דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט ספארק - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



לא רק בישראל תחום המכוניות העירוניות הקטנטנות הוא תחום חדש יחסית, גם בעולם קצב השיפור גדול וכלי הרכב הולכים ומשתבחים מדגם לדגם ובוודאי שמדור לדור. שברולט ספארק הראשונה היתה מכונית מהפכנית. העיצוב החריג שלה נקבע בתחרות עיצוב שנפתחה לקהל הרחב והנדסת האנוש הסמי-אופנועית היתה חלוצית ומקורית.

ובכל זאת, בעולם ובישראל היו עליה לא רק תשבוחות, אלא גם תלונות; על איכות הפלסטיקה, על אותה הנדסת אנוש ועל תנוחת הנהיגה. בישראל היה חסר גם מרכיב משמעותי ביותר - תיבת הילוכים אוטומטית. נוסף על כך, במהלך חייה של הספארק הראשונה נולדו כמה מכוניות משובחות, מרווחות ואיכותיות במיוחד - מהדור השני של שלישיית טויוטה-פיג'ו-סיטרואן (אייגו-108-C1), דרך דגמי קונצרן פולקסווגן (פולקסווגן אפ-סיאט מי-סקודה סיטיגו) ועד לצמד הקוריאניות המצליחות (יונדאי i10-קיה פיקנטו).

הדור השני של שברולט ספארק נולד לטפס מעלה מעלה מרמת הבסיס של פעם לכיוון של המכוניות הטובות של חצי עשור מאוחר יותר. הדרך לשם עוברת במנוע גדול וחזק מבעבר, ומבחינת ישראל - בתיבת הילוכים אוטומטית, החיונית כל כך להיקפי המכירות בשוק שלנו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט ספארק


שברולט ספארק, בנזין 1.4 ליטר, גיר רציף, 98 כ"ס, החל מ-78,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח מלפנים ומאחור
תא המטען

נוחות נסיעה
אבזור מושב אחורי

מערכת מולטימדיה
התנהגות מחוץ לעיר


צפייה בתוכן שברולט ספארק - מבחן וידאו



עיצוב

לעומת העיצוב החיצוני המהפכני של הדור הקודם, הדור החדש שמרני ומתון. כך הוא פחות מרגש או מושך תשומת לב, אבל אינו מרתיע את מי שאינו רוצה להתבלט בכל מקום שאליו הוא מגיע עם המכונית שלו. הפרופיל הוא כעת מעט נמוך וארוך יותר, רמז למעבר מממדי מכונית-עיר זעירים לממדים שמתאימים יותר לנסיעה בינעירונית.
את השיפור המשמעותי בעיצוב מגלים דווקא בפנים. כאן נזנחה הפלסטיקה הצעקנית והפשוטה לכיוון בוגר, איכותי, קל יותר לתפעול - אבל גם נעים לעין, אלגנטי, מודרני ונוח מאוד להבנה. איכות החומרים הרבה יותר טובה, והיא כעת באיזשהו מקום באמצע יחסית לתחרות.

שברולט ספארק

תא הנוסעים

מבחוץ שברולט ספארק היא מכונית קטנה, אבל בפנים המרווח מעולה, בטח יחסית לממדי החוץ. המרווח לנהג ולנוסע מעולים וגם המושבים עצמם נוחים מאוד. גם המושבים האחוריים מרווחים, יתאימו בקלות לשני מושבי בטיחות ואפילו לשני נוסעים מבוגרים - וזה כלל אינו מובן מאליו בקבוצת המכוניות העירוניות. עם זאת, המושבים האחוריים לא תוכננו להסיע ציבור באופן קבוע - הם נעדרים תאי אחסון או תאורה. מה שכן, אפשר לקפל את המושבים באופן יעיל ובכך להגדיל את תא המטען. הבגאז' עצמו, בלי ההגדלות, קטן ונעדר פתרונות אחסון מקוריים. מה שכן, הוא נגיש ושימושי בהחלט.

מערכת המולטימדיה בספארק היא הרכיב הבולט והמרשים ביותר במכונית. היא לא זמינה בכל הגרסאות, אבל כן בגרסאות האוטומטיות ברמת הגימור LT פלוס ומעלה, ובגרסה הידנית המאובזרת ביותר. ומה מיוחד בה? היא יודעת 'לדבר' כמעט עם כל טלפון חכם. במערכת מובנות הן מערכת ההפעלה של אנדרואיד (AndroidAuto - שכרגע לא זמינה בחנות האפליקציות הישראלית, אבל ניתנת להורדה בתהליך מעט שונה ומורכב יותר), הן זו של אפל (CarPlay) והן מערכת ה-MyLink המקורית של שברולט, שמאפשרת שליטה טובה גם על טלפונים שלא יסתדרו עם השתיים הראשונות. המערכות האלה מייתרות את הצורך לגעת בטלפון שלכם תוך כדי תנועה - כל מה שצריך מתנקז למסך המובנה, וזה יעיל ובטיחותי.

גרסת הבסיס, LS, אינה כוללת את המולטימדיה, אבל יש בה חיבורי AUX ו-USB וגם בלוטות', כך שגם שם אפשר ליהנות מחיבוריות טובה. ב-LS יש גם מחשב דרך, חלונות חשמל קדמיים ומראות ידניות. גרסת ה-LT שמעליה מוסיפה לרשימה חלונות חשמל אחוריים, מראות חשמליות והגה שמתכוונן לגובה.

ה-LT פלוס, שפונה ללקוחות הפרטיים, כוללת את המולטימדיה המדוברת עם שליטה מההגה, מצלמת נסיעה לאחור, פנסי ערפל וגלגלים קלים. ב-LTZ העליונה יש גם בקרת אקלים, בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח ותאורת LED.

שברולט ספארק

נוחות נסיעה

רמת הנוחות שמפגינה שברולט ספארק בעיר ממחישה עד כמה התקדמה הקבוצה הזו. בדומה לטובות שבקבוצה היום ובאופן מובהק בשונה מדגמי העבר העירוניים, המכונית נוחה מאוד לנסיעה. בשברים ובבורות קשים ותלולים המכונית מתרסקת מעט, אבל חוץ מזה היא נוחה מאוד ונשארת שלווה גם בסביבה מורכבת.

מחוץ לעיר הרמה משתפרת, ולמרות משקלה הקל של הספארק היא יציבה ושלווה. איכות הבנייה והבידוד טובות יותר מבעבר ולכן נוסעי השברולט הקטנה מבודדים מרעשים ותנודות חמורות.

שברולט ספארק

מנוע ותיבת הילוכים

אחד החידושים המשמעותיים בדור החדש של שברולט ספארק נמצא בחזיתה. מדובר במערך ההנעה של המכונית. ראשית, לצד מנוע 1,000 סמ"ק, 3 צילינדרים (שמייצר 74 כ"ס), שמחובר אך ורק לתיבת הילוכים ידנית, מוצעת כעת אופציה הרבה יותר פופולרית במקומותינו: מנוע גדול וחזק יותר ולצידו תיבת הילוכים אוטומטית.

המנוע המדובר הוא בנפח של 1,400 סמ"ק. הוא מייצר כמעט 100 כ"ס (98) ותיבת ההילוכים שאיתו היא אוטומטית-רציפה. המנוע הזה חלק וחזק מספיק כדי להניע את הרכב, גם עם מספר נוסעים, בלי בעיות מיוחדות. תיבות הילוכים רציפות נוטות להיות מעצבנות שכאלה, עם חוסר תחושה של הגידול בכוח ועם אופי צורמני. במקרה הזה כוילה התיבה כך שהצלילים והתחושה יהיו דומים יותר לאלו של תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית. כך, למרות החששות, המערכת נעימה בהחלט לפעולה.

צריכת הדלק במבחן הדרכים עם ה-1,400 סמ"ק לא הזהירה, ועמדה על כ-13 ק"מ לליטר בנזין.

שברולט ספארק

התנהגות כביש

שברולט ספארק היא מכונית עירונית ומי שיוציא אותה לכבישים מפותלים וינסה לנסוע איתה מהר, לא יזכה לשיתוף פעולה. ההגה שלה קל מאוד - דבר שטוב בעיר ולא בעיקולים מהירים, והמתלים שלה אינם משאירים את המרכב דבוק ומהודק לתוואי כביש תובעני.

בעיר, לעומת זאת, היא מצוינת - הממדים הזעירים וההגה הקליל עושים את הנהיגה בה לנטולת מאמץ. הקורות העבות מקשות לעתים לראות החוצה, דבר שפוגם בהשתלבויות בעיקר ובגישה למעברי חציה, אבל הממדים הקטנים מקלים מאוד את החניה עם המכונית.

שברולט ספארק

סיכום

קפיצת הדרך של שברולט ספארק ניכרת לעין. מי שיבקש לראות בה מכונית משפחתית בתקציב זעיר, לא ימצא כאן את מבוקשו במלואו: תא המטען קטן, המושבים האחוריים אינם מאובזרים לאירוח קבוע והמכונית אינה מתאימה לנהיגה מהירה מחוץ לעיר.

אבל מי שיבקש מכונית עירונית, יפגוש בספארק ברמה גבוהה: מרווח רב וטוב, אבזור מתקדם ושימושי, נוחות נסיעה משובחת וביצועים טובים.


לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה