דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שברולט ספארק (1.0 ידני) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור השני של שברולט ספארק עומד בפני קרב לא פשוט. הדור הקודם הציע רק תיבת הילוכים ידנית, לצד מנוע לא גמיש ואיכות חומרים לא מבריקה. זאת החדשה שמה על הכוונת את מובילות הקטגוריה ומבטיחה לשפר את כל נקודות התורפה של הספארק היוצאת.

אחרי שהתרשמנו (מאוד לטובה יש לציין) מהגרסה האוטומטית ןהבכירה ביותר בהיצע, לקחנו למבחן גם את גרסת הבסיס - עם תיבת הילוכים ידנית, רשימת אבזור מינימליסטית מאוד ומנוע 1.0 ליטר. אז על מה צריך לוותר תמורת עודף של 24 אלף שקל ולמה במהלך כל המבחן התנגנו לי בראש שירים מהניינטיז?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט ספארק


שברולט ספארק, בנזין 1.0 ליטר, 74 כ"ס, ידני, 60,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה
(חוסר יכולת לכוון) תנוחת ישיבה

מרווח
אבזור

התנהגות כביש
נוחות ובידוד רעשי בין עירוני


שברולט ספארק

עיצוב

שברולט ספארק החדשה נוטשת את העיצוב הזוויתי והמוחצן - יש שיגידו מוחצן מדי - לטובת קווים אלגנטיים ונעימים יותר. אולי זה קשור חלקית לעובדה שהיא משווקת במדינות אחרות, בעיקר באירופה, תחת המותג אופל (קארל) ואחיו הבריטי ווקסהול (ויוה), ואולי זאת סתם החלטה שנועדה להפוך אותה לקלה יותר לעיכול.
כך או כך, הספארק הנוכחית נראית בוגרת יותר ונעימה יותר, אך היא בטוח גם לא תגרור אחריה מבטים כמו שעשתה הקודמת. בגרסה הזו, אנחנו מוותרים גם על פנסי היום מבוססי הלד והחישוקים הקלים ומקבלים במקום פנסי הלוגן רגילים וחיפויי פלסטיק (טאסות) פשוטים מאוד למראה לגלגלים.

שברולט ספארק

תא הנוסעים

בפנים ממשיכה מגמת הפשטות - הכל שחור, החומרים קשיחים ולא מאוד נעימים למגע, אולם הכל מרגיש מוצק ונראה שיעמוד בכבוד בתלאות הזמן.

הדבר הראשון שגרם לי להרים גבה קרה ברגע שהתחלתי להתמקם במושב. ההגה לא מתכוונן. לא לעומק, לא לגובה, בכלל. גרוע מזה, גם המושב לא מתכוון לגובה, מה שאומר שאי אפשר להתאים את תנוחת הנהיגה - או שמידות הגוף שלכם מתאימות, או שלא. זה מה יש. יחד עם זאת, ההגה נמצא במיקום סביר למדי, ואם אתם בגובה ממוצע או פחות, התנוחה תהיה סבירה.

אחרי שהשלמתי עם התנוחה שאליה אצטרך להתאים את עצמי ביומיים הקרובים וניגשתי לכוון את המראות, גיליתי מין צ'ופצ'יקים כאלה בתחתית קורות A. כיוון המראות בספארק נעשה בצורה ידנית. למרות המחיר הנמוך, קצת קשה לקבל את זה בהבנה היות ומראות חשמליות או הגה מתכוונן הם פריטים שלא היה נדיר למצוא גם במכוניות משפחתיות של אמצע-סוף שנות התשעים.

יש לציין שרשימת אבזור קצרצרה היא לא משהו שמאפיין רק את הספארק, אלא עניין די נפוץ בגרסאות הבסיסיות של דגמי מיני, אבל זה עדיין לא הופך את זה ל"בסדר" ותחושת ה"סליחה, מה השנה?" המשיכה עם גילוי שאר רשימת האבזור.

הספארק כוללת רדיו בסיסי שאמנם כולל דיבורית בלוטות' (לא מאוד נפוץ בקטגוריה) ושקע USB, אבל שום דבר מעבר לזה. אפילו לא חריץ לדיסקים (לא שמישהו עדיין משתמש בדיסקים, אבל בכל זאת). גם המסך בלוח המחוונים לא מספק יותר מדי אינפורמציה ומסתפק בשני מדי מרחק, תצוגת לחץ אוויר בצמיגים ופחות או יותר זהו. איפה מחשב הדרך ותצוגת צריכת הדלק? או, שאלה טובה. אין.

על מה עוד מוותרים בספארק הבסיסית? חלונות חשמל אחוריים, ציפוי עור להגה ושליטה ממנו על מערכת השמע.

בכל הנוגע למרווח הפנים, הספארק "משחקת אותה" לגמרי. היא אחת המכוניות המרווחת ביותר בקטגוריה, וגם ארבעה נוסעים מבוגרים - או שני מבוגרים ושלושה ילדים - יוכלו לשבת בפנים בנוחות יחסית. למלא אותה בחבר'ה מהמילואים ולנסוע לצאלים אולי לא יהיה רעיון אופטימלי, אבל לקחת את הזאטוטים לסבתא בקריות יכול להתברר כחוויה נעימה בסך הכל.

על פניו, על מרווח הפנים המצוין בספארק משלמים בליטרים של תא מטען. עם 185 ליטר, במבט ראשון נראה שהוא יספיק ללא יותר מאשר כמה שקיות מהסופר או תיק או שניים. אבל אחרי קיפול החלק הגדול של המושב האחורי (מתפצלים 40:60), הספארק הצליחה לעבור אפילו את מבחן האופניים החשמליים של זוגתי.

שברולט ספארק

נוחות נסיעה

הספארק היא מכונית עירונית, וככזו היא אמורה להתמודד בעיקר עם נסיעה איטית בתוך העיר ולבלוע שיבושים בלי להניד עפעף, וכצפוי, הספארק הבסיסית אינה שונה מזו הבכירה. היא מאוד נוחה בתוך העיר, וגם שיבושים גדולים ומפחידים למראה לא ממש מרתיעים אותה. בתנועה עירונית היא מרגישה מאוד בטוחה ונטועה במקומה וגם כשהיא כן פוגשת שיבוש שקצת "גדול עליה", היא אמנם מתרסקת מעט אבל מתאוששת ממנו מהר יחסית.

מחוץ לעיר המצב פחות טוב מהמצב בעיר, אך קשה לומר שהוא פחות טוב מזה שבמתחרות שלה. כן, יש רעשי רוח וכביש, אבל הם כולם ברמה נסבלת לחלוטין. בשביל להנות מהמוזיקה במהירות תלת ספרתית צריך להגביר אותה, ובשביל לנהל שיחה להרים קצת את הקול, אבל לא ברמה שזה מעיק או לא נעים.

שברולט ספארק

מנוע ותיבת הילוכים

בניגוד מוחלט לשברולט ספארק החזקה והאוטומטית, זו שיש לנו כאן היא ידנית וחלשה - לפחות על הנייר. המנוע מפיק 74 כוחות סוס מאלף הסמ"ק שלו שמחולקים בין שלושה צילינדרים, 6 יותר מארוותו של המנוע הקודם, וגם המומנט טיפס, אך ב0.2 קג"מ צנועים יותר - ל-9.7 בסך הכל.

אבל האופי של המנוע החדש שונה לחלוטין מזה של הקודם. בזכות הסרת צילינדר אחד, והרחבת רצועת הכוח של המנוע שנעה כעת בין שיא מומנט ב-4,500 סל"ד (4,800 במנוע הקודם) לשיא הספק ב-6,500 סל"ד (6400 לפני כן), המנוע החדש מרגיש נמרץ, זריז ובאופן כללי הרבה יותר חזק ממה שהמספרים מספרים.

במהירויות עירוניות הספארק מאיצה בזריזות שממש מקשה להאמין שמתחת למכסה המנוע יש מנוע כל כך קטן, ועד ל-60 ואפילו 70 קמ"ש אין לה שום בעיה לעמוד עם קצב התנועה ואפילו לא פעם לעקוף בזריזות מכוניות גדולות יותר.

הבעיה מתחילה כשעוברים את קו ה-5 בשעון הסל"ד ואת ה-70 בשעון המהירות. או אז מתחילה הספארק להתקשות בצבירת מהירות והמנוע הקטן מתחיל להתאמץ. אם אתם נוסעים בעיקר בעיר, כנראה שלעולם לא תרגישו במחסור בכח, אבל אם אתם יוצאים ממנה תכופות, כנראה שהמנוע הגדול יהלום את אופי הנסיעה שלכם טוב יותר.

בסוף המבחן הציגה הספארק צריכת דלק של 16 ק"מ לליטר. נתון טוב כשלעצמו, אך היות ותנאי המבחן לא היו קשים מאוד, גם לא יוצא דופן לטובה.

שברולט ספארק

התנהגות כביש

בכל הנוגע להתנהגות כביש, הספארק הפתיעה. מאוד. ולטובה. בגרסה הזו המנוע אמנם מעט חלש בשביל "לתפור" כבישים הרריים מפותלים, אבל ההתנהגות נותרה ללא שינוי.

היא מתמסרת בקלות לפקודות ההגה, ומצליחה לצלול לתוך פניות בחינניות מרנינה. אם תרצו, משחק נכון עם הדוושות וההגה אפילו יכול לגרום לה להדק את קו הפניה עם הזנב, זה אמנם ידרוש מכם לעבוד קצת לפני שזה יקרה, אבל זה משהו שקשה להגיד שציפינו לו.

בתנאים יומיומית הספארק מתנהגת בצורה צפויה יחסית, עם אחיזה יותר ממספקת בתנאים סבירים ואפילו יותר מזה.

צפייה בתוכן שברולט ספארק (1.0 ידני) - מבחן רכב



סיכום

שברולט ספארק החדשה היא בבסיסה מכונית טובה מאוד. מהטובות שבקטגוריה. אבל הגרסה הזו, למרות המנוע החביב והנמרץ, מעלה שאלות לא פשוטות, ובראשן "על מה אני מוכן לוותר". מעבר לעובדה שאי היכולת אפילו להתאים תנוחת הנהיגה תפסול אותה על הסף בעבור חלק מהרוכשים, רשימת האבזור הדלילה כנראה תקבע את גורלה כגרסת ציים.

למרות שגם בגרסה הזאת הספארק היא עדיין מכונית נוחה ומרווחת מאוד ביחס לקטגוריה, הקיצוץ באבזור הופך אותה להרבה פחות אטרקטיבית מאחותה הבכירה. אם אתם בכל מקרה רוצים גרסה זולה וידנית של הספארק, היינו ממליצים בחום לבדוק את גרסת LT+, ששומרת על המנוע והתיבה של הגרסה הזו, אך מוסיפה חלק ניכר מאוד מהאבזור של הגרסה הבכירה ביותר.

לדגמי שברולט בישראל - שברולט

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה