דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן DS3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

"יש לה פרצוף קצת גברי אבל היא נראית לא רע", מציינת מעיין. תכירו את הסטריאוטיפ הקלאסי של קהל הלקוחות הפוטנציאלי של סיטרואן DS3: בת 26, סטודנטית בדימוס מאזור חיוג אפס תשע. האם באמת ציפיתם לקהל יעד אחר כשרמת הגימור של ה-DS3 הזו נקראת "So Chic"? הסגמנט של מכוניות קטנות שעולות כמו משפחתית גדולה, קטנות פרימיום אם תרצו, מתעורר לחיים: סיטרואן DS3 האוטומטית מצטרפת אל הגרסאות האוטומטיות בכדי להתחרות על הזכות להסיע את מעיין וחברותיה. האם ה-DS3 רק רוצה להרשים את בנות המין היפה, או שהיא גם זוכרת משהו מימיהן הספורטיביים של מכוניות סיטרואן קטנות מלפני עשור או שניים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן DS3 

 

סיטרואן DS3, מנוע בנזין 1.6, אוטומטית, 137,500 שקל

יתרונות

חסרונות

  אופי וצבעוניות

תיבת הילוכים

  נוחה ומרווחת ביחס למתחרות

מחיר

  התנהגות כביש טובה

 


אז מעיין לא ממש נפלה מהרגליים למראה הסיטרואן ולמען האמת גם אני לא. אבל כל השאר כן: הסביבה מגיבה למראה הסיטרואן הזו בכל מקום שבו היא עוברת. אף אחד לא נשאר אדיש למראה הצבע הצהוב הבולט, שורת נורות הלד, קורה B המיוחדת והכמות המסחרית של חיפויי הניקל. החישוקים האופציונאליים שנעלה גרסת המבחן נראים זולים למראה בהשוואה לחישוקי ה-17 אינץ' "בעיצוב יהלום" של הגרסא הידנית שנראים טוב יותר, לטעמי.

 

סיטרואן DS3 החדשה. להשיק את השיק / צילומים: רן אניג'ר

תא הנוסעים של ה-DS3 אינו שונה באופן משמעותי מזה שבסיטרואן C3, עליה היא מבוססת. שלושת צבירי המחוונים הנאים שמול הנהג עוטים מצחיית פלסטיק רך למגע. פס הפלסטיק לאורך לוח השעונים צבוע בצבע הגג, שחור מבריק. שילוב המתכת בגלגל ההגה משולש החישורים נראה מצוין וחש איכותי למגע. מרחב הרגליים הענק העומד לרשות הנוסע לצד הנהג ראוי לציון. המרחב במושב האחורי סביר וניתן בהחלט להושיב בו שני מבוגרים גם לנסיעות ארוכות. נועץ בחריץ ההתנעה את המפתח המשובץ במטבע פלסטיק צהוב הזהה לצבע החיצוני. בואו נראה אם זו אכן סיטרואן קטנה אמיתית.

 

על הנייר, גרסת ה- So Chic הנבחנת לא מסתמנת כגרסא המועדפת לאלו שנוהגים בשביל ליהנות: תיבה אוטומטית מסוג AL4 עם ארבעה יחסי העברה בלבד שמשודכת למנוע בנפח 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 16.3 קג"מ מכובדים ב-4250 סל"ד. על הכביש, התיבה הזו שונה מדגמים קודמים שנושאים את השם AL4 שנהגנו עליהם: היא פשוט עובדת. שילוב ההילוכים חלק והורדת ההילוכים בהאטה מתבצעת בסדר מופתי. למרות זאת, עדיין חסרים איזה הילוך או שניים בשביל לסמן V על סוגיות צמצום הבורות בין יחסי ההעברה והקטנת צריכת הדלק.
 

עכשיו חסר שיקום מישהו וישאל: "איך אפשר ליהנות עם מכונית קטנה אך אוטומטית, ועוד אחת עם תיבה מסוג AL4?". אז וואלה, אפשר. מעבירים את בורר התיבה למצב ידני, מקטרים קצת על היעדרם של פקדי העברה ידנית על מוט ההגה ויוצאים לתקל פניות. על הכביש, סיטרואן DS3 מחזירה אותנו לתקופה יפה יותר בתולדות פיז'ו-סיטרואן, התקופה בה הנאה מנהיגה הייתה מגיעה בילט-אין בקטנות צרפתיות. למרות ואולי בגלל שאין לה מיתלים מת(ו)חכמים, מעניקה ה-DS3 שילוב מצוין של נוחות נסיעה טובה למדי והתנהגות כביש מהנה. הקטנה הזו מגיבה בחינניות להעברות משקל ומעלה חיוך בכבישים מפותלים, על אף ההיגוי המחושמל. בלמים רגישים וחזקים משלימים חבילה משעשעת לנהיגה. גרסת הטורבו Sport Chic, עם 36 כ"ס נוספים ותיבה ידנית בת שישה הילוכים, מסתמנת כמכונית שצריך לדגום בהקדם.

 

אחרי שסיימנו ליהנות בכבישים המובילים לירושלים, מפגן תשומת הלב ממשיך גם ברחובות הבירה. נהגי מוניות מחמיאים ברמזור וסתם נהגים מנופפים לשלום ומרימים אגודל באויר. יכול להיות שמקור החיבה טמון בשילוב הצבעים של בית"ר ירושלים? לסיכומו של ערב ירושלמי, סיטרואן DS3 היא מכונית טובה. היא נוחה ומהנה לנהיגה. היא השאירה לי טעם טוב בפה בגלל האופי ולאו דווקא בגלל היופי. השאלה הגדולה היא האם בשביל קצת פחות פח ויותר אופי אפשר לחסוך 20 אלף ש"ח ולרכוש פיאט 500 1.4 רובוטית או בכלל להוסיף כ-7000 ש"ח עבור אלפא רומיאו מיטו או אודי A1 אוטומטיות. אז מה אתם חושבים?

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה