בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

שברולט ספארק 1.0 - מבחן רכב



גרסה חדשה של שברולט ספארק מקבלת תג מחיר של 55,000 שקל, מה שמציב אותה כמכונית כמעט הכי זולה בישראל. מה מקבלים בתמורה?




מאת נועם ריין
צילומים: דנה גורלנד

בזמן שרוב המתחרות נחו בשלווה במחירי שוק של 62-65 אלף שקל, שברולט שלפה מהכובע שפן אטרקטיבי במחיר של 55,000 שקלים. 54,900, אם לדייק. חתיכת הנחה בשביל מכונית שהיא ממילא אחת מהזולות ביותר שיש. בשביל לקבל את המחיר הנמוך הזה תצטרכו לוותר על מנוע ה-1,200 שהיה ייחודי עד כה אצל שברולט בקטגוריית המיני הידניות, ולקחת את הספארק שלכם עם מנוע 1,000 סמ"ק כמו שיש לכולן. נשמע לא רע - אז איפה בכל זאת הקאטצ'?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט ספארק


שברולט ספארק, בנזין 1.0 ליטר, 68 כ"ס, 54,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מחיר רכישה
הילוכים ארוכים
צריכת דלק
מרווח מאחור
פעולת מנוע חלקה
שדה ראיה

שברולט ספארק


עיצוב

אז ככה. הגרסה הזולה של הספארק מוותרת על עוד כמה אלמנטים בנוסף ל-200 סמ"ק, ונתחיל מהעיצוב החיצוני. בגרסה הזו ידיות הדלתות שחורות ולא צבעוניות, פסי הגגון נעלמו, הצמיגים קטנים יותר ואין ספוילר ופנסי ערפל. האמת? לא נורא בכלל. שברולט ספארק, במיוחד לאחר מתיחת הפנים של תחילת 2013, היא מכונית נאה למדי.

תא הנוסעים

תא הנוסעים נראה לא רע ביחס למכונית מיני. מערכת שמע מוצלחת תופסת את מרבית השטח בקונסולה המרכזית, ויש בה יותר ממה שציפינו למצוא במחיר הזה: דיבורית בלוטות' כולל הזרמת מדיה וחיבורי USB ו-AUX. העיצוב הפנימי צעיר, עם אלמנטים ייחודיים בלוח השעונים שמנסה לחקות אופנוע אבל קצת פוגע באינטואיטיביות. מד הסל"ד קטן ולא קריא (אבל עצם קיומו לא מובן מאליו), תפריטי מחשב הדרך לא נגישים והפונקציה החשובה ביותר של המחשב חסרה - מדידת צריכת דלק. גם כפתורי החלונות החשמליים (שניים בלבד בגרסה הזו) מסודרים בצורה לא נוחה - הם נמצאים בנקודה עליה מונח המרפק של הנהג.

שברולט ספארק

אבל כמה כבר אפשר להיות קטנוניים עם מכונית ב-55 אלף שקל? בזירה שבה מתמודדת הספארק, צריך לזכור, המתחרות מצמצמות את המפרט מכל כיוון - ודווקא השברולט מציעה לא מעט לעומתן: 5 מקומות ישיבה, 6 כריות אוויר, 4 חלונות אמיתיים שלא נפתחים רק לחרך צר. רשימה מכובדת בהחלט.

המרווח לנוסעים, כצפוי, אינו נדיב. המושבים הקדמיים קטנים יחסית, והספסל האחורי צר. 4 גבוהים יסתדרו ברכב, 4 שמנים קצת פחות. על הנוסע החמישי עדיף לוותר, וגם על המטען שחשבתם לקחת. הבגאז' קטן ביחס לקיה פיקנטו וסיאט מי, למשל.

נוחות נסיעה

בתוך העיר הגרסה הזולה של הספארק מרגישה נוחה יותר מאחותה המחוזקת, בעיקר בגלל צמיגים בחתך גבוה יחסית (ובקוטר זעיר של "13). על שיבושים קטנטנים וסדקים בכביש היא חולפת בלי להתרגש, ורק על בורות גדולים יחסית או על פסי האטה מתנדנד המרכב הקטן ומעביר טלטלה לנוסעים. כמו בגרסה הותיקה, משהו בעיצוב של השברולט מפריע מדי פעם לשדה הראיה - כנראה שאלו קורות קדמיות גדולות מדי, שמסתירות לנהג את התנועה הבאה מהצדדים.

גם במהירויות הבין עירוניות נוחות הנסיעה נותרת טובה למדי, ואפשר בהחלט לסלוח לה על נדנודים קלים מדי פעם וגם על רעשי רוח וכביש. מכונית מיני, אחרי הכל.

שברולט ספארק

מנוע ותיבת הילוכים

מניעים. לרגע אחד אני לא בטוח אם המנוע אכן פועל - ואם כן, איך הוא כל כך שקט? ההסבר טמון במבנה המנוע. למנוע ה-1,000 סמ"ק של הספארק יש 4 צילינדרים ולא 3 כמו במנועי ה-1,000 של המתחרות. התוצאה היא פעולה שקטה, חלקה ומאוזנת, באופן מאוד מפתיע למכונית שכזו. בתחילת הנסיעה מתגברים מעט הרעשים, כיוון שאם רוצים לייצר קצב התקדמות זריז בעיר יש צורך למשוך את ההילוכים ולהגיע לסל"ד גבוה יחסית.

ברכבים אחרים עם הספק דומה (פיג'ו 107 למשל) פתרו את בעיית המחסור בכוח על ידי קיצור ההילוכים, מה שמביא לתחושה נמרצת יחסית. בספארק ההילוכים מעט יותר ארוכים מהרצוי, כך שאם תחליפו בקצב מהיר מדי תפלו לתוך "בורות" של מחסור בכוח. בורר ההילוכים לכשעצמו מדויק יחסית ונוח לתפעול.

כשיוצאים מהעיר ודוחקים בספארק למהירויות אוטוסטראדה, היא משתפת פעולה באופן מספק. אמנם חולפות כמה שניות טובות עד שהמחט מתייצבת על 100 קמ"ש, אבל אין לה שום בעיה להישאר גם במהירות גבוהה יותר לאורך זמן. גם כשאתגרנו את המנוע הצנום עם עליות ממושכות, הספארק לא התלוננה ושמרה על התאמה לקצב התנועה שמסביב.

שברולט ספארק

התנהגות כביש

כנראה שאין הרבה נהגים שרוכשים מכונית עם 68 כ"ס ומחפשים ריגושים יוצאי דופן, אבל זו לא סיבה לגרוע מהספארק את הניקוד שמגיע לה בסעיף הניהוג. אחיזת הכביש טובה למדי, ולכך מצטרפים שלדה והגה שמעבירים לא מעט מידע לנהג, ומאפשרים לו להשתובב מדי פעם בעיקולים הנכונים (במקרה של הספארק, אלו בעיקר כיכרות...)

סיכום

בסיכומו של מבחן, נעצרה המשאבה בתחנת הדלק על 15.6 ק"מ לליטר לאחר נסיעה שכללה בעיקר קטעים בין עירוניים. קחו את זה, תשקללו את המחיר האטרקטיבי של 55 אלף שקל, ותקבלו מכונית שהיא רכישה משתלמת מכל זווית שלא תסתכלו עליה. אולי יש נוחות ומרווחות ממנה, וכנראה שיש גם זריזות יותר, אבל בואו לא נהיה מפונקים. שברולט ספארק מספקת תחבורה בסיסית זולה, נגישה ומאוד יעילה - מבלי לתת תחושה זולה. בשבילנו זה יותר ממספיק.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון ינואר 2014 של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. אחרי שנתיים מחיר המחירון 22.000 ש"ח בלבד....  מחיר מעולה לרכישת חדשה.הבעיה המחיר של המשומשת צונח...

זבולון,21.01.2014

2. ל-1, אותה בעיה עם הסוזוקי אלטו. לכו על רכבי יד שנייה כדי לאבד פחות מהערך.  בגדול הרכבים האלה סבבה לגמרי לנסיעות קצרות. אבל לא...

חובב קטנות ידניות.,21.01.2014

3. אלטו עושה 22 ק"מ לליטר,חסכונית זריזה ואמינה,אבל רק 4 מקומות.  רק 4 מקומות וזה המינוס

בעלת אלטו,22.01.2014

4. לאלטו אין ירידת ערך כמו לספארק,אלטו נמכרת במחירון מלא   כל דגמי השברולט נשחטים במכירה,רוב דגמי סוזוקי נמכר...

סוחר,22.01.2014

5. 2 טועה. הקטנות של סוזוקי שומרות על ערכן  סוזוקי אלטו וספארק שומרות על ערכן מצויין.

ככ,24.01.2014

6. הספארק   רכשתי תרכב הזה לפני כשנה, צריכת דלק שלי ממוצע 17 ק...

בר,03.06.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים