בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פיאט 500S - מבחן רכב



קצת יותר כוח וקצת יותר אבזור אמורים להפוך את פיאט 500S למכונית שהיא קצת יותר מפיאט 500 וקצת פחות מאבארט. מה יצא מכל זה?



מאת נועם ריין
צילומים: יתיר דוידוביץ

כשחושבים על פיאט 500, ובטח כשמסתכלים עליה, חושבים על רכב עירוני מתוק שבתוכו ספונה בחורה צעירה ומצודדת. אלו שחושבים על פיאט 500 במונחים של נהיגה ספורטיבית, מדברים בדרך כלל על אבארט - חטיבת הספורט של פיאט, שמייצרת גרסה קרבית ועצבנית ל-500 הקטנה.

פיאט 500S אמורה להיות הפשרה בין שני העולמות האלו. מדובר בגרסה חצי-ספורטיבית, "חמימה", של ה-500 הקטנה והנשית; אם תרצו, מדובר במכונית שתתאים לזוג שלא מצליח להחליט: הוא רוצה אבארט, היא רוצה 500. האם ה-500S היא שילוב מוצלח בין שני העולמות הללו?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיאט 500


פיאט 500S, מנוע 1.4 ליטר בנזין, 100 כ"ס, רובוטית, החל מ-117,900 שקל
יתרונות
חסרונות
עיצוב
איכות חומרים
התנהגות כביש
תיבת הילוכים
זריזות
מחיר

פיאט 500S

עיצוב

כל מילה שנגיד על העיצוב תהיה מיותרת. גם לאחר למעלה מ-5 שנים בישראל, פיאט 500 היא עדיין מכונית מקסימה שמסובבת מבטים. בגרסת ה-S התווספו גם חישוקים מושחרים ובתוכם קאליפרים אדומים מלאי רושם, חצאיות היקפיות, ספוילר אחורי, מראות צד אדומות וגימורי כרום. התוצאה נראית נהדר. בתוך תא הנוסעים ישנו גלגל הגה עבה וקטום שנלקח ממחסן החלפים של אבארט, מושבים בעלי תמיכה נדיבה וגימור כסוף לרוחב הדשבורד.

פיאט 500S

תא הנוסעים

רשימת האבזור יפה ביחס לגרסאות הבסיס של ה-500, אך לא מספקת בסטנדרטים של 2014. יש כאן מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבורי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות' ומחשב דרך - אבל כאן זה מסתיים. מרכב קטנטן שעולה כל כך הרבה, היינו מצפים לפחות למערכת מולטימדיה.

תא הנוסעים של פיאט 500 אף פעם לא נודע כסביבת מחיה פרקטית ומרווחת למשפחה, ולכן את התלונות נפתח דווקא ממקום אחר: איכות החומרים. הפלסטיקה בסביבת הנהג ב-500S נראית טובה לעין בחלק מהמקרים, ומרגישה מחוספסת ולא נעימה בכל המקרים. תא אחסון קטנטן שנפתח מתחת לידית ההילוכים איים להישבר אם נפתח אותו רק עוד פעם נוספת, ידית בלם היד נעה ימינה ושמאלה בחופשיות מוגזמת, והמדף של תא המטען היה גמיש כמו מתעמלת סינית. ברכב של 80,000 שקל זה אולי נסלח, אבל במחירים של ה-500S? ממש לא.

פיאט 500S

המרווח לנוסעים, כאמור, לא להיט - אבל גם לא בלתי נסבל. מלפנים תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראיה טוב, אם כי בנסיעה לאחור מצטמצמת הראות בגלל קורות אחוריות עצומות. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, למעט לנוסעים גדולי גוף במיוחד. הגישה למושבים האחוריים נוחה יחסית בזכות דלת גדולה, והמרווח שם סביר בהחלט; שני ילדים לא יתלוננו, וגם מבוגרים מתחת לגובה של 1.70 יסתדרו שם לנסיעות קצרות. תא המטען סביר בגודלו ביחס למכוניות מיני.

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה קצת מבלבלת. פיאט 500S מרגישה רכה, והציפיה היא לספיגה הולמת של מהמורות; אבל אז מגיע פס האטה גדול או שבר חד בכביש, ובסיס הגלגלים הקצרצר מיטלטל ואיתו גם הנוסעים. בסך הכל, הנסיעה נוחה יחסית במרבית תנאי הדרך, וגם מחוץ לעיר. אבל תיזהרו מהפתעות.

פיאט 500S

מנוע ותיבת הילוכים

פיאט 500S מצוידת במנוע די ותיק: 1.4 ליטר, 100 כ"ס, בלי טורבו ובלי עזרים נוספים. הביצועים, נאמר זאת כבר בהתחלה, קצת מאכזבים; הספק כזה על רכב כזה היה אמור להניב תחושת כוח טובה יותר. אבל מעבר לזה אין תלונות. הצליל ערב לאוזן, המנוע מגיב מהר ללחיצת רגל ימין, והשהיה בסל"ד גבוה מניבה זריזות לא רעה וגם מתבצעת בקלילות. כל זה רלוונטי רק אם הכפתור של מצב "ספורט" לחוץ. הכפתור הזה מפקח על תגובת המצערת והחלפת ההילוכים, וכשהוא מנותק אין על מה לדבר עם ה-500S. סגור, תבואו מחר.

תיבת ההילוכים הרובוטית, עם מצמד בודד, לא מסוגלת להוות תחליף של ממש לתיבה אוטומטית. היא משתהה בהחלפת ההילוכים, מטלטלת את הרכב בכל החלפת הילוך ולא יודעת לבצע "זינוק בעליה". כדי להגן על שמה הטוב נציין שמדובר באחת התיבות היותר מוצלחות מסוגה, וחשוב גם להגיד שניתן לשלוט ידנית על החלפת ההילוכים באמצעות זוג משוטים הנמצאים מאחורי ההגה. במצב הזה, ה-500S מאפשרת לנהג לתפוס פיקוד באופן מוחלט.

צריכת הדלק במהלך המבחן, שהיה אינטנסיבי בחלקו, עמדה על 10.6 ק"מ לליטר. סביר.

פיאט 500S

התנהגות כביש

אמרנו גרסה ספורטיבית? כדי לאמת את ההצהרה הזו, הגענו עם ה-500S לכמה מהכבישים היותר מפותלים של איזור המרכז. למען האמת, כבר בדרך לשם הבנו שיש פה מכונית עם פלפל. שלדת ה-500 חדה ומגיבה במהירות להעברות משקל, מתקשרת היטב עם הנהג ומאפשרת לו לצלוח פניות וכיכרות בהחלקת אחוריים מעודנת ומהנה. ההגה קל אמנם, אך הוא מציע דיוק טוב ואפילו קצת פידבק, ואחיזת הכביש גבוהה. פיאט 500S אמנם לא תתייצב על הפודיום בסופן של הקפות מסלול מתישות, אך היא בהחלט מסוגלת להעלות חיוך על פניו של הנהג בכבישים הנכונים. בייבי אבארט? עדיין לא, אך הגנים בהחלט קיימים.

פיאט 500S

סיכום

כל בוחני iCar שהספיקו לגעת בפיאט 500S הסכימו פה אחד: מדובר פשוט בממתק. זו מכונית שנראית נהדר, מהנה לנהיגה ומספקת חוויה יוצאת מן הכלל. אבל בסופו של יום, כשבאים לגבש המלצת קניה, הגרסה הזו מרגישה קצת מפוספסת. הרי מי שמעוניין להשחיז פניות בהרי ירושלים והגולן לא יקנה כנראה פיאט 500; ומי שנוסע בעיר ורוצה ליהנות מהסגנון הייחודי, פחות יתעניין ביכולת הדינאמית. פיאט 500S מצליחה להציג כמה יתרונות ברורים על פני אחותה הסטנדרטית (והזולה משמעותית), אבל אנחנו פשוט מסופקים אם ימצאו לקוחות רבים שזה מה שהיה חסר להם ב-500.


לדגמי פיאט בישראל - פיאט

* הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון אוקטובר 2014 של מגזין iCar

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. 100 כ"ס, רובוטית ב-117,900 שקל? (לת)  

Really?,05.10.2014

2. מאז ומתמיד אהבתי את העיצוב של ה-500 ובמיוחד את גרסת ה-S אבל חבל שהתיבה לא חלקה ונעימה והמנוע חלש אבל האכזבה האמיתית היא המחיר (לת)  

עמית שורק,05.10.2014

3. אחלה רכב ב 100-105 אלף ש"ח  במחיר הנוכחי יהיו מעט מאוד קונים

כחחר,07.10.2014

4. פיאט 500S  אוטו עם פלפל ורעל (:

יונתן,06.12.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים