בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה פרוסיד - מבחן רכב



קיה פרוסיד היא מכונית קופה אופנתית, אחות לפלטפורמה של יונדאי ולוסטר. האם מסתתרת יכולת ספורטיבית מתחת ללבוש של הפרוסיד?



כתב וצילם: דניאל סקלי

הזמן חולף אבל נראה שחלקנו עדיין לא הצליח לשכוח לקיה את התקופה הקודמת שלה: תקופת האנדר-דוג של עולם הרכב. כנראה שלוקח קצת זמן לשכוח תאונות מוטוריות כמו דגמי פרייד, ריו וספיה הישנים. תחת כנפי יונדאי, קיה הפכה למותג שיכול להתחרות בדגמים המובילים של סגמנטים תחרותיים, כמו הסיד בקבוצת הקומפקטיות למשל. גרסת שלוש הדלתות של הסיד זכתה לכינוי שונה עוד בדגם היוצא, אך הפסידה בקבלת יכולת ספורטיבית כלשהי. האם הפרוסיד החדשה יודעת לעשות את הטריקים שקודמתה לא ידעה לעשות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה פרוסיד

קיה פרוסיד, 1.6 ליטר בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 135 כ"ס, החל מ-135,900 שקל
יתרונות
חסרונות
עיצוב
היגוי
תיבת הילוכים
יכולת ספורטיבית
נוחות נסיעה
שדה ראיה לאחור

קיה פרוסיד
קיה פרוסיד. האחות היפה
עיצוב וסגנון
תעיפו מבט על המכונית השחורה בתמונות ותגידו בקול רם שרכבי קיה מעולם לא נראו טוב יותר. קיה פרוסיד נראית פשוט טוב. האף המשפחתי, עם הגריל המוכר, כמויות הניקל ויחידות התאורה המשוכות לאחור (למרות פנסי ה-LED המאוסים), מצליח להיראות גם קרבי וגם להידמות לאיזה גרמלין מכונף. הפרופיל של הפרוסיד נראה נכון לקרב, עם קו חלונות שיורד וממשיך עד לחלון קטן ושימושי בקורה הקדמית. חישוקי 17 אינץ' קלים ונאים ממלאים היטב את בלתי הגלגלים. החלק האחורי עם ארבע יחידות התאורה נראה קצת פחות טוב, אבל היי, לא כולנו מושלמים.

תא הנוסעים
תא נוסעים שחור משחור ומדופן עור מקבל את פני הנוסעים. עיצוב לוח המחוונים נאה אך שילוב הפלסטיק המבריק קצת זול. רוב החומרים בתא הנוסעים טובים אך הפלסטיק בתחתית לוח המחוונים מעביר תחושה חלולה. הפרוסיד מציעה לא מעט חללי אחסון שימושיים. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל אך מספר כפתורי פסנתר בקונסולה, שכוללים גם כפתורים ריקים, פוגמים ברמה הכללית. קיה שכחו כבר את הטריקים הישנים השימושיים שלהם עם סוככי שמש שהיו מתארכים על ציר כדי למנוע את הפוטוסינתזה של הנהג. היושבים מאחור ייהנו ממרחב רגליים מצוין אך מרחב ראש מעט מוגבל לגבוהים מ-1.80 מטר. שדה הראיה מעולה לכל הכיוונים, למרות חרך הירי במבט לאחור. מערכת השמע באיכות טובה אך הנדסת האנוש שלה ותיקה מדי. הדלת האחורית מחביאה מאחוריה תא מטען מרווח בנפח 380 ליטר, שלרעתו עומד פתח הטענה מעט גבוה מדי.

קיה פרוסיד

נוחות נסיעה
על הכביש, הפרוסיד קורצת קצת לכיוונה של הגולף: התחושה הראשונה שמתקבלת היא שנוחות הנסיעה שלה מוצקה, אפילו קצת גרמנית אם תרצו. חשבתם שמתלים מוצקים וצמיגים בחתך נמוך אמורים להיות מתכון לנוחות נסיעה שוברת גב? אז זהו, שהפרוסיד מפתיעה. הפרוסיד מצליחה להתעלות מעל שברי הכבישים בעיר ומחוצה לה. נוחות הנסיעה בהחלט מפתיעה לטובה, אך לצערנו לא הצלחנו להעמיס את הקיה לעייפה בכדי להבין האם גם תחת עומס האיכות הזו משתמרת. רעשי הרוח לא נוכחים מדי ומופיעים בעיקר מעל 110 קמ"ש.

מנוע ותיבת הילוכים
מתניע והקיה מברכת אותי ב-Welcome. מנוע ה-1.6 זהה למנוע בדגמי סיד המשפחתיים: 135 כ"ס ב-6300 סל"ד ו-16.7 קג"מ ב-4850 סל"ד גבוהים. מנוע כזה גורם לך להתגעגע למנועי הטורבו הקטנים של פולקסווגן, למשל: אין לו זמינות כוח מיוחדת בתחום התחתון וצריך לאמץ אותו לסל"ד העליון והרועש כדי להוציא ממנו את מרכולתו. לשמחתו (ולשמחתנו), המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת-מצמדים. תיבת ההילוכים הייתה מבחינתי הפתעת המבחן: היא עובדת מצוין בכל תנאי הדרך, לרבות בתנועה זוחלת בפקקים וכמעט ללא רעידות. אז אם כבר הזכרנו את פולקסווגן, לטעמי התיבה של קיה עובדת טוב יותר מה-DSG. כפתור eco active לא שינה משמעותית את התנהגות יחידת הכוח של הקיה ולא השתמשנו בו במהלך המבחן. בסיום נסיעת המבחן המפרכת (לרכב, לרכב), מחשב הדרך הציג צריכה ממוצעת של 10.63 ק"מ לליטר, בעוד הבדיקה המסורתית הראתה 10.48 ק"מ לליטר. סביר.



התנהגות כביש
אז האם הפרוסיד החדשה זכתה ביכולות הספורטיביות שנשללו מקודמתה? בכבישים מפותלים, כאלה שמגיעים אליהם במיוחד כדי ליהנות, הפרוסיד מציגה התנהגות כביש בטוחה. הקיה מאפשרת כניסה מהירה לפניות, עם זווית גלגול סבירה. תת ההיגוי מגיע מאוחר כאשר לצמיגי נמוכי החתך של Hankook מתחיל להימאס ועזיבת דוושת התאוצה תעצור את הרחבת קו הפניה. השילדה מצליחה להעביר פידבק בחזרה לנהג ואפילו הזנב יוצא להחלקה תחת פרובוקציה מכוונת אבל ההיגוי המוזר מקלקל לנוהג בפרוסיד את החגיגה. מצב הנוחות קל מדי והוא מוציא את ההגה לטיול על ענן. משקל ההגה במצב הספורטיבי הופך לכבד, תכונה מצוינת בעיקר בכביש המהיר. אבל כאשר רוצים לזרוק את הפרוסיד לאיזו פנייה חדה, ההגה מתקשח עוד יותר ומקלקל לכולנו את התכניות. במצב נורמלי, ההיגוי לא מתקשה מדי בעת הפנייתו, אבל הוא עדיין קצת קל מדי. בנוסף לעובדה שקשה לבחור בין שלושת מצבי הפעולה שלו, הוא לא ממש מצליח לעדכן את הנהג במדויק מה קורה שם למטה עם הגלגלים. בהצלחה בפעם הבאה, קיה.

קיה פרוסיד


סיכום
מדומם מנוע בחניון תת-קרקעי ברחוב המסגר. הקיה מברכת אותי ב-Goodbye אדום. לפרוסיד יש תחרות קשה עם כמה מתחרות מעניינות: רנו מגאן קופה הותיקה, אופל אסטרה GTC היקרה, פולקסווגן שירוקו הספורטיבית היקרה והמתחרה מבית, יונדאי ולוסטר הייחודית. קיה פרוסיד היא מכונית קומפקטית מצוינת עם שיק שמסתכלת למתחרות הללו בעיניים בלי למצמץ. היא יפיפיה, בנויה היטב, נוחה ואפילו לא יקרה מדי. אם בשביל התכונות הללו הגעתם עד לכאן, כנראה שתמצאו בה את מבוקשכם. אם חיפשתם יכולות ספורטיביות שיתאימו לעיצוב הסוער, אז טעיתם בכתובת.


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. למה אין תיבה ידנית למה?!  בב

עידן,29.07.2014

2. אופל קורסה OPC הבאמת ספורטיבית 129,900 ש"ח לרכב חדש! (לת)  

לא עובד בשלמה,29.07.2014

3. ל-עידן(1): יש הנחה בארץ שידני קונים גרזנים :) (לת)  

א-א,29.07.2014

4. למה היבואן מיבא רק צבע שחור ולבן ?  יש מבחר צבעים שמבליטים או יפי המכונית ומשום מה היב...

דן,29.07.2014

5. אהבתי את הגרסה המתקדמת הזאת  העיצוב של הרכב הזה מרשים , לכאלה שאוהבים לנהוג על ...

עמית,31.07.2014

6. רכביסט  כאהאסטרה GTC עולה 155,000 ש"ח ומספקת תצתאוצה של 10...

ההשוואה מול המתחרות,05.08.2014

7. קיה פרוסיד  יש לה תחרות קשה עם הGTC והשירוקו

יונתן,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים