דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאיק MG550 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



להתיישב במכונית סינית זה כמו להיכנס למסעדה צ'כית - משהו חדש, לא מוכר עם ציפיות בגובה נמוך עד שטוח. ולא שיש לי משהו נגד הצ'כים, נהפוכו - השורשים שלי משם, אבל מכונית סינית? זה כבר מוגזם. "Made in China" מתחרז לנו עם מחיר זול, איכות נמוכה, חיקוי. אנטיתזה לתוצרת אירופה המערבית, למשל. חלוצת יבואני הרכב שמשיקה כאן מותג סיני (כרגע ביבוא של 350 מכוניות בלבד) היא חברת "דוד לובינסקי", יבואנית פיג'ו – סיטרואן, סיפקה לנו למבחן מכונית לבנה בשם סאיק -MG550  .

פיתוי

 

לא משהו מוזר, לא יוצא דופן ולא בולט בשטח, אבל סאיק MG550 החדשה הזו היא מכונית מרשימה, לפחות חיצונית. שימו עליה סמל של יצרן מערבי או יפאני ותטעו לחשוב שזו פולקסווגן או מאזדה. זו בהחלט נקודה חשובה - עיצוב חיצוני מוצלח מוכר מכוניות כיום. אהבנו.

סאיק-MG550, טורבו-בנזין, 1.8, 144,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב מרשים

איכות חומרים נמוכה

  בידוד רעשים טוב

נוחות בינונית

  אבזור עשיר

מחיר שלא מצדיק רכישה



סאיק MG550. לא הייתם מזהים שהיא סינית / צילומים: אייזיק דוידוביץ'

מרשימה אמרנו? אמרנו. פתחו את הדלתות, ומושבים מצופי עור יקבלו את ישבנכם, גג שמש ישזף לכם את הקרחת ומנועים חשמליים יניעו את המושב הכורע תחת משקלכם. זוהי רשימת אבזור חלקית. ממש מנסים כאן לפתות אותנו, כך מסתמן. אך האם יצליחו מנעמי החיים להסיט את עינינו מהדברים החשובים באמת?

רושם

בהמשך לסעיף הרושם נציין כי לוח השעונים המוקף בפס אדום אסייתי נראה קיטשי, ואיכות החומרים בתא הנוסעים אינה אחידה ונמוכה למדי. מאחורי ההגה מתגלה כי תנוחת הישיבה איננה מושלמת - לוח השעונים גבוה מדי, מושב הנהג קצר, וגם אם מתאמצים קשה להשיג כיוון אופטימאלי למראת שמאל.

אז תאמרו ודאי כי אנו קטנוניים ומחפשים פגמים בנרות ונאמר לכם – לא ולא . נהיגה בדגמי מכוניות רבים נותנת לנו את האפשרות להבחין בחריגים, לטוב ולרע. אז הנה לכם בבקשה, משהו חיובי: בידוד הרעשים בMG הפתיע לטובה. זו לא מייבאך, אך בהחלט התקשינו לשמוע את שאון הרוח והצמיגים גם במהירויות גבוהות יחסית. אך שימו לב – לא דיברנו על רעשי המנוע.

זה האחרון – מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.8 ליטרים, מספק בהחלט את הסחורה, אך בשילוב עם תיבה בעלת יחסי העברה ארוכים נדרשת לחיצה הגונה על דוושת הגז בכדי להנפיק ביצועים, המלווים בשאון מנוע מוחשי. רעש סיבובי המנוע הגבוהים מלווה גם בויברציות מסוימות, מין חספוס שכיום כבר אינו קיים במכוניות מוקפדות ומלוטשות.

למרות שרושם מוטעה על נוחות גבוהה עלול להתקבל אם תשייטו עם הMG על כביש סלול למשעי, התחושה תשתנה ברגע שרמת הסלילה תרד במקצת. חוסר נינוחות ותנודות קטנות ומרגיזות, כמו גם קושי בהתמודדות עם מפגעי כביש גסים יותר, מגלה כי הנוסחה לנוחות גבוהה על סוגי כביש מגוונים היא סוד שמור בתעשיית הרכב. לסינים כנראה יש עוד מה לגלות.


מכונית מרשימה, גם מאחור

גם בסעיף התנהגות הכביש נראה כי תעשיית הרכב הסינית עוד לא הדביקה את הפער, אך נחטא לאמת אם נאמר כי הסינית הזו לא עושה את העבודה - היא בטוחה ומתנהגת כצפוי.

בטוחה? אם בתקנים עסקינן, אזי ה-550MG מצוידת כנדרש ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אלקטרונית. היא טרם נבחנה במבחן ריסוק אירופאי, ולכן אין עדיין מידע רשמי על רמת הבטיחות הפאסיבית.

עובדות

סאיק 550MG - לצחוק ממנה? לפסול אותה? להגדיר אותה כמכונית גרועה? זה יהיה מאוד לא מקצועי. ניתן בהחלט לטפוח לסינים מיליארד טפיחות על הכתף, ולשבח את התעשייה המתפתחת מהמזרח על ההתקדמות המהירה ברמת כלי הרכב מתוצרתם – כי בסופו של יום, סאיקMG550  היא לא מכונית גרועה.

אם מחירה היה יותר תחרותי, היינו בהחלט ממליצים לשקול את רכישתה כתחליף למכונית משפחתית כדוגמת מאזדה 3 או שברולט קרוז למשל. אבל... כאן מגיעה הפואנטה: מחיר של 145,000 שקל מציב את ה-MG550 כמתחרה ראש בראש מול קיה מג'נטיס העדיפה עליה (והבינונית לכשעצמה), וקרוב מדי למאזדה 6 ופורד מונדיאו העדיפות עליה בהרבה.

העובדה כי מדובר ברכב חדש, של מותג חדש מתוצרת מדינה ששמה (עדיין) לא הולך לפניה בכל הנוגע לייצור מכוניות, מעמידה בספק את הנכונות לשלם מחיר שכזה, במיוחד כאשר אלטרנטיבות עדיפות ומוכחות נמצאות בהישג יד.

לדגמי סאיק-MG בישראל - סאיק-MG

 

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה