דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן קאדי - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



בעוד מכוניות "סטנדרטיות" זוכות לדור חדש אחת ל-5 או 6 שנים, חייו של הרכב המסחרי ארוכים יותר באופן משמעותי. לא נדיר למצוא מסחריות שנמכרות כמעט ללא שינויים במשך 12 או 13 שנים, וזה גם המקרה של פולקסווגן קאדי - שהדור הרביעי שלו הגיע לישראל בשנת 2016, תריסר שנים בדיוק לאחר שהוצג הדגם הקודם.

אבל בניגוד למסחריות מן השורה, דור חדש לפולקסווגן קאדי הוא אירוע קצת יותר מעניין. יש לכך כמה סיבות: קודם כל, הגולף עליה מבוסס הקאדי עברה מספר גלגולים והתפתחויות מאז הושקה הקאדי הקודמת; ושנית, הקאדי לא פונה ללקוחות ספרטניים של מכוניות מסחריות עממיות, אלא מנסה להציע קצת יותר - ולהשרות אווירת פרייבט, אפילו קצת מהודרת, בתוך הרכב המסחרי. זו הסיבה שבגללה בחרנו בגרסה הבכירה של הקאדי למבחן הראשון שלנו איתו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן קאדי


פולקסווגן קאדי, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, כפולת מצמדים, 125 כ"ס, מ-158,900 שקל
יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה
לא שימושי לעבודה בגרסת 7 מושבים

ביצועי מנוע
צריכת דלק

מרווח ל-7 נוסעים
מחיר רכישה יקר


פולקסווגן קאדי

עיצוב

נתחיל דווקא מהעניין השולי: לא אהבנו את מה שעשתה היבואנית לרכב ההדגמה אותו פגשנו. הצבע מעט משונה לרכב מסחרי, והתוספות של פסי הניקל, החלונות הכהים והג'אנטים האדומים הופכות אותו לקצת מצועצע.
אבל בכל מה שנוגע לרכב עצמו, פולקסווגן עשתה עבודה לא רעה בכלל. העיצוב סולידי, כצפוי, ופסי הכרום לרוחב הגריל הקדמי מעניקים לו מראה דמוי פאסאט, כמעט יוקרתי.

תא הנוסעים

גם בפנים אנחנו פוגשים את סביבת הנהג המוכרת מדגמי פולקסווגן אחרים. לוח המחוונים ברור, עם מחשב דרך מפורט במרכזו; מסך המולטימדיה (אופציונלי) מעט נמוך מדי, אך מציע מגוון רחב של פעולות והתפעול שלו נוח. מעבר לזה, האבזור הבסיסי של הקאדי רחוק מלהרשים: אין כפתורי שליטה על ההגה וגם לא בקרת אקלים או בקרת שיוט. בתוספת תשלום ניתן להרחיב משמעותית את מפרט האבזור, וגם לקבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

פולקסווגן קאדי

מושב הנהג גדול ונוח, והוא מציע מגוון רחב של אפשרויות כוונון - כך שכל נהג יוכל למצוא בפשטות יחסית את הפוזיציה המתאימה. היצע תאי האחסון, כמצופה מרכב מסחרי, רחב מאוד: יש תא קטן לפני ידית ההילוכים, מחזיקי כוסות ותא גדול בין המושבים; יש גם תא במרכז הדשבורד מעל פתחי המיזוג, ועוד מדף ענק מעל לראשי הנהג והנוסע, לכל הניירת והפריטים שכדאי שימצאו ברכב.

שורת המושבים השניה מציעה דלתות הזזה (השמאלית בתוספת תשלום), פתרון נוח מאוד בחניות צפופות. המושבים עצמם מרווחים במיוחד, ומכיוון שהספסל בנוי מ-3 מושבים נפרדים - יהיה קל מאוד לעגן מושבי בטיחות, לטובת השעות שאחרי העבודה. עם זאת, המושב האמצעי לא מציע עוגני ISOFIX. הנוסעים בשורה השניה יהנו גם מפתחי מיזוג, תאי אחסון ומרצפה שטוחה לגמרי.

פולקסווגן קאדי

שורת המושבים השלישית היא פתרון שפעם היה ייחודי לפולקסווגן קאדי, אך כיום נמצא גם במרבית הטנדרונים המתחרים. המושבים עצמם גדולים, מרווחים ונוחים, אם כי הגישה אליהם מעט מסורבלת. כשכל המושבים בשימוש לא נותר תא מטען כמעט בכלל, ושלא כמו בתחום המיניוואנים, שם מקובל לאפשר קיפול של כל מושב בנפרד, בקאדי שני המושבים מאחור מתקפלים יחד - כך שאם יש לכם רק 6 נוסעים, לא תוכלו לקפל חצי מהמושב ולקבל נפח הטענה סביר.

פולקסווגן קאדי

גם כאשר מקפלים את השורה השלישית, המושב מתקפל לגובה של כמעט ממחצית חלל ההטענה, כך שלא נותר כמעט שטח העמסה. ניתן אמנם לפרק את השורה השלישית ולאחסן אותה מחוץ לרכב, וכך לקבל שטח ההעמסה גדול - אך זוהי פעולה מסורבלת והמושבים עצמם כבדים מאוד. בסופו של דבר, משפחה עם 4-5 ילדים תוכל ליהנות ממרווח נדיב בקאדי, אך השילוב בין צרכי העבודה לבין המשפחה עלול להיות מורכב ואף בעייתי.

פולקסווגן קאדי

נוחות נסיעה

ההתבססות על פולקסווגן גולף מעניקה לקאדי יתרון משמעותי בנקודת הפתיחה, אם כי אין לצפות לנוחות נסיעה של רכב משפחתי. הקאדי גדול וכבד יותר, ואמור להתמודד עם נשיאת משקל גבוה יותר - כך שהוא עבר סדרת הקשחות מתבקשת, שפוגעת ביכולת ספיגת השיבושים שלו.

ועדיין, מדובר באחת המסחריות היותר נוחות שפגשנו. על שיבושים קטנים בעיר אמנם מרגישים חבטה קלה, אך ככל שהמהירות עולה הנוחות משתפרת, והקאדי הופך נינוח, יציב, נעים ומרוסן מאוד. אין בעיה לגמוע איתו קילומטרים רבים מבלי להתעייף, וגם על כבישים גליים או משובשים הוא לא מתרגש ולא זז יתר על המידה. גם בידוד הרעשים מעולה, לפחות בגרסה המצוידת במנוע הבנזין.

פולקסווגן קאדי

מנוע ותיבת הילוכים

שני מנועי טורבו-בנזין יש לפולקסווגן קאדי וגם מנוע דיזל אחד. אל המבחן התייצב מנוע הבנזין הבכיר, בנפח 1,400 סמ"ק עם הספק של 125 כ"ס. במונחים של רכב משפחתי, המנוע הזה נחשב זריז למדי. במושגים של עולם המסחריות, מדובר כמעט בטנדרון-ספורט.

הביצועים פשוט מעולים, עם יציאה נחושה מהמקום והמון כוח זמין בכל רגע שצריך. האצות ביניים, עקיפות ועליות נבלעות בקלות מתחת לגלגליו של הקאדי, גם כאשר הוא עמוס (במשקל סביר). בתוך העיר, כמו תמיד, תיבת ה-DSG נוטה להססנות מסוימת ומעכבת בשבריר שניה את הזינוק. בתמרוני חניה צפופים זה יכול להפריע קצת יותר.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.9 ק"מ לליטר. זו כנראה הסיבה שבגללה רבים מעדיפים את המסחרית שלהם עם מנוע דיזל.

פולקסווגן קאדי

התנהגות כביש

למרות מרכז הכובד הגבוה, פולקסווגן קאדי מצליח לנפק אחיזת כביש מצוינת. קשה מאוד להוציא אותו מהמסלול גם תחת פרובוקציה מכוונת, וזה בסך הכל תיאור יותר ממספק עבור טנדרון. אם תתעקשו, נספר לכם שחזרה מוקדמת ואגרסיבית לגז מייצרת תת היגוי מתון. מילא.

פולקסווגן קאדי

העמסה

הסעיף הזה, שהוא אחד החשובים במבחן למכונית מסחרית, לא יהיה זהה בכל קאדי אותה נבחן. בגרסה הזו, כפי שכבר ציינו, שורת המושבים השלישית מבטלת כמעט לחלוטין את האפשרות להעמיס חפצים גדולים או מרובים. אם מוציאים אותה ממקומה, מתקבל חלל גבוה מאוד (אך לא מספיק ארוך). כדי לפתור גם את זה, ניתן לפרק ולהוציא גם את השורה השניה.

כסטנדרט, מקבלים את הקאדי עם דלת אחורית אחת שנפתחת בהנפה כלפי מעלה. זה אמנם יוצר מפתח גדול מאוד, אך קשה לפתוח דלת שכזו בחניות צפופות, ונמוכי קומה עלולים להתקשות בסגירתה. בתוספת תשלום ניתן לבחור בדלתות כנף שגרתיות מאחור.

פולקסווגן קאדי

סיכום

פולקסווגן קאדי הוא רכב מרובה זהויות. קחו אותו בגרסת דיזל מאורכת עם 5 מושבים, וקיבלתם מסחרית ממוקדת מטרה. מנגד, אם תבחרו בגרסה אותה בחנו אנחנו, תקבלו מיניוואן גדול, מרווח ושימושי, עם אפשרויות קיפול וסידור שיכולות להפוך אותו לטנדרון בתוך דקות ספורות. איכויות הנסיעה שלו, בעיקר בתחום המנוע, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים, הם אלו שמבדלות אותו באופן משמעותי מהמתחרים בקטגוריה, והופכות אותו למעין טנדרון פרימיום. והמחיר בהתאם.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה