בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ניסאן קשקאי 1.3 - מבחן רכב

ניסאן קשקאי 1.3 - מבחן רכב


רכב הפנאי החלוצי והכי פופולרי באירופה (קצת פחות בישראל) מתמודד עם הבעיה הגדולה ביותר שלו, המנוע, עם מערכת כוח חדשה. הצליח להם? ואיך הגיר הרובוטי?



כתב וצילם: אסף בר-שי
 
יש מי שזוקפים לזכותו של ניסאן קשקאי את קטגוריית רכבי הפנאי הרכים, כפי שאנחנו מכירים אותם כיום. כשהמציאו אותו באמצע העשור הקודם הוא התווה מסגרת-כללים שבדברי ימי ההיסטוריה המוטורית עשויה להיתפש כאחת החשובות. קשקאי הראשון הצליח לייצר חלופה למכונית המשפחתית הקומפקטית הפופולרית כל כך באופן הבא: ממדי האורך והרוחב דומים מאוד לאלה של מכונית משפחתית קומפקטית (פולקסווגן גולף ושות'), רמת הנוחות והבטיחות הן הטובות שאפשר והעיצוב והגובה מבליטים את השוני מעדרי המשפחתיות.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי


ניסאן קשקאי, מנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין, כפולת מצמדים, 160 כ"ס, מ-146,990 שקל
יתרונות
חסרונות
מנוע - עוצמה וצליל
פעולת תיבת הילוכים
צריכת דלק
נוחות בעיר, בידוד רעשים במהירות גבוהה
ממדים מדויקים
  איכות פנים לא אחידה

ניסאן קשקאי

ההצלחה האדירה של הקונספט הזה משכה אחרי קשקאי סדרה ארוכה של מתחרים, אבל רבים מהמתחרים גיבשו כיוונים מעט שונים, לרוב עם ממדים גדולים יותר ועיצוב יותר כוחני ובולט. באירופה המשיך קשקאי להיות רב המכר הגדול, אך במקומותינו - פחות. הדור השני לא הקל את העבודה, עם ממדים שנשארו פחות נדיבים מהמתחרים ובעיקר, עם מנוע טורבו בנזין קטן וחלש יחסית (115 כ"ס) ועם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שעצבנה לא מעט לקוחות.


במתיחת הפנים שעבר קשקאי לפני כשנה וחצי, עודכנו רכיבים בעיצוב ובאבזור בעיקר, אולם המנוע והגיר לא התחלפו. את מתיחת הפנים בחנו כאן, ואתם מוזמנים לקרוא את המבחן המלא לגרסה ההיא.
 
כעת, בנפרד, מגיעה הגרסה שאמורה לפתור את הבעיה המרכזית, עם מנוע טורבו-בנזין חדש, בנפח 1.3 ליטר, ועם הרבה יותר כוח והיא מחליפה את הגרסה ההיא. במבחן שלפניכם נתמקד בשינויים שמערכת הכוח מביאה על ניסאן קשקאי.

ניסאן קשקאי
 

עיצוב

גרסת המבחן היא ה"טקנה" (Tekna) היקרה, והיא מעוטרת בגלגלי 19 אינץ', בשילוב גוונים של כסוף ושחור, שקורצים מעט לאופי עיצוב הגלגלים של מכונית העל לבית ניסאן, ה-GT-R. בתמצית, קשקאי נראה מעודכן ומודרני יותר, אך מלבד עיצוב החזית הזוהר-משהו, הוא נותר מעודן, נאה אך כזה שלא מותיר רושם גדול על העוברים והשבים.
 
בתוך תא הנוסעים, הקשקאי מדבר בשפה אירופית יעילה ומנומסת - לא ריגושים והפתעות, אלא סביבה שקטה והגיונית, ובמקרה של מכונית המבחן, עם עיטורי כרום עדינים. איכות החומרים אינה אחידה, לעתים הם מצוינים ומרשימים ולעתים מבוססי פלסטיקה לא מהמשובחות.

ניסאן קשקאי
 

תא הנוסעים

בימי החורף המפתיעים שעברו עלי במהלך המבחן, שמחתי מאוד למצוא את כפתורי חימום המושבים, שפעלו ביעילות וחיממו את האווירה. המושב עצמו, בגרסת הטקנה, עטוי עור בתפירה סופר-יוקרתית ומרשימה מאוד למראה, הרחק מעבר למה שהיינו מצפים ברמת מחיר כזו. מבנה המושב היה מעט פחות מלהיב ולמרות תמיכה חשמלית מתוחכמת לגב התחתון, המבנה שלו היה מעט קשה, לא ממש תומך וכזה שהתקשה להתאים את עצמו לגודל גוף ספציפי.

ניסאן קשקאי
 
למרות הפרסום הרב של ניסאן בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות, בקשקאי לא מוצעות כרגע כמה מערכות שאפשר לפגוש אצל מתחרים. יש בלימה אוטונומית, אבל אין היגוי אקטיבי ששומר על המכונית בנתיב וגם אין בקרת שיוט שומרת מרחק. כן יש התרעות על סטייה מנתיב (מעצבנות קצת) ועל רכב בשטח מת (אחת הטובות שפגשתי).

ניסאן קשקאי
 
בכתבה על מתיחת הפנים הזכרנו את החניה האוטומטית, החיישנים והמצלמות החניה השונות ואביזרים נוספים. כן נזכיר את העובדה שאפשר להתחבר כעת למערכת אנדרואיד אוטו, אם התקנתם, ואפל קאר פליי וכי המערכת עתה טובה מבעבר.
 
נוסיף כי במושב האחורי עם הגג הפנורמי הגדול בטקנה, מרווח הראש מוגבל מעט לגבוהים מעל 1.80 מ' וכי רף ההעמסה בתא המטען גבוה יחסית, דבר שפוגע מעט בנגישות אל עומק תא המטען.

ניסאן קשקאי
 

נוחות נסיעה

בתחום הנוחות, נזכיר את שכתבנו, שהרכב מרוסן יחסית, אם כי בסגנון אירופי, כלומר, מרגישים מעט את הטלטלות הקטנות בסביבה העירונית-איטית יותר, אם כי לא באופן שפוגע ביציבות, וכי במהירות גבוהה יותר רמת הריסון משתפרת, אם כי אז גם שומעים יותר רעשי תהודה וכביש.
 
מנוע ה-1,300 סמ"ק החדש מייצר קולות או רעשים, תלוי איך מסתכלים על זה, השונים מבעבר. בטווח פעולה של מהירויות בינוניות, הוא רועש ורועד בסגנון כמעט דיזלי, אם כי לא באופן מטריד מדי. מעבר לרעידות האלה, הוא נשמע מצוין והנוכחות שלו אינה מפריעה לשלווה כל עוד לא לוחצים אותו חזק.

ניסאן קשקאי
 

מנוע ותיבת הילוכים

הגענו לעיקר השינויים. קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי מחוברת היטב לקבוצת דיימלר-מרצדס בפיתוחים טכנולוגיים שונים. החידוש האחרון המפורסם הוא מנוע ה-1,300 סמ"ק טורבו, מנוע ארבעה צילינדרים שהחל להופיע בהמוני דגמים, הן של ניסאן ורנו והן של מרצדס.
 
בקשקאי המנוע הזה מוצע אצלנו בשני הספקים - 140 כ"ס בגרסה ידנית ו-160 כ"ס בגרסאות האוטומטיות. המנוע החדש, פשוט וקל, פותר את הבעיה המרכזית של ניסאן קשקאי עד כה - היעדר מנוע בנזין חזק מספיק כדי להתמודד מול המתחרים. וכעת, באמת, הוא אחד החזקים בקבוצה, הן ברובד ההספק והן במומנט (27.4 קג"מ). והיות שהקשקאי קטן יחסית לחבריו, הוא גם מעניק תחושה חזקה וטובה.
 
באופן מפתיע, המנוע ניחן באופי מעט מחוספס, מזכיר מעט את אופי הפעולה של מנועי 3 צילינדרים טורבו מודרניים. יש מי שאוהב את האופי המורגש הזה ויש מי שלא. אני לגמרי בצד הראשון, נהנה להרגיש את המערכת שעובדת כדי להסיע אותי. המנוע חזק ומרשים הן ביציאה מהמקום והן בהאצות ביניים, וניכר בו שיש לו מספיק אוויר לנשימה בטווח פעולה רחב ביותר.

ניסאן קשקאי

חידוש לא פחות חשוב משינויי המנוע פועל בסמוך אליו: תיבת ההילוכים. עד כה נמכר הקשקאי האוטומטי עם גיר רציף, מסורת רבת שנים בניסאן. את הגיר הזה רבים לא אהבו, בשל פעולה לא טבעית וגם לא מאוד יעילה. כעת, לצד המנוע החדש פועל גיר אחר לגמרי - אוטומטי רובוטי כפול מצמד, כמקובל אצל היצרנים הגדולים והטכנולוגיים.
 
ברם אולם, הגיר, ולו שבעה הילוכים, אינו מכפולי-המצמד הטובים ביותר. ביציאה מהמקום ובתנאי חניה הוא מגיב לאט יחסית, ונדרש תכנון מוקדם להאצה מדויקת. הפעולה המהוססת-משהו מורגשת גם תוך כדי תנועה, אפילו במצב "ספורט". כך, המנוע מצוין, אבל הגיר אינו מחמיא ליכולות שלו.
 
הישג שכן אפשר לרשום לצמד המנוע-גיר הללו היא צריכת דלק טובה מאוד, שבשקלול תנאי נסיעה שונים עמדה על 13-14 ק"מ לליטר, בתנאים מעורבים. זהו שיפור ניכר ומשמעותי ביחס לגרסה הקודמת.

ניסאן קשקאי
 

התנהגות כביש

קל מאוד לנהוג בקשקאי, הוא לא גדול ומסורבל, תנוחת הנהיגה טובה והוא אוחז היטב את הכביש. עם זאת, כפי שכתבנו, הוא לא ספורטיבי, הרכינה משמעותית ולהיגוי יש אופי מלאכותי. המנוע החדש והחזק מראה שלמרות היעדר הספורטיביות, השלדה מסוגלת להתמודד עם כוח גדול משמעותית וכעת אפשר לנהוג את הקשקאי במהירות גבוהה הרבה יותר, מבלי לפגוע בתחושת הבטחון. עם הגיר ההססן-משהו צריך לעתים להקדים מעט את הלחיצה לטובת "קיק-דאון" זריז בסוף הסיבוב או לפני היציאה לעקיפה זריזה.

ניסאן קשקאי
 

סיכום

אחרי שקיבל את מנוע ה-1.3 ליטר טורבו בנזין ותיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית כפולת-מצמד, קשקאי לא רק השתפר, אלא טיפל בבעיה המרכזית שהיתה לו, יחידת הכוח. המנוע כעת הרבה יותר בשרני, מושך חזק ויש לו גם צליל נעים ומהנה, למי שאוהב להקשיב למנוע שלו… תיבת ההילוכים עברה מהאוטומטית-הרציפה והלא ממש אהודה לתיבה כפולת-מצמד טובה מבעבר, אבל כזו שלא מגיבה בזריזות רבה.
 
יתרונו המרכזי של ניסאן קשקאי נותר כבעבר: להיות רכב פנאי בלי להפחיד נהגים פוטנציאליים בממדים מסורבלים מדי, ולהיות הדבר הגבוה הדומה ביותר למכונית משפחתית.

לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. שי  היפנים לומדים לאט לאט.

במתיחה הבאה יכניסו גם מערכות בטיחות מקוריות.,10.02.2019

2. כרגיל. יש לכם טעויות שפוגעות במכירות. לגיר יש שבעה הילוכים ובמפרט שלכם כתוב שישה. (לת)  

,11.02.2019

3. לשי  מר שי הבנת הנקרא היקר... תקרא שוב. רשום שיש מערכות...

ניר,11.02.2019

4. לניר, כמה קשקושים בתגובה אחת  ניסאן לא קונים עובדים אירופאים כי הם בבעלות אירופא...

ביז,11.02.2019

5. עדיף לחכות לדגם הבא שהוא הולך להיות היברדי (לת)  

מוטי ,11.02.2019

6. הלו תקשיבו   היפניות משתפרות הדור הבא יהיה יותר טוב לגבי יונד...

סמוי,11.02.2019

7. ממ  למה הפסקתם לעשות מבחני וידאו?

לא חשוב,11.02.2019

8. חמודים. אם הקוריאנים לא כאלה מצליחים באירופה לעומת האירופאיות והיפניות וכן בישראל ובמדינות עולם שלישי... זה מראה כמה השוק בישראל הוא גרוע. קיה ויונדאי נחשבים לרכבים בזבזניים, מזהמים וכאלה שאין לך רגש אליהם. תעשה איתם מה שאתה רוצה והתוצאות בהתאם. הרכבים מת (לת)  

,11.02.2019

9. לא מבין.  160 כ"ס מומנט 27.4 מ 0 ל 100 9.9 שניות? מה ...

פחו,11.02.2019

10. מאכזב?  כמות האי שביעות רצון של הכותב מוציאה את החשק נחכה...

יצק ,12.02.2019

11. לא נוגע בניסאן  אני נותן פעם אחת לידפוק אותי ברכב, היה לי ג'וק 4 ש...

מאיר,12.02.2019

12. הדגם המאובזר שנבחן עולה 160000 ש"ח!!!!  [מדובר גם על הכתבה המלאה לדגם הזה] מה שחשוב, זה ...

אא,13.02.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים