הגולף הותיקה והכל כך נמכרת נמצאת בימים אלו בשלהי הדור השביעי שלה. במהלך כל אותן שנים, מאז הדור הראשון ב-1974, הגולף שומרת על התפתחות איטית בין הדורות, ועוד יותר איטית במהלך הדורות עצמם. את מתיחת הפנים של הדור השביעי, שבוצעה לפני כשנתיים, קשה לזהות אפילו בזכוכית מגדלת. כעת, אחרי שמרבית רכבי הקונצרן החליפו את היצע המנועים, קיבלה הגולף צמד מנועים חדשים וגם הרחיבה את מערך אביזרי הבטיחות.
עיצוב
השינוי במנועים לא לווה בשינויי עיצוב, כמובן. העיצוב של הדור הנוכחי הוא מהטובים שבדורות של הגולף. זו מכונית שאינה מעוצבת במטרה למשוך תשומת לב, אך בגרסתה הנוכחית ובעיקר מלפנים היא דווקא מפגינה נוכחות נאה. היא מצליחה להישאר אלגנטית ועדכנית גם לאחר 7 שנים מיום השקתה. זה אחד היתרונות הברורים של עיצוב שמרני: הוא מחזיק הרבה יותר זמן.
סביבת הנהג מציגה גם היא עיצוב שמרני, לפעמים אפילו פשוט, אך החומרים איכותיים והתחושה ביתית ונעימה. היינו שמחים לצבעים בהירים יותר.
תא הנוסעים
מנוע הליטר של הגולף מוצע רק ברמת הגימור הבסיסית, המכונה "קומפורטליין", בעוד גרסת ה"קומפורטליין פלוס" הבכירה זמינה רק עם המנוע הגדול יותר. ברשימת האבזור של גרסת הבסיס ניתן למצוא בין היתר מולטימדיה עם מסך "8 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, מראה מרכזית נגד סנוור, בלם יד חשמלי שמחזיק את הרכב עומד ברמזור וחישוקי "16 קלים ומעט קטנים. האמת? זהו מפרט סביר בלבד עבור משפחתית מודרנית. רבות מהמתחרות מציעות אבזור עשיר יותר.
מצלמת הרוורס מציגה תמונה ברורה ומדויקת. לצידה מצאנו מערך בטיחות עשיר הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות ותיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה - מערכת שנוספה במסגרת החלפת המנועים.
בגרסה הבכירה, מלבד מנוע גדול יותר, תמצאו כניסה והנעה בלי מפתח, גג שמש פנוראמי, חישוקים קלים בקוטר 17" ולוח מחוונים דיגיטלי מתקדם.
בחזרה לגרסת הבסיס, זו מצוידת במערכת שמע בעלת 8 רמקולים לא רעים בכלל, המספקים איכות סאונד טובה מאוד. נציין לטובה גם את מסך המולטימדיה הגדול שממוקם היטב, לא מושפע לרעה מאור השמש, נוח לתפעול, מסתנכרן בקלות עם הסלולארי ואפילו מוטה מעט לכיוון הנהג. כל הידיות, הכפתורים והמנופים נעימים לתפעול, הכל מרגיש מוצק ונכון. בקיצור - גולף.
המושבים נוחים, תומכים גם צידית ומתכווננים (ידנית) היטב. המושב בכסא הנהג מעט קצר ובאחורי הוא מעט שטוח מדי. המושבים כולם מעט נוקשים, אבל בהחלט נעימים לנסיעה מתמשכת.
הגולף נהנית מהיצע רחב של תאי אחסון, לרבות תא בין המושבים המתכוונן לגובה ותא כפפות מרופד המחולק בצורה יצירתית.
לגולף תא נוסעים מרווח למדי. ארבעה נוסעים ירגישו בנוח אבל לחמישה יהיה מעט צפוף. הנוסע במרכז הספסל האחורי יסבול בעיקר מתעלה מרכזית גדולה שתפשק את רגליו. יושבי הספסל האחורי נהנים מפתחי מיזוג יעילים. תא המטען מציע נפח סביר בלבד של 380 ליטרים. לטעמי, אף שהוא נוח ויעיל - סף ההטענה גבוה מדי.
נוחות נסיעה
העיצוב, שאיננו דרמטי או ספורטיבי כמקובל במכוניות רבות כיום, מעניק שדה ראיה טוב מאוד לנהג - זאת על אף קורה אחורית גדולה למדי. הראות מלפנים משתפרת הודות לחלונות צד קטנים בסמוך למראות.
הגולף היתה ונשארה נוחה. מעט נוקשה, כמו רבות מאחיותיה למוצא היקי, אבל בהחלט מטפלת היטב בשיבושים במהירות עירונית ובינעירונית כאחד. ישנן מעט נקישות על שיבושים גדולים - אבל למרות זאת מדובר באחת המשפחתיות הנוחות בקטגוריה. מחוץ לעיר רעש המנוע והרוח חזקים מהצפוי.
מנוע ותיבת הילוכים
המנוע החדש, עם 3 צילינדרים בלבד, מייצר הספק של 115 כוח סוס ב- 5,000 סל"ד (לעומת קודמו שסיפק 125 כ"ס באותו סל"ד), מומנט של 20.4 קג"מ (כמו קודמו) המושג ב-1,400 סל"ד (במקום ב-2,000). התאוצה ל-100 קמ"ש לפי נתוני היצרן אורכת 9.8 שניות (לעומת 9.1). לעומת זאת צריכת הדלק השתפרה. במבחן הדי מאומץ שלנו הרכב גמע כ-15 ק"מ לכל ליטר של הנוזל היקר - מספר מרשים המהווה שיפור קל ביחס למנוע הקודם.
המנוע, המוכר לנו מרכבים אחרים בקבוצה, אינו חזק במיוחד - אבל ברמה היום-יומית הוא בהחלט מספק. בנהיגה תובענית, אם בתנאי דרך מאתגרים ואם בתפוסת נוסעים מלאה, יורגש מחסור מסויים בכוח, אך ברוב המקרים מדובר במנוע שיזיז את הגולף בקצב משביע רצון. במצבי עומס, אפילו לא קיצוניים, רעש המנוע יהפוך להיות נוכח בתא הנוסעים. זוהי תוצאה של המעבר מ-4 ל-3 צילינדרים.
תיבת ה-DSG כפולת המצמדים תפקדה בעבר באופן פחות רהוט עם מנועים קטנים, אך כאן היא תפקדה היטב. נדמה שחל שיפור.
התנהגות כביש
כפי שכתבנו לא פעם, הגולף תמיד שאפה להיות יעילה, בטוחה, נשלטת וקלה לנהיגה. כלומר, לפחות בגרסאות הסטנדרטיות, המטרה היא לספק לנהג תחושות של ביטחון ושליטה שבאות על חשבון הספורטיביות. הגיוני.
זה קורה בזכות אחיזה גבוהה (גם בצמיגים קטני המידות בגרסה שנבחנה כאן), משקל הגה מצוין - שאינו קל או כבד מדי וכן נטיה לתת היגוי לינארי ונשלט. התוצאה היא שאפשר לנהוג אותה מהר בכל מצב כשהיא מספקת שפע של אחיזה, אך מעט תקשורת הכרוכה בהנאה.
סיכום
פולקסווגן גולף מצליחה להסוות היטב את סימני הגיל. על אף שמדובר במכונית הנמצאת בסוף חייה, היא נראית טוב, מצוידת באבזור הנדרש וגם נהנית מהיצע מנועים מוצלח. המנוע הקטן כמעט ולא פוגע בביצועי המנוע וגם משפר את צריכת הדלק - כך שמדובר בהחלט בחבילה ראויה. היא אולי יותר יקרה מסיאט לאון ופחות שימושית מסקודה אוקטביה, אבל יש לה אפיל שאין לאף אחת אחרת, וגם תמהיל מאוזן מאוד של איכות.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות