דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן קקטוס – מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

צילומי וידאו, סטילס ועריכה: שלו שטיינבאום

סיטרואן קקטוס הגיח לעולם בשנת 2014, ומיד מצא את עצמו בסיטואציה בעייתית. 4 שנים אחרי שניסאן ג'וק כבש את העולם, מרבית יצרני הרכב כבר מצאו את הפתרונות שלהם בסגמנט הצומח של הג'יפונים הקטנים: שברולט יצרה את הטראקס הקשוח למראה, סוזוקי הלכה על כיוון משפחתי עם הקרוסאובר, רנו ופיג'ו הפכו מכוניות סופר מיני מצליחות לג'יפונים מעוצבים – אבל בסיטרואן כמו בסיטרואן, ה-DNA לא מאפשר הליכה בעקבות המתחרים. את הג'יפון הקטן שלה סיטרואן היתה צריכה לייצר בדרכה שלה, ובגלל שהמתלים הפניאומטיים כבר נגנזו זה מכבר – הדרך היתה צריכה להיות חדשה.

ואז, במזג אוויר לוהט ובצפיפות המיוזעת של בני ברק, קיבלנו את המכונית הזאת. צהובה עם פאנלים שחורים בדלתות. נמוכה, אבל ג'יפית למראה. קטנה, אבל מרווחת מבפנים. רכב פנאי, עם עם מנוע 1.2 ליטר ללא מגדש טורבו. מודרנית, אבל עם כורסאות שנלקחו משנות השבעים. מה לעזאזל קורה פה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן קקטוס


סיטרואן קקטוס, בנזין 1.2 ליטר, 82  כ"ס, 89,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מחיר
תנוחת נהיגה

שימושיות ומרווח
בידוד רעשים

צריכת דלק
היעדר תיבה אוטומטית


צפייה בתוכן סיטרואן קקטוס – מבחן וידאו

עיצוב

המצלמה אמרה את דברה בסרטון הוידאו המצורף, אבל אי אפשר שלא להקדיש בכל זאת כמה מילים למכונית הכל-כך מיוחדת הזו. סיטרואן קקטוס היא מכונית שמצליחה לשלב את כל הניגודים שהזכרנו, ועדיין להיראות כמו מוצר מגובש והרמוני. היא נראית כמו מכונית רטרו, אבל ממש לא מיושנת. צבועה בחינניות שתתאים לנערות העיר הגדולה, אך גם מנופחת במקומות הנכונים ומקבלת את מראה ה"ג'יפון החסון" בשביל החבר של אותה נערה. מכונית מיוחדת, ולטעמנו גם יפהפיה.

סיטרואן קקטוס

תא הנוסעים

העיצוב המיוחד לא נשאר רק מבחוץ. תא הנוסעים של הקקטוס לא רק מעוצב בצורה מאוד ייחודית, אלא גם מעניק תחושה של מרווח ושימושיות במכונית שהיא בסך הכל קטנה יחסית. הדשבורד השטוח מעניק תחושה של מרחב לפנים ולצדדים, כשתא הכפפות העליון (פטנט נוח ומתבקש) מעוצב בסגנון של מזוודה ישנה. בדי הריפוד של הכסאות, ידיות הדלתות ופריטי הרטרו האחרים משתלבים היטב בטכנולוגיה המודרנית – ובמרכזה המסך הראשי של המכונית. מזכיר לכם את סיטרואן דה-שבו? לא במקרה.

בהשוואת מפרטים מול המתחרים מגלים שסיטרואן קקטוס היא לא מכונית מאוד מאובזרת, אבל היא מצליחה לחפות על כך היטב. אין לה, למשל, בקרת אקלים – אך המזגן מופעל באמצעות המסך הדיגיטלי, וזה נראה הרבה יותר טוב מסתם בורר מכאני. אין לה גם שעון סל"ד (לוח המחוונים הדיגיטלי מחפה על כך) וגם אין לה חלונות מאחור. מצד שני, היא מצוידת בפריטים הבסיסיים שאמורים לאפשר תפקוד יומיומי נוח: מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות' ובקרת שיוט.

תחום הכסאות ברכב, עם כל הכבוד לרטרו, התקדמו מאז שנות השבעים – ואלו של הקקטוס נותרו אי שם מאחור. זה אומר שהם רחבים וגם די רכים, מה שמעניק נוחות מסוימת, אך היעדר התמיכה הצידית יכול להפריע בנהיגות ארוכות. היעדר הכוונון לעומק של ההגה מקשה על מציאת תנוחה מתאימה.

המושב האחורי מרווח באופן מפתיע. הדלתות אמנם לא מאוד גדולות, אבל מבפנים יש מרווח מספק לשני מבוגרים, גם מבחינת המרווח לרגליים וגם במרווח לראש. המרווח במושב האמצעי לא מרשים, אבל בסביבה של רנו קפצ'ור ושברולט טראקס לא תמצאו הרבה מכוניות שיהיו מרווחות יותר מהקקטוס.

תא המטען נע בין מימדים של סופר מיני למכונית משפחתית קומפקטית. הנפח הוא 350 ליטר, והוא יספיק לעגלת תינוק או למזוודה (אך לא לשניהם).

סיטרואן קקטוס

נוחות נסיעה

התלוננו על כוונון המושבים בסעיף הקודם, אבל לא בטוח שזה הדבר העיקרי שהפריע לנו מאחורי ההגה הקקטוסי. תנוחת הישיבה עוד לא החליטה אם היא "ג'יפית" או "פרייבטית". הכסא אמנם גבוה מהכביש והכניסה אליו נוחה, אבל התחושה בנסיעה היא של ישיבה ברכב נמוך: לא רואים רחוק, לא יושבים מאוד זקוף ולא נהנים מיתרון הגובה בנסיעה עירונית. הקורות הגדולות והגג הנמוך מכבידים גם הם על הראות.

בתוך העיר נוחות הנסיעה לא רעה, בטח שביחס למתחרים הקופצניים והנוקשים. הקקטוס סופג שיבושים באופן סביר בהחלט, והשיכוך משתפר ככל שהמהירות עולה. מחוץ לעיר הנוחות מצוינת – אך היינו מעדיפים מצב הפוך במכונית שכזו, שכנראה תבלה את מרבית ימיה בעיר.

סיטרואן קקטוס

מנוע ותיבת הילוכים

נתוני המנוע לא מספרים את כל הסיפור במקרה של סיטרואן קקטוס. מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי (ללא מגדש טורבו), עם 82 כ"ס, נשמע חלש מדי עבור מכונית שכזו – אבל אז מסתכלים גם על נתון המשקל, ורואים שהקקטוס שוקלת פחות מטון. וגם קילו פחות מקיה פיקנטו, אם כבר שאלתם.

הביצועים בסדר גמור. לא מלהיבים, לא הופכים את הקקטוס למכונית זריזה במיוחד, אבל הכוח קיים בשביל לשנע את הקקטוס בקצב טוב מבלי לשדר תחושת מאמץ יוצאת דופן. המנוע הזה, שפגשנו כבר בדגמים קודמים אצל פיג'ו, מציע מומנט יחסית גבוה בסל"ד נמוך. האופי הזה מאפשר לו להרגיש בשרני וחזק למדי, גם בלי לרשום נתון הספק גבוה. טורבו לעניים.
תיבת ההילוכים, ידנית בלבד בשלב זה, נוחה לתפעול (אם כי מהלך הידית מעט ארוך מדי). תוספת של מערכת עזר לזינוק בעליה היתה מתבקשת.

צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-14 ק"מ לליטר.

מחמאות על שילוב המנוע והגיר יכולות להיות מעניינות, אבל כל עוד לא תשווק הקקטוס בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית של ממש – פוטנציאל ההצלחה שלה יהיה מוגבל מאוד.

סיטרואן קקטוס

התנהגות כביש

משקל נמוך, מנוע קטן, תיבת הילוכים ידנית – לא צריך הרבה יותר מזה כדי ליצור רכב מהנה לנהיגה. תשאלו את מי שקנה קיה פיקנטו ספורט. ולמרות זאת, צריך לציין שבסיטרואן השקיעו קצת מעבר לזה בתחום התנהגות הכביש. הקקטוס מרגישה קלילה ודינאמית, זורמת טוב בין הפניות ומאפשרת משחקי דוושה במידה – אך יש לה גם אחיזת כביש גבוהה שתקנה תחושת בטחון בנסיעות משפחתיות. בסעיף הזה מקבל הקקטוס ציון גבוה ביחס לג'יפונים מתחרים.

סיטרואן קקטוס

סיכום

לסיטרואן קקטוס יש את מה שצריך בשביל להצליח: עיצוב מוצלח ומקורי, אבזור שימושי, נוחות נסיעה טובה וצריכת דלק נמוכה. בעצם, כל זה היה יכול לעזור לו להצליח באירופה. כדי לכבוש גם את השוק הישראלי, הקקטוס יצטרך תיבת הילוכים אוטומטית וגם קצת לנער את התדמית שיש לישראלים על המותג סיטרואן. אם יצליח בשתי המשימות הנוספות האלו, יכול מאוד להיות שזה יהיה הרכב שיעלה את הצרפתים בחזרה על המסלול.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה