דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאיק MG350 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...


מה הופך כלי רכב לכלי רכב טוב, כזה שאפשר להמליץ עליו בחום? סאיק MG350, שנחתה לא מזמן בארץ, מעלה את השאלה הזאת אצלי מיד בסיומו של המבחן. האם בכלל המלצה על רכב מבטיחה לו הצלחה? הניסיון מלמד כי איכויותיו של הרב לא תמיד יבטיחו לו הצלחה בפועל, וכי רכבים לא מוצלחים יכולים להפוך בקלות ללהיט מכירות. פורד פוקוס מהדור הקודם, למשל, היא מכונית משפחתית מעולה שזכתה לביקורות מחמיאות - אך הקהל הישראלי קטל אותה בשל ביצועי המנוע והפך אותה למכונית שנמכרה בעיקר לציי רכב. מאזדה 3 היא מכונית משפחתית סבירה בלבד, אך היא שלטה בטבלאות המכירות ללא עוררין עד לפני זמן לא רב. ולא נזכיר את יונדאי גטס, שהיתה לסופר-מיני הנמכרת ביותר במשך תקופה ארוכה...


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאיק MG350



סאיק MG350, בנזין 1.5 ליטר, 105 כ"ס, אוטומטית, החל מ-114,990 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור
מנוע וביצועים

מרווח מקדימה ומאחורה
הנדסת אנוש בינונית

מחיר
נוחות נסיעה עירונית



צפייה בתוכן סאיק MG350 - מבחן וידאו


את MG סאיק 350 אספנו מסוכנות המותג בתל אביב. בסוכנות החדשה ניצבת כרגע רק ה-350 המשפחתית, מכיוון שאחותה הגדולה MG-550 כבר לא נמכרת בישראל בשל בעיות ביורוקרטיות כאלה ואחרות. את הביקור בסוכנות אני מנצל לשיחה עם מנהל המותג ונציג המכירות ושומע מהם קצת על הציפיות. במהלך השיחה עולה באוויר המונח "ליסינג" וצפה השאיפה למכור מכוניות רבות לציי הרכב, ולזה עוד נחזור בהמשך.

קשה למפות ולקבוע לאיזו קטגוריה בדיוק משתייכת ה-350. המימדים משייכים אותה לקטגוריית המשפחתיות: האורך של ה-350 מפספס בסנטימטר את הפוקוס הנפוצה וב-7 ס"מ את שברולט קרוז. בסיס הגלגלים של ה-350 ארוך מהפוקוס בשבריר סנטימטר וממוצע ביחס לקטגוריה. מימד הרוחב קטן יחסית, לקטגוריה בעוד הגובה הוא מהבולטים בסגמנט. המרווח יוצא נשכר מהמימדים הנדיבים, ובכל המושבים לא תהיה בעיה מיוחדת של מקום. במושב האחורי שני מבוגרים יוכלו להתרווח, פשוטו כמשמעו, וליהנות משפע של מקום לרגליים ולראש. שילוב הצבעים הבהיר של מכונית המבחן מוסיף לתחושת המרחב. תא המטען סביר ביחס למכונית משפחתית, ונדמה כי ניתן לקבוע, לפחות מבחינת המימדים, כי MG350 משחקת במגרש המשפחתי. מבחינת המחיר, אגב, היא זולה ממרבית המשפחתיות - אך יקרה במעט ממשפחתיות קטנות כמו יונדאי i25 וקיה ריו.


 סאיק MG350. תגרום לישראלים להיות קצת פחות צינים? / צילומים: יתיר דוידוביץ


אם ננסה לקטלג את המכוניות לקטגוריות על בסיס רשימת האבזור, יכול להיות שה-350 של MG צריכה להשתייך לקטגוריה גבוהה יותר. בכל 350MG שנמכרת בישראל יקבל הרוכש ריפודי עור, מערכת שמע עם חיבורי USB, AUX ושליטה מההגה, בקרת אקלים, מושבים חשמליים (!), ממשק בלוטות' ומסך מגע גדול. מעולה? כן, בהנחה ובורא עולם לא נמצא בפרטים הקטנים. מושבי העור דווקא סבירים יחסית אבל הכוונון החשמלי מרים רק את חלקו האחורי של המושב ויוצר זווית לא הגיונית עבור הישבן. מסך המגע "נעלם" באור השמש, ובאופן כללי קשה להפעילו בגלל עודף הנתונים והגופן הקטנטן.

לצד הפלסטיקים הרכים בחלקה העליון של הקונסולה, ויחד עם מעט העור הנעים בדיפוני הדלתות, יש ב-MG350 גם פלסטיק פשוט, זול ומחוספס ברחבי התא. זאת ביקורת כמובן, אבל ביקורת דומה פחות או יותר נשמעת מדי פעם גם על רכבים אירופאים או יפניים כך שלא מדובר בעניין חריג למדי. הערה חשובה יותר שצריכה להיאמר ליצרני הרכב באופן כללי ולסאיק MG באופן ספציפי, נוגעת לחיפויי העץ המלאכותיים - אם זה מרגיש כמו פלסטיק ונראה כמו פלסטיק אז למה לצבוע אותו בצבע של עץ? זה נראה ומרגיש פשוט זול. איכות ההרכבה לא רעה בדרך כלל, למעט אותם כפתורים מעצבנים שאמורים לסייע בתפעול מסך המולטימדיה המרגישים מעט רופפים.



את מרבית הנסיעה עם ה-350 עשינו בכבישים בין עירוניים, שם היא הרגישה שלווה יחסית ובודדה היטב את רעשי הרוח. רעשי כביש יעברו לאוזני הנוסעים הקפדניים, אבל כמכלול חווית הנסיעה הבין עירונית הפתיעה לטובה. מערכת המתלים, זאת שאמורה לבודד את הנוסעים מהכביש, מכויילת על הצד הרך, כך שמרבית השברים והבורות על מה שאמור להקרא כביש בין עירוני מטופלים באופן טוב מהממוצע. אבל יש גם גלים, לא בים אלא בכביש, והם יכולים לשלוח את ה-350 הרכה לנידנוד חריף. בתוך העיר, במקומות בהן בורות ביוב משובצים לראווה בין פס האטה אחד למשנהו, ה-MG כבר לא מצליחה לספק נוחות נסיעה סבירה וכמעט כל צורה של שיבוש או בור תעבור לגב הנוסעים. אם מתאמצים, אפשר למצוא גם יתרון ל-MG בנסיעה עירונית - ההגה קל מאוד ויכולת התמרון הכוללת מצויינת.

המנוע הוא לא בדיוק מה שמצפים ממכונית משפחתית: רק 1,500 סמ"ק ורק 105 כוחות סוס. במהירות שיוט הוא יהיה בסדר גמור אבל בכל מצב אחר הוא בינוני למדי. הוא לא מספיק חזק ומתקשה לסחוב את המכונית הגדולה בעליות לירושלים. כשמנסים להוציא ממנו מעט ביצועים הוא רועש מאוד, קצת כמו אוהדי בית"ר במשחק מול בני סכנין. תיבת ההילוכים מיושנת, אפילו אופציית טיפטרוניק אין כאן, והיא מגיבה באיטיות ובהססנות. לזכותה יאמר שהיא מעבירה הילוכים באופן חלק ביותר. בסוף יום הנהיגה הצביע המחשב על צריכת דלק של כ-12.5 ק"מ לליטר, אולם בתדלוק בפועל נמדדה צריכה של ליטר לכל 10.3 ק"מ.



שלא כמו מרבית המשפחתיות כיום, שמפגינות נימוסי כביש ברמה גבוהה, התנהגות הכביש של ה-350 בינונית ומטה. האחיזה אינה גבוהה, נטיית המרכב בפניות חריפה ותת ההיגוי מרים את ראשו יותר מדי פעמים. ההגה קל באופן קיצוני, וחוסר הדיוק שלו הקנה לו בקרב בוחני iCar את התואר "הגה של טנדר".

יכול להיות ששכחנו לציין בפתיחת המבחן ש-MG350 היא המשפחתית הסינית הראשונה בישראל? אולי, אך גם ללא דעות קדומות ובמבט מפוכח קשה לראות הרבה לקוחות פרטיים שירצו לקנות מכונית חדשה שמוניטין האמינות ושמירת הערך שלה הם עדיין בגדר נעלם. החלופות באותו מחיר קטנות יותר ומאובזרות פחות אך נחשבות לאמינות ויעילות, והמשפחתיות המסורתיות ודאי נהנות ממוניטין עדיף. אבל יש גם לקוחות אחרים – לקוחות הליסינג, ואלו יכולים ליהנות מיתרונותיה של המשפחתית הסינית. תמורת שווי שימוש נמוך יחסית הם יכולים לקבל משפחתית מרווחת ומאובזרת, שלטעמנו תהיה בחירה נכונה לא פחות מלהיטי ליסינג כמו יונדאי i25 ומאזדה 2 סדאן.


לדגמי סאיק MG בישראל - סאיק

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה