתרון פרקטי ויעיל ככל משפחתית. לכן ברור לנו כבר מהקילומטרים הראשונים שעל כך היא תיבחן בחודשים הקרובים כשתשהה במחיצתנו.

מכונית כזו תזכה לשבחים מצד אלה שמעריכים תכונות כמו אופי, ביצועים תקשורת וחיבור לכביש - ברור שמדובר כאן בסך הכל בגרסה הבסיסית שאמורה לתפקד כמשפחתית מן המניין, המתחרה במכוניות כמו פולקסווגן גולף, פיג'ו 308 או מאזדה 3, אך עם זאת היא משדרת לסביבה, במסר עיצובי ברור, שהיא לא משפחתית משמימה, אלא צעירה ומגניבה יותר מהשאר.

כך שבשורה התחתונה נוצרת סתירה בין הרצון להיות צעירה, מגניבה ומהנה לבין הרצון לענות על הצורך המשפחתי-בסיסי להיות שימושית, נוחה, יומיומית, פרקטית וחסכונית.
אז היכן מתמקמת הלאון שלנו על הסקאלה? על שאלה זו ושאלות רבות אחרות נענה במהלך כתיבת הבלוג, ככל שנעמיק להכיר את הלאון.


11/10/2017, 10:55
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לסיאט לאון, אחת מהמשפחתיות המבוקשות ביותר בקרב הקהל הצעיר. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בלאון הזו באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.


אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר בלאון מהדור השלישי, שהגיע לישראל לפני 4 שנים בדיוק, ולפני חודשים ספורים עבר מתיחת פנים. מכונית המבחן מצוידת במנוע החדש של קונצרן פולקסווגן, טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק. זו הפעם הראשונה בה נערך מבחן ארוך טווח למנוע הזה, שמעלה מספר שאלות מסקרנות בנוגע ליכולותיו - הן בנוגע לביצועים, הן לגבי צריכת הדלק והן מבחינת עלויות האחזקה השוטפות.

המנוע החדש הביא את הלאון למחיר הנמוך ביותר שלה אי פעם לגרסה אוטומטית, 110,000 שקלים בלבד - מה שמציב אותה כמשפחתית האוטומטית הזולה בישראל. בדרך למחיר הזה לא נדרשו פשרות קיצוניות באבזור: הלאון שלנו מגיעה ברמת הגימור "סטייל", הכוללת מסך מולטימדיה קטן, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חלון שמש בגג, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וחישוקים קלים. מערכות בטיחות אקטיביות אין כאן, ובמקומן התקינה היבואנית מערכת מובילאיי. עוד בהתקנות המקומיות, נוספו כאן מצלמת רוורס, עריסה לסלולארי וניווט של Waze.

הפעם לא קיבלנו את המכונית למבחן כשהיא חדשה לגמרי. על השעון היו בתחילת המבחן כמעט 5,000 קילומטרים, רובם נצברו בנסיעות מבחן לא קלות. בחודשים הקרובים נצבור עוד אלפים רבים של קילומטרים על כבישי הארץ, ונעקוב אחרי כל מה שמעניין במכונית הזו.

בפעם השניה ב-iCar, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הלאון ימשיך להיבחן מיצובישי אאוטלנדר PHEV.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הלאון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מתעניין ברכב   1. האם ה ABS משמיע קול של נקישות בזמן מעבר על באמפ...

אשמח אם הצדיק עזריאל יוכל נא לענות ולהתייחס בבקשה: ,13.10.2017

2. בבקשה פירוט על נוחות הנהיגה בזחילה בפקקים  יש פתרון לדרדור אחורה בזחילת פקקים בעלייה? האם הג...

גיא,14.10.2017

3. שמעתי שאין גלגל רזרבי בכלל בליאון עם מנוע 1.0  (לת)  

שימו לב לכך ,14.10.2017

4. המפרט מעיד על רכב נמוך יחסית  לפי נתוני המפרט, הרכב נמוך יחסית. עד כמה קל ונוח ל...

יוסי,16.10.2017

5. אפשרי טווח של מעל 900 ק"מ  יש לי איביזה 1.0 2015 ואני על בסיס קבוע מתדלק אותה...

שי,27.10.2017

6. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

7. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

8. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

9. שאלה למערכת  הזמנתי את הרכב הנ"ל ואני אמור לקבל אותו בינואר. שמ...

עופר,06.11.2017

10. מבחן מעניין  מה הסיכוי שתבחנו גם את האיביזה?

אריק,21.12.2017

11. מה עלויות התחזוקה  ואם אפשר לפרט בנוגע לדגמים ותיקים יותר FR 1.4 גיר ...

סקרן,15.01.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים