דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

DS7 קרוסבק (פלאג-אין הייבריד) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

רכב הפנאי היוקרתי DS7 קרוסבק כבר נמכר בארץ מזה יותר משנתיים וכבר נבחן אצלנו ב-iCar מספר פעמים. לאחר ששיבחנו את גרסאות הדיזל והבנזין, כיאה לתקופה הגיעה תורה של גרסת הפלאג-אין הייבריד העונה לשם E-Tense. האם הגרסה ההיברידית הזו של DS7 עדיפה על אחיותיה? והאם זהו מענה הולם לרכבי הפנאי-יוקרה המתחרים, שמציעים גם הם גרסאות נטענות? בשביל להבין את זה, לקחנו למבחן את הגרסה היקרה ביותר, ברמת אבזור Grand chic וברמת הגימור הגבוהה ביותר העונה לשם אופרה, שיכולה להיות שלכם תמורת 345 אלף שקלים.

לעמוד הדגם בקטלוג: DS 7 קרובסבק


DS 7 קרוסבק, 1.6 ליטרים PHEV, אוט' 8 הילוכים, 300 כ"ס, מ-299,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

הנדסת אנוש לא מושלמת

יחידת הנעה

מרחב מלפנים לגבוהים מהממוצע

תא נוסעים יוקרתי

  לא ספורטיבית בניהוג

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

עיצוב

גם אחרי תקופה לא קצרה על כבישי ישראל, DS7 קרוסבק עדיין מושך מבטים. מלפנים ומאחור הוא עדיין נראה כמו רכב שהעין רוצה להתעכב עליו בבליל המכוניות השוטפות את הכבישים, בכדי להבין במה מדובר. החרטום האגרסיבי עם השבכה הקדמית הפעורה, הפנסים המתוחכמים מלפנים ומאחור וצדודית הכבישטח המשוכה לאחור מתחברים לחבילה מעניינת למראה. החישוקים בקוטר 19 אינץ' מרגישים מעט קטנים במבט מהצד ולטעמי הם החוליה החלשה במראה. הגרסה ההיברידית מתהדרת בתגי E-tense ובניגוד לגרסת ה-performance מתהדרת גם בהרבה ניקלים. המוטיב של יהלומים ומעוינים עדיין מרשים, הן מבפנים והן מבחוץ. גם בגרסה ההיברידית, ה-DS7 משרה תחושה יוקרתית בלי להיכנס למלכודת המצועצעות.

תא הנוסעים

ה-DS נפתח ללא מגע בשלט. המראות מתקפלות החוצה ותאורה עם לוגו DS נדלקת לקראתנו על הרצפה. הכניסה לתא הנוסעים של ה-DS משאירה רושם יוקרתי: עור נאפה חום איכותי בכל מקום, תפרי העור מיוחדים וכל החומרים מרגישים איכותיים למגע ולמראה.

מתכנני תא הנוסעים השקיעו מחשבה בפרטים הקטנים ושם כידוע נמצא גם אלוהים. טעינה אלחוטית בתא שלפני מוט ההילוכים ותאורת לד בהינף אצבע כבר לא מרגשים כיום בקטגוריה הזו, אבל שעון  BRM אנלוגי שמתקפל מתוך הקונסולה הראשית, תאורת מעוינים נסתרת בידיות האחיזה הקדמיות, מערכת שמע מרשימה של Focal וריקוע DS במשענות הראש בין היתר, עושים את העבודה מבחינת יוקרה.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

נחסוך את הפירוט ולא נציין את כל רשימת האבזור המרשימה שקיימת בגרסה העילית הזו - תעיפו מבט בקטלוג. הטרוניות הבולטות הן לגבי הנדסת האנוש שניתן היה לשפר: תפעול המערכות דרך המסך הראשי, פסנתר הכפתורים מתחתיו והכפתורים מצידו השמאלי התחתון של ההגה לא מספיק נגישים ואינטואיטיביים לתפעול בזמן נהיגה. מציקה מעט העובדה שמתחת לקו הברכיים אפשר למצוא פלסטיקה קשיחה שאופיינית לשאר רכבי הקונצרן וחבל שאין תאורת אווירה בכיסי הדלתות, למרות שהם מרופדים בבד. נו, איזה קטנוניים יצאנו.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

בהיבט הבטיחות, DS7 מאובזר במבחר מערכות בטיחות מרשים ומבחינת הבטיחות הפאסיבית, DS7 עבר מבחן ריסוק של Euro NCAP בשנת 2017 בציון של 5 כוכבים עם ממוצע ציונים גבוה. על הכביש המערכות עבדו בצורה טובה, אך מערכת תיקון הסטיה מנתיב מדי פעם מתבלבלת. קורה.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

מבחינת מרחב פנימי, DS7 קרוסבק מרגיש מלפנים אינטימי ועוטף בצורה נעימה, אבל גם מרגיש מעט כמו רכב לאנשים נמוכים: כשיושבים גבוה יחסית, מרחב הראש ליושבים מקדימה גבולי לאנשים מעל 180 ס"מ. באופן מפתיע, המצב טוב יותר מאחור. היושבים במושב האחורי נהנים מרצפה שטוחה, פיקוד מיזוג מלא עם מסך מגע וכיוון חשמלי מדליק של שיפוע מסעד המושב. פתח הדלת האחורית רחב מספיק לכניסת מבוגרים ומרווח הראש מפתיע לטובה למרות הגג הפנורמי. ניתן לומר ששלושה מבוגרים יוכלו לשבת מאחור ולהעביר נסיעה ארוכה בלי לסבול יותר מדי.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

מאחורי דלת תא המטען החשמלית נמצא תא מטען עם נפח מכובד של 555 ליטר, כמו בשאר דגמי DS7 שבהם לא מתחבאת סוללה מתחת לתא. איך? תשאלו את מיכל הדלק שאיבד 12 ליטרים ועומד על 43 ליטרים בלבד. רצפת התא שטוחה וניתן להנמיך את גובה משטח התא על מסילה ייעודית. פתיחת תא מטען עם הרגל, תאורה כפולה וריבוי ווי תליה משלימים תא מטען שימושי באופן מפתיע לרכב היברידי. כמו התחושה הכללית של התאמה לאנשים נמוכים, דלת תא המטען יכולה לפגוש מקרוב את ראשיהם של אנשים גבוהים. האם הצרפתים באמת כאלה נמוכים?

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

נוחות נסיעה

אחרי שהתפלספנו על כל העושר הפנימי של ה-DS7 קרוסבק, צריך לראות איך כל האושר הזה מרגיש בנסיעה. נתחיל מהסוף: על הכביש ה-DS מציע איכות נסיעה טובה באופן יוצא דופן. היכולת הזו מגיעה הן מכיול המתלים והן מהצד הטכנולוגי: DS7 מצויד במערכת מיתלים אדפטיביים עם מצלמה לסריקת תנאי הדרך ושינוי הכיול בהתאם.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

במצב נוחות, כיול המתלים רך במהירות עירונית אבל ה-DS לא רך מדי. הוא סופג את שיבושי הכביש באופן מרשים מאוד ובהחלט מצטייר כאחד הרכבים הנוחים בתחומו, כפי שגם השתקף במבחן ההשוואתי שערכנו בזמנו.

הנוחות נשארת גבוהה גם במהירות בינעירונית. בידוד הרעשים מהכביש ותא המנוע מצוין. מדי פעם יש מעט רעשי רוח אבל אפשר לסלוח על זה. ה-DS7 קרוסבק בהחלט מוכיח את עצמו כבן לוויה מרעננת לשעות ארוכות של נהיגה. במהלך הנסיעה חשנו שצג המחוונים ממוקם מעט נמוך ולא הייתה מזיקה כאן תצוגה עילית. כמו כן מהלך ההגה מעט ארוך ומדי פעם מועברת תחושה כאילו מסובבים גלגל שיניים גדול שמנותק מהכביש.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה המסתתרת מתחת למכסה המנוע היא הסיבה העיקרית להתאספותנו כאן היום. אחרי גרסאות הדיזל והבנזין, DS7 קרוסבק מקבלת יחידת הנעה PHEV – פלאג אין הייבריד, בהתאם למגמה החשמלית שאליה צועדים יצרני הרכב. הקומבינציה שבחרו ב-DS היא לקחת את מנוע ה-1.6 טורבו הותיק והמוכר עם תיבת 8 הילוכים פלנטרית של חברת איסין היפנית, ולהוסיף שני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר הנעה. כל החבילה הזו מנפקת 300 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 53 קג"מ ב-3000 סל"ד. מעניין.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

יוצאים לדרך. בלחיצה הגונה על הדוושה הימנית, היציאה מהמקום של DS7 חזקה ביותר. נתון התאוצה של 5.9 שניות מאפס למאה מראה עד כמה. מעבר לזריזות ותחושת המהירות, DS7 מפגין שקט מופתי מיחידת ההנעה בנסיעה חשמלית. השילוב של מנוע הבנזין בזמן נסיעה חלק לגמרי ובידוד הרעשים משקיט את הגרגור האופייני לו. תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים באופן חלק ונעים, גם אם היא לא הזריזה שפגשנו. ניתן להעביר את הבורר למצב B בכדי לייצר בלימה רגרנטיבית וטעינה שוטפת של הסוללה. למרות שידית ההילוכים דומה לזו שבפיז'ו 3008 למשל (שבגרסתה ההיברידית חולקת DS7 את אותה יחידת הנעה), אין כפתור M להעברה לפיקוד ידני. אם בקטנוניות עסקינן, חבל גם שפקדי העברת ההילוכים על מוט ההגה זהים לאלו שקיימים בדגמים הזולים של קונצרן PSA (ע"ע פיג'ו 208) וחיתוך הפלסטיק שלהם גס ומחוספס בפינות. בסך הכל מדובר ביחידת הנעה מרשימה, הן ברמת העידון והן בהיבט הביצועים שהיא מספקת.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

צריכת הדלק במבחן המשוקללת במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר עם טעינה אחת ומרחק של כמה מאות קילומטרים. תחת עומס כבד מאוד, צריכת הדלק ירדה ל-5.5 ק"מ לליטר. למרות צריכת הדלק הלא-מרשימה, אם תשתמשו בעמדת טעינה מתחת לבית או במשרד, האפשרות לנסוע עד 62 ק"מ בשימוש במנוע החשמלי בלבד יכולה לגרום לכם לשכוח מתחנות דלק לכמה שבועות. במבחן הצלחנו לסחוט מהסוללות אבקת חשמל לכ-45 ק"מ של נסיעה חשמלית.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

התנהגות כביש

עם איכות נסיעה כה גבוהה, לא הגענו לפרק הזה עם ציפיות גבוהות במיוחד. ההשוואה בין נוחות נסיעה והתנהגות כביש כמעט תמיד תסתיים בהעדפה של אחת מהתכונות על פני השניה. מאחר ומדי פעם הצרפתים עדיין יודעים להפתיע עם יכולות שלדה דינאמיות, האם ל-DS7 קרוסבק יש את זה?

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

בכבישים מפותלים, ה-DS מפתיע עם אחיזת כביש גבוהה. ההנעה הכפולה וצמיגי מישלן פרימסי לא ספורטיביים במוצהר במידה 205/55R19 עושים את העבודה על הצד הטוב: ה-DS מציע התנהגות ניטרלית, מגיב להרפיות דוושה בצורה טובה ומאפשר צליחת פניות במהירות גבוהה. הוא לא מתבלבל בהעברות משקל ובבלימות פתע ומעניק תחושת ביטחון לנוהג בו. למרות כל זאת ולמרות יחידת הכוח החזקה, ה-DS לא מציע איזו הנאה דינאמית או ספורטיבית: מהלך ההגה מעט ארוך וזוויות הגלגול גבוהות.

DS 7 קרוסבק E-Tense פלאג-אין

סיכום

DS7 קרוסבק מציע משהו אחר בקטגוריה של רכבי הפנאי היוקרתיים. במקום טכנוקראטיות קרה והנדסת אנוש יעילה שניתן למצוא בחלק מהמתחרות (אודי Q5, ב.מ.וו. X3, ואפילו וולוו XC60, במובן מסוים), DS בוחרת לפסוע בדרך אחרת, עם עידון ועושר מיוחדים כיאה למדינת המוצא שלה. הצרפתים קוראים לזה פינס. הייחוד שלה מתבטא ביחידת ההנעה המרשימה, הריהוט הפנימי אבל מעל הכל באיכות הנסיעה המצוינת. מי שמחפש רכב פנאי נוח באופן מיוחד ונעים לשהייה, מומלץ לו לעשות ביקור באולם התצוגה של DS. מבין גרסאות ההנעה המוצעות, ההיברידית-נטענת היא ללא ספק המוצלחת מכולן.

לצפייה בכל דגמי DS בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. כתבה לא אמינה  
    דודו מזרחי, 10-12-2022

    רכשתי לאחר בדיקת מפרט ומאפיינים את הרכב Ds7נטען עם הבטחה של טעינה של 62 קמ חשמל אחרי
    חודשים ספורים הרכב נטען רק בין 22-24 קמ ונוסע בפועל רק 12-10 קמ חשמלית.
    החברה טוענת שהמחשב קובע את הטעינה לפי הנסיעות שלי . ולא היו מוכנים לבדוק את הנתונים חוץ מקביעת המחשב.אם ברכב היוקרה הפאר של לובינסקי הפרמיום ספינת הדגל נותנים יחס כזה ולא מאתרים את התקלה ומתקנים ומוסרים רכב כמובטח ?הרכב שותה דלק 1/7 עם החשמל וההיברידי שלא נטען בכלל.כל ההבטחות שהרכב נטען בירידות ובלימות שקר .תזהרו מצרות .גם התקלות הרבות ברכב לא נענו בטיפול ולא תוקנו .אפילו עניין פעוט כמו לסגור את מכסה טעינת החשמל וגם לפתוח מפעילים כח לא הצליחו לטפל מעצבן !.הבגז לא ננעל עם הרגל ב95%מהנסיונות ולא נועל את הרכב כמובטח .וצריך תואר ללמוד את הרכב .ועוד המון תקלות שקרו במשך הנהיגה המועטה.הזהרו לכם לובינסקי יודע למכור לוקשים ולא יודע לתת שרות וטיפול הולם לרוכשי מרכולתו ואמינות הבטחותו לא שווה כלום!!!!00

    סגור תגובה

  • 2. מידע מוטעה מהכתבה  
    דוד מזרחי , 10-12-2022

    רכשתי לאחר בדיקת מפרט ומאפיינים את הרכב Ds7נטען עם הבטחה של טעינה של 62 קמ חשמל אחרי
    חודשים ספורים הרכב נטען רק בין 22-24 קמ ונוסע בפועל רק 12-10 קמ חשמלית.
    החברה טוענת שהמחשב קובע את הטעינה לפי הנסיעות שלי . ולא היו מוכנים לבדוק את הנתונים חוץ מקביעת המחשב.אם ברכב היוקרה הפאר של לובינסקי הפרמיום ספינת הדגל נותנים יחס כזה ולא מאתרים את התקלה ומתקנים ומוסרים רכב כמובטח ?הרכב שותה דלק 1/7 עם החשמל וההיברידי שלא נטען בכלל.כל ההבטחות שהרכב נטען בירידות ובלימות שקר .תזהרו מצרות .גם התקלות הרבות ברכב לא נענו בטיפול ולא תוקנו .אפילו עניין פעוט כמו לסגור את מכסה טעינת החשמל וגם לפתוח מפעילים כח לא הצליחו לטפל מעצבן !.הבגז לא ננעל עם הרגל ב95%מהנסיונות ולא נועל את הרכב כמובטח .וצריך תואר ללמוד את הרכב .ועוד המון תקלות שקרו במשך הנהיגה המועטה.הזהרו לכם לובינסקי יודע למכור לוקשים ולא יודע לתת שרות וטיפול הולם לרוכשי מרכולתו ואמינות הבטחותו לא שווה כלום!!!!00

    סגור תגובה

חזור למעלה