דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט ארונה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


צילום ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

זה לקח לא מעט זמן. כשניסאן ג'וק חגג פה לבדו, וכשסוזוקי השתלטה לאחר מכן על קטגוריית הג'יפונים הקטנים, קבוצת פולקסווגן בכלל לא היתה בכיוון. עוד ועוד ג'יפונים הצטרפו לתחרות, ובזה אחרי זה הושקו רכבי פנאי קטנים מתוצרת שברולט ואופל, פיג'ו, רנו, פיאט ואחרים. סקודה יטי לא היה באמת מענה לשטף האופנתי של רכבי הפנאי, כך שרק עכשיו - יותר מ-7 שנים אחרי לידתו של הג'וק - מגיע סיאט ארונה ומכניס את אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם אל הקטגוריה הזו.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט ארונה


סיאט ארונה, 1.0 ליטר, טורבו-בנזין, רובוטית כפולת-מצמדים, 115 כ"ס, 109,900 שקל

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

עיצוב פנים

מרווח ושימושיות

יחידת הנעה בעיר

מחיר רכישה

  לא מאוד גבוה

צפייה בתוכן סיאט ארונה - מבחן וידאו



את כל זה אמרנו כבר לפני מספר חודשים, כשפגשנו לראשונה את הארונה בהשקה העולמית בברצלונה. עכשיו, כשהארונה כבר נמכר בישראל, יש לסיאט בשורה נוספת עבור הצרכן הישראלי: המחיר. תמורת 110,000 שקל, נכון לתחילת 2018, מציע הארונה מפרט עשיר ומראה של ג'יפון. האם באמת יש פה דיל שקשה לסרב לו?


עיצוב

במבחן ה"ג'יפוניות", הארונה לא נראה גבוה או קשוח כמו סוזוקי ויטרה או שברולט טראקס. הוא גם לא סקסי כמו מאזדה CX3 או פיאט 500X, אבל חייבים להודות שיש לו קטע משלו. הוא בהחלט נראה כמו רכב פנאי, הודות לחיפויי הפלסטיק השחורים מעל הגלגלים ומתחת לדלתות, וכמובן בזכות פסי הגגון. אהבנו גם את החלק האחורי ש"נחתך" כלפי מעלה וגם את ה-X שעליו, ואנחנו ממליצים גם לקחת את הרכב עם צביעה נפרדת לגג.

מבפנים הוא הרבה יותר איביזה מאשר כל דבר אחר. זה אומר שסביבת הנהג מרגישה פשוטה למדי, עם קווי עיצוב בסיסיים וישרים ובעיקר עם חומרים באיכות לא מאוד גבוהה. מקבוצת פולקסווגן התרגלנו לקבל יותר באספקט הזה. מסך המולטימדיה מציל במשהו את המצב, אבל לא פעם תהינו כמה כבר היה עולה להכניס קצת מהכתום הצבעוני הזה לתוך תא הנוסעים.

סיאט ארונה


תא הנוסעים

המסך הוא ללא ספק האלמנט הבולט ביותר בארונה. בסיאט החליטו, ובצדק, לוותר על המסך הקטנטן שיש באיביזה הבסיסית ולהתחיל ישר מגרסת הסטייל, עם מסך ה-"8 המרהיב. המסך הזה מציע צבעים חדים ברזולוציה גבוהה, מגוון עשיר של תפריטים וגם תפעול ידידותי למדי. יש לו גם את פונקציות השיקוף השימושיות כרגע בעיקר לבעלי אייפון, ובעתיד אמורות להיות זמינות גם למכשירי אנדרואיד. אנחנו אומרים תודה למי שבחר להשאיר בכל זאת שתי גלגלות פיזיות בצדדים, אך היינו מעדיפים כפתורים אמיתיים במקום לחצני המגע. כמו שיש למשל בסיאט אטקה.

בנוסף למסך, כוללת רשימת האבזור של הארונה גם את מחשב הדרך המפורט והמצוין של קבוצת פולקסווגן, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח (עם מפתח קפיצי, משום מה), פנסי ערפל עוקפי פניה וחישוקי "16 קלים.

הרשימה מאוד מכובדת ביחס למחיר, אבל בתוספת של 6,000 שקלים בלבד (נכון למועד כתיבת המבחן) ניתן לרכוש את הארונה בגרסת ה-FR, שמוסיפה גם עיצוב קשוח יותר, חישוקי "17, חיישני חניה מקוריים מאחור, כוונון גובה למושב הנוסע, בורר מצבי נהיגה ומערכת להתרעה על רכב בשטח מת במראות ותנועה חוצה מאחור. לנו זה נשמע כמו עסקה כדאית.

סיאט ארונה

בהיבטים הפרקטיים, תחום חלש בדרך כלל אצל הג'יפונים הקטנים, הארונה דווקא מככב. זה מתחיל עם שפע של תאי אחסון בתא הנוסעים (ראו סרטון), ממשיך במושבים נוחים יחסית ובמרווח טוב מאוד מאחור - ומסתיים בתא מטען נהדר.

מאחור מציע הארונה כניסה קלה ונוחה, שמקלה גם על חגירת ילדים, ומעניק מרווח מצוין לראשי ורגלי הנוסעים. לא נופתע אם נגלה במבחנים השוואתיים כי זהו הג'יפון המרווח בקבוצה. כמקובל בקבוצה, לנוסע שלישי יהיה משמעותית פחות מרווח.

תא המטען מציע נפח משפחתי לגמרי של 460 ליטרים, עם מדף חלוקת גובה שמקל על העמסת חפצים כבדים, תאים קטנים בדפנות, רצועות ורשתות לעיגון. האם מישהו בסיאט פוזל לטריטוריה של סקודה?

סיאט ארונה


נוחות נסיעה

במעבר מהאיביזה לארונה היה צורך להקשיח מעט את המתלים, במטרה להתמודד עם התוספת לגובה של הרכב. אבל זה לא אומר שהארונה היא מכונית לא נוחה. ממש לא. אמנם, השיבושים הקטנים בעיר מורגשים, ובגרסת ה-FR עם חישוקי ה-"17 זה כנראה יהיה מוחשי יותר, אבל בסך הכל הארונה מצליח לספוג יפה את מרבית פגמי הכביש.

גם בנסיעה מהירה שומר הארונה על נוחות ונינוחות, לא מקפץ ולא רוכן גם כאשר איכות הכביש הולכת ומתדרדרת. בידוד הרעשים מעט פחות טוב מזה של האיביזה, בשל החלל הגדול יותר של הרכב, אבל לא באופן משמעותי.

סיאט ארונה

מנוע ותיבת הילוכים

אף אחד כבר לא יופתע אם נאמר שמנוע ה-1,000 סמ"ק של קבוצת פולקסווגן מייצר ביצועים נהדרים. מה שמספיק לאוקטביה וללאון, מצליח להרשים גם מאחורי ההגה של הארונה. אמנם, במהירויות נמוכות ישנן לפעמים רעידות והשהיות קלות, אך ברגע שצריכים את הכוח - הוא נמצא שם תמיד, ועם המון שמחת חיים.

מנוע 3 הצילינדרים הזה נהנה לטפס לסל"ד גבוה, שומר על כושר נשימה טוב גם בסל"ד נמוך ובאופן כללי מצליח לגרום לרכב להרגיש קליל בהרבה מכפי שהוא. כמו בלאון, גם כאן המצב הספורטיבי של תיבת ההילוכים מתאים יותר לאופיו של המנוע, מונע לעיתים את ההשהיה במהירות איטית ומצליח לספק לא מעט חיוכים.

צריכת הדלק גם היא היתה טובה מאוד, עם ממוצע של 14.5 ק"מ לליטר בימי המבחן.

סיאט ארונה


התנהגות כביש

בתחילת דרכם, מרבית הג'יפונים אכזבו בתחום הדינאמי. השילוב של מימד גובה בולט ומתלים קשים מאוד יצר אופי לא מאוד זורם או בטוח על כבישים מעוקלים. הארונה מגיע בשלב הבשלות של הקטגוריה הזו. הוא מרגיש בטוח, יציב, צפוי מאוד. ההגה שלו מדויק ואחיזת הכביש גבוהה, וגם אם אין לו אופי ספורטיבי כמו של מאזדה CX3 או פיג'ו 2008 - הרי שהוא מצליח לנסוך תחושה נעימה של בטחון לאוחז בהגה.

סיאט ארונה


סיכום

סיאט ארונה הוא בדיוק מה שקטגוריית הג'יפונים הקטנים היתה צריכה. רכב שאמנם אין לו יומרות ג'יפוניות קשוחות כמו לחלק מהמתחרים שלו, וגם לא מפרטים יוצאי דופן בביצועים, באבזור או בנראות, אבל הוא מציע שדרוג ראוי לאיביזה עליה הוא מבוסס - כמעט בכל תחום, וחשוב מכך - הוא לא מתפשר כמעט באף נושא משמעותי.

ביחס לאיביזה, הוא מעוצב יותר, מרווח ושימושי יותר ולא הרבה יותר יקר; ביחס לג'יפונים אחרים הוא מציע מחיר אטרקטיבי במיוחד, ביצועים טובים ורמת בטיחות גבוהה. במידה רבה, הארונה הוא אולי הרכב שמסמן את תחילת העידן שבו ג'יפון קטן הוא כבר לא אוסף פשרות עם עיצוב בולט, אלא מוצר ראוי ומאוזן בפני עצמו.

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה