דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה פאביה (1.0 ליטר) - מבחן רכב



גרסאות כניסה של מכוניות יכולות להיות הצלחה אדירה, או לחלופין אכזבה מהדהדת. גרסת כניסה שנמכרת במחיר נמוך משמעותית מהקטגוריה, כמו לדוגמא סקודה פאביה של מחאת האוהלים הקודמת, הציעה חבילה אטרקטיבית במחיר מאוד הוגן. לעומת זאת, גרסת כניסה יכולה לעיתים גם להיות בסיסית וערומה מאבזור, ועוד עם תמחור גבוה שמסתיר הנחות שמנות לציי הרכב.

סקודה תמיד היתה היצרן שמציע "המון רכב" במחיר הוגן, עם יחס הולם של אבזור ומרווח לשקל. אבל הפאביה החדשה הגיעה לישראל עם מחירי כניסה גבוהים משמעותית מבעבר. ברור לנו שהגרסאות המאובזרות והיקרות מציעות רשימה ארוכה של פינוקים ונראות נהדר על הכביש, כשגרסת ה"מונטה קרלו" שבחנו לוקחת לקצה את התמהיל המוצרי. אבל האם הגרסה הזולה ביותר - שכבר לא זולה במיוחד בפני עצמה - מצליחה גם היא להרשים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה פאביה

סקודה פאביה, 1.0 טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 110 כ"ס, מ-114,900 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח מאחור תיבת הילוכים בעיר
תא מטען איכות חומרים
ביצועים נוחות בעיר


סקודה פאביה

עיצוב

סקודה פאביה היא לא הסופר-מיני הסקסית שתגרום לכם לרוץ לאולם התצוגה הקרוב רק כדי לעשות איתה סלפי ולהעלות לאינסטוש. המתחרות מצרפת, ספרד ואפילו יפן כנראה ימשכו יותר מבטים ביחס לצ'כית. מצד שני, הדור הרביעי של הפאביה מרגיש כמו עוד תנועה של המכונית הקטנה לכיוון הנאה, האלגנטי והאפקטיבי.

הגריל שמתוחם בניקל גדל מעט, מהצד אפשר לראות קימורים בולטים יותר שמדגישים את קו המותניים. מאחור אפילו הגרסה הזולה ביותר זוכה לספויילר שחור ולפנסים עדכניים יותר. בהחלט לא הרכב שירגיש כאילו התקמצנתם.

סקודה פאביה

תא הנוסעים

העיצוב מבפנים הוא כבר סיפור שונה. על פניו, יש פה כל מה שצריך כדי לגרום לו להראות מרשים. להגה שני חישורים, ידיות הדלתות מיוחדות, יש מסך צף ופס בצבע אפור שחוצה את התא מצד לצד (כולל בפתחי המיזוג).

אך כאן מסתיימים הקומפלימנטים. תא הנוסעים כולו בצבע שחור (למעט הפס המדובר) ואיכות הפלסטיקה בו נמוכה מהמקובל. עם הפלסטיק אפשר לחיות, זה מקובל היום בקטגוריה ואפילו בקטגוריות יקרות יותר כחלק מקיצוצים וחיסכון בעלויות. לעומת זאת, על הצבעים לא היו צריכים לחסוך, שכן זה בדיוק הדבר הקטן שמסייע לתא הנוסעים להיראות מעט יותר צעיר וקליל.

סקודה פאביה

מבחינות אחרות, סביבת הנהג של הפאביה מוצלחת למדי. זה מתחיל באבזור לא רע בשביל גרסת כניסה. יש הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה דובר עברית עם חיבורי אנדרואיד ואפל, חיישני חניה מקוריים ועוד. גם בסעיף הבטיחות הפאביה מרשימה עם מפרט שכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, 9 כריות אוויר, התרעה על עייפות ועוד. בניגוד לגרסאות יקרות יותר, כאן אין מצלמת רוורס או חיישני חניה מלפנים.

סקודה פאביה

הנדסת האנוש לא טובה כמו בדור הקודם. הכפתורים על ההגה פחות אינטואיטיביים וגם המסך המרכזי יכול להוביל לאי אלו תפריטים עודפים. כפתורי המיזוג נותרו פיזיים רק בחלקם, בעוד יתר פקודות המיזוג מתבצעות ממעמקי המסך.

תאי אחסון יש בשפע. התאים בדלתות גדולים, התא מתחת למסך המולטימדיה נדיב ויש עוד מקום בין המושבים. לנוחות הנוסעים יש אפילו 5 יציאות USB – אחת בסמוך למראה המרכזית לטובת מצלמת דרך. תנוחת הישיבה עצמה טובה. היא עמוקה בתוך הרכב אך היא לא נמוכה מדי ושדה הראיה החוצה טוב לכל כיוון, חוץ מהצד האחורי שם קורות C יכולות להסתיר מעט בתמרוני חנייה.

סקודה פאביה

המושבים עצמם נוחים מאוד, גם בנסיעות ארוכות. המרווח מלפנים מצוין ויש טווח תנועה רחב מספיק להגה ולמושבים. ההפתעה הגדולה יותר היא מאחור. אנחנו עוד מחכים למבחן השוואתי אבל לפחות ממבחן הסולו עושה רושם שמדובר באחד מהמושבים האחוריים הטובים בקבוצה.

קודם כל, יש שפע של מקום לראש, וגם לרגליים יש יחסית הרבה מקום. המושב עצמו נוח מאוד. שני המושבים החיצוניים שקועים ועוטפים ורק המושב האמצעי הבולט יהיה פחות נוח לנסיעה ארוכה. המושב עצמו תומך היטב בירכיים. באופן לא שגרתי (בקבוצה) יש יציאות מיזוג לאחור ויציאות USB. אפילו החלונות בגודל סביר וכך מתקבלת חוויית נסיעה מעולה ביחס לרוב הסופר-מיני שמסביב.

סקודה פאביה

ממשיכים לתא המטען וגם שם המצב מעולה. עם 343 ליטר היא מציעה נפח שמכוניות משפחתיות קומפקטיות התגאו בו בעבר. מעבר למבנה המוצלח יש גם נקודות אחיזה לשקיות, תאורה ואפילו פלסטיק שמאפשר לקבע ציוד.

סקודה פאביה

נוחות נסיעה

כמובן שנוחות הנסיעה תלויה רבות במתלים, אבל עם חישוקי 16 אינץ' של גרסת ה"אמבישן", ציפינו לנוחות עדיפה מזו של ה"מונטה קרלו", שנועלת צמיגי "18. למרות זאת, בתוך העיר הפאביה מרגישה מעט נוקשה. אם אתם מפחדים ממכוניות חובטות, לא זה הסיפור פה. הסקודה מעבירה אי אלו שיבושים, אך היא יודעת גם לסנן את חלקם. יותר מפריע רעש המתלים הנוכח.

סקודה פאביה

כשיוצאים לכבישים הפתוחים הפאביה הקטנה מציעה נוחות נסיעה טובה יותר. היא מצליחה לטפל ברוב המהמורות באופן טוב ובכלל מרגישה גדולה, יציבה ובוגרת מגודלה האמיתי. אולי זה הריסון הנוסף שמסייע.

גם בידוד הרעשים לא רע. בטח בהתחשב בעובדה שמדובר בגרסת הכניסה לעולמה של הפאביה בישראל (בחו"ל יש גרסאות פשוטות הרבה יותר). רעשי רוח מגיעים במהירויות גבוהות ורעשי דרך עושים דרכם פנימה בעיקר על כבישים רעים מאוד.

סקודה פאביה

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה של הפאביה מכירה אותנו מעולה וגם אנחנו מכירים אותה לא רע בכלל. השילוב של מנוע טורבו קטן בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים הוא שילוב שמסיע המון רכבים בקונצרן פולקסווגן ובהם רכבים גדולים משמעותית מהפאביה – סקודה אוקטביה, קארוק או פולקסווגן גולף, למשל.

מבחינת הכוח נטו, לפאביה הקטנה לא חסר דבר. הסופר-מיני יודעת לצבור תאוצה בקצב טוב, המנוע הקטן מרגיש בשרני ומאוד ליניארי. הנסיעה שלנו כללה כבישים הררים עם עקיפות וטיפוס מהבקעה ועד לשיא ההר, ברכב עמוס בחציו. לא נרשמו בעיות, כן נרשמו עקיפות פה ושם.

סקודה פאביה

ועדיין, בעלייה התלולה עקיפות הן משהו ששווה לתכנן, גם אם לא באופן מדוקדק, כי ההילוכים מאוד ארוכים וכשמתקרבים לשיא ההספק המנוע מאבד קצת אוויר. אורכם של ההילוכים אמור להשפיע על צריכת הדלק לטובה אבל היינו שמחים להילוכים (בעיקר שלישי-חמישי) יותר קצרים, מה שיכול היה להוסיף עוד קצת פאנץ' למכונית. בתוך העיר תיבת ההילוכים הרובוטית לא מעבירה הילוכים באופן החלק ביותר.

צריכת הדלק בסופו של המבחן טובה עם נתון של כ-13 ק"מ לליטר, אך נרשמו פערים די גדולים בין נסיעה עירונית ונסיעה בין עירונית שם הנתון פנומנאלי. מי שיתנהל בקצב רגוע על כבישים פנויים, יהנה ממכונית חסכונית במיוחד. מי שיעמוד בפקקים ובעיקר בהם, יהנה קצת פחות.

סקודה פאביה

התנהגות כביש

למרות שפרטפורמת ה-MQB A0 קיימת כבר זמן רב בקונצרן, זאת הפאביה הראשונה לקבל אותה וזה מורגש היטב בהתנהגות הכביש. הסקודה הקטנה, כמו שכבר כתבנו, מרגישה בראש ובראשונה גדולה ובטוחה מגודלה האמיתי.

בסיבובים האחיזה מצוינת, התגובות שלה לפקודות והעברות משקל צפויות ואפילו קצת משעשעות. אם ממש תלחצו תגלו טיפה זווית גלגול, אבל גם תחושה קצת חיה מהזנב. ההגה הוא לא המהיר או המדויק ביותר אבל יש לו משקל טוב והוא עושה עבודה נאותה.

סקודה פאביה

סיכום

גרסת הכניסה של הפאביה מוכיחה שוב עד כמה החברה הצ'כית מוצלחת ככל שזה נוגע למכוניות עממיות. המכונית הקטנה מציגה רשימה ארוכה מאוד של יתרונות: מרווח פנימי נדיב, תא מטען גדול, מפרט אבזור לא רע, התנהגות הכביש טובה ומנוע מספק ומעבר לכך. אפילו הנקודות הפחות מרשימות, כמו המראה של תא הנוסעים או הנוחות בעיר, הן לא בעיות אקוטיות.

ואחרי כל זה, לפחות במועד השקתה, יש לה בעיה אחת רצינית. מחיר הכניסה של הפאביה גבוה מאי פעם, אפילו בגרסה הזולה ביותר. ברור לנו שהמחירים בשוק, מאמירים אבל נכון לאמצע 2022 הגרסה הזולה של הפאביה עולה פחות או יותר כמו הגרסאות היקרות של מכוניות מתחרות כמו מאזדה 2, רנו קליאו, יונדאי i20 ואפילו האחות מבית – סיאט איביזה. המחיר, ובעיקר הוא, הופך את הבחירה בפאביה לבחירה קשה במיוחד. האם גרסת הכניסה של הצ'כית הקטנה, המוצלחת כשלעצמה, עדיפה על גרסאות בכירות ומצוידות יותר של המתחרות?

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם: 072-33-44-806

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
כפתור התקשרות מהירה לייעוץ לפני רכישת רכב
חזור למעלה