בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

רנו קנגו (ארוך, 7 מושבים) - מבחן רכב

רנו קנגו


לטנדרון הפופולארי של רנו נוספה לאחרונה גרסה חדשה, עם גוף מוארך ו-7 מקומות ישיבה. איך היא כמסחרית ואיך היא כמוביל נוסעים?



מאת: עזרי לוי
צילום: הדר קמינסקי

רנו השיקה לאחרונה גרסה חדשה לקנגו הותיקה, שנמצאת איתנו מאז שנת 2008. מדובר בגרסת מרכב ארוכה עם 7 מקומות לנוסעים - מבנה שכבר קיים ואף זוכה להצלחה אצל הטנדרונים המתחרים. אף שמבחר המכוניות המיועדות ל-7 נוסעים גדל לאחרונה, מרבית המצטרפים לתחום באים "מלמעלה" - רכבי פנאי גדולים, יקרים ומאובזרים. הקנגו מסיעה את השביעיה בסגנון אחר, מסחרי ויעיל, ובמחיר נמוך יחסית של 145 אלף שקל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו קנגו


רנו קנגו, 1.5 ליטר, דיזל, ידנית, 110 כ"ס, 145,000 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח ושימושיות
אבזור דל
צריכת דלק
גישה מורכבת למושב האחורי
נפח העמסה
  איכות נסיעה של מסחרית

רנו קנגו

היצע הגרסאות של הקנגו  בישראל כולל שני מנועים, דיזל ובנזין, עם דלת צד אחת או שתיים ובשני אורכים (4.28 מטר ו-4.66 מטר), בטווח מחירים שבין 132,000 ל-145,000 שקל. יצאנו לבדוק את הגרסה היקרה בהיצע על מנת לראות האם הרכב המסחרי הותיק והמוערך יכול לשמש בייעוד הכפול של רכב מסחרי מוצלח ומוביל נהג ו-6 נוסעים גם יחד.


עיצוב

כבר למדנו שהכל יחסי. רכבי עבודה אינם מצטיינים, דרך כלל, בעיצוב מוחצן או בעיצוב בכלל. הרנו קנגו אינה שונה בעניין זה מאחיותיה. ניכרים המאמצים, שנעשו בעיקר במתיחת הפנים האחרונה, לשוות לקנגו עיצוב עגלגל וזורם. אבל במהות מדובר ברכב עבודה מרובע ופשוט – ואולי טוב שכך. העיצוב התכליתי מעניק לנהג ראות לא רעה בכלל, אם כי בגרסה הארוכה שדה הראיה לאחור איננו מצטיין.

רנו קנגו


תא הנוסעים

רנו באה מצרפת. בצרפת ישנם חוקים אחרים לעיצוב ועוד יותר מזה להנדסת האנוש. כמצופה, המדובר על פנים אפרורי ותכליתי המתחרה בהצלחה בעיצוב החיצוני האפרורי והענייני גם הוא. מרבית השטח במרכז הקונסולה מוקדש לאבזור המרכזי: מיזוג האויר. 3 חוגות וכפתור נוסף מפקדים על המזגן ברכב, שאיננו מציע יציאות במושבים האחוריים. מתחת שוכן לו רדיו-דיסק, כמו של פעם, עם קישוריות Bluetooth לטלפון הנייד. אביזר חשוב למי שעובד ברכב.

רנו קנגו

לוח המחוונים מעוצב בצורה ברורה. שעונים אנלוגיים, גדולים, צבעוניים קצת ומיושנים. אתוודה כי לעיתים בעולם שלנו כיום, עם ההצפה של מידע מכל מקום ובכל עת, לפעמים "פחות זה יותר". מקבלים בבירור את המידע החיוני ולא נזקקים לעודף מידע מבלבל המסיט לעיתים את תשומת הלב מהנהיגה עצמה. איכות הפלסטיקה אינה גבוהה אך הוא עשוי לא רע, ללא קרקושים מיותרים או קצוות חדים.

השליטה על הרדיו, הדיבורית ועוד כמה כאלה נמצאת בכפתורים ומוזרים וידיות נעלמות המוחבאים מתחת להגה. אני מניח שמי שמכיר אותם בעל פה אולי יוכל להשתמש בהם בבטיחות. עניין תמוה זה מצטרף להעדר מוחלט של מערכות בטיחות מודרניות, כמקובל בקטגוריה.

רשימת האבזור של הקנגו אינה משהו ששווה להתעכב עליו. בין המושבים תא עמוק וגדול. ניתן אמנם להזמין, בתשלום נוסף, רשימת תוספות ובכללן מרימי שמשות, מערכת מובילאיי (כמעט 3,000 שקלים נוספים), חיישן רוורס (כלול במחיר של גרסה זו), גגון, קודן, התקן גרר, מגיני בוץ ואפילו מטען לטלפון המתחבר לשקע המצת, קירורית ניידת, מצלמת תיעוד דרך, מגיני בוץ ומגיני רוח לחלונות.

רנו קנגו

המושבים זהים בין הגרסאות השונות. אני אהבתי מאוד את מושב הנהג. בכלל, הרנו נוחה לנהיגה ולתפעול. מושבי השורה  השניה מתקפלים בקלות (ביחס של 40/60) ומאפשרים משטח הטענה עצום ושטוח כאשר מוציאים את הכסאות האחוריים. ישנו כיסוי רך לתא המטען, אך בהיעדר מקום ייעודי להצנעתו כשאינו בשימוש - הוא מיותר בדרך כלל. כשהכל מקופל, יש 220 ס"מ פנויים לאורך, בגובה של למעלה ממטר ועשרה וברוחב של 113 ס"מ - היכל ספורט של ממש. הכניסה למושבים האחוריים מסורבלת, בשל גודל דלתות הצד שאינו מספיק, אבל ניתן להושיב בהם מבוגרים בגודל בינוני.

רנו קנגו


נוחות נסיעה

רמת הנוחות תמיד נמדדת ביחס לקטגוריה. הקנגו הארוכה (בסיס גלגלים של למעלה מ-3 מטר - השמור בדרך כלל לוואנים גדולים או לימוזינות) הפתיעה לטובה בסעיף הנחות. לאחר מבחן מפרך, שכלל נסיעות ארוכות בכל סוגי הדרכים, מצאנו כי הרנו (בגרסה זו) היא מהנוחות בקטגוריה. תנוחת הנהיגה ניתנת להתאמה במדויק ומקלה על הנסיעות הארוכות. בידוד הרעשים סביר ומנוע הדיזל נוכח אבל לא יותר מידי.

רנו קנגו


מנוע ותיבת הילוכים

המנוע של הקנגו הוא אותו מנוע דיזל מוכר ונפוץ, שקיים גם בדגמי רנו אחרים (פלואנס, קפצ'ור, קדג'אר) ואפילו במרצדס A קלאס. יש לו נפח של 1.5 ליטרים עם הספק של 110 כוחות סוס (ב-4,000 סל"ד), ואלו עם מומנט דיזלי בשרני למדי של 26.5 קג"מ (כבר ב-1,750 סל"ד) מניעים את הרכב השוקל כטונה וחצי בקצב לא רע בכלל. התאוצה סבירה גם היא: 12.3 שניות ל-100 קמ"ש על פי נתוני היצרן. זאת בסיוע תיבה עם 6 הילוכים ידניים עם יחסי העברה סבירים לגמרי, שהמיקום המעולה של הידית מקל מאוד על התפעול שלה.

עם זאת, נציין כי במבחן ההשוואתי שערכנו לקטגוריית הטנדרונים הקנגו לא התעלה מבחינת הביצועים.

בימי המבחן המאומץ השגנו צריכת דלק של 15.6  ק"מ לליטר.

רנו קנגו


התנהגות כביש

לרנו קנגו שלדה מפתיעה לטובה. גם בתצורה ארוכה זו, היא מציגה אחיזת כביש די טובה, בהתחשב במבנה הארוך והגמלוני. בוודאי שזו אינה מכונית ספורטיבית, אבל גם תחת מאמץ בדרכים מאתגרות היא לא תפתיע לרעה. היא עשויה לאבד אחיזה תחת לחץ אבל מגיבה היטב ונשלטת בקלות על ידי דוושת התאוצה.

רנו קנגו


סיכום

אם אתם צריכים טנדר סגור להעמסות בלבד, אולי תבחרו בקנגו או במי ממתחרותיה ללא 7 כסאות. אבל אם אתם צריכים מידי פעם להסיע 6-7 אנשים וגם צריכים את כושר ההעמסה הזה, הקנגו הארוכה היא בהחלט אפשרות  מוצלחת. אין לה את היכולת להתחרות מול המיניוואנים בכל מה שנוגע לאיכות הנסיעה - היא קרובה במחירה לטויוטה ורסו וקיה קארנס - ואם אתם כבר מוותרים על איכות החיים, הרי שדאצ'יה לודג'י יוכל להסיע שביעיה במחיר נמוך יותר. אך השילוב בין יכולת מסחרית גבוהה לבין נוחות טובה ל-7 נוסעים, הופך את הקנגו המוארכת למוצר מעניין עבור לקוחות מסוימים.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים