בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פיג'ו 308SW (מתיחת פנים) - מבחן רכב

פיג'ו 308SW


פיג'ו 308 עברה מתיחת פנים של אמצע החיים, והגיעה אלינו קודם כל בגרסת הסטיישן. האם הרענון מספיק לה כדי להתמודד מול המשפחתיות של 2018?



מאת: מולי גומא
צילום: הדר קמינסקי

את גרסת הסטיישן של ה-308 אנחנו זוכרים לטובה מהמפגש הקודם, אי שם בסוף 2014. אבל מאז עברו מספר שנים, בהן סגמנט המשפחתיות עבר כברת דרך. כמעט כל יצרנית מתחרה העמידה משפחתית חדשה, שהציבה סטנדרטים לא פשוטים עבור ה-308 - ואפילו עבור גרסת הסטיישן המוצלחת יותר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 308SW


פיג'ו 308SW, 1.2 ליטר, טורבו-בנזין, אוטומטית, 130 כ"ס, 134,900 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח ותא מטען
הנדסת אנוש
נוחות נסיעה
אבזור
התנהגות כביש
  מערכות בטיחות

פיג'ו 308SW

על פי הודעת היצרן, מתיחת הפנים של ה-308 מתמקדת ברובה דווקא במה שלא נראה לעין, כך שכדי לעמוד על ההבדלים יש ממש צורך לנהוג בה. יש גם הבדלים קלים במפרטי האבזור ובעיצוב, עליהם נעמוד בהמשך, אבל לא רק השינויים הם מה שמעניין כאן, אלא גם השאלה - כיצד יכולה פיג'ו 308SW להתמודד עם קטגוריית המשפחתיות של 2018. הסופ"ש החמים שתקף אותנו באמצע החורף רק חיזק את התירוץ לקחת את המשפחה במכונית סטיישן מרווחת לטיול של שבת.


עיצוב

כשפגשנו את פיג'ו 308SW בחניון התת-קרקעי, לא הבחנו מיד בשינויים. אחרי כמה דקות של התבוננות, ביקשנו תזכורת מנציג החברה בנוגע לשינויים של המתיחה האחרונה. מסתבר שבכל זאת ישנם כמה כאלה, אך מלבד שיפוץ הפרונט לא תמצאו שום הבדל משמעותי (דלתית התדלוק הפכה מעגולה למרובעת, הידד). זה קצת חבל. לא כי היא לא נאה, אלא כי אנחנו והרוכשים אוהבים להרגיש חדשים ככל האפשר על הכביש.

אבל אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, אז הפרונט כן מעניק רענון מסוים למראה הכללי. הוא עושה זאת באמצעות עדכון עיצוב הגריל לסגנון המאפיין את דגמי ה-SUV של היצרן, כך שהגריל הגדול והאנכי משפר את נוכחותה עכשיו. בנוסף פתחי כונסי האוויר גדלו, יחידות התאורה עודכנו וגם פנסי הערפל חודשו. גם מכסה המנוע רוענן בעיצובו, וכך גם החישוקים שקיבלו עיצוב חדש ומרשים מבעבר. התוצאה נאה ומשפרת במשהו את המראה הכללי של חזית הפיג'ו.

אם בחוץ נאלצנו להתאמץ למצוא את ההבדלים, אז בפנים זה כבר כמעט בלתי אפשרי. מה שבכל זאת יש כאן זאת ידית הילוכים חדשה ומערכת מולטימדיה מעודכנת. כמו בעבר, השחור שולט אך הוא אלגנטי ומשדר איכות ומראה כמעט יוקרתי. נגיעות איכותיות בסגנון מתכתי פזורות בתא הנוסעים במקומות הנכונים ותורמות לגיוון השחור ולמראה האלגנטי. איכות החומרים נותרה טובה ברוב האזורים ואיכות ההרכבה מרשימה.

פיג'ו 308SW


תא הנוסעים

מושב הנהג נוקשה אך בנוי נכון לתמיכה ראויה לגב. כרית מתנפחת לגב התחתון תורמת גם היא לנוחות. קונסולת הנהג פונה לכיוון הנהג ומשתלבת היטב עם תנוחת הנהיגה מצוינת. יהיו כאלה שירגישו צורך להתרגל לפורמט של הפיג'ו, עם לוח שעונים הממוקם מעל ההגה - אנחנו התרגלנו מזמן ואף התאהבנו.

נושא הנדסת האנוש מעט רגיש ב-308. העיצוב הנקי מכפתורים מתאפשר בזכות הטמעת פונקציות רבות של מערכות הרכב לתוך מסך המולטימדיה - כולל השליטה על המזגן. בגרסה הקודמת של מערכת המולטימדיה זה גרר תנועת מחאה נגד הביצוע הבינוני בהיבט התפעול. בגרסה החדשה, שאף דוברת עברית, המצב השתפר. עדיין התפעול אינו ממש אינטואיטיבי ומצריך תקופת הסתגלות מסוימת, אך לנו הספיק יום של נהיגה כדי לגשת לתפעול המערכת באופן אינטואיטיבי יותר.

מעבר לכך מדובר בתא נוסעים מכובד ונעים מאוד לשהייה והתחושה הכללית היא של מכונית ברמה גבוהה מהממוצע בקטגוריה. לעומת זאת, רמת האבזור (היחידה) אינה חורגת מהסטנדרט המקובל בקטגוריה ובנקודות מסוימות אף חסרה, למשל בפריטים כמו כפתור התנעה, מצלמת רוורס או בלם יד חשמלי שכבר הפכו נפוצים בקטגוריה. הפיג'ו בכל זאת מציעה, מלבד המולטימדיה, גם מערכת לדימום מנוע בעמידה, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור ומערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX. במישור הבטיחות נרשם שיפור בזכות הוספת התראה על סטייה מנתיב הכוללת תיקון היגוי אקטיבי. בלימה אוטונומית או התרעת רכב בשטח מת לא תמצאו כאן.

פיג'ו 308SW

המושב האחורי מציע מרחב טוב מאוד. מרווח הרגליים נדיב גם עבור גבוהים. מרווח הראש טוב מאוד ושלושה מבוגרים יוכלו לשבת שם זמן סביר לפני שיתחילו לסבול ממרחב כתפיים מוגבל, כשהיושב במרכז גם יצטרך לפשק רגליו עקב תעלת ההינע שעוברת שם. אך שלישיית נוסעים ממוצעים ומטה, ובטח ילדים, ירגישו נוח גם לאורך זמן.

השוס הגדול, כיאה למכונית סטיישן, הוא בתא המטען. שם היא זוכה לצל"ש על לא פחות מ-599 ליטרים עד גובה המדף, לפני קיפול הספסל האחורי. אחרי הקיפול מתקבלים 1,613 ליטרים - מי אמר מסחרית ולא קיבל? בנוסף תא המטען זווד במסילות להתאמה אישית, תא נוסף מתחת לרצפה ועוד שני תאים בצדדים. הגישה לתא המטען קלה ויעילה והוא מרשים מאוד באיכות החומרים בו.

פיג'ו 308SW


נוחות נסיעה

פעם, מכוניות צרפתיות היו הדבר הכי נוח שניתן לדמיין. במקרה של ה-308 סטיישן, העטרה כמעט חוזרת ליושנה. הפיג'ו הזו היא מכונית נוחה, גם אם לא ברמה של הסיטרואנים משנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת. כלומר, היא לא כזו שמגהצת כבישים ומנתקת את הנהג מהכביש, אך היא בהחלט בין הבולטות במשפחתיות היום ברמת הנוחות שהיא מנפקת.

בדרך עירונית איטית או מהירה יותר, פתח ביוב שקוע בכביש יורגש בתא הנוסעים, ובכלל היא מוכשרת יותר בספיגת בליטות או באמפרים מאשר בורות או שקעים בכביש, אך בשום מצב אינה כושלת, חובטת או מתרסקת. תמיד התחושה נותרת אלגנטית ונעימה ללא איבוד רסן.

הוסיפו על כך עבודת מתלים שקטה ובידוד רעשים מעולה (למעט רעשי כביש סבירים במהירויות גבוהות), ותקבלו איכות נסיעה המתחרה במשפחתיות הטובות ביותר.

פיג'ו 308SW


מנוע ותיבת הילוכים

פיג'ו 308SW שלאחר המתיחה זמינה עם שני סוגי מנועים - דיזל ובנזין. בנתונים היבשים של מנוע הבנזין, זה שנבחן הפעם, לא נראה כל שינוי לעין. עדיין מדובר במנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר המספק 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ בסל"ד נמוך (1,750). גם הגיר האוטומטי זה אותו אחד שהכרנו, מתוצרת יפנית ועם שישה יחסי העברה. עם זאת, מספר שינויים שבוצעו משפיעים על נתוני צריכת הדלק והזיהום - ובמבחן המציאות יש לכך השלכות חיוביות נוספות.

מדובר במנוע שקט ומעודן מבעבר. נוכחותו הווקלית בתא הנוסעים כמעט ואינה מורגשת, גם בעמידה במקום וגם תחת מאמץ ניכר. למרות היותו בעל 3 צילינדרים בלבד, לא נתקלנו בשום מקרה של רעידות או רעשים. המערכת לדימום מנוע בעמידה פועלת גם היא בצורה שקטה, מהירה וחלקה לגמרי.

מבחינת הביצועים, מדובר במנוע גמיש שמספק תגובות זריזות ומאיץ את הרכב בקלילות. עם זאת, חווית הביצועים היא לא מהמבריקות. האחראית לכך היא בעיקר תיבת ההילוכים. רוב הזמן היא פעלה ביעילות, אך דווקא מחוץ לעיר כשנזקקנו לעקיפה במהירות גבוהה, הורגשה השהיה מסוימת בתגובת הגיר לפקודת הדוושה. צריכת דלק הרשימה עם ממוצע של 13.8 ק"מ לליטר בימי המבחן.

פיג'ו 308SW


התנהגות כביש

מבחינה דינאמית הפיג'ו כנראה אחת המשפחתיות המוצלחות, הרבה בזכות ההגה המצוין. הוא אמנם לא מייצר תקשורת שוטפת כמו ההגאים מתקופת ה-306, אך הוא מהיר, מדויק ובעל משקל נכון. אחיזת הכביש נותרת מצוינת גם בשילוב של סיבוב מהיר עם כביש משובש, והנטייה לתת היגוי נשלטת בקלילות. זווית הגלגול מעט מורגשת, אך לא באופן מוגזם.

פיג'ו 308SW


סיכום

מתיחת פנים של אמצע החיים נועדה לאפשר לדגם לשרוד את שנותיו האחרונות (לפני המעבר לדור הבא) תוך שימור היכולת להתחרות מול הדגמים הצעירים יותר בקטגוריה. מתיחת הפנים של פיג'ו 308SW אינה מהפכנית, בוודאי שלא מבחינה חיצונית, אך דווקא המאפיינים הנסתרים שופרו ויצרו מוצר משובח מבעבר, בעיקר בכל מה שנוגע לאיכות הנסיעה. נרשם שיפור גם בזירה הבטיחותית, בה מתחולל מרוץ חימוש משמעותי בין יצרני הרכב, אך הוא לא מספיק כדי להתמודד בכבוד עם המאובזרות בקטגוריה. המשפט האחרון נכון גם לגבי אביזרי הפינוק.

מי שיסתדר עם החסרונות הלא-דרמטיים האלו, יוכל ליהנות ממשפחתית נוחה, מרווחת, חסכונית, שימושית, חזקה ומהנה לנהיגה. אירופה הקלאסית.

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מה עם גרסת ההאצ'בק הרגילה?  האם צפוי הבדלים של ממש בינהן? בעיקר בתחום האבזור ב...

דוד,13.02.2018

2. S (לת)  

תוך שנה שווה חצי וקשה למכור,14.02.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים