דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן קשקאי דיזל - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


נהוג לומר שאין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני. ניסאן קשקאי הקודם לא ממש האמין במשפט הזה: למרות שהוא לא היה ג'יפון מרשים למראה, הוא עשה עבודתו נאמנה ונמכר היטב בשוק הג'יפונים בארץ ובעולם. הקשקאי הנוכחי שהחל להימכר בארץ לפני שנה הציע עיצוב מרשים, אבל בגרסת הבנזין הוא לא מאוד הרשים מבחינת מה שהסתתר מתחת למכסה המנוע. כעת הגיע תורה של גרסת הדיזל של הקשקאי לעמוד למבחן. האם היא תעמוד בציפיות?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן קשקאי


ניסאן קשקאי, טורבו-דיזל 1.6 ליטר, 130 כ"ס, גיר רציף, החל מ-169,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע חזק
בידוד רעשים

אבזור
תיבה הססנית בזינוק

נוחות נסיעה
מחיר רכישה גבוה


ניסאן קשקאי דיזל

עיצוב

בהשוואה לדגם היוצא, ניסאן הקשקאי החדש נאה ואפילו מושך. כיום הוא דומה יותר לאחיו הגדול, המוראנו, וזו בהחלט מחמאה. כמו אצל בני האדם, הקשקאי התארך והתרחב מעט עם הזמן ביחס לדגם הקודם אך הוא גם איבד שניים וחצי ס"מ במימד הגובה. בריחת סידן סטייל. "חוליות הדינוזאור" במכסה המנוע של הדגם הקודם נעלמו וחבל. החלון הקטנטן בקורה C הושאל מהדגם היוצא. חישוקי ה-18 אינץ' מצועצעים מעט לטעמי אך הם מתאימים מאוד לעיצובו של הקשקאי. חבל שהם נראים קצת קטנים ביחס לפרופיל ונכנסים לתוך בית הגלגל במימד הרוחב, אופסט בעברית. הקשתות הכסופות בגג מוסיפות למראה הדמוי-ג'יפ. בתור רושם ראשוני, עיצוב הקשקאי עושה עבודתו נאמנה.

ניסאן קשקאי דיזל

תא הנוסעים

בפנים נפגוש תא נוסעים איכותי ומרווח למדי. למה למדי? מצד אחד המרחב לראש מעולה וגם גבוהים לא יחושו צפיפות, למרות גג הזכוכית הפנורמי. מצד שני, המושב האחורי השטוח יספק מקום לשני מושבי תינוקות ופעוטות אך לשלושה נוסעים רחבי גוף הוא יהיה מעט צפוף. עניין סביר בקטגוריה הזו.

הנהג יפגוש מולו הגה עמוס בכפתורים אך חסר מנופים להעברת הילוכים ידנית. הנדסת האנוש טובה ואין בעיות לתפעל את מה שצריך בזמן נסיעה. על צד השלילה ניתן למנות את פתחי האוורור שממוקמים מעט רחוק וצריך להתכופף אליהם. תאורת האווירה הכתומה מסביב לקונסולה בין המושבים דומה לזו שקיימת במוראנו. הנוסע יפגוש תא כפפות ענק ושלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות שימושיים. מערכת המולטימדיה טובה ותפעולה מצוין. חבל מאוד שתוכנת הניווט שלה לא הותאמה לארץ. המערכת, בגרסה הזו, כוללת ארבע מצלמות היקפיות שמציגות את סביבת הרכב בעת תמרון חניה או נסיעה איטית. שימושי מאוד. תא המטען מחולק לשתי קומות והוא הצטמצם מעט בנפח בהשוואה לדגם הקודם – 401 ליטרים. הוא מציע עומק נאה וגובה מצומצם.

ניסאן קשקאי דיזל

נוחות נסיעה

רכב משפחתי, בין אם סדאן בנאלית או ג'יפון נוצץ, אמור להסיע את המשפחה בנוחות טובה. במקרה של ניסאן קשקאי העבודה מתבצעת היטב. הקשקאי מציע נוחות נסיעה טובה ברוב תנאי הדרך, הודות לכיול מתלים רך יחסית. בכבישים עירוניים הוא סופג היטב את שיבושי האספלט ורק שברי הזנחה קשים גורמים לסגירת מתלה והעברת הזעזוע דרך החישוק הגדול והצמיגים נמוכי החתך. על אספלט בינעירוני, למרות אותו כיול רך, הקשקאי לא נכנס למלכודת נדנודים והוא מצליח לרסן היטב את המהמורות בכביש. למרות נוחות הנסיעה הטובה, הקשקאי לא מספק איכות נסיעה מרשימה מעל הממוצע: לא מדובר ברעשי הרוח שנשמעים מעל 100 קמ"ש או ברעש מנוע הדיזל שאינו מטריד. התחושה המתקבלת היא שניסאן יכלו לפנק את הקשקאי בחומרי בידוד נוספים.

ניסאן קשקאי דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הדיזל מתעורר בהתנעה זריזה ונשמע היטב בסל"ד סרק. בחרטום הקשקאי שבחנו מותקן מנוע דיזל מוגדש בנפח 1.6 ליטר המספק 130 כ"ס ב-4000 סל"ד ו-32.6 קג"מ בשרניים ב-1750 סל"ד נמוכים. נתונים מרשימים מאוד. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים רציפה המציעה שבע תכניות נהיגה, חלוקה להילוכים כביכול. על הכביש, יחידת הכוח מתחילה את נסיעת המבחן על צד שמאל. הקשקאי מזנק באופן עצל מהמקום, במעין השתהות של שנייה. בתום שניית ההססנות הקשקאי מזנק קדימה כנשוך נחש ומצדיק את נתוני המנוע המרשימים. בניגוד לתגובה הראשונית ההססנית, התיבה מספקת תגובה מהירה לקיקדאון בזמן נסיעה. למרות הטרטור בסרק, המנוע המצוין לא רועש מדי בזמן נסיעה. כפי שמעידים הנתונים היבשים, המנוע לא מציע הרבה מעל 4000 סל"ד אבל התיבה גם לא נותנת לו להישאר שם הרבה.

בסיום נסיעת המבחן, מחשב הדרך הציג צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר, בעוד המדידה המסורתית עמדה על 11.87 ק"מ לליטר.

ניסאן קשקאי דיזל

התנהגות כביש

אף אחד לא מתכנן לרכוש ניסאן קשקאי בתור מכונית לכבישים מפותלים, על אחת כמה וכמה כשגרסת הדיזל כבדה יותר ב-100 ק"ג אשר רובם ככולם מתרכזים בחרטום הנאה. למרות שהקשקאי לא מספק התנהגות כביש דינאמית, הוא מציע אחיזת כביש טובה ותודות רבות מגיעות לצמיגי הכביש המובהקים מתוצרת קונטיננטל. למרות שאם דוחפים את הקשקאי למגבלותיו הוא נכנס לזוויות גלגול תלולות, התנהגות הכביש בטוחה והנטייה הברורה לתת היגוי מתוקנת עם עזיבת דוושת התאוצה. אם איכשהו הצלחנו לקבל קצת אינפורמציה מהשילדה על המתרחש בין הגלגלים לכביש, הגיע ההגה וקלקל קצת את "החגיגה". ההגה קליל למדי, מנותק ולא מצליח להעביר מידע לכפות ידי הנהג. חבל.

ניסאן קשקאי דיזל

סיכום

לסיכומו של מבחן, ניסאן קשקאי דיזל הוא ג'יפון מצוין - עם הסתייגויות. אין ספק שהוא מרשים למראה, מאובזר, בנוי היטב ומצויד במנוע גיבור. מצד שני, הוא יכול להשתפר בבידוד הרעשים, בהתנהגות תיבת ההילוכים, בזינוק וביכולת הדינאמית. בעוד מיצובישי אאוטלנדר דיזל עולה יותר בפער משמעותי, ההיצע המצומצם של ג'יפוני דיזל מציב את הקשקאי בנקודת פתיחה טובה מאוד. ההפרש במחיר מול גרסת הבנזין הופך את גרסת הדיזל ליקרה יותר, אך במקרה הזה היא מצליחה לתקן את הרושם הראשוני של גרסת הבנזין. במקרה הזה, ההזדמנות השנייה הצליחה.


בסרטון הוידאו - גרסת הבנזין של ניסאן קשקאי:

צפייה בתוכן ניסאן קשקאי דיזל - מבחן רכב



לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. חבל על הזמן 
    אא, 03-11-2015

    הרכב עם מנוע דיזל יקר ב15 אלף ₪ ולא ברור מה התמורה. הוא נוסע טוב יחסית - הרכב עם מנוע בנזין הוא עגלה, במיוחד לתושבי ירושלים וחיפה והגליל.
    שימ לב שבין שתי רמות הגימור לקשקאי בנזין 1.2 טורבו [155.5 אלף ו-167 אלף] יש את המאזדה CX5 [165 אלף], עם ביצועים עדיפים.
    יתר על כן, על פי נתוני יצרן צריכת דלק של הקשקאי עדיפים על הCX5, אבל... דרגת הזיהום של מנוע ה-1.2 טורבו בתנאי מעבדה היא 10[!!!!] לעומת דרגה 8 במנוע 2.0 סקיאקטיב של מאזדה. פירושו, שבתנאי אמת המאזדה תהיה חסכונית יותר.
    זה ברור אם מבינים שהמנוע הקטן, בעליה הכי קטנה, חייב להסתובב בסל"ד גבוהה הרבה יותר מאשר במנוע הגדו. הסל"ד + אפקט הטורבו, גורמים בפועל לצריכת דלק יותר גדולה.
    על כביש חיפה תל אביב, הקאשקי יהיה יותר חסכוני, בעיר לא [למאזדה מערכת כיבוי מנוע ברמזור].

    סגור תגובה

  • 2. מה יש לכולם ממאזדה? סתם חרא עגלה מאזדה (לת)
    , 03-11-2015

  • 3. קשקאי דיזל 
    ויקטור, 08-11-2015

    יש לי את הרכב חודש מנוע חזק מאוד צריכת דלת 1/17 אם כל הכבוד לכל הגיפונים לא רואה אף אחד ממטר אני מדבר על הדיזל לא בנזין

    סגור תגובה

  • 4. ניסאן קשקאי דיזל 
    יונתן, 06-12-2015

    הגרסה הנבחרת של הקשקאי! יותר מה- 1.2 טורבו בנזין. רק חבל שהוא יותר יקר

    סגור תגובה

  • 5. אוטו טיל 
    נאדי, 14-02-2018

    היה לי בגרסת בנזין. קניתי דיזל. אוטו מדהים !

    סגור תגובה

  • 6. קשקאי דיזל 
    עובדיה, 29-03-2019

    בשעה טובה אני קניתי קשקאי דיזל חיה של אוטו אטום טוב נוח וזמינות מדהימה רכב מפנק בהחלט הפגאג' קצת קטן אבל עדיין בסדר בכל אופן המלצה שלי ואחרי בירור לא לגעת הבנזין המנוע נהרס מהר כי המפרט של הבנזין לא מתאים לעובד של האוטו אבל השיזל אש

    סגור תגובה

  • 7. קשקאי דיזל 
    עובדיה, 29-03-2019

    בשעה טובה אני קניתי קשקאי דיזל חיה של אוטו אטום טוב נוח וזמינות מדהימה רכב מפנק בהחלט הפגאג' קצת קטן אבל עדיין בסדר בכל אופן המלצה שלי ואחרי בירור לא לגעת הבנזין המנוע נהרס מהר כי המפרט של הבנזין לא מתאים לעובד של האוטו אבל השיזל אש

    סגור תגובה

  • 8. דיזל קאשקאי 
    נני, 19-08-2019

    איך הדיזל קאשקאי 1.5 ? מישהו ממליץ?

    סגור תגובה

  • 9. קניתי את הדיזל  
    בעלים חדש, 04-10-2022

    פגז אחלה כוח טיפול כל 30 אלף אבזור בטיחות גבוהה ותמורה מצויינת תכלס במחיר שפוי יד 2

    סגור תגובה

חזור למעלה