דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן קשקאי (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


בשלהי העשור הקודם, ניסאן קשקאי היה מהג'יפונים הראשונים שהציפו את כבישי הארץ ויצרו את האלטרנטיבה למכונית המשפחתית. אפילו גרסת ה-1.6 ליטר הידנית, שהוצעה בסוף חיי הדגם, זכתה להצלחה מרשימה. באירופה מדובר כבר בסיפור הצלחה מתמשך: במשך שנים מככב הקשקאי בצמרת טבלת המכירות, גם כשמתמודדים מולו מותגים אירופאים ביתיים. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי


ניסאן קשקאי, מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס, מ-143,990 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור

יחידת הנעה

בידוד רעשים

צריכת דלק

שדרוג עיצובי

  נוחות בעיר

ניסאן קשקאי

המשך העלילה קצת פחות מלהיב עבור הקשקאי, במיוחד בישראל. בדור השני שלו הוא משווק (מאז 2014) עם מנוע טורבו צנום, שנטען נגדו כי הוא חלש וקטן מדי עבור המרכב הג'יפוני. כך או אחרת, גם מנוע הדיזל החזק והחסכוני יותר לא הצליח לשחזר את פופולריות הדור הראשון, ואת הבכורה נטלו הג'יפונים הקוריאניים.

מתיחת הפנים של הקשקאי אמורה לאפשר לו לפחות ליישר קו. היא הוצגה לפני כמעט שנה, אך רק עכשיו מתאפשר לנו לבחון את הרכב. האם עכשיו מסוגל הקשקאי להציב אתגרים משמעותיים יותר לג'יפונים המתחרים?


עיצוב

כיאה למתיחת פנים של אמצע החיים, עיקר השינוי מתמקד בחזית. לא מדובר במהפך אלא באבולוציה עדינה. הקשקאי המתוחה נאה ועדכנית מקודמתה. מכסה המנוע עודכן, הפרונט עוטר בכונסי אוויר חדשים שהחליפו את מיקום פנסי הערפל, ואלה האחרונים ירדו לתחתית הפגוש. עיצוב תאורת הלד עודכן גם הוא. 

התוצאה אלגנטית ואף יוקרתית מבעבר. גם מאחור נרשם שדרוג בעיצוב, בעיקר במבנה התאורה שעודכן בתאורת לד - גם כאן מתקבל מראה יוקרתי יותר. הגרסה הנבחנת כאן היא היקרה שבהיצע (עם מנוע הבנזין), מה שגרם לה להתייצב על גלגלי 19 אינץ' גדולים עם חישוקים קלים בעיצוב מיוחד ומשולב שני צבעים. כמובן שהגלגלים הגדולים והמעוצבים תורמים רבות לרושם החיצוני. אבל למרות השדרוגים הנאים, הקשקאי שכבר מסתובבת מספר שנים בכבישי ארצנו לא ממש סובבה ראשים. 

ניסאן קשקאי

פנים הרכב גם כן עבר שדרוג. הדבר הראשון שפוגשים כאן הוא הגה חדש, קטום בתחתיתו ומעוצב בסגנון ספורטיבי. פס בסגנון מתכתי מתפרש מכיוון הדלתות לעבר הקונסולה המרכזית. ציפויים נוספים בסגנון מתכתי מעטרים את ההגה, סביב בורר ההילוכים ופתחי האוורור. המושבים מצופים בעור נאפה שחור בעיצוב צורות גיאומטריות תפוחות ותפירות לבנות נאות, ומעניקים רושם של מכונית יקרה יותר. 

שאר האלמנטים בתא הנוסעים עברו עדכון קליל יותר. איכות החומרים שודרגה אך היא לא אחידה: ישנם חלקים מרשימים למדי לצד חלקים שפחות. בסופו של דבר רמת הגשת תא הנוסעים המתקבלת היא ממוצעת בלבד ביחס לקטגוריה כיום, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בגרסה היקרה של הקשקאי.

ניסאן קשקאי

תא הנוסעים 

בגרסת הטקנה הנבחנת כאן, המושבים הקדמיים חשמליים. כמו במכוניות יוקרתיות יותר, המושב מוסט לאחור עם כיבוי הרכב וחוזר לתנוחת הנהג המקורית עם התנעתו. כיוון חשמלי מאפשר בדרך כלל להגיע לתנוחת נהיגה אישית מדויקת יותר, וזה המצב גם כאן. כרית מתנפחת ומתכווננת חשמלית לתמיכה בגב התחתון מוסיפה כמות נכבדת של נקודות לנוחות המושב. לשלילה נציין כי חלק מהקונוסולה המרכזית בולט לכיוון רגלי הנהג ומפריע לברך ימין. חסרה גם תמיכה ממשענת היד שבין המושבים הקדמיים מכיוון שזו אינה מתכווננת לגובה. 

הגרסה הזו של הקשקאי מאובזרת עד מעל הראש, מה שאומר שיש כאן הרבה מערכות לתפעל. הנדסת האנוש לא מצליחה להתגבר על האתגר הזה וישנה כמות רבה של כפתורים המפוזרים סביב המולטימדיה, בין המושבים הקדמיים, על ההגה ומשמאל להגה. כל זה אומר שלוקח קצת זמן להתרגל לרכב. 

ואם כבר הזכרנו אבזור, נציין גם את האביזרים החשובים. גרסת הטקנה מצוידת במערכת מולטימדיה מקורית, מצלמות לתצוגה היקפית בחניה + מבט מלמעלה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת דימום מנוע בעצירה (שכמעט אינה מורגשת), ריפודי עור, חימום וכוונון חשמלי למושבים, חישוקי 19 אינץ', גג פנורמי (לא נפתח), פנסים עוקבי פניה ובלם חניה חשמלי. 

ניסאן קשקאי

עד כאן הכיף, ועכשיו הבטיחות: יש בגרסה הזו מערכת התרעה על אי שמירת מרחק, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, מערכת חניה אוטומטית במקביל (שעובדת טוב) ובמאונך (לא משהו), מערכת לזיהוי שטח מת ומערכת להתרעה בפני תנועה חוצה מאחור. וכן, זו רשימה חלקית. גם בגרסאות הפשוטות יותר הרשימה ארוכה ומרשימה. 

ומה לגבי הנוסעים? מי שיושב בספסל האחורי זוכה למרווח רגליים מצוין. לרוחב המצב הרבה פחות טוב ורק שני מבוגרים יישבו שם בנוחות, לכל היותר עם עוד ילד באמצע. בנוסף היושבים מאחור לא זכאים לפתחי אוורור משלהם. מצד שני ישנה תאורה אישית עבורם. 

נפח תא המטען אמנם לא מהגדולים שבחבורה, עם 410 ליטרים לפני קיפול מושבים, אך הוא כן מציע רמה גבוהה של פרקטיקה עם רצפה כפולה וספסל אחורי שמתקפל בקלילות. מגש קשיח מכסה את איזור המטען.

ניסאן קשקאי

נוחות נסיעה

הקשקאי שלאחר מתיחת הפנים מרגיש מרוסן מבעבר, כלומר נוח יותר, וכמו בעבר - רמת הנוחות משתפרת ככל שהמהירות מתגברת. ההבדל ניכר במיוחד במהירות נמוכה בתוך העיר, שם רמת הנוחות פחות טובה והתחושה עסוקה למדי. ככל שהמהירות עולה, גם בעיר, המתלים נכנסים לשלב פעולה עמוק יותר ומצליחים לספוג טוב יותר את תחלואי הכביש. בדרך מהירה הנוחות טובה בסך הכל, כל עוד הכביש בסדר ומעלה, ברגע שהוא משתבש מדי גם הקשקאי מגלה חולשה מסוימת בהתמודדות איתו. 

בסופו של דבר רמת הנוחות המתקבלת כנראה טובה מבעבר אך עדיין ממוצעת ביחס למתחרות. מה שכן, הקשקאי מרגיש בעיקר שקט יותר מתמיד, שקט התורם רבות לתחושת הנינוחות בתא הנוסעים. הרעשים שבכל זאת מצליחים לחדור הם רעשי פעולת המתלה, בעיקר בנסיעה עירונית. מחוץ לעיר, המיית הגלגלים היא זו שמצליחה לחדור לתא הנוסעים, אך כאן יש כנראה קשר גם לממדי הצמיגים בגרסה הנבחנת. סביר להניח שגם מבחינת הנוחות, המצב יהיה טוב יותר בגרסאות הפשוטות עם הגלגלים הצנועים יותר. 

ניסאן קשקאי

מנוע ותיבת הילוכים

כפי שצוין בפתיח, סעיף זה מהווה נקודת חולשה עבור הקשקאי עם מנוע הבנזין. במסגרת מתיחת הפנים היא לא טופלה. בגרסה הנבחנת כאן, יחידת ההנעה כוללת את מנוע הבנזין, 1.2 ליטר טורבו עם תיבת הילוכים רציפה. המנוע הזה מספק 115 כוחות סוס לצד מומנט של 16.8 קג"מ המושג ב-1750 סל"ד נמוכים. זה לא כל כך מעט, אבל מצד שני הוא צריך לשנע כטון וחצי, שגם זה לא מעט. 

אבל למרות שלא מדובר במנוע בריון, אך כל עוד הנסיעה אינה אגרסיבית זה לא מאוד מורגש. תגובות הגיר המהירות מפצות לא פעם על חולשתו של המנוע. נקודה נוספת לזכותו היא שפעולתו מעודנת, שקטה ונעימה, למעט מקרים בהם התיבה הרציפה תוקעת אותו על סל"ד גבוה - למשל בנהיגה תובענית יותר. חיסרון מעט משמעותי יותר מורגש בתאוצה מהמקום - שם לוקח זמן לצבירת הקצב. גם הסטת מוט ההילוכים למצב הספורט לא ממש משפרת את התחושה. 

השלכה נוספת של המחסור בכוח היא צריכת הדלק. בסוף המבחן התגבש ממוצע צריכה של 10 ק"מ לליטר. לא מדובר בנתון מרשים, אך שוב, הצורך בנהיגה תובענית הכביד על היכולת להגיע לתוצאה טובה יותר.

ניסאן קשקאי

התנהגות כביש

הקשקאי מעניקה חווית נהיגה שהיא בעיקר בטוחה, גם אם מבחינה דינאמית היא לא מבריקה. זוויות הגלגול מאוד מוחשיות וההגה קל משקל עם תחושה מלאכותית למדי. אלו יוצרים חווית נהיגה פונקציונאלית בלבד.

תגובות השלדה וההגה בטוחות וצפויות - במובן המשעמם. מערכות ההגנה ממהרות לרסן כל ניסיון לפרובוקציה ולזה מצטרף מנוע שגם הוא עושה רק מה שצריך, ורחוק שנות אור ממושגים כמו ריגוש או דחיפה החלטית.

ניסאן קשקאי 

סיכום

את המבחן הזה אנחנו מסיימים עם רשימה ברורה של יתרונות וחסרונות. הקשקאי הגיעה אלינו ברמת האבזור הגבוהה ביותר, שמציעה מפרט באמת יוצא דופן - ובמחיר נמוך יחסית למתחרות שלה, בגרסאות הקצה שלהן. מצד שני, גם ברמת האבזור המרשימה הזו, היא מצוידת באותה חטיבת הנעה צנועה שמציבה אותה בקו אחד עם הגרסאות החלשות של המתחרות. יש כאן סדר ברור בהקשר של תמורה מול פשרה. 

במקביל, אי אפשר להתעלם מהשדרוג שעבר הדגם במסגרת מתיחת הפנים. שיפורים נרשמו בתחומים חשובים כמו עיצוב, נוחות, עידון ושקט. בסופו של יום מתיחת הפנים לא יצרה מהפך, אך היא בהחלט מצליחה להציב את הקשקאי במקום טוב יותר מבעבר. עקב האכילס של הקשקאי היה ונותר מנוע הבנזין הצנוע. מניסיוננו עם מנוע הדיזל, מי שיבחר בו, יזכה בחבילה מוצלחת יותר; מי שמסתדר גם בלי ביצועים יוצאי דופן, יקבל תמורה ראויה בגרסת הבנזין. עכשיו, לאחר מתיחת הפנים, הקשקאי יוכל גם להציע תחרות משמעותית יותר מבעבר.

לצפייה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא רק צריכת\צריחת דלק גרוע 
    אא, 28-06-2018

    מנוע 1.2 טורבו, טוב במישורים [הולנד למשל, או אזור תל אביב]. בין היתר המנוע לא מתאים לרכב ששוקל מעל טון ובוודאי לא טון וחצי. לא רק שכל מאמץ דורש נסיעה בטורים גבוהים [צריחת דלק] אלא שגם בנסיעה בירידות ארוכות, בלימת המנוע חלשה מאד, וצריך "לעמוד על הברקסים" כדי שהאוטו לא יתדרדר במורד.
    בנוסף, על פי מדיניות היבואן, הרכב יקר יחסית למתחרים ולאבזור של מתחרים עם אבזור וביצועים דומים. בקיצור, לא עומד בתחרות. חבל

    סגור תגובה

  • 2. בושה גדולה ליבואן וליצרן 
    פרופסור צרכני, 29-06-2018

    לא יעלה על הדעת, שהיצרן אחד מהמובילים בעולם יעז לשווק מנוע כל כך רופס, כאשר אמור להיות לו במלאי מנוע מוצלח 1.6 טורבו 190 כ"ס.
    ממישהו יכול להבין התנהלות כל כך מרגיזה של היצרן??

    סגור תגובה

חזור למעלה