נהיגה ראשונה: אודי A8 המחודשת

נהיגה ראשונה: אודי A8 המחודשת


המכונית מספר 1 של מדינת ישראל זכתה למקצה שיפורים. מה הם כוללים והאם מכונית במיליון שקל יכולה להעיד על איפוק?



כתב וצילם: נועם ריין, גרמניה
צילום וידאו: מדיה אודי
עריכת וידאו: שלו שטיינבאום

כבר לא מעט שנים שאודי A8 משמשת כרכב השרד הרשמי של ראשי ממשלות ישראל. השילוב בין איכות החיים הגבוהה בתא הנוסעים, הגרסאות המשוריינות והתדמית הקצת פחות מנותקת מזו של מרצדס או ב.מ.וו, הפכו את ה-A8 לבחירה הטבעית עבור מנהיגי המדינה.



"ממשלת השינוי" לא שינתה את העדפות התחבורה של מנהיגיה, אבל כן הביאה לצמיחה ניכרת בקילומטראז' שצוברת האודי השחורה: במקום נסיעה יומית מרחוב בלפור אל קרית הממשלה, נאלצת השיירה לטפס מדי יום מרעננה לירושלים ובחזרה. במידה והבלאי המצטבר מביא את הגורמים הרלוונטיים לשקול את החלפת הרכב הממשלתי, יתכן וכדאי להם לקרוא את הכתבה הבאה; אמנם, שורת החידושים שהציגה אודי במתיחת הפנים של ה-A8 אולי לא משנה את פניה של מכונית הפאר, אבל גם ממשלת השינוי עדיין לא הפכה אותנו לסינגפור...

המראה סולידי כבעבר, אלגנטי כתמיד ואולי עם חיזוק קל של הנוכחות, בעיקר בעיצוב החזית. בסיס הסבכה הקדמית גדל במעט, כונסי האוויר זכו למסגרת שהפכה אנכית ויחידות התאורה התחדדו. קשה לפספס את כמות הניקלים הבלתי נתפסת, שנועדה לפנות לקהל הסיני; אפשר לקבל את ה-A8 גם בלעדיהם.

אודי A8

גישה קצת יותר מוחצנת ניתן לפגוש בגרסת ה-S ליין, שמוסיפה כמה סממני עיצוב ספורטיביים מבלי לשנות מאומה ביחידת ההנעה. הנוצץ הופך כאן לשחור, תגי S אדומים מופיעים פה ושם מבחוץ ומבפנים ומזכירים במשהו את הדבר האמיתי - ה-S8 עתירת היכולות. כמו כן נוספו 5 אופציות לצבעי מט, כביכול סולידיים אך בפועל מהפנטים. אהבנו.

אודי A8

מכוניות פאר לא משתנות כל כך מהר. עלויות הפיתוח האדירות, קהל הלקוחות המצומצם והיצע המתחרים המצומצם אפילו יותר, גורמים ליצרניות הרכב להמתין שנים ארוכות לפני החלפת הדגם.

אודי A8

הדור היוצא של ה-A8 שרד במשך 8 שנים רצופות לפני שבאודי הציגו לו מחליפה. הדור הנוכחי נמצא איתנו מאז 2018, אבל בתקופה הקצרה שחלפה מאז הגיעה לעולם מרצדס S קלאס חדשה, עם ארסנל טכנולוגיות אדיר שאילץ את המתחרה מאינגולשטאדט להגיב מוקדם מהצפוי ולהציג טכנולוגיה עדכנית משלה.

אודי A8

תאורת "דיגיטל לד" מלפנים (דומה מאוד לזו שהציגה מרצדס) מספקת מופע ויזואלי מרשים, שמתבסס על 1.3 מיליון מיקרו מראות שמסודרות בצפיפות בתוך שבב קטנטן ויקר למדי. שבב כזה נמצא בתוך כל אחד מגופי התאורה מלפנים, ומאפשר - מלבד מניעת סנוור חכמה בהתאם לתנועה שממול - גם הקרנת אנימציות על הכביש, למשל סימון באור בהיר של נתיב הנסיעה בתנאים שבהם סימוני הכביש לא ברורים מספיק, או הארה של שביל הגישה מהחניה הביתית, למניעת דריכה מיותרת בשלולית סוררת.

אודי A8

מאחור מציגה ה-A8 תאורת OLED מתוחכמת גם כן, שמאפשרת לנהג לבחור את חתימת האור בהתאם להעדפותיו, וגם מפעילה את התאורה במצב חניה כאשר הולכי רגל מתקרבים לרכב. למען יראו וייראו.

אגב, לא מדובר במערכות חדשות: התאורה הקדמית כבר הוצגה ב-e-tron החשמלי, האחורית מוצעת ב-Q5. אך השילוב ביניהן מופיע ב-A8 לראשונה.

אודי A8

בתא הנוסעים לא היה צורך בשינויים יוצאי דופן. באודי בחרו גם כאן בסגנון האלגנטי, יותר היי-טקיסטי מאשר יוקרתי-משתפך. איכות החומרים נותרה מעולה, ומול הנהג פזורים כבעבר ארבעה מסכים גדולים: מסך מולטימדיה מרכזי עם תצוגת מצלמות התלת מימד, מפות הניווט ויתר המערכות העיקריות; מסך תחתון לשליטה על מערכות האקלים ולכתיבת אותיות חופשית במגע, לטובת חיפוש יעדי ניווט או אנשי קשר; לוח מחוונים דיגיטלי שמציג גם הוא את הוראות הניווט, ותצוגה עילית חדה להפליא עם נתונים חשובים נוספים - אך במימדים קטנים מאלו של מרצדס, למשל, ובלי תצוגת המציאות הרבודה שיש במתחרה הקלאסית.

אודי A8

גולת הכותרת של ה-A8 היתה ונותרה המושב האחורי, שמציע לא רק מרווח יוצא דופן אלא גם עושר טכנולוגי ופינוקים של מחלקה ראשונה. בין המושבים ישנו מסך מרכזי לשליטה עצמאית במיזוג, בחימום המושבים ובמערכת המדיה, ישנם וילונות צד חשמליים להסתרת האח"מ וגם אופציה להדום נשלף שיתן קצת מנוחה לרגליים עייפות.

אודי A8

שני מסכים חדשים בגודל 10.1 אינץ' ובאיכות FULL HD מאפשרים הזרמת מדיה מהסמארטפון או מכל מכשיר סטרימינג אחר, וישנה גם אופציה מיוחדת ל"מושב הרפיה" שכולל חימום לכפות הרגליים, עיסוי גב עם 18 כריות פניאומטיות, משענות ראש בכוונון חשמלים ואפילו שולחנות נשלפים ובר מובנה בין המושבים. שיהיה מקום לשמפניה הורודה, כמובן.

אודי A8

כדי להזיז את היאכטה העצומה הזאת ממקום למקום, משתמשים באודי במספר מנועי ענק, בכל המקרים עם סיוע של מגדשי טורבו. הבסיסי שבהיצע, זה שמוכר גם בישראל, הוא בנפח 3.0 ליטרים עם 6 צילינדרים, מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט והספק של 340 כ"ס. אין שאיפה הגיונית שהמנוע הזה לא יספק, לבד אולי מהתדמית הירוקה שכיום הופכת הכרחית עבור רבים מהפוליטיקאים.

אודי A8

אלו ישמחו לדעת כי ישנה גם גרסה היברידית-נטענת חדשה, ששודרגה במסגרת מתיחת הפנים וזכתה לסוללה נדיבה בקיבולת של 17.9 קוט"ש. באמצעותה מסוגלת ה-A8 לשייט בכוח החשמל בלבד למרחק של כמעט 60 קילומטרים, ועל הדרך להרוויח עוד למעלה מ-100 כ"ס לטובת תאוצות מופרעות בהינף דוושה. מערכת ניהול חכמה מאפשרת להתאים את צריכת האנרגיה לתוואי הנסיעה, בהתאם למסלול שהוזן במערכת הניווט, וכך למשל ניתן לשמור חשמל לטובת נסיעה עתידית בשטח עירוני או בפקק תנועה, ולנסוע בינתיים על הכביש המהיר באמצעות הבנזין בלבד.

אודי A8

מעל שתיהן ישנה כמובן גרסת V8 עם מנוע 4.0 ליטרים ו-460 כ"ס, שמעיפה את ה-A8 ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות, ואם גם זה לא מספיק - תוכלו תמיד לבחור ב-S8 הספורטיבית, עם הספק של 571 כוחות סוס ותאוצה של 3.8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. אותה S8 מצליחה גם לעשות את הבלתי אפשרי ולכווץ את הסדאן הענקית למימדים שפויים בהרבה בתוך העיקולים, בין היתר בזכות דיפרנציאלים מוגבלי החלקה והיגוי לגלגלים האחוריים.

אודי A8

קשה עד בלתי אפשרי לבחון את רמת הנוחות של מכונית נוחה כל כך, וכדי לעשות זאת לקחנו את ה-A8 היוצאת לנהיגה ממושכת על כבישים ישראליים, ערב היציאה למפגש עם הדגם המעודכן בגרמניה. ובכן, מסתבר שאפשר לשפר גם את המצוין: רמת השיכוך הנפלאה של האודי הגדולה הצליחה להתקדם עוד שלב בדרך אל המושלם. מערכת מתלי אוויר מוצעת כסטנדרט, ואם תוסיפו עוד כמה שקלים תוכלו גם לצייד את ה-A8 במתלים אקטיביים, שסורקים את פני הכביש ומכינים את המתלה לשיכוך מדויק, וגם מצליחים למזער כמעט לאפס את זווית הגלגול בפניות, אותה רכינה מוכרת שודאי תפריע לבוס היושב מאחור.

אודי A8

גם בידוד הרעשים עבר שיפור, אפילו יותר משמעותי - עד כמה שמופרך לומר זאת על מכונית שקטה כמו ה-A8 היוצאת. אבל מופרכת לא פחות היא העובדה שנהגנו ב-A8 המחודשת על 200 קמ"ש בגשם שוטף על האוטובאן הגרמני, וחלל הרכב נותר שקט כמו "כנף ציון", מטוס ראש הממשלה הרשמי שמדומם מנועים כבר זמן רב מדי. ולמי שחשב שמכונית פאר מהירה במיוחד תהיה תחליף ראוי למטוס, נספר כי מעטה המיגון שתלבש ה- A8בתפקידה הרשמי בישראל לא יאפשר לה להיות מהירה כמו זו שבה נהגנו על האוטוסטראדות באירופה.

אודי A8

קשה לשפר מוצר מצוין, אבל לשיפורים מדודים תמיד יש מקום. אודי A8, מהדורת 2022, היא מכונית פאר נפלאה כשהיתה - ועכשיו אפילו קצת יותר. ההבדלים העיקריים הם בעיצוב החזית, במערכת התאורה וביכולותיה של גרסת הפלאג-אין הייבריד. גם נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים השתפרו, ומלבד אלו קשה להצביע על נקודות נוספות שדרשו טיפול.

אבל גם לאחר מתיחת הפנים של ה-A8, ההתמודדות מול מרצדס S קלאס הצעירה והאולטרא-מרשימה היא עדיין משימה מורכבת במיוחד. בסוף, כמו תמיד, הלקוחות שיבחרו בספינת הדגל של אודי יעשו את זה מטעמים של צניעות ואיפוק. תכונות שקיימות גם במכונית שעולה סביב המיליון שקלים.

לדגמי אודי בישראל - אודי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים