בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

Live Blog: סיאט לאון במבחן ארוך טווח

סיאט לאון


סיאט לאון מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם סיאט לאון



מאת מערכת iCar

קילומטראז' מצטבר: 20,199
צריכת דלק ממוצעת: 13.9 ק"מ לליטר

27/3/2018, 17:10

המבחן מתקרב לסיומו, ובינתיים - קבלו סרטון חדש בסדרה. תהנו!
 
 
25/3/2018, 10:41
בסוף השבוע האחרון נסענו לטייל בצפון הרחוק. לאחר תקופת שגרה ארוכה של נסיעות מהבית למשרד, הכביש המתפתל שמטפס אל עבר המושב רמות נפתלי איפשר לנו להיזכר שלמכונית הזו יש לא מעט אופי, והיא בהחלט יודעת לתגמל את הנהג בחיוכים כשמזדמן לה.
 
משלבים את פיקוד הגיר למצב ספורט, הטורים קופצים למעלה והתגובות תזזיתיות ומהירות ומתאימות עצמן לתגובות השלדה החדות. לולא קולות המחאה מצד אשה ושני ילדים שישבו ברכב והפריעו לרגע הזוגיות הנדיר שלנו עם הלאון, כנראה שהיינו יכולים ליהנות אף יותר.
 
22/3/2018, 13:30
החישוקים הקלים של הלאון נאים בעינינו. זה לא פריט אבזור מובן מאליו במשפחתיות זולות במיוחד, וזה בהחלט משפר את המראה שלה. אבל עם הזמן למדנו שחישוקים קלים, במיוחד כאלו מרובי חישורים, צריך לנקות באופן תמידי - אחרת הם צוברים לכלוך ופיח שחור ונראים הרבה פחות טוב.
 

 
20/3/2018, 14:38
כבר דובר כאן לא פעם על יתרון מבנה ההאצ'בק בהקשר של אפשרות קיפול המושבים האחוריים לצורך הגדלת נפח ההטענה. מאפיין נוסף שמתאפשר במכוניות בעלות מבנה 5 דלתות הוא האפשרות לקיפול חלקי של המושב האחורי, בחלוקה של שליש ושני שליש.
 
חלוקה זו מאפשר טעינה של חפצים ארוכים תוך שמירת זכות הישיבה לנוסע או שניים מאחור. ניצלנו יכולת זו כשהתחדשנו בשטיח חדש. הלאון, למרות ממדיה הקומפקטיים יחסית, בלעה את השטיח לכל אורכה בזכות האפשרות להכניס את השטיח המגולגל מכיוון תא המטען לתוך תא הנוסעים.


15/3/2018, 8:11
האביב הישראלי הגיע, ולפי איך שזה נראה בימים אלה - הוא כאן כדי להישאר. הבעיה עם האביב שלנו שבשנים האחרונות הוא כבר יותר מזכיר את הקיץ, מה שגרם לנו ליהנות לשוב וליהנות מהמזגן בלאון, אפשר לומר כמעט לראשונה.
 
הלאון הגיעה למערכת בשלהי הסתיו כך שלאורך התקופה חווינו אותה בעיקר בהתמודדויות חורפיות. נזכיר כאן שוב שהמזגן בלאון הבסיסית שברשותנו כולל בקרת אקלים בעלת פיקוד דיגיטלי נוח למדי, וגם מפוצל לשני אזורי אקלים. מעבר לשכלולים המכובדים, בסוף הוא גם עושה עבודה טובה ומקרר היטב ובמהירות.
 
אמנם אנחנו עוד רחוקים מעט מהימים הלוהטים והמיוזעים של שיא הקיץ אבל בהחלט אפשר להתרשם כבר מיכולותיו לאחר עמידה של מספר שעות בשמש צהריים חמה.

 
13/3/2018, 15:17
כמו במבחנים ארוכי טווח אחרים, גם הפעם רצינו להציב את הלאון למבחן השוואתי. למרבה ההפתעה, כמעט כל יבואני הרכב סירבו להעמיד מולה מכונית מתחרה. חלק סירבו בגלל יתרון המחיר של הלאון, אחרים לא נתנו סיבה מדויקת. כזה דבר אנחנו עוד לא זוכרים.
 
11/3/2018, 18:10
ללאון יש מראות שמתקפלות חשמלית, אך בניגוד להרגלנו מרכבים אחרים, כאן לחיצה על כפתור השלט לנעילת הרכב לא מקפלת גם את המראות. כדי זה יקרה יש ללחוץ לחיצה ארוכה (באמת ארוכה) שמפעילה את קיפול המראות.
 
יש לכך יתרון המאפשר שליטה ובחירה בכל פעם מחדש - שכן לא תמיד יש צורך בקיפול המראות. אך יש גם חיסרון, כי כאשר רוצים לקפל אותן זה מצריך להישאר עוד מספר שניות בקרבת הרכב על מנת לנעול אותו ולקפל את המראות.
 
חיסרון נוסף הוא שהלחיצה הארוכה לא רק מקפלת את המראות, אלא גם למשל סוגרת את הגג החשמלי (שאותו לפעמים אנחנו מעוניינים להשאיר פתוח, לפחות בחלקו האחורי, במיוחד בימים חמים לצורך אוורור הרכב). באופן אירוני, לעיתים היתרון הכי משמעותי בקיפול המראות הוא האפשרות לוודא מרחוק שהרכב נעול - מה שגורם לנו להשתמש באופן קבוע בפונקציה הזו, למרות הצורך בלחיצה ארוכה בשלט.

 
8/3/2018, 12:54
אחרי הסרטון האחרון, שבו דיברנו על הביצועים והיכולת הדינאמית של הלאון, שאל אותנו אחד הגולשים האם לדעתנו לא עדיף כבר לקנות את הלאון בגרסת ה-1.4 ליטר וליהנות מביצועים טובים בהרבה. אנחנו בהחלט חושבים שחובבי הביצועים יקבלו תמורה מעולה בגרסת ה-1.4, שלה יש 150 כ"ס; המחיר שלה עדיין אטרקטיבי ביחס לקטגוריית המשפחתיות. אבל מי שרק מחפש דיל משפחתי טוב, ועדיין רוצה ליהנות מביצועים טובים, יהנה מאוד מגרסת ה-1.0 ליטר שלנו. למעשה, היא תהיה זריזה בהרבה מרוב המשפחתיות עם מנועי ה-1,600 סמ"ק.

6/3/2018, 12:26
ועכשיו - קבלו את הוידאו החדש שנוסף לסדרה!

 
4/3/2018, 14:05
נכנסנו הבוקר לתחנת הדלק, אחרי הימים העמוסים של חלוקת משלוחי המנות. באופן מפתיע, צריכת הדלק כמעט לא נפגעה. בתדלוק האחרון מדדנו ללאון 13.4 ק"מ לליטר, לעומת ממוצע של 13.9 בכל תקופת המבחן.
 
1/3/2018, 8:41
התחלנו כבר לפני שעה את סבב חלוקת משלוחי המנות. מזג האוויר המוצלח גרם לנו לפתוח את הגג, אבל התמרון העירוני הצפוף והמהיר הוביל לסדרת החלטות שנראית תמוהה: ביטלנו את מערכת ה"עצור וסע", ויתרנו על פונקציית ה"אוטוהולד" של בלם היד החשמלי ושמנו את ידית ההילוכים במצב הספורטיבי. הסיבה לכל אלו היא העובדה שכל המערכות האלה גורמות ללאון לנסוע בצורה פחות חלקה. ברגע שמגדירים את מצב הנסיעה כספורטיבי יותר, הכל זורם בצורה הרבה יותר חלקה ונמרצת. אפילו בתוך העיר.
 
27/2/2018, 10:13
בחג הפורים הקרוב אנחנו מתכננים לחלק לא מעט משלוחי מנות באמצעות הלאון שלנו. התחלנו כבר להעמיס את הרכב לקראת החג, ומהר מאוד הבנו שנצטרך לקפל את המושבים ולנצל את מלוא הנפח האפשרי. הקיפול מתבצע בנוחות ובקלות, את המדף ניתן להניח מאחורי המושבים הקדמיים והנפח המתקבל גדול מאוד. עם זאת, בשל הגג הנמוך, לא קל לסדר את כל הפריטים בתוך הרכב.


25/2/2018, 20:12
אחרי כמעט 5 חודשים של מבחן, וכמעט שנה מאז שהרכב עלה על הכביש, השתחררה ההברגה התחתונה מהעריסה של הטלפון הנייד - אותה עריסה שהיבואנית מתקינה כאן בארץ. זה אמנם פתרון נוח מאוד להחזקת המכשיר, אבל העמידות של זה היא אחת הסיבות שבגללן אנחנו לא מתלהבים מהתקנות מקומיות.


 
22/2/2018, 16:11
אחרי עוד סדרת צילומים, שמנו לב לעניין בולט אחד. לפחות מלפנים, הלאון דומה מאוד לאיביזה וקל להתבלבל בין השתיים. לטעמנו סיאט היתה צריכה ליצור בידול משמעותי יותר בין השתיים במסגרת מתיחת הפנים האחרונה של הלאון. 

 
21/2/2018, 8:43
על הבוקר נכנסנו לביקור בפנצ'ריה בתחנת הדלק שליד הבית. הגלגל פורק ונמצא בו בורג - סיבה הגיונית לאובדן האוויר. הצמיג תוקן בקלות (40 שקלים) ולאחר מכן ביקשנו מהעובד לנפח את הצמיג על פי הוראות היצרן ב-36 PSI. סיימנו עם הניפוח ויצאנו מהפנצ'ריה, ומתוך תחושת בטן לא טובה החלטנו לבדוק את לחץ האוויר במשאבה שבתחנת הדלק. מסתבר שהעובד ניפח לא פחות מ-45 PSI - כמעט שליש יותר מהדרוש. המסקנה: מיד אחרי הביקור בפנצ'ריה, מומלץ לבדוק בעצמכם את לחץ האוויר בתחנת הדלק או עם מדיד פרטי.


 
20/2/2018, 19:30
שלשום ניפחנו את האוויר בצמיגים, אבל הערב שוב נדלקה הנורית שמצביעה על חוסר באוויר באותו גלגל בדיוק - קדמי ימני. מחר בבוקר ניכנס לפנצ'ריה לבדיקה.
 
18/2/2018, 8:52
אתמול בלילה נדלק החיווי המורה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. שלא כמו במכוניות רבות אחרות, הלאון מצביעה בדיוק על הגלגל בו נמדד הלחץ הנמוך. הבוקר נכנסו מיד לתחנת הדלק וכבר בדקנו את הלחץ בכל ארבעת הצמיגים. כולם היו מנופחים היטב (ללחץ של 36 PSI מלפנים ו-33 מאחור), למעט הצמיג הימני-קדמי שירד ללחץ של 23 PSI. מדוע החיישן לא התריע על כך בשלב מוקדם יותר? או שאולי באמת הלחץ ירד כל כך מהר, כתוצאה מפנצ'ר למשל? בקרוב נגלה.

 
15/2/2018, 11:34
על גבי מראות הצד (הלא גדולות) של הלאון, ישנו פנס איתות. חלק קטן, אפילו מאוד קטן, מתוך הפנס הזה - נראה גם בצידה הפנימי של המראה, זה שמופנה אל הנהג. לא פעם מצאנו את הנורה הזו שימושית מאוד. לעיתים קורה שאנו מעוניינים לצאת לעקיפה ולא זוכרים אם הפעלנו את האיתות או לא. הצליל לא תמיד מספק את התשובה - אם זה בגלל המוזיקה ברכב או שיחת הטלפון שפעילה. במקום להוריד את המבט ללוח המחוונים, המבט לראי לפני העקיפה מספק את התשובה לשאלה "האם האיתות פועל".


13/2/2018, 16:15
אתמול בערב התחיל לרדת גשם, אחרי כמעט שבועיים של יובש. יצאנו עם הלאון לסיבוב עירוני, ומיד שמנו לב: הכבישים חלקים מתמיד. החלטנו לאתגר את המכונית בכמה אתגרי אחיזה בסיסיים. זינקנו ברמזורים עם רגל כבדה על דוושת הגז, בפניות לחצנו על הגז מוקדם מדי וגם יצאנו מחניון בעליה תלולה וחלקלקה במיוחד. הלאון התמודדה עם כל אלו בצורה מעוררת הערכה. הגלגלים לא פרפרו אפילו לשניה אחת, ובטח שלא נוצרה החלקה מסוכנת. למעשה, הסימן היחיד לאתגרי האחיזה היה נורית בקרת היציבות שהבהבה מדי פעם. מרשים. 

11/2/2018, 9:12
אנחנו נוהגים כבר מספר חודשים בלאון ועוד לא דיברנו על פנסי הערפל עוקבי הפניה. אולי כי עד כה לא הרגשנו שלתכונה זו יש תועלת כשלהי. אז היום זה קרה. הגענו לסמטה חשוכה, אבל ממש חשוכה. התחלנו תהליך חניה וסיבוב ההגה ימינה לכיוון שפת החניה, מה שגרם לתאורה העוקבת לפעול ולהאיר את שפת המדרכה. זה ללא ספק הקל מאוד על ביצוע החניה מאחר וללא תאורה זו, פשוט לא ניתן היה לראות היכן ממוקמת שפת המדרכה. אגב, פנסי ערפל עוקבי פניה אפשר למצוא אפילו כבר בסיאט איביזה הקטנה יותר.

 
 
8/2/2018, 11:46
רמת איכות הנסיעה נקבעת לטעמנו משילוב של שני פרמטרים עיקריים. הראשון הוא נוחות הנסיעה - שמושפעת מיכולת המתלים להתמודד עם סוגי דרכים שונות, שיבושים בכביש ועומסים פיזיקליים כאלו ואחרים; הפרמטר השני רמת הרעש שנוצרת בתא הנוסעים, שמושפעת מגורמים כמו איכות החומרים, חומרי האיטום והדיפון, שיכוך רעשי הכביש המגיעים מכיוון בתי הגלגלים, עבודת המתלים וכן מתכנון אווירודינמי שאמור למנוע רעשי רוח. עד כאן השיעור, ועכשיו ללאון שלנו.
 
איכות הנסיעה שמעניקה הלאון ממוצעת למדי ביחס לקטגוריה. כלומר יש טובות ממנה, אך יש גם פחות מוצלחות ממנה בהקשר זה. עבודת המתלים לא ממש שקטה בלאון וגם הפלסטיקה מביעה מחאה קלה במפגש עם בור אכזרי בכביש מהיר. גם רמת בידוד רעשי הרוח ברמה סבירה בלבד.
מצד שני, רעשי הכביש והמנוע מרוסנים בצורה טובה יותר, כך שבסך הכל מבחינת רמת הרעש, מדובר על מכונית לא רעהבכלל ביחס לקטגוריה.
 
עבודת המתלים בלאון נוטה לכיוון ההדוק, מה שמייצר התנהגות ותגובתיות טובה, אך איכות ספיגת המהמורות משלמת על כך מחיר מסוים. השילוב של שני ההיבטים יוצר לבסוף איכות נסיעה כללית ברמה טובה אך לא מעבר לכך.

6/2/2018, 10:16
אז הטיפול הראשון מאחורינו, ועכשיו הגיע הזמן לבדוק את המחירים. טיפול 15,000 ללאון, במוסך המורשה בראשל"צ, עלה 611 שקל כולל מע"מ. כמה שילמנו על טיפולים דומים במבחנים ארוכי-טווח קודמים?
 
בחודש יולי 2017 שילמנו 600 שקל על טיפול לטויוטה פריוס, במוסך המורשה במודיעין. בינואר 2017 שילמנו 527 שקל על טיפול ליונדאי סונטה הייבריד במוסך המרכזי בפתח תקווה. אצל צ'מפיון מוטורס שילמנו 643 שקל לטיפול של סקודה יטי במוסך בפתח תקווה בינואר 2016, ו-820 שקל לטיפול בסקודה פאביה בדצמבר 2016 - באותו מוסך בראשל"צ שבו טיפלנו הפעם בסיאט לאון. 
 
נציין רק שבפאביה, עם מנוע 1,200 סמ"ק, הטיפול דרש 5 ליטרים של שמן. בלאון עם מנוע 1,000 נדרשים 4 ליטרים. ובכל מקרה, מחיר הטיפול בלאון סביר לחלוטין.
 
4/2/2018, 16:54
הגיע הזמן לטיפול ראשון ללאון. אחרי תיאום התור באפליקציה, נקבעה כניסה למוסך להיום בבוקר בשעה 10:15. הגענו אל המוסך המרכזי של צ'מפיון מוטורס במתחם שורק  בראשל"צ. המתחם מודרני ונעים, ולמרות גודלו קל יחסית להתמצא עם שלטי ההכוונה הברורים והגדולים וגם השומר האדיב בכניסה הכווין למקום הרלוונטי. אמנם החניון היה מלא, אך בכל רגע מתפנה חניה.
 
הקדמנו ב-5 דקות וניגשנו אל דלפק הקבלה לרישום, תהליך מהיר ופשוט ולאחריו התבקשנו להמתין ליועץ השירות. על קיר חדרו של היועץ כבר הוצגה רשימת המוזמנים לאותו היום, ושמנו התנוסס בגאון על הדף.

 
לאחר המתנה של חצי שעה, התקבלנו לבסוף בשעה 10:40. תהליך הקליטה התבצע במהירות, כולל בירור צרכים ולאחר מכן מעבר על מצבו החיצוני של הרכב ורישום קילומטראז'. 
 
טיפול 15,000 (או שנה) בסיאט לאון דורש החלפת שמן ומסנן שמן, זה הכל. כמובן שכחלק מהוראות הטיפול הרכב עובר בדיקה מקיפה, כולל בדיקת בלמים, בירור על ריקולים כלשהם ובדיקה ממוחשבת. הערכת הזמנים לסיום הטיפול עמדה על בין שעתיים לשעתיים וחצי.

 
את זמן ההמתנה בילינו בחדר ההמתנה הגדול. בחדר מספר רב של כורסאות עור נוחות, טלוויזיה ועיתונים, יש גם עמדת מחשב שהייתה מבולגנת ועמוסת כבלים, אך WiFi חופשי מציל את המצב. בנוסף, עמדת בר מים חמים וקרים, קפה, תה וסוכר ומכונת שתייה חמה אוטומטית (ללא עלות). בנוסף, מתוך חדר ההמתנה אפשר להיכנס אל אולם התצוגה של פולקסווגן.
 
קיבלנו את מפתחות הרכב בחזרה בשעה 13:00, לאחר 2:20 שעות מרגע הקבלה הראשונית, אחרי שהלאון גם התפנקה בשטיפה חיצונית. עלות הטיפול הראשון במוסך מורשה עמדה על 611.90 שקל (כולל מע"מ). לא זול ביחס לפעולות שבוצעו בטיפול, אך מנסיוננו מדובר במחיר סביר עבור טיפול רגיל לרכב.

לחצו על התמונה להגדלה:
 

1/2/2018, 14:11
האמת היא שרצינו להתקשר למוסך ולקבוע תור לטיפול, אבל אז גילינו שבאתר סיאט ישנה פרסומת ל"אפליקציית השירות של סיאט". הורדנו את האפליקציה למכשיר, וגילינו בה לא מעט אפשרויות. אחרי תהליך הרשמה קצרצר, בחרנו את המוסך הקרוב ביותר לפי המיקום הנוכחי שלנו, הזנו את הפרטים של הטיפול המתבקש ותוך שעתיים יצרו איתנו קשר טלפוני מהמוקד של צ'מפיון מוטורס וקבעו את התור. ביום ראשון הקרוב ניכנס למוסך ונחזור עם כל הדיווחים מהטיפול הראשון ללאון.


30/1/2018, 9:42
הגיע הזמן להכניס את הלאון לטיפול. האמת היא שכמעט פספסנו את הקילומטראז' שהצטבר, אבל ההתראה על לוח המחוונים היתה חד משמעית. בימים הקרובים נקבע לה תור לטיפול.


28/1/2018, 16:00
אחד הפרמטרים שמשפיעים במיוחד על היכולת הדינמית של הרכב הוא כיול המתלים. כיול רך יותר יניב תגובות מסורבלות יותר, איטיות ולפעמים אף פחות בטוחות. לעומת זאת כיול נוקשה יניב תגובה מיידית, נשלטת ובטוחה יותר. 
לפני כמה ימים, בנסיעה עירונית מהירה, נאצלנו לסטות בפתאומיות מנתיב הנסיעה כדי למנוע פגיעה ברכב שנהגו החליט לחזור לנתיב שלנו – כמובן בלי לאותת ובבת אחת.
 
הלאון הגיבה במידיות והחלטיות לפקודת ההגה והשליטה ברכב התנהלה כאילו שמדובר במכונית ספורטיבית. תגובות השלדה שלה מאוד זריזות ומקנות ביטחון רב, ומעבר לשובבות והתזזיתיות שהיא מעניקה, היתרון המשמעותי הוא ביטחון ובטיחות אקטיבית גבוהה. חשוב לציין גם שלמרות כיול מתלים נוקשה יחסית בלאון, רמת הנוחות שהיא מספקת היא בסך הכל טובה.

25/1/2018, 10:35
ומעניין לעניין באותו עניין: אנחנו חובבי מצב SHUFFLE בשמיעת מוזיקה - כלומר, ערבוב כל השירים מכל התיקיות שנמצאות על זיכרון הדיסק און קי שלנו.
 
תהליך הגדרת הערבוב הזה במולטימדיה של הלאון לא פשוט ולקח לנו לא מעט זמן ללמוד להגדיר זאת. אמנם לאחר עשרות פעמים של ביצוע ההגדרה הזו אנחנו כבר מתקתקים אותה, אך עדיין מדובר בתהליך ארוך.

23/1/2018, 17:14
מכיוון שאנו בוחנים עוד מכוניות במקביל ללאון, גם הדיסק און קי עם המוזיקה האישית נודד בין המכוניות הנבחנות. הבעיה בלאון היא חוסר הידידותיות מצידה לקבל לקרבה את הדיסק און קי. כניסת ה-USB נמצאת בתחתית הקונסולה המרכזית וצמוד לתקרת פלסטיק שמאוד מקשה להחדיר את ההתקן.
 
תוסיפו על כך את חוק מרפי שטוען תמיד שניסיון ההחדרה הראשון יהיה מהצד הלא נכון, ותקבלו חוויה משעשעת משהו... מצד שני, התא הקטן הזה בתחתית הקונסולה שמכיל את כניסת ה-USB וה-AUX זוכה לתאורה לבנה שמקלה על ההתמודדות עם האתגר גם בחושך מוחלט.
 


21/1/2018, 13:35
הימים החורפיים של ינואר מפגישים אותנו עם פיצ'רים נוספים וחשובים בלאון, אביזרים שבימים רגילים אנחנו פחות נתקלים בהם.  למשל הפשרת האדים במראות הצד. המערכת הזו עובדת מצוין: עניין של דקה מרגע ההפעלה, והאדים נעלמו כלא היו. היתרון הוא שלא נשאר שום סימן - ממש כמו בהפשרת האדים בחלון האחורי. אביזר חשוב גם מבחינה בטיחותית גם כזה שחוסך זמן.


18/1/2018, 15:21
אחת מהנאות החורף שכולנו אוהבים בחורף זה לפעמים החיסכון בצורך לרוץ למכון שטיפה כשהרכב מתלכלך. והכיף הגדול הוא להגיע בערב הביתה כהשרכב מלוכלך, ואז לקום בבוקר ולמצוא רכב נקי ומצוחצח מוכן לנהיגה בזכות המבול שירד כל הלילה.


16/1/2018, 12:10
מערכת הסטארט / סטופ בלאון מוכיחה לנו פעם נוספת, עד כמה שונה ומשמעותית יכולה להיות ההתרשמות במבחן ארוך טווח לעומת מבחן רגיל של יומיים-שלושה.
 
מתוך מפגש עם מכוניות רבות בעלות מערכות מסוג זה, כבר למדנו להעריך ולהוקיר מערכות כאלה שפועלות היטב ולקלל כאלה שעובדות פחות טוב.
 
בתחילת הדרך הלאון שלנו הצליחה לפעמים לעצבן קצת עם פעולה לא חלקה של ההנעה והדימום, אך הזמן עשה את שלו והמערכת לימדה אותנו להתרגל אליה וללמוד את הניואנסים לשליטה מלאה. כיום, לאחר מספר רב של קילומטרים, אנחנו יודעים בדיוק מתי הרגע הנכון לגעת פעם אחת בדוושת הגז על מנת לעורר את המנוע לחיים, ואז עוד נגיעה קטנה באותה דוושה על מנת לשחרר את בלם היד ומשם ההאצה מתרחשת בקלילות ובצורה חלקה.
 
כנ"ל לגבי כיבוי המנוע עם העצירה ברמזור או בפקק. בהתחלה היה נראה שאין לנו כל יכולת להתערב בהחלטת המערכת על כיבוי המנוע, אך עם הזמן למדנו לשלוט על כך באמצעות עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם, ברמה כזו שאנחנו קובעים כיום בשביל המערכת מתי לכבות את המנוע ומתי להשאירו דולק לקראת המשך הנסיעה.

14/1/2018, 9:33
מצלמת הרוורס מקבלת אתגר קטן בחורף. מדובר במצלמה בהתקנה מקומית, ואת התוצאה ניתן לראות בצילום המצורף. לאחר שירד גשם נשארת שכבת מים על העדשה, וכשזו מתייבשת נותרת שכבת לכלוך שמטשטשת מעט את התמונה.
מה עושים? לוקחים חתיכת טישיו, יוצאים מהרכב ומנגבים את הכדורית הקטנה שמכילה את מצלמת הרוורס. 
 


11/1/2018, 17:04
ואחרי סיכום השנה המוצלח, שנת 2018 נפתחת עם התייקרות של 5,000 שקל במחירה של הלאון עם מנוע 1,000 סמ"ק, כך שעכשיו היא עולה 114,900 שקל. האמת? זהו עדיין מחיר מצוין, שמציב אותה כמשפחתית הזולה בקבוצתה, ובטח ככזו שמעניקה תמורה יוצאת דופן למחיר.

9/1/2018, 10:36
סיאט לאון מסיימת את שנת 2017 עם למעלה מ-2,600 מסירות, נתון מרשים במיוחד עבור משפחתית שכמעט ולא נוכחת בשוק הליסינג. מדובר גם בגידול של כ-400 יחידות לעומת השנה שעברה. אגב, גרסת ה-1,000 סמ"ק "שלנו" צברה כ-550 מסירות - זאת למרות המחיר האטרקטיבי.
 
7/1/2018, 14:59
סוף השבוע החורפי זימן ללאון טיול שטפונות. בשעת בוקר מוקדמת יצאנו לדרך, לכיוון חוות הנוקדים מזרחית לערד. את הדרך מהחווה לנחל צאלים המשכנו ברגל. השביל שנכנס לכיוון הנחל עמוס אבנים ועלול היה לפגוע בגחון הנמוך של הסיאט.
 
בדרך חזרה לרכב ראינו שיירות של רכבי חברה, מכוניות השכרה וכמובן, עשרות ג'יפים וג'יפונים עושים את דרכם לראות את המפל הזורם.  משם המשכנו לחפש זרימת נחלים באזור צומת הערבה, והנסיעה המשיכה באותה שלווה. הפתיע אותנו שלמרות הגשם והכביש הגרוע הלאון שמרה על שקט שמעט מאוד משפחתיות היו מצליחות לספק. 
 
נוחות הנסיעה הייתה אף היא מוצלחת למדי. אפילו בור רציני שנפתח לאחר הגשמים לא הצליח לשבור לנו את הגב. 
 
את הדרך הארוכה חזרה היא המשיכה לעשות באופן רגוע ודי מהיר. בעליות מצומת הערבה נוכחנו שלמנוע הקטן יש קצת קוצר נשימה כאשר רוצים לבצע עקיפה מהירה בעלייה תלולה, אבל גם באספקט הזה קשה להתלונן. 

 

3/1/2018, 19:24
בזמן נסיעה חיישני התאורה דואגים להדלקת פנסי הדרך בתנאי תאורה בעייתיים (גם אם זו מנהרה, חניון חשוך או עננות כבדה). זה עובד מצוין וכמובן נוח ובטיחותי. אך אליה וקוץ בה, אין כל חיווי בלוח השעונים על מצב התאורה. כלומר, לנהג אין כל אפשרות לדעת האם הודלקו פנסי הרכב או לא (אלא אם כן מדובר בחושך מוחלט - אז מעט קל יותר להבחין בכך). קצת מוזר שלא חשבו על כך שם בסיאט.

1/12018, 16:31
הנסיעה היום מהמשרד במודיעין לכיוון תל אביב, בדיוק ברגע בו נשבר ענן מעל כביש מספר 1, סיפקה לנו הזדמנות לנהוג את הלאון בתנאים קשים שלא זומנו לנו עד כה. ראשית, המגבים תפקדו מצוין. המגב האחורי דאג לשמור על הראות לאחור. המגבים הקדמיים אפשרו שליטה מלאה על מהירותם וסיפקו בשיא הגשם מהירות ניגוב מאוד גבוהה. מהירותם משתנה בהתאם למהירות הנסיעה - מה שממעיט את הצורך לשחק עם קצב פעולתם. מדי פעם, כשהחלון הקדמי כוסה באדים, אופציית ההפשרה המיידית בלחיצת כפתור אחת בפיקוד בקרת האקלים (באמצעות המזגן) פעלה ביעילות, ובשניות נידפה את האדים והחזירה את רמת הראות לשגרה. 
 
לרגע אחד גם קיבלנו שפריץ ענק מרכב שעבר ממול אשר הצליח לכסות את השמשה הקדמית לחלוטין. ואז גילינו שאם מחזיקים את מוט הפעלת המגב במצב החד פעמי לאורך זמן, הוא נכנס לפעולה סופר מהירה שמתאימה בדיוק למצבי חירום כאלו. זו מכונית אירופאית שמיועדת להתמודד בכבוד עם מזג אוויר אירופאי. גשם ישראלי? קטן עליה.
 


31/12/2017, 18:19
במהלך כתיבת הבלוג על הלאון כבר הוזכרה לא פעם רמת האבזור המעורבת. מצד אחד ישנן נקודות בהן ניכר החיסכון, אך מצד שני ישנם אביזרים שמפתיעים בעושרם ולא רק ביחס לגרסה, אלא ביחס לקטגוריה כולה. וזה המקום להזכיר שוב שהלאון הצמודה אלינו היא בגרסתה הבסיסית, הן מבחינת נפח המנוע והן מבחינת רמת האבזור.
 
לכן אנחנו תמיד שמחים להיזכר באביזרים המפתיעים לטובה ברשימה, כמו למשל בלם היד החשמלי, חלון השמש הפנוראמי, בקרת האקלים המפוצלת וחיישני האורות.
 
ובימים חשוכים אלה כשחוזרים הביתה לרחוב חשוך (גם אם זה בחמש אחה"צ) אנחנו נהנים מפיצ'ר שנהוג לקבל ברכבים יקרים יותר: פנסי הרכב נשארים דולקים לזמן מה (פרק זמן הניתן להגדרה ממחשב הרכב) על מנת להאיר את דרכו החשוכה של הנהג לביתו. תאורה זו נדלקת גם עם פתיחת הרכב באמצעות השלט. מדובר כאן בתוספת מוצלחת שמוערכת במיוחד בימי החורף החשוכים.
 

28/12/2017, 14:45
ועכשיו - קבלו את הוידאו השני בסדרה. סוף שבוע נעים!




26/12/2017, 16:14
מה לעשות, אנחנו אוהבים האצ'בק! בפוסט הקודם (זה עם כסא הגלגלים) דיברנו על יתרון של מרכב ההאצ'בק בהקשר לגמישות ויכולת ההטענה.
 
הגשם ששטף אותנו השבוע הזכיר לנו יתרון נוסף ברכבי האצ'בק. מדובר במגב החלון האחורי שהסיכויים לפגוש בו במכוניות סדאן נמוכים.
 
ניתן לראות בצילום עד כמה הראות משתפרת ברגע שהמגב האחורי נכנס לפעולה. כשמגיעים בשעות הבוקר החורפיות לרכב, לאחר שירד גשם או פשוט כוסה בשכבת טל מסיבית, חובה לבצע את הניגוב על מנת לאפשר את הראות לאחור.
 
ברכב סדאן ללא מגב יהיה צורך לגשת לחלון האחורי עם נייר או מגבת על מנת לנקות ולאפשר ראות לאחור ביציאה מהחניה.

 
24/12/2017, 10:51
רצה הגורל ונאצלנו לשנע כיסא גלגלים בספרדיה שלנו. כפי שהתמונה מספרת, מבנה הלאון לא מאפשר לאכלס אביזר כזה בקלות, אך עם קיפול שני שליש ממשענת הספסל האחורי (הספסל מאפשר קיפול בקלילות בחלוקה של שליש ושני שליש), השינוע מתאפשר בהחלט.
 
הלאון שלנו מוכיחה שוב היכן כוחו של מרכב ההאצ'בק לעומת רכב במבנה סדאן. רכב האצ'בק 5 דלתות מאפשר גישה לתא הנוסעים מדלת תא המטען ומגדיל משמעותית את נפח תא המטען עם קיפול המושבים האחוריים.
 
כנראה שבאוקטביה זה היה קל יותר, אבל גם כאן, למרות המבנה והצורה הספורטיבית-קומפקטית, הלאון מספקת גם יכולת טעינה מפתיעה.


21/12/2017, 23:06
אביזר כמו מצלמת רוורס יכול להיתפס כאביזר פינוק מיותר, במיוחד אצל מי שעוד לא זכה להשתמש בו ברכבו הפרטי. לטעמנו מדובר בפיצ'ר מאוד חשוב ומשמעותי, קודם כל מבחינה בטיחותית. המצלמה תאפשר לאתר ילד שמסתתר או מנסה לעבור את הכביש בדיוק מאחורי הרכב שלך.

אך מעבר לעניין הבטיחותי, מצלמת הרוורס מקלה את החיים בביצוע חניה, כמובן. במיוחד אם מאחור ישנה שפת מדרכה גבוהה, אבן גדולה, בטונדה או עמוד ברזל נמוך. כל אלה יהוו סכנת נזק פחחות רציני, וללא מצלמה כנראה יאלצו את הנהג לצאת מהרכב כדי לבדוק עוד כמה רוורס נשאר לו עד ה"בום".

ניתן לראות בתמונה שלמרות הצג הקטן של הלאון, המצלמה (בהתקנה מקומית) מספקת איכות וידאו טובה וברורה, המאפשרת לנו להתקרב בדיוק במידה לשפת המדרכה הבולטת מימין - אלמנט שהיה עלול להתפספס בקלות ללא המצלמה ולגרום למפח נפש, ולמפח ובכן.. של הפח.



19/12/2017, 16:41
עוד ועוד דגמי רכב חדשים מגיעים לישראל, והשבוע פגשנו את סובארו XV החדשה - אחרי שבשבוע שעבר היו כאן השקות של אופל, פיג'ו ומותגים נוספים. המכנה המשותף לכולן: כל מכונית חדשה שמגיעה בימים אלו לישראל, מגיעה עם מערכות בטיחות אקטיביות. זו הזדמנות טובה להעלות את השאלה, האם ב-2018 הלאון תזכה סוף סוף למערכות האלו, אחרי שהן כבר קיימות אפילו בסיאט איביזה וסיאט מי?

17/12/2017, 9:58
ליד בלם היד החשמלי, ישנו תא אחסון קטן - שמתאים בדיוק למפתח של הרכב, במכוניות בהן יש מערכת להנעה ללא מפתח. אצלנו, ובכן, זה לא קיים...



14/12/2017, 15:39
ועוד כמה מילים על מערכת הניווט של Waze שמותקנת אצלנו בלאון. ראשית - המערכת הזו לא כלולה במחיר של הרכב. שנית - המסך בגרסה הזו קטן למדי, רק 5 אינץ', וזה לא תמיד מספיק קריא או ברור. אבל מצד שני, המסך עצמו מגיב להחלקת אצבע (מה שלא קיים בכל מכונית), המערכת פועלת בצורה יחסית מהירה ומשדרגת את חווית השימוש ברכב. אנחנו אהבנו.



12/12/2017, 15:37
אנחנו אוהבים את הכפתורים האלה על ההגה, שאתם רואים בתמונה. צמד הכפתורים בחלק העליון מאפשרים לנווט בתפריטי מחשב הדרך, ולעבור בין מסכים שונים של מוזיקה, טלפון, מחשב דרך ועוד. הגלגלת מאפשרת ניווט פנימי בתוך האפשרויות השונות, כך שניתן לצפות כמעט בכל האפשרויות מבלי להסיט את המבט לכיוון המולטימדיה ומבלי להוריד את היד מההגה. כפתור ההפעלה הקולית אמנם לא מאפשר הפעלה קולית, אך לחיצה ארוכה עליו מכניסה אותנו למסך הניווט של וייז.

10/12/2017, 9:44
בימים האחרונים הלאון התרוצצה לא מעט בתנועה עירונית צפופה. היא לא סיפקה לנו חיים קלים בתנאים האלה: זו מכונית נוקשה יחסית על שיבושים בעיר, אבל יותר מכך - היא מעט מסורבלת בהתנהלות. נסביר. ביציאה מהמקום, צריכה להתרחש שרשרת של פעולות לפני שהלאון מזנקת: בלם היד החשמלי צריך להשתחרר, מערכת ה"עצור וסע" צריכה להניע את המנוע, תיבת ההילוכים צריכה לשלב הילוך ומגדש הטורבו צריך להיכנס לפעולה בשלב מוקדם כדי לעורר את הכל לחיים. השילוב הזה יוצר קופצנות מסוימת וגם השתהות ביציאה מהמקום. לזכותה של הלאון נציין כי בלם היד החשמלי מאפשר להרים את הרגל מהבלם בעמידה ברמזור או בפקק, ובהחלט מקל על החיים.

7/12/2017, 9:58
הגשם שירד בשעות הבוקר המוקדמות הותיר טיפות גדולות ומבריקות על גג השמש של הלאון. אין ספק שפתח תקווה נראית הרבה יותר יפה ככה...



5/12/2017, 10:51
הבוקר הופתענו לגלות בלון אדום קשור למראת הצד של הלאון. פחות התלהבנו כשראינו כשגם לכל המכוניות האחרות ברחוב קשורים בלונים צבעוניים, אבל חייבים להודות שכיף לפתוח את הבוקר עם חיוך כזה. תודה למשמחים האלמונים!



3/12/2017, 10:42
כל מי שהתנסה בסביבתנו לראשונה עם מנוע ה-1 ליטר טורבו של קבוצת פולקסווגן, היה קצת בשוק. קודם כל קשה להאמין שמנוע בכזה נפח, מינוס צילינדר, מסוגל לשנע רכב משפחתי מכובד כאילו מדובר במכונית מיני קלילה.

אין ספק שהשידוך לגיר הזריז, מרובה המהירויות והמצמדים תורם רבות לתוצאה המרשימה. לגיר הזה יש שני מצבים די קיצוניים. מצב D מספק נהיגה נינוחה ורגועה, ומצב S סוחט תגובות עצבניות יותר מהגיר וכוח משמעותי יותר מהמנוע - והתוצאה כמעט ספורטיבית.



30/11/2017, 17:06
תנוחת הנהיגה לא מושלמת, כבר אמרנו, אך לזה מצטרפת גם חגורה שאינה מתכווננת לגובה ועלולה לשפשף את צוואר הנהג/נוסע, או לא לאחוז את הכתף במיקום האופטימלי (לנהגים במימדים פיזיים קיצוניים יותר).

28/11/2017, 17:27
תא המטען של הלאון מציע גודל ומבנה טובים מאוד עבור משפחתית קומפקטית - אך סף הטעינה גבוה ונוצרת מעין "אמבטיה" שיש לעקוף כאשר מוציאים ומכניסים חפצים. כשזו שקית סופר מלאה זה עוד נסבל, אך כשמדובר במזוודה כבדה זה כבר פחות כיף.



26/11/2017, 13:01
אהבנו מאוד את תאורת הלד הבהירה של תא הנוסעים בלאון, שמציפה את החלל באור רך ונעים. כמעט אף פינה לא נותרת חשוכה, גם אם חניתם כרגע בסמטה צדדית ואפלה. תאורת הרצפה היא כבר סממן של מכוניות יוקרה, וגם היא מתגלה כנכס מהבחינה הפרקטית: היא לא מסנוורת בנהיגה בלילה אפילו בקטעים החשוכים של כביש 6, מצד שני היא מאירה את הרצפה ברמה כזו שגם אם נפל לכם שקל על השטיחון יהיה קל לאתר אותו (אבל בבקשה לא תוך כדי נסיעה על כביש 6).

23/11/2017, 20:52
בימי הגשם האחרונים נהנינו מהשליטה הנרחבת על המגבים, מבחינת מהירויות והפרשי השהיה. על גבי מנוף ההפעלה של המגב יש מן סוויץ' קטן שמאפשר שליטה על רמת ההשהיה, בנוסף לשליטה הרגילה בקצב הפעולה. כמו בדגמים רבים אחרים, גם כאן כאשר משלבים לרוורס כשהמגבים הקדמיים מופעלים - המגב האחורי ייכנס מידית לפעולה על מנת לשפר את הראות לאחור.



21/11/2017, 11:16
בשלט ישנו כפתור שמאפשר פתיחה של תא המטען. לחיצה ארוכה עליו ונשמע רעש מכאני מאיזור דלת תא המטען. מה שקורה בפועל זה שנעילת הדלת משתחררת, אך כמובן שהדלת לא מתרוממת מעצמה.
למעשה אותה פעולה בדיוק מתרחשת אם פותחים את הרכב ופשוט מרימים את סמל הרכב מאחור. אם כן מה ההבדל? ומה חסכנו בעצם הלחיצה על השלט? האם יהיו מקרים בהם נרצה לפתוח את תא המטען, אך לא לפתוח את הרכב עצמו?

19/11/2017, 9:25
איכות השמע של המערכת המקורית טובה למדי, אך מוגבלת בעוצמתה. יש בזה הגיון - המערכת דואגת לכך שלא יתאפשר להגביר את עוצמת הווליום עד לרמה של עיוות ופגיעה באיכות. ניכר שאיכות השמע נובעת גם מאקוסטיקה טובה בבסיסו של תא הנוסעים, כך שמי שירצה לשפר את יכולות מערכת השמע יוכל להגיע רחוק בהשקעה כספית הגיונית.



17/11/2017, 15:44
כבר דיברנו על החוויה המעט קלסטרופובית שמייצר תא הנוסעים בלאון. העניין הוא שגבוהים יסבלו מכך יותר. גג השמש הכיפי שלה מייצר מרווח פדחת-תקרה מזערי - עד לא קיים עבור נהג גבוה. בנוסף, רגל ימין חייבת להיצמד לקיר הקונסולה המרכזית שגוזלת מרחב יקר. עבור הגבוהים שבינינו, יהיה צפוף פה.

15/11/2017, 15:30
אמנם הימים החמים הולכים ומתמעטים, אבל גילינו יתרון נהדר לגג הנפתח הגדול בו מצוידת הלאון. ניתן להשאיר רווח קטן פתוח בחלקו האחורי של, הגג כך שהרכב סגור - אבל לחום המצטבר יש מקום מפלט דרך סדק הגג הפתוח.

חשוב כמובן להשאיר את כיסוי הבד הפנימי במצב סגור על מנת שלא יחדרו קרני שמש ישירות לתוך תא הנוסעים. הפיצ'ר הזה יכול כנראה לחסוך כמה מעלות חום טובות עם הכניסה לרכב לאחר עמידה של מספר שעות תחת השמש הקופחת.



12/11/2017, 10:59
משענת יד ימין (שבין המושבים הקדמיים) המתכווננת, היא פשוט גאונית. אנחנו כבר מכירים אותה מדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן ושמחנו לפוגש אותה גם בלאון הבסיסית. המשענת מתכוונת גם במימד הגובה וגם לפנים ולאחור במנגנון פשוט ואיכותי לתפארת. התוצאה היא שניתן לקבוע בדיוק היכן ימוקם המרפק ביחס להגה ולידית ההילוכים.

9/11/2017, 14:22
לאחרונה יצא לנו לנסוע למרחקים ארוכים יותר עם הלאון. נסיעות אלה זימנו לנו לשייט בנינוחות על כבישים מהירים, והיא מתגלה כשייטת נעימה ונוחה למרחקים ארוכים. קודם כל בזכות בקרת השיוט – אביזר חשוב בתנאים כאלו. החלוקה לשבעה הילוכים מאפשרת לייצב את מחט מד הסל"ד במיקום נמוך, גם במהירות גבוהה יחסית.



7/11/2017, 9:14
ואחרי סיפור הגוונים, נאמר שמדובר בתא נוסעים איכותי הן מבחינת החומרים והן מבחינת ההרכבה. הלאון נותנת תחושה של רכב מוצק שיחזיק מעמד עוד שנים רבות. הגימורים עשויים היטב, צליל טריקת הדלת נשמע "גרמני" והפינישים הקטנים מוקפדים עד לפרט האחרון. אך למרות זאת, לא הכל מושלם ונתייחס הפעם לשתי נקודות.
נתחיל מהשולית: מכירים את התא הקטן הזה שיש במכוניות מסוימות מצד שמאל להגה בחלק התחתון? אז כאן יש אחד כזה, רק שדלתית התא הזה נוטה להיפתח מעצמה בזמן תנועה של הרכב.

הנקודה השניה והמשמעותית יותר, זכורה לנו גם מסקודה פאביה שהיתה אצלנו לא מזמן במבחן ארוך טווח. מדובר במגיני השמש שמרגישים פשוטים ודקיקים למגע. התלישה מאחיזתם קשה וההחזרה עוד יותר מקשה. בנוסף, בהגנת שמש צידית הם לא יעילים עקב המידות שלהם.
 


5/11/2017, 16:27
בואו נדבר קצת על צבעים. נקדים ונזכיר שאנחנו עוסקים כאן בגרסה הבסיסית ביותר של המשפחתית של סיאט, שגם מתגמלת ברמת אבזור מפתיעה ביחס למחיר. אז איפה הפשרה? מצאנו אותה די בקלות. תא הנוסעים נותן תחושה בסיסית למדי למרות האבזור המפנק, וזה עקב האפרוריות שלו. הצבעים האפורים והשחורים שולטים בתא הנוסעים, למעט מספר נגיעות כסופות שמצילות את המצב,

2/11/2017, 18:50
במכונית המבחן הותקנה מערכת הפעלה של אנדרואיד, הכוללת אפליקציות ניווט של ווייז וחניה של פאנגו. המסך אמנם קטן למדי, וגם הרזולוציה לא מושלמת, אך אין פה בכלל דילמה - מערכת ניווט מובנית עדיפה ונוחה בהרבה על פני השימוש בסמארטפון. כדי להיכנס למסך של מערכת ההפעלה, יש ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה הקולית הממוקם על גלגל ההגה. לקח לנו לא מעט זמן לגלות את זה...



31/10/2017, 14:30
הגשם הראשון ביקר אצלנו לזמן קצר אתמול, ולמרות שלא הספקנו עדיין לחוות נסיעה של ממש על כביש רטוב - יש לנו כבר שתי תובנות ראשונות. האחת: הגג הנמוך של הלאון, שביומיום מקשה מעט על הכניסה והיציאה מהרכב, מפריע הרבה יותר בימי גשם. כשרטוב וקר, הרבה פחות נעים להשתחל פנימה במאמץ מסוים ולהתכופף כדי לחגור את הילדה. שנית, גג השמש החשמלי הוא שדרוג מבורך בימים שכאלו: כיף לראות את הטיפות הגדולות מתנפצות על השמשה שבתקרה, וכשיש הפוגה נעים לפתוח את הגג ולנשום קצת אוויר נקי של אחרי הגשם.

29/10/2017, 15:42
בואו נדבר על צליל טריקת הדלת. זה אולי לא נכנס כפרמטר בשיקולי הרכישה, וגם לא באמת משנה לשום דבר - אבל לצליל הזה יש את היכולת המופלאה ליצור תחושה של איכות ומוצקות, וזאת בדיוק התחושה שמקנה טריקת הדלת בלאון. זה מתחיל במשיכת ידית הפתיחה, שמתנגדת בצורה מאסיבית יחסית, ומסתיים בטריקת הדלת שיוצרת תהודה ולאחריה שקט מופתי בחלל הרכב. היה מי שהשקיע לא מעט בהנדסה של הדלת הזו, ולטעמנו הוא הצליח במלאכתו. ממש כמו באחות, פולקסווגן גולף.

26/10/2017, 12:33
אתמול בלילה נכנסו לתחנת הדלק, לאחר שנדלקה הנורה. על השעון הופיע טווח נסיעה משוער של 60 קילומטרים - וזאת אחרי שנסענו כבר 640 קילומטרים מאז התדלוק הקודם. מילאנו כמות של 45.9 ליטרים, מה שאומר צריכת הדלק הממוצעת בתדלוק הזה עמדה על 13.9 ק"מ לליטר. עם מיכל בגודל סביר לגמרי של 50 ליטרים, מתקבל טווח נסיעה מרשים של 700 קילומטרים בסך הכל. 



24/10/2017, 21:14
המנוע הזה קטנצ'יק, אבל יש לו אנרגיה בלתי נגמרת. פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתקשים לשמור על המהירות המותרת, גם בכביש 6 בו המהירות המותרת היא 120 קמ"ש. זה לא רק עניין של כוח - אמנם יש לו מספיק, אבל לא מדובר במשפחתית עם ביצועים יוצאי דופן. מדובר באופי של המנוע. מדובר על מנוע קטן, גרגרן, עם 3 צילינדרים וצליל עירני ושמח, שתמיד "מבקש" עוד קצת לחץ על הדוושה. הוא מרגיש בנוח בכל מהירות, ולפעמים גורם לנו לסכן את רשיון הנהיגה פשוט בגלל שלא שמנו לב. בשבועות האחרונים התחלנו להסתכל על המחוג הרבה יותר מבדרך כלל, אחרת זה יגמר רע.

22/10/2017, 11:19
בסוף השבוע האחרון יצאנו עם הלאון לנסיעה משפחתית קצרה, אך כזו שדרשה לא מעט ציוד: מזוודה גדולה, עגלת טיולון ועוד אי אלו שקיות. הופתענו לגלות שהכל נכנס בקלות לתא המטען, שלא נראה גדול מבחוץ. המזוודה נכנסה לרוחב, והתא מספיק עמוק כך שהעגלה יכלה להיכנס אחרי המזוודה (ולא מעליה). אמנם, נותר עוד מקום בגובה תא המטען מעל למזוודה, אך אנחנו בספק אם ניתן היה להכניס לשם עגלה בגודל מלא, "עם אמבטיה". לשם כך יתכן והיינו צריכים לפרק את המדף.



19/10/2017, 13:25
בסעיף הקודם דיברנו על כך שתנוחת הישיבה בלאון לא פרקטית במיוחד. הצד השני של המטבע הוא ההיצע הנרחב של תאי האחסון, מה שדווקא מסייע מאוד בהיבטים הפרקטיים. יש תא יחסית גדול לפני תיבת ההילוכים, שני מחזיקי כוסות מאחוריה, תא נוסף מאחוריהם ועוד תא בין המושבים עם מכסה שהופך למשענת יד מתכווננת. יש גם תא נוסף משמאל להגה, ועוד תאים בדלתות - אמנם, לא גדולים במיוחד. מצאנו בקלות מיקום לכל הניירות, העטים, חבילות הטישו, המפתחות והסלולארי (שהתמקם בעריסה שהרכיב כאן היבואן המקומי).

17/10/2017 10:27
אחד מהמאפיינים החשובים ביותר, שגם קל לבחון בזמן קצר יחסית, הוא נוחות ואיכות מושב הנהג. לכן אחד הטיפים שחוזרים על עצמם אצלנו במוקד הייעוץ הטלפוני של iCar: "חשוב לבצע נסיעת מבחן לפני ההחלטה על רכישת רכב".

לפעמים אפילו חצי שעה של נסיעת מבחן יכולה לספק אינדיקציה לא רעה לגבי נושא מהותי זה –  מה גם שמדובר בתחושה סובייקטיבית ומה שיהיה נוח לאחד יהיה מאד לא נוח לאחר.
לגבי הלאון נוכל כבר לספר עכשיו שהמושבים עצמם מרגישים פשוטים למדי, הן מבחינת בדי הריפוד והן מבחינת מבנה המושב השטוח והחסר מעט בתמיכות, וזאת למרות שקיימת כרית מתנפחת לתמיכה בגב התחתון.

התחושה של חלק מהבוחנים - בעיקר מהצד הגבוה יותר - היא שאין תמיכה או אחיזה מספקת של הגוף הספון במושב. בנוסף גם תנוחת הנהיגה סבירה בלבד - זה גם מתחבר לפוסט הקודם שפרסמנו לפני יומיים שמתאר את החלונות הצרים ושדה הראייה מוגבל.

יש כאן התאמות רבות מדי שצריך להסתדר איתם כדי להגיע לתנוחת נהיגה אופטימלית ובסופו של דבר התוצאה לא סיפקה את כולנו, אך מנגד היו שטענו שדווקא נוח מאוד להתמקם מאחורי ההגה של הסיאט.

15/10/2017, 9:52
בשלב התחלתי זה נתייחס לתכונה מסוימת שבלטה, כמעט מהרגע הראשון בו התיישבנו בלאון – תחושת הסגירות. מכונית יכולה להעניק תחושה אוורירית באמצעות חלונות גדולים ואור רב שנכנס לחלל תא הנוסעים - זה בקצה האחד. בקצה השני (כמעט) נמצאת הלאון.
התחושה עלולה להיות מעט קלסטרופובית כאן - החלונות צרים, משופעים, ושדה הראייה נופל קורבן לכל זה. כדי להוסיף חטא על פשע גם המראות, השתיים החיצוניות והפנימית,

הפעם לא קיבלנו את המכונית למבחן כשהיא חדשה לגמרי. על השעון היו בתחילת המבחן כמעט 5,000 קילומטרים, רובם נצברו בנסיעות מבחן לא קלות. בחודשים הקרובים נצבור עוד אלפים רבים של קילומטרים על כבישי הארץ, ונעקוב אחרי כל מה שמעניין במכונית הזו.

בפעם השניה ב-iCar, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הלאון ימשיך להיבחן מיצובישי אאוטלנדר PHEV.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הלאון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מתעניין ברכב   1. האם ה ABS משמיע קול של נקישות בזמן מעבר על באמפ...

אשמח אם הצדיק עזריאל יוכל נא לענות ולהתייחס בבקשה: ,13.10.2017

2. בבקשה פירוט על נוחות הנהיגה בזחילה בפקקים  יש פתרון לדרדור אחורה בזחילת פקקים בעלייה? האם הג...

גיא,14.10.2017

3. שמעתי שאין גלגל רזרבי בכלל בליאון עם מנוע 1.0  (לת)  

שימו לב לכך ,14.10.2017

4. המפרט מעיד על רכב נמוך יחסית  לפי נתוני המפרט, הרכב נמוך יחסית. עד כמה קל ונוח ל...

יוסי,16.10.2017

5. אפשרי טווח של מעל 900 ק"מ  יש לי איביזה 1.0 2015 ואני על בסיס קבוע מתדלק אותה...

שי,27.10.2017

6. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

7. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

8. בבקשה להקליט רעשי DSG בלילה עם חלון פתוח בהילוכים 1 עד 3 בעליה (לת)  

ובלי לדבר ברקע,04.11.2017

9. שאלה למערכת  הזמנתי את הרכב הנ"ל ואני אמור לקבל אותו בינואר. שמ...

עופר,06.11.2017

10. מבחן מעניין  מה הסיכוי שתבחנו גם את האיביזה?

אריק,21.12.2017

11. מה עלויות התחזוקה  ואם אפשר לפרט בנוגע לדגמים ותיקים יותר FR 1.4 גיר ...

סקרן,15.01.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים