בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים

פולקסווגן טיגואן


הדור השני של פולקסווגן טיגואן הוא לא חידוש בפני עצמו - אלא פרשנות עדכנית ומאוד פולקסווגנית למושג "רכב פנאי". מבחן דרכים בוידאו



מאת: נועם ריין
צילום: הדר קמינסקי

הדור הראשון של פולקסווגן טיגואן היה אחת הסנוניות הראשונות של קטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים, כפי שאנו מכירים אותה כיום.  אחרי כמעט עשור של רכבי שטח יעודיים אך מוקטנים, כפי שהיו הדורות הראשונים של טויוטה ראב 4, הונדה H-RV ויונדאי טוסון, הופיע בשנת 2006 ניסאן קשקאי, שמאז נחשב לאבי קטגוריית רכבי הפנאי האופנתיים. הטיגואן של פולקסווגן הוצג שנה לאחר מכן - אבל מכיוון שמתחרים של ממש עוד לא היו לו, למעט אותו קשקאי, הציגה אותו פולקסווגן כ"אח הקטן של הטוארג". הפרשנים, שלא ידעו איך לאכול את הדגם החדש, התייחסו אליו כאל "מקרה ראשון של ג'יפון יוקרה קטן".

היום אנחנו כבר יודעים היטב כיצד למקם את פולקסווגן טיגואן ביחס למתחרים, לשוק ולדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן. הדור השני של הטיגואן מבוסס על פולקסווגן גולף מהדור השביעי, חולק מכלולים רבים עם סיאט אטקה ומתחרה בקיה ספורטז', יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 וטויוטה ראב 4. עכשיו אפשר כבר להתחיל לדבר על הרכב עצמו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן טיגואן


פולקסווגן טיגואן, 1.4 טורבו-בנזין, 150 כ"ס, מ-164,900 שקל
יתרונות
חסרונות
נוחות נסיעה
עיצוב פושר
שימושיות ומרווח
אבזור ביחס למחיר
הנדסת אנוש
  לא מתאים לשטח



עיצוב

אנחנו יודעים, עיצוב זה עניין של טעם, אבל מרבית הנשאלים שביקשנו מהם לדרג את עיצובו של הטיגואן העניקו לו ציון נמוך. הוא סולידי ומאופק, כמו כל פולקסווגן אחרת, אבל הפרופורציות שלו נמוכות וחסרה לו את הקשיחות האופיינית לרכבי פנאי מסוגו. זו תוצאה ישירה של השינוי שעבר על הטיגואן ביחס לדור הקודם: נוספו לו כמה סנטימטרים לאורך ולרוחב, אבל דווקא הגובה נחתך.


אבל זה לא רק הגובה: החישוקים שלו בגרסה הזו קטנים יחסית, פנסי החזית נעדרי תחכום, הקווים האופקיים בגריל נעלמים בתוך הצבע השחור של הרכב (היינו שמחים לפגוש שם את הכרום שיש בפאסאט) ובאופן כללי הוא נעדר את אפיל הפרימיום שיש בפולקסווגן לעיתים. רמת הגימור הגבוהה יותר, שכוללת גם תאורת לד וחישוקים גדולים יותר, משפרת את ההופעה של הטיגואן.

פולקסווגן טיגואן

תא הנוסעים

מבפנים, ובכן, מדובר בגולף - עם אי אלו שינויים קלים. היקים הקפדנים שרגילים לסדר ולמשמעת, יאהבו את האופן שבו מאורגן תא הנוסעים: הכל ברור, נגיש ומסודר בצורה הגיונית וחכמה. גם איכות החומרים המצוינת תומכת בכך, אם כי פגשנו גם בקטגוריה הזו מכוניות עם חומרים נעימים יותר למגע.

מצד שני, המראה הכללי שמרני ומעט מיושן. לא צריך להרחיק עד לעיצוב הדרמטי של פיג'ו 3008 (ובעצם, למה לא?) - גם בספורטז' וברנו קדג'אר מצאנו תאי נוסעים שנראים מודרניים יותר. וזה לא שבפולקסווגן לא יודעים לעשות עבודה טובה יותר. הפאסאט, למשל, היא דוגמה נהדרת לתא נוסעים שמרני וסולידי - שגם נראה מודרני ואלגנטי.

רשימת האבזור של הטיגואן כוללת את כל מה שצריך כדי לספק את הצרכים הבסיסיים של הנהג: מולטימדיה מצוינת עם מצלמת רוורס ודיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחים מאחור ו-3 אזורי טמפרטורה נפרדים, מראה נגד סנוור וגם בלימת חירום אוטונומית. העניין הוא שהטיגואן יקר מחלק משמעותי מממתחריו, וברשימת האבזור שלו אין את מה שנדרש כדי לגרום ללקוחות לשלם את האקסטרה. ג'יפונים אחרים שנמכרים במחיר דומה מציעים גם כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנוראמי ומערכות בטיחות נוספות.

פולקסווגן טיגואן

כדי לקבל את אלו בטיגואן, יש להוסיף סכום משמעותי עבור הגרסה הבכירה (קומפורטליין) - ואז כבר מקבלים חבילת אבזור מרשימה במיוחד. אל כל הנ"ל מצטרפים מושבי עור חשמליים עם חימום ועיסוי, חיישני חניה היקפיים, מערכת חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. זו כבר נראית כמו עסקה עדיפה, על אף המחיר הגבוה.

מבחינה פרקטית, הטיגואן מקבל ציון מושלם. מלפנים המושבים גדולים ונוחים, והנהג נהנה משפע של תאי אחסון בכל הגדלים והמיקומים האפשריים. נציין לטובה את משענת היד המתכווננת עם תא האחסון הגדול מתחתיה.

במושב האחורי המצב טוב אפילו יותר. הדלתות גדולות כך שקל להיכנס ולצאת, המרווח לרגליים ולראש נפלא, המושבים עצמם מתכווננים על מסילה (בחלוקה של שליש ושני-שליש) וניתן לכוונן גם את משענת הגב.

תא המטען של הטיגואן מציע נפח נדיב של עד 615 ליטרים, כולל גלגל חלופי, וניתן לבחור בין נפח גדול יותר לבין הרמת המדף ש"מיישר" את שפת ההטענה, מקצץ כמה ליטרים אך מקל על העמסת הבגאז'.

פולקסווגן טיגואן

נוחות נסיעה

מאוד נוח ונעים לנסוע בפולקסווגן טיגואן. לעומת רכבי פנאי אחרים, שלא תמיד מצליחים למצוא את האיזון המדויק שבין רכות וריסון, נראה שהטיגואן עלה על המתכון המנצח. הוא מעט רך יותר מהמקובל אצל פולקסווגן, וזה דווקא לא רע ברכב גדול וכבד יחסית (למרות נדנוד קל שמורגש לאחר רצף שיבושים). הוא סופג היטב שיבושים בעיר, נעים מאוד על כבישים מהירים ומשרה רוגע ושלווה בכל תנאי הדרך. גם בידוד הרעשים משובח, להוציא אוושה קלה מכיוון מראות הצד במהירות תלת ספרתית.

פולקסווגן טיגואן

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע של פולקסווגן טיגואן מוכר לנו היטב. 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס, אותו מתכון שמוצע גם בגולף, בפאסאט, בסקודה סופרב ובעוד דגמים רבים אחרים. המנוע הזה משלב בין אופי נינוח ורגוע בדרך כלל, לבין כוח רב שזמין בלחיצת דוושה קלה ומייצר ביצועים נהדרים. אם תרצו - תשייטו על גלי המומנט בנינוחות, ואם תעדיפו למחוץ דוושה ולצאת לעקיפה אגרסיבית - גם זה יתאפשר. מערכת שמנתקת שני צילינדרים בעת הצורך זמינה גם היא, פועלת בצורה שקופה לגמרי ומסייעת לצריכת הדלק.

החידוש המעניין בטיגואן הוא תיבת ההילוכים. לא מדובר בתיבה חדשה בפני עצמה - זו ה-DSG בגרסת 6 ההילוכים שלה, עם מצמדים רטובים. אך השילוב שלה למכונית כזו עם מנוע כזה בהחלט מפתיע. לטעמנו, מדובר בתיבה מוצלחת ורהוטה יותר מה-DSG7 הנפוצה: אין לה את הרעידות וההססנות בתנועה עירונית, והיא מחליפה הילוכים בצורה מהירה ויעילה.

השילוב בין מנוע קטן ורכב גדול יוצר פוטנציאל לצריכת דלק מצוינת - אך גם כזה שעלול שלא לבוא לידי ביטוי. בנסיעה מתונה הגענו גם ל-13 ק"מ לליטר, אך בקטעי המבחן המאומצים המדידה היתה נמוכה מ-10 ק"מ לליטר.

פולקסווגן טיגואן

התנהגות כביש

באופן מעט מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב פנאי גדול ורך יחסית, הטיגואן הפגין התנהגות כביש טובה בהחלט. יש לו אחיזת כביש מצוינת שתשרה בטחון לכל נהג ובכל כביש, אבל זה לא הכל: מצאנו גם שלדה מוצלחת שיוצרת קשר עם הנהג, תגובות מיידיות להעברות משקל וכניסה מהירה יחסית לפניות. זה לא מעט עבור ג'יפון, גם אם לא מדובר במאפיינים ספורטיביים כמו אלו של מאזדה CX5 או פיג'ו 3008.

פולקסווגן טיגואן

סיכום

אהבתם את הגולף, וחסר לכם עוד קצת מרווח למשפחה? או שאולי תנוחת הישיבה הגבוהה והסטייל הג'יפי הוא מה שקוסם לכם? אם התשובה לאחת מהשאלות האלו חיובית, פולקסווגן טיגואן הוא הג'יפון בשבילכם. וגם אם לא - ודאי תשמחו לדעת שמדובר ברכב פנאי נוח, מרווח מאוד, חזק וחסכוני שגם נוסע בצורה בטוחה ונעימה. האם הוא שווה את התוספת למחיר לעומת מכוניות כמו פיג'ו 3008 או סיאט אטקה? על כך קשה לענות לפני ביצוע של מבחן השוואתי, אבל כבר עכשיו ברור: את כל מה שפולקסווגן יודעת לעשות טוב, ומדובר בלא מעט דברים, היא עשתה בטיגואן.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. רכב למביני עניין בלבד  אני עובד הרבה מאוד במערב אירופה וקורא את רוב עיתונ...

שמעון ,20.02.2017

2. גרם לי להתקף פיהוקים הרכב הזה (לת)  

שי,21.02.2017

3. ל-שמעון  זה רכב טוב, אין וויכוח: 1. רוב האירופיים נוהגים...

כאן זה לא אירופה,22.02.2017

4. אייל (לת)  

פג'ו 3008 וסקודה קודיאק עדיפות על הגולף המוגבהת ,22.02.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים