בחר רכב
רכב חדש 2017
רכב משנים קודמות

נהיגה ראשונה: סובארו XV החדשה

סובארו XV החדשה


הדור החדש של סובארו XV יתחיל להימכר בישראל בתוך שבועות ספורים. יצאנו להתרשמות אירופאית ראשונה וחזרנו עם המסקנות



כתב וצילם: אסף בר-שי, וינה

עד כמה סובארו XV חשוב לסמל"ת, נציג היצרן בישראל (הרכב החשוב ביותר של המותג בארץ)? ועד כמה סמל"ת חשוב ליצרן (זהו הנציג השישי בגודלו של סובארו בכל העולם)? עד כדי כך שאנחנו, העיתונאים הישראלים, זכינו להיות מהראשונים בעולם שנהגו בדור השני במתחם נהיגה סגור וייחודי באוסטריה. קבלו 10 הערות על סובארו XV, דור שני.


1. סובארו XV לא בדרך לנהיגה אוטונומית, אלא לסיוע לנהג. והם באו לישראל למפות אותנו

בעולם כבר מכירים את מערכת עזרי הנהיגה, EyeSight, אבל לישראל הוא מגיע רק עם ה-XV החדש. מול רוב היצרנים שממקמים את המערכות האלה כצעד בדרך לנהיגה נטולת נהג, אוטונומית, אצל סובארו האסטרטגיה אחרת: המערכות אמורות לסייע לנהג להגיב טוב יותר במקרים של תאונה אפשרית, ולא להחליף אותו. המשמעות? מלפנים אין רדארים לזיהוי עצמים (לטענת סובארו הם מייקרים את המערכת וגם מאטים ומסרבלים את התגובה) אלא צמד מצלמות שרואות כמו הנהג (לא דרך ערפל, למשל), אבל יותר טוב ולמרחק גדול יותר. את מערכת ההיגוי האקטיבית (היגוי אוטומטי כשהרכב סוטה מהנתיב), צריך להפעיל בכל נסיעה מחדש, כדי שהנהג יהיה מודע לקיומה.

סובארו XV החדשה

לפני שמערכת כזו נכנסת לשוק חדש, אנשי סובארו ממפים את המדינה, כדי שהמערכת תכיר בדיוק אין נראים שוליים, רמזורים, תמרורים וכו'. אכן, ישראל עברה מיפוי, לפני שהמערכת נכנסת.

ב-XV עם ה-EyeSight מגיעה מערכת בקרת שיוט מסתגלת, כזו שיודעת לשמור מרחק מהרכב שלפנים, יש מערכת בלימה אוטונומית, שמבטיחה לא לפגוע ברכב אחר כל עוד פער המהירויות אינו גדול מ-50 קמ"ש וגם היגוי אקטיבי שיימנע סטייה מהנתיב


2. הדברים שהוא יודע לעשות בשטח מאוד מאוד רחוקים ממה שהנהג הממוצע יידע לעשות בשטח

אחד החידושים המרכזיים ב-XV דור שני הוא שילוב מערכת ה-X Mode המוכרת לנהגי האח הגדול, סובארו פורסטר. X Mode היא מעין מערכת בקרת יציבות לענייני שטח: היא 'מדברת' עם מערכת ההנעה הכפולה (4X4), עם הבלמים והמנוע ועם מחשבי הרכב, וביחד מזהה מה הרכב עושה ואיזה סוג של עזרה הוא עשוי לבקש. כך אפשר לבלום בירידות תלולות, לתקן בעיות של חוסר אחיזה והצלבות ולשפר את יכולת הרכב לנסוע בשיפועים חדים, קדימה, אחורה ולצדדים... תסתכלו בתמונות. מתחם הנהיגה האוסטרי כלל כמה התנסויות מסמרות שיער (אם כי חשוב לזכור שבכל זאת, מדובר בתנאי מעבדה): טיפסנו עם הרכב בשיפוע של 30 מעלות, ירדנו איתו בשיפוע של 40 מעלות (תלילות שלהולך רגל אין כמעט סיכוי להתמודד איתה), השתפענו בשיפועי צד חדים ביותר והצלבנו גלגלים בלי להפסיק לנסוע.

סובארו XV החדשה


3. הוא לא ספורטיבי, אבל יציב ובטיחותי ביותר

אנשי סובארו הסבירו באירוע העיתונאי כי משנת 2012 היצרן עבר להתמקד ברכבי פנאי. אפשר, אולי, להבין מדוע ה-XV גם לא מנסה להיות מין מאזדה CX5 שכזה. חידוש משמעותי ברכב הוא התבססות על פלטפורמה חדשה (זו שעליה מבוססת האימפרזה הנוכחית ועליה יתבסס גם הפורסטר הבא), שעברה סדרה של הקשחות וייצובים. במסלול הניסויים, שבו יכולנו גם להשוות בין הדור היוצא לחדש, התרשמנו שהרכב הוא מהפחות חדים וספורטיביים בסגמנט, אבל שהוא אוחז היטב, מרוסן מאוד ומדווח מוקדם ובקולי קולות על איבוד אחיזה שמגיע. איך זה עובד בכבישים הפתוחים – נבדוק על כבישי ישראל.


סובארו XV החדשה


4. רמת הנוחות מדגדגת את עולם מכוניות הפרימיום

בעבודות על הפלטפורמה החדשה הושקע הרבה מאמץ, כך הסבירו לנו, על בידוד מרעשים, מרכינות ומטלטלות. התוצאה היא שיפור משמעותי ברמת הנוחות של מכונית שגם כך הצטיינה בתחום הזה. אני מאמין שזהו אחד מרכבי הפנאי הנוחים שאפשר לרכוש כרגע בישראל ברמות המחיר הללו.

סובארו XV החדשה


5. זוכרים את השעון העממי-אך-בלתי-ניתן-לריסוק, קאסיו G-Shock? אז הוא אחד המודלים בעיצוב ה-XV

זוכרים שהוא עמיד בתנאי שטח קשים? מעצבי הרכב רצו מאוד לשקף את זה בעיצוב שלו והם מצהירים במודע שאחד המודלים לעיצוב הוא סדרת שעוני G-Shock הפלסטיים העבים והקשוחים מאין כמותם של קסיו, בן ארצם. העניין משמעותי בחלקו התחתון של מרכב הרכב, מהחלונות ומטה. שם יש הרבה יותר חלקי פלסטיקה עבים ומוחצנים. חלקו העליון מחליף סביבה עגלגלה, מעין עמידת 'מגבעת' בעמידה נמוכה ורחבה. לטעמי העיצוב הקודם היה מעט נשי יותר והחדש – מכוון יותר למין המתנצל.

סובארו XV החדשה

6. עיצוב תא הנוסעים לא בליגה של המלוטשים בחבורה (אבל קל להתמצא בו)

אחת התלונות העיקריות כלפי הדור היוצא של ה-XV (לצד הביצועים הפושרים) היא על עיצוב הפנים דל ההשראה. הדור השני נראה מעתיר ונעים יותר, אבל עדיין לא מתחרה באמת בתאי הנוסעים המחוטבים של כמה מרכבי הפנאי החדשים (למשל פיג'ו 3008, טויוטה C-HR או יונדאי טוסון). באיכות החומרים וההרכבה השיפור מהותי יותר והסובארו בנוי היטב. הנדסת האנוש טובה מאוד – מערכת המולטימדיה החדשה, למשל, מצוינת בכפתורים פיזיים גדולים שקל לתפעל אותם תוך כדי תנועה. עדיין יש קצת עומס מול עיני הנהג, אבל התחושה ה'ביתית', הטבעית, שגם היא מסורתית בסובארו, נשמרת גם בעיצוב החדש.


7. המושב האחורי מרווח יותר

בסיס הגלגלים של ה-XV גדל ב-3 סנטימטרים ועם תכנון חדש הושג מרחב גדול יותר, בעיקר במושבים האחוריים. בכל הרכב ישנו שיפור במרווח הכתפיים ובאחוריים – גדל מרווח הראש וגם הברכיים.


8. תא המטען לא ממש מרווח יותר, אבל הוא יותר נגיש

עם גלגל רזרבי, נפח תא המטען לא באמת גדל יותר יחסית לדור היוצא, ועדיין הנפח ממוצע ותו לא. עם זאת, פתח הבגאז' הונדס מחדש והורחב בעשרה סנטימטרים משמעותיים ביותר לטובת נגישות משופרת.

סובארו XV החדשה

9. המנוע דומה, אבל הרבה יותר קל

בתחום המנועים אין כרגע בשורות גדולות. כרגע מדברים בסובארו על אותם שני נפחי מנוע מוכרים, 1,600 ו-2,000 סמ"ק, וגם על נתונים דומים. איש פיתוח של סובארו בגרמניה אמר ל-iCar שאין כרגע תוכנית לגרסה חזקה יותר, וגם לא ידוע לו על גרסת STI צפויה, אם כי היות שאנשי STI הם מעין חטיבה נפרדת, ייתכן (והלוואי) שיש להם תוכניות אחרות. אז במה החידוש? בהפחתה גורפת של 12 קילוגרם מהמנוע. השינוי הזה מביא לכך שהרבה יותר כוח זמין בשלבים רבים יותר של הפעולה וגם – שהמנוע מגיב מהר הרבה יותר להאצות מהירות.

סובארו XV החדשה

10.  גם הגיר דומה, אבל הרבה יותר קל

אנשי סובארו מדווחים שהלקוחות שלהם אוהבים תיבות הילוכים רציפות יותר מכל תיבה אחרת ועל כן הם ממשיכים להשתמש בגירים האלה גם בדור החדש. גם הגיר שפגשנו עבר דיאטה, כאן כ-8 קילוגרם. גם כאן המשמעות המוצהרת העיקרית היא תגובה מהירה יותר, אם כי במקרה זה השתפר גם מנעד ההילוכים וכך לרכב אמור להיות כוח רב יותר ביציאה מהמקום ויכולת נסיעה שלווה יותר במהירויות גבוהות. בדקנו את מנוע ה-2,000 סמ"ק, גם ביחס לקודמו, ולטעמנו ישנו שיפור, אבל עדיין לא מדובר במערכת עם תגובות מהירות וחדות. עדיין חסרה לנו ה'נשיכה' של המנוע כשלוחצים חזק ובבת אחת על דוושת ההאצה.

סובארו XV החדשה


ומתי הוא בישראל?

יבואנית סובארו בישראל תשיק את ה-XV ב-18 לדצמבר, רגע לפני סוף השנה. למרות שדגמי סובארו בישראל לא משווקים כרגע עם מערכות בטיחות מתקדמות, ה-XV צפוי להיות הראשון שיציע את המערכות החשובות - ואחריו, במהלך 2018, יקבלו כל דגמי המותג את מערכות הבטיחות.

לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. לא צילמתם בפנים כי היא עוד יותר מכוערת מבחוץ (לת)  

,01.12.2017

2. מחיר?  תאכלס כמה יעלה? עלות תועלת

חננאל,01.12.2017

3. שי  מנוע אטמוספרי חלש בשילוב עם תיבת הילוכים רציפה.

כרגיל היפנים לא מאכזבים.,01.12.2017

4. בהשוואה למנוים אטמוספרים של מאזדה...  טוב, זאת סובארו... ההשוואה למאזדה מביכה עבור סובאר...

אא,03.12.2017

5. שום כלום...  אין שום חדש חדיש ומחודש...אותם מנועים...אןתה צריכת...

אישימוטו,03.12.2017

6. רכב עם פרצוף של יפני! (לת)  

,06.12.2017

7. לתגובה 6 ממש הצחקתה אותי כמה שזה נכון חחחחחחחחחחחחחח! (לת)  

,06.12.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב072-33-44-806
רכב חדשיד שניה

או:

מדוריםמדריכים