בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה קארנס - מבחן רכב



קיה קארנס הוא כלי שנחבא אל הכלים. הוצאנו אותו משם והושבנו בתוכו את אייזיק דוידוביץ שיבחן לקארנס את הצורה. עם אלו מסקנות הוא חזר?



מאת אייזיק דוידוביץ
 
אני, אין אצלי חוכמות. כשמדובר במבחן דרכים לרכב בעל שבעה מושבים, המבחן יכלול שבעה נוסעים. אצלי אין פשרות, הרכב חייב להיבדק במגוון כבישים - מאות קילומטרים של עליות וירידות תלולות, סיבובים מסוכנים, עצירות וזינוקים כשהרכב עמוס וכשהרכב ריק. אם ניתן היה בסיום המבחן לפרק את הרכב לחלקיו, לאחר מאות אלפי קילומטרים, לבדוק את שינויי הקוטר הפנימי בצילינדרים, כמו שעושים במגזין auto motor und sport הגרמני, היינו עושים גם את זה.
 

קיה קארנס, 2.0 בנזין, LX, 153,200 שקל 

יתרונות

חסרונות

מרווחת יחסית ל-7 נוסעים

בתפוסה מלאה – תא מטען סמלי בלבד

  מוניטין אמינות גבוה

אבזור מאכזב

משעממת לטובה...

...וגם לרעה

 

 

ואכן...
 
שבעה נוסעים, כשהקטן בגיל שלוש והמבוגרים בשנות הארבעים לחייהם, התמקמו במושביה של קיה קארנס. הקארנס מוגדרת כמיניוואן קומפקטי ומשתייכת למשפחה הולכת וגדלה בה ניתן למצוא את רנו סניק, סיטרואן C4 גראנד פיקאסו , מאזדה 5 ואחרות. מיניוואן קומפקטי הוא הפתרון למשפחות ברוכות ילדים, שתקציבן אינו מאפשר קניית מיניוואן בגודל מלא, או לאלה המעדיפים מימדים חיצוניים שפויים יותר. עכשיו, איפה הקאטצ'? האם התשלום חייב להיות בדמות צפיפות ודוחק?
 
אז זהו, שלא. קיה קארנס היא מכונית מרווחת לשבעה נוסעים. נקודה. אמנם, אלה שיישלחו לשורה השלישית רצוי שיהיו מהנמוכים שבין הנוסעים, אך בהחלט נראה שהמס על הקומפקטיות לא נגבה כאן.

 

קיה קארנס - מבחן רכב
קיה קארנס. טיולית אמיתית / צילומים: אייזיק דוידוביץ
 
יחד עם זאת, כניסה למיניוואן הגדול יותר של המותג - קיה קרניבל - תהיה פשוטה הרבה יותר. מהמטפסים לשורה השלישית בקארנס נדרשת יכולת אתלטית גבוהה.
 
ואף על פי כן...
 
הילדים מוקמו, המבוגרים התיישבו והמנוע הותנע - קיבוץ מלכיה הנה אנחנו בדרך! אבל רגע, מה עם הפעקלאך? אי שם מאחור, בין גב שורת המושבים השלישית והדלת האחורית, נוצר חלל בן 75 ליטרים. בדקנו בספר הרכב ומצאנו כי החלל המדובר מוגדר תחת השם "תא מטען". דחפנו תיק, דחסנו שניים, את הדלת קימטנו בכוח שתיסגר וזהו. נשארו רק עוד ארבע תיקים ושתי שקיות...
 
חלל רגלי הנוסעים הפך למקום אחסון. אפילו הנוסע לפנים שקיטר חויב לשאת תרמיל על ברכיו. רק הנהג קיבל פטור. כמה חבל שלא הבאנו גומיות קשירה - לקארנס יש מוטות אורך על הגג. המצב במיניוואנים קומפקטיים אחרים לא הרבה יותר טוב, אין ארוחות חינם - מקום לרגליים בא על חשבון מקום למטען ולהיפך. בקיה חוסר המקום למטען פשוט בולט יותר.

 

אממממ...
 
יום שישי, קיבוץ מלכיה - בית שאן, כבישים מפותלים, עליות וירידות, כביש הצפון, עוד מעט כביש 90. ימבה מכמונות מהירות, אני כרגע לבד, כלומר לבד עם הקארנס. סיבובי מנוע גבוהים, רעש, רצועת כוח צרה יחסית, אבל המכונית סוחבת. יש טיפטרוניק, הביצועים סבירים, צריכת הדלק בהתאם לנהיגה (כ-9.5 ק"מ לליטר בממוצע). במובן הזה, אפרוריות אופפת את הפרק הדינאמי.

 

קיה קארנס - מבחן רכב
 
קיה קארנס היא מכונית בטוחה לנהיגה. לא תפתיע אבל גם לא תרגש. העדפתי לשייט איתה באוטוסטראדה, לנסות להרדים את הילדים. בתוך תוכי, היא הרדימה גם אותי. שדה הראיה מצוין, המראות נדיבות, תנוחת הנהיגה בסדר, הכל צפוי ומוכר. זו לא סיטרואן פיקאסו שבה תתלהבו כמו ילדים קטנים ממקוריות המעצבים (או שתקללו אותם). זו קיה, להובלת נוסעים לפי הספר וע"פ הקריטריונים המקובלים.
 
המושבים בקארנס נדיבים ונוחים. שיכוך הזעזועים פחות. קיה קארנס אינה מהמצטיינות בנוחות הנסיעה, היא לא יותר מאשר בסדר. בזמן שבמתחרות ניתן למצוא בקרות אקלים, תאים מקוררים ובקרות שיוט כאבזור סטנדרטי, מאכזב שברמת מחיר דומה הקארנס לא תחרותית מבחינת פינוקים.

 

ובכן...
 
התחרות קשה. קיה קארנס, שהוצגה בשנת 2006, מציעה מקום מרווח לשבעת נוסעיה, פשטות מכאנית, מוניטין אמינות טוב ותכליתיות נטו. שימו לב שניקוד מבחן הריסוק שלה הוא ארבעה כוכבים מתוך חמישה - לא כל כך מרשים בימינו.

 

קיה קארנס - מבחן רכב
קיה קארנס. סביבת הנהג אינה חורגת מכל נורמה שהיא / תמונת יצרן
 
למאזדה 5 הוותיקה כבר הוצגה מחליפה בעולם ופולקסווגן טוראן הנוכחי כבר עתיק במושגי עולם הרכב - נראה שהתחרות האמיתית של הקארנס באה מכיוון צרפת: הפיקאסו של סיטרואן, גם היא כבר לא ילדה ונושאת בקרבה גיר רובוטי מעצבן משהו, אבל עדיין יכולה להוות אלטרנטיבה רעננה לשוחרי הגאג'דטים. אופציה זולה יותר היא הסטיישן המגודלת פיג'ו 308 SW. חלופה מעט יקרה יותר היא טויוטה ורסו שהוצגה ב-2006 וקיבלה לאחרונה מתיחת פנים.
 
שבעה נוסעים ניתן להוביל גם ברנו גרנד סניק החדשה, מהיצרנית שהמציאה את הז'אנר של המיניוואן הקומפקטי. ובמחיר מעט יקר יותר, שווה לבדוק גם את פיג'ו 5008, הגרסה הבוגרת לסיטרואן פיקאסו, שלפחות על הנייר נראית מבטיחה ביותר.
 

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים