בחר רכב
רכב חדש 2020
רכב משנים קודמות

מרצדס GLC (מתיחת פנים) - מבחן רכב

מרצדס GLC (מתיחת פנים) - מבחן רכב


הוא נמצא במרכז קו דגמי הפנאי של מרצדס ולאחרונה הוא התחדש בעיצוב עדכני ויחידות הנעה משודרגות. יצאנו לבדוק מה מציע ה-GLC המחודש



מאת: רן סגל
צילומים: גלעד חורש
 
מרצדס GLC הוא רכב הפנאי של מרצדס שמתמקם בדיוק במרכז הרשימה – מתחתיו יש את ה-GLB וה-GLA ומעליו ה-GLE וה-GLS. כשהוא הוצג לראשונה בשנת 2015 הוא החליף את ה-GLK וזכה בשם חדש בהתאם להיררכיית הדגמים המובנת יותר של מרצדס. מיד לאחר מכן הוא זכה גם לגרסת "קופה" מעוצבת.
 

לעמוד הדגם בקטלוג: מרצדס GLC


מרצדס GLC, מנוע 2.0 ליטרים, אוטומטית 9 הילוכים, 258 כ"ס, מ-459,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
איכות חומרים והרכבה
הנדסת אנוש
יחידת הנעה
תא מטען
אבזור
  הנאה מנהיגה

מרצדס GLC

מאז 2015 עשתה מרצדס צעד קדימה בכל הנוגע לשפת העיצוב שהוצגה ב-CLS שנתיים מאוחר יותר והביאה גם שדרוג משמעותי לתא הנוסעים. בינתיים ה-GLC החל להתיישן ובתחילת 2019 הציגה מרצדס מתיחת פנים נדרשת לאחד מרכבי הפנאי הפופולריים שלה, אשר הגיעה לישראל לפני זמן לא רב. לקחנו אותו למבחן כדי להבין מה בדיוק השתנה, מבחוץ ומבפנים.


עיצוב

לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים, העיצוב החדש מיישר קו חיצונית עם שפת הפנאי החדשה של מרצדס, ממש כמו ה-GLE החדש. העיצוב מודרני וה-GLC מצליח לשלב בצורה טובה בין אלגנטיות למראה קשוח.

מרצדס GLC
 
מבפנים העיצוב הקודם החל להתיישן, כך שאת דיפוני העץ המבריק החליף גימור עץ טבעי ללא לקה, מרשים למראה ולמגע. לוח המחוונים הפך דיגיטלי לגמרי (רק בגרסת Premium Plus ומעלה) ומסך המולטימדיה צמח במימדים (10.25 אינץ') וקיבל את מערכת ההפעלה החדשה של מרצדס, MBUX. יחד עם פקדי מגע חדשים בגלגל ההגה (שהופיעו לראשונה ב-S קלאס בזמנו) – מרצדס שדרגה משמעותית את האווירה בתא הנוסעים והכניסה טאצ' טכנולוגי ועדכני.

מרצדס GLC
 

תא הנוסעים

הכניסה ל-GLC עם מדרגות הצד מצריכה הרמת רגל קלה, אך הילדים מאחור דווקא נעזרו בה. המושבים רחבים, נוחים ותומכים גם בנסיעות ארוכות.
 
שדה הראיה לכל הכיוונים טוב, אבל לא מושלם. שטח השמשה הקדמית קטן יחסית וקורות A יחסית עבות, אבל הישיבה הגבוהה מחפה על כך. גם במבט לאחור המצב דומה עם חלון אחורי קטן יחסית, אבל חלונות הצד בחלקו האחורי של הרכב עוזרים להשלים מבט צד-אחור. מערך החיישנים ההיקפיים המצוין ומצלמת הרוורס הנהדרת הופכים כל תמרון צפוף להרבה יותר פשוט ובטוח.

מרצדס GLC
 
המושבים מאחור נוחים גם הם. לשניים המרווח פשוט מצוין, והמושב יצליח לאכלס גם שני כיסאות בטיחות ומתבגר שישב במרכז.
 
מרצדס GLC המחודש משווק בשלוש רמות גימור: "אקסקלוסיב" ו"פרימיום" בגרסת ה-200 (197 כ"ס) ו"פרימיום פלוס" בגרסת ה-300 (258 כ"ס).

מרצדס GLC
 
כבר בגרסת הכניסה "אקסקלוסיב" תמצאו אבזור עשיר למדי הכולל הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי נפתח וגג נוסף מעל היושבים מאחור (עם וילון חשמלי), ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד מלאה, מראות פנים וצד נגד סנוור, תא מטען נפתח חשמלית, חישוקי 18 אינץ' וגימורי אלומיניום.

מרצדס GLC
 
גרסת ה"פרימיום" מוסיפה לכך גם כניסה ללא מפתח, מדרגות צד, חימום במושבים הקדמיים, תאורת אווירה עם 64 צבעים שונים וגימורי פנים מעץ, ואילו גרסת ה"פרימיום פלוס" זוכה גם במערך מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי ופתיחת תא מטען ללא מגע יד.

מרצדס GLC
 
בכל הגרסאות תמצאו מערך בטיחות מרשים הכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מרצדס GLC
 
מערכות הבטיחות פועלות בצורה טובה (לפחות אלו שניתן לבדוק בנסיעה שגרתית), אבל לא באופן הרמוני. כך, למשל, ההגעה למצב עצירה בבקרת השיוט האדפטיבית נעשית בצורה חדה מדי. מערכת הסטיה מנתיב מסיטה את ההגה באגרסיביות מסוימת ומעניקה תחושת בלימה קלה, מה שיוצר אווירה קצת לחוצה. זאת לעומת דגמי מרצדס אחרים המסוגלים לבצע תמרון "רך" יותר.

מרצדס GLC
 
הנדסת האנוש לא מצטיינת. מרצדס הסירה את גלגלת השליטה והשאירה אותנו עם תפעול מגע מהמסך, מההגה ומפד השליטה הלא כל כך נוח בפני עצמו (לבטח בזמן נהיגה). לגלגלת שקיימת בדגמי מרצדס אחרים יש יתרון בולט בתחום זה. השליטה מההגה טובה בסך הכל אבל צריך להתרגל למקשי המגע בסגנון "בלקברי". כמו ב-A קלאס, יש גם תפעול קולי למערכות רבות (שלא תמיד מבין מה אנחנו רוצים).

מרצדס GLC
 
נציין גם כי ה-GLC נהנה מאיכות חומרים גבוהה מאוד. דיפוני העור מכסים את כל שטח הדלת, אפילו בחלקה התחתון. תוסיפו לכך איכות הרכבה גבוהה וקיבלתם תא נוסעים מהמשובחים בקטגוריה.
 
תא המטען לא מצטיין, יחסית לרכב בגודל שכזה. לבגאז' נפח של 550 ליטרים, די סטנדרטי בגודלו ודומה למתחריו (זהה ל-X3 וגדול ב-10 ליטרים מה-Q5). סף ההעמסה גבוה והתא עצמו יחסית נמוך.

מרצדס GLC
 

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה במרצדס GLC המעודכן טובה כשל קודמו. ל-GLC מתלים סטנדרטיים, ובנסיעה עירונית הוא מצליח להעלים מהנוסעים מפגעים שונים. מחוץ לעיר הנוחות הטובה נשמרת וה-GLC נותר שלו ורגוע גם בכביש גלי הודות לריסון טוב. רק בורות חדים יעבירו טלטלה אל הנוסעים.

מרצדס GLC
 
בידוד הרעשים טוב ברוב הזמן. קולו של המנוע חודר רק תחת מאמץ (וגם אז יש לו צליל נעים), רעשי כביש מכיוון הצמיגים כמעט ולא נשמעו ורק בנסיעה במהירות כביש 6 נשמעו רעשי רוח וגם הם לא מהווים מטרד.

מרצדס GLC
 

מנוע ותיבת הילוכים

את גרסאות 2.0 הליטרים עם 211 כ"ס של ה-GLC250, ששווקו בדגם טרום מתיחת הפנים, החליפו גרסאות ה-GLC200 בעלות הספק של 197 כ"ס. אבל אנחנו כאן בגרסה הבכירה (להוציא גרסאות AMG) ה-GLC300 המפיקה מאותו המנוע בדיוק הספק של 258 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 37.7 קג"מ ב-1,800 סל"ד (2 קג"מ יותר ב-600 סל"ד יותר לעומת גרסת ה-300 היוצאת).

מרצדס GLC
 
בנסיעה שגרתית, המנוע המעודכן גמיש וליניארי למדי ואפילו מרגיש כמו 3.0 ליטרים 6 צילינדרים אטמוספרי של פעם, עם סאונד בשרני יחסית לצד זמינות כוח טובה בסל"ד נמוך. גם בדגם המעודכן המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים והיא אחת התיבות המוצלחות שפגשנו.

מרצדס GLC
 
במצב "ספורט" ו"ספורט+" הכל מתחדד, מד הסל"ד מטפס אל-על והעברות ההילוכים של התיבה מהירות מאוד וכמעט בלתי מורגשות. תחושת הדחף והצליל הופכים עצבניים משהו וה-GLC מרגיש זריז ונמרץ.
 
אבל זה לא רק ההספקים שהשתנו. גרסאות ה-200 וה-300 החדשות זכו לתוספת מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט, EQ Boost בשפת מרצדס. המערכת מאפשרת כיבוי המנוע בגלישה לקראת עצירה וגם כיבוי המנוע בזמן שיוט לפרקי זמן קצרים. בנוסף היא גם מסייעת בהאצות. המערכת פועלת בצורה חלקה ומוצלחת.
 
מרצדס GLC
 
בסיום המבחן דיווח מחשב הדרך על צבירה של 38 ק"מ חשמליים מתוך סך של 474 ק"מ בהם נהגנו ברכב, שהם כ-8% מהנסיעה – נתון לא רע.
 
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בדיוק. לא חסכוני במיוחד, אבל גם לא שתיין גדול ביחס לגודל ולביצועים ולבטח לעומת הדגם היוצא, שהשיג במבחן כ-8 ק"מ לליטר.

מרצדס GLC
 

התנהגות כביש

ה-GLC לא מפחד לפתח קצב מהיר בכביש מפותל. הוא אוחז, יציב ומשרה בטחון על הנהג. מצד שני הוא לא ספורטיבי (בשביל זה יש את גרסת ה-AMG GLC 63 S). למרות תחושת הביצועים המרשימה ואחיזת הכביש הטובה, ישנה תחושת רכינה מסויימת והתקשורת מההגה לא גבוהה.
 
מרצדס GLC
 

סיכום

מרצדס GLC עבר מתיחת פנים שנגעה במספר מקומות חשובים - בהם עיצוב חיצוני עדכני מבעבר ותוספת דיגיטליזציה לעיצוב הפנים הקלאסי של מרצדס. לצד זאת, הנדסת האנוש לא מצטיינת, תא המטען סביר בלבד, והתנהגות הכביש לא מספקת חוויה יוצאת דופן.
 
וכמו תמיד, מרצדס GLC מציע את אחד מתאי הנוסעים היוקרתיים בסביבה, רשימת אבזור מכובדת כבר בגרסת הכניסה, עיצוב חיצוני עדכני ונוחות נסיעה טובה. אם נשקלל גם את ביצועי המנוע המשופרים, תחושת הבטיחות וצריכת הדלק העדיפה - נגלה שמדובר באחד מרכבי הפנאי היוקרתיים המוצלחים ביותר.
 
 
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. לא מצדיק את תוספת המחיר הגדולה לעומת המתחרים  Q5, X3, XC60 עולים עשרות אלפי שקלים פחות ונותנים ...

רונן,10.03.2020

2. בארה"ב אותו הדגם עולה 50 אלף דולר  לאחר הוספת המון אופציות.

שי,10.03.2020
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים